Pendolino po mnoha letech nezastaví v Pardubicích, České dráhy chystají nový spoj
Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra
Po pěti letech se na české železnici může znovu objevit dálkový vlak, který nezastaví v Pardubicích. České dráhy chtějí od
Podle me dalkovych vlaku, ktere nestavi v Pardubicich, je spousta…
Pokud je mi známo tak jízdní dobu zvládne i OPAVA a nemusí to být pendolino. Hlavně musí mít volno. Což teď když regiojet předjíždi co se dá to nebude jednoduché. Nesnáším když někdo má výhody. Regiojet kdyby jezdil tak pořádně jak jezdí ex tak by tak načas nejezdil.
S tím “zvládne” bych byl opatyrný. Za posledních 28 dní IC 514 Opava nepřijela do Prahy hl.n. ani jednou včas a má průměrné zpoždění 24 min. Jednou tě někde zastaví a už to prakticky nemáš šanci to dohnat, zbytečně optimistické plánování te Opavy…
Náhradní souprava za Pendolino to často zvládala.
Jednoznačně ano. Oddělí se tak přepravní frekvence dojíždějících za prací vs. dálkoví cestující. Nabídka z Pardubic je více než hustá, jeden pár spojů, jestli vůbec pár, tomu nijak neublíží.
S tím lze asi souhlasit, mohlo by to tak jezdit dokonce možná každý den, ale určitě každý pátek a třeba až do Českého Těšína (přes Havířov) – jen ta zpáteční cesta by měla být až jako přípoj (třeba opět z Českého Těšína přes Havířov) od „Beskydu“, aby vzniklo další (pozdní) večerní spojení ze Slovenska i dále na Moravu a hlavně až do Čech i mimo nedělí …
Těmi Pardubicemi si nejsem jistý. Proč ale skoro všechno pořád zastavuje na té zastávce Česká Třebová, když stejné množství lidí (s fotoaparátem na krku) by využilo zastávku Bezpráví.
Protože je to takovej relikt minulosti – ČT = město nádražáků. Taky se povídalo, že je to významný uzel… jen by mě zajímalo jaký. Dřív trať na Brno bez významu, dnes sice významná, ale řekl bych, že přestupní vazby od Zábřehu na Brno jsou minimální.
I kdyby tam stavěly jen rychlíky, tak na 16000 obyvatel je hodinový takt na všechny strany něco, o čem 100 tisícový Liberec jen sní.
Nejde tady i to tu dobu ztracenou zastavením v místě, kde je průjezd 60km/h? Kolik takové zastavení stojí, dvě minuty i s pobytem u hodně těžkých vlaků?
Jde spíš o to, že zastavení v Pardubicích umožňuje využití cestujícími i ze sousedního Hradce Králové a Chrudimi a rázem jsme na oblasti, kde žije cca 250 tisíc obyvatel. V případě České Třebové zase sousední města (zejména Litomyšl, Lanškroun, Svitavy, Moravská Třebová, Ústí nad Orlicí), ze kterých do ČT dojedu a pokračuji dále vlakem.
A když sečteme obyvatele těch sousední města (i když teda nechápu, co ve vašem výčtu dělají Svitavy a Ústí nad Orlicí), tak dostaneme odpověď na otázku proč v Pardubicích vše a v MuN stačí rychlíky.
Protože ne všechno zde staví, takže potřebuji popojet do ČT, abych mohl přestoupit. Všichni nepotřebují jen do Prahy, ale občas taky i na druhou stranu republiky. 🙂
Ano, k tomu všemu stačí jeden rychlík za hodinu. Co je na tom k nepochopení?
Pokud ovšem bude mít kvalitní přípoje nejen v ČT, ale i v ostatních stanicích, aby se cestování neprodlužovalo i o několik hodin – a to, bohužel, ta „pobřežní squadra“ není schopna (a často ani ochotna) při objednávání vlaků požadovat a zajistit …
Taková situace nastala kdy a kde?
Jaké rychlíky do třetího největšího města z Třebové jezdí?
Leoexpress taky v nejakym roce (asi 2014) projížděl Pardubice
Nějak nechápu smysl nestavění v Pardubicích s jízdní dobou delší než stávajích spojů s Pendolinem. I ten Košičan to má do Ostravy za rovné 3 hodiny se stavěním v takových zastávkách jako je Libeň, Kolín nebo Třebová. Tedy papírově, prakticky se minutové zastávky na nástup a výstup nestíhají a výluky tomu taky nepomohou. Nicméně pro jízdu bez překážek podle JŘ tam nevidím žádné zrychlení.
Mimochodem, nemilé zjištění, že ČD nějak omezují Superakční jízdenky, např. na zítra z Pardubic všechno za 140Kč:( tak bude moje premiérová cesta s RJ
No nééé 😀 Za 140. to je hrůza na tu dálku. Nezpomeň si dát káááviččččku, socko 🙂
Vy nemáte In kartu s nějakou slevou? 140 kč je to na zítřek jen bez in karty. To asi nebudete pravidelný uživatel.
prosim smazat 🙂 po prvnim vložení z mobilu se to tu hned neobjevilo, tak jsem to celé přepsal znovu
Znamená to, že ČD mají nevyužitá pendolina?
A jen jak drobná připomínka, jak se železniční doprava změnila. Není to zase tak dávno, co ČD odmítaly v Zábřeze zastavovat i s IC vlaky, částečně oprávněně, protože i tak jezdily přeplněné, a jedinou možností, jak se dostat do Prahy, byl vymetací rychlík složený z béček, jízdní dobou kolem 2,5 hodiny (desetiminutový pobyt v ČT a myslím, že dokonce i v Přelouči) a dvouhodinovým taktem. Dnes jsou to ve špičce 3 slušné vlaky za hodinu a jízdní dobou minimálně o půl hodiny kratší. Takže díky hoši!
Vrátí se havarované Pendolino.
…. správně je: „v Zábřehu“ ach ta čeština, ta dostává vážně zabrat….. 🙁
Čeština dovoluje oba tvary – v Zábřehu i Zábřeze. Místní používají ten druhý.
Zajeď to vysvětlit místním, chytráku.
Jelikož jsem ze Zábřehu musím dodat:
Podle pravidel českého pravopisu jsou nicméně správné oba tvary.
„Toto je původní skloňování, které se dochovalo především u nás v mluveném projevu. Žádný Zábřežák neřekne v Zábřehu, ale v Zábřeze. Lidé mimo město zase používají tvar v Zábřehu,“
Zdroj: https://sumpersky.denik.cz/zpravy_region/zabreh-uzakonil-sklonovani-sveho-nazvu-20170228.html
Znamená to, že naplánují (zkusí naplánovat) údržbu tak, aby v době nejvyšší poptávky žádná souprava nebyla na větší opravě.
To je ta neregulovana liberalizace manchesterskeho strihu 😁
Nicmene to, ze J.S. sjizdi verejne zdroje Uradu a pise z nich clanky opravdu neznamena, ze spoj nekdy vyjede…
„v Zábřeze“ zní tedy naprosto děsivě:)
Jak komu – místním asi zase naopak zní „naprosto děsivě“ tvar „v Zábřehu“ …
Takových lokalit, kde místní používají v názvech jiných tvarů, než jakých používají „nemístní“, je v ČR víc – a to už vůbec neuvažuji používání názvů v jednotném či množném čísle.
V GVD 2015 ještě Pardubice projížděl na všech spojích Leo Express.
Teda v GVD 2014 🙂
Taky by šlo pendolina zdvojit a ne zabírat další místo na koridoru. A ještě by se ušetřily provozní náklady.
No nejsem si jistý, jestli by se s tím dalo rozumně zastavit u nástupiště. Taky čím delší vlak, tím nižší rychlost, pač se musí čekat až poslední vůz mine pomalý úsek..
Prej se výrobce tenkrát ČD ptal, jestli chtěj do pendolin zabudovat možnost spřažení souprav a ty to odmítly s tím, že to „nikdy nebude potřeba“. Aspoň tak se to traduje. Takže spojit dvě pendolina k sobě nejde.
Jde.
Kdo to povídal? Ano, lze jen čistě mechanicky. Zda je funkční komunikace mezi dvěmi jednotkami nikdo nikdy neověřil. Dokonce i Sprinter byl z nouze. Původně si lidé okolo Ondrůje (chudák Jančura, že ho zaměstnal) mysleli, že to jde. Po překvapivém zjištění jel několikrát v pátek násled s odjezdem z jednoho perónu par minut po kmenovém vlaku a od změny následoval již zmíněný Sprinter.
To se mi nezdá, protože se zase traduje historka o tom, jak se projektovala stanice Ústí nad Labem hlavní nádraží, aby pojala 2 spřažená pendolina.
Stanici se podařilo tímto záměrem ještě zprznit, ale Němci provoz pendolina na své území nikdy nedovolili..
Nemyslím, že to prodloužení nástupiště bude k nevyhnutelnému prodlužování EC do Německa zrovna nevyužité, Pendolino spojit lze, nevím však, zda se vejde k nástupišti v Pardubicích a Zábřehu.
V Zábřehu se vejde v pohodě.
Určitě Němci nedovolili provoz Pendolin ČD na své síti? Já jsem měl za to, že schvalovací proces v Německu byl úspěšně dokončen, i když už v době, kdy bylo jasné, že to do Německa jezdit nebude – ale z důvodu, že s těmi max. 7 jednotkami se nedá rozumně pokrýt žádná linka.
Tehdy nebyl problém s pouze 7 jednotkami ČD (byť se původně předpokládalo, že jich bude víc), ale o to, že „Pendolino“ není kompatibilní s jakýmkoli „ICE“ a jednotky nelze spojovat – Němci už od 1. poloviny 90. let minulého století upozorňovali na to, že i když pro frekvenci přes státní hranici jedna jednotka stačí, oni budou kvůli frekvenci potřebovat v úseku Drážďany – Berlín jezdit dvojmo, takže dál než do Drážďan (na přestup) italské jednotky jezdit nebudou : na pobřeží“ to sice všichni „kompetentní“ věděli už hned od počátku, ale pak sehráli „divadlo“ typu „jaké že to překvapení“ …