Pendolino mezi Prahou a Plzní zlevní, nebude potřeba už povinná místenka

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Cestování jednotkami pendolino mezi Prahou a Plzní bude od nového jízdního řádu levnější. Dva páry pendolin denně mezi Prahou a

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Novák

No jo, všechno je to paráda. Chápu, že cestujícím do Prahy z Plzně, Domažlic, Stříbra atd se doprava zrychlí. Jiným obcím jako Kařez a Zdice přibude více spojení – opět zlepšení. Smůlu mají ale cestující do Prahy z Rokycan, Hořovic a Berouna protože těm se oproti nynějšímu stavu (trvajícího již spousty let) zruší pravidelný hodinový interval vypuštěním spojů z Rokycan v cca 9:30, 11:30 a 21:30. A nazpátek to samé, zejména chybějící Rx z Prahy 20:03 je k naštvání, kde bude dvouhodinová díra 🙁 No a o prodloužení jízdní doby Rx raději nemluvím, to se snad spraví v r. 2019… Číst vice »

Honza

Taky se na to můžeme podívat takhle. Expresy jezdívaly dávno před začátkem modernizace mezi Plzní a Prahou za 1:27. Nyní budou jezdit za 1:25 resp. 1:30. Je to zrychlení ano nebo ne? A to nebyla v celé délce trati rychlost větší než 100km/h. Pendolino jede dnes z Chebu do Prahy o 23 minut rychleji než pojede od prosince. Je to zlepšení ano nebo ne? Ale hlavně vrstva Rx záhadně zpomalí např. v úseku Plzeň – Zdice o 8 minut do Prahy o 13minut.!!! Ale žádné zastávky nové nepřibydou. Takže cestující z Rokycanska, Hořovicka nebo ráno z Plzeňska mají místo relativně… Číst vice »

Tom

Ano, je to tak, jak jste uvedl. Nejsem zastáncem divoké konkurence, jako je na Ostravu, ale možná by to trochu konkurence na této trati chtělo – poté by se bojovalo o každou minutu. Ikdyž SŽDC se řídí heslem, že jízdní doby stále spíše prodlužuje. Bohužel přidáním Ex v úseku Praha – Beroun se cesta konkurenci definitivně uzavírá.

Roman Srp

Tady se přidají nové vlaky, zkrátí se v naprosté a nejdůležitější většině případů jízdní doba, odstraní se povinná místenka a stejně bude čecháček remcat..

Tom

Jízdné zlevní, jízdní doba u pendolina se mezi Prahou a Plzní o 1 min prodlouží))) K čemu bude jezdit pendolino do Chebu, když jízdní doba bude stejná jako u obyč. Ex? Optimalizace trati se tak naprosto míjí účinkem, aspoň pro pendolina. Přitom pendolino může jet velkou část trati až o 30 km/h rychleji než ostatní vlaky.

Příjezd o víkendu z Plzně do Prahy až v 7:01 je žalostný – pokud chcete na jednodenní výlet na Moravu nebo pokračovat dále na východ, abyste ještě rozumně ten den dojeli, všechny ranní spoje jsou už pryč. …

Michal

Z tohohle pohledu ano.
Ale jen díky tomu, že jede bez zastávek.

A časový rozdíl mezi zastávkovými rychlíky 1h35m vs. 1h48 m?
To ty peníze na optimalizaci a zrychlení trati přijdou vniveč.

Omlouvám se u první zprávy za tu podivnou grafickou úpravu.
Elegantně jsem to rozepsal s odstupy a pod sebe, ale po odeslání se všechno smrsklo k sobě.

Roman Srp

Bože můj, Michale, vždyť o tom to celé je! Přidá se Ex vrstva bez zastávky s nejrychlejšími časy . Tím se může do stávající R vrstvy přidat další zastavení, protože pro nejdůležitější vozbuPraha Plzeň předává páteřní funkci nově zavedeným Ex.

Vždyť to samé se dělo na jiných ramenech v minulosti. Praha – Ústí: zavedly se bezzastávkové krušnohorské „Ex“ a stávajícím děčínským „R“ se přidaly zastavení v Hněvicích a Bohušovicích.

Michal

Gvd 16/17 Gvd 17/18

Plzeň – Praha Plzeň – Praha
kat. Rx(zastávkový) kat. Rx(zastávkový)
čas 1:35 čas 1:48

kat. SC kat. IC+Ex
(jen Smíchov) ( jen Smíchov)
čas 1:18 čas 1:30

Jak může někdo napsat, že se doprava mezi Plzní a Prahou zrychlila ?
Porovnávat časy mezi různými segmenty Rx vs. Ex(IC) je zcestné.

Navíc jsme přišli o možnost výborného přestupu v Praze mezi Rx 771 (o víkendu první ranní vlak z Plzně do Prahy) a Railjet 71 z Prahy do Brna a Vídně.
Praha hl.n. příj. 6:41/odj. 6:50.
Od Gvd 2018 bude příjezd Rx 771 až v 7:01. Nechápu!

Jan Soukup

Pane Sůro, díky za další článek o novém GVD, železniční literaturu nijak nevyhledávám, proto se rád z Vašeho webu dozvím, co bude od prosince nového. Jinak ten člověk, na kterého zde reagujete, je očividně hrozný blbec, z toho si nic nedělejte 🙂 Většinou je změna k lepšímu, ale ne vždy se může změna líbit všem. Já se například od nového GVD dostanu na nejčastější pracovní cestu, Olomouc – Děčín, za 3:30, což je paráda 🙂

jouda

Do Brna/Bratislavy jede v 7:21 Regiojet (RJ 1041).