LOT 3a leaderboard

Pendolino mezi Prahou a Plzní zlevní, nebude potřeba už povinná místenka

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Cestování jednotkami pendolino mezi Prahou a Plzní bude od nového jízdního řádu levnější. Dva páry pendolin denně mezi Prahou a

Cestování jednotkami pendolino mezi Prahou a Plzní bude od nového jízdního řádu levnější. Dva páry pendolin denně mezi Prahou a západočeskou metropolí budou nově součástí objednávky ministerstva dopravy a České dráhy v nich přestanou proto vybírat povinný poplatek za rezervaci místa.

Mezi Prahou a Plzní vlak bude nově označen jako vlak kategorie IC Pendolino, dosud jezdí jako SC Pendolino. Už dříve stát začal objednávat provoz pendolin mezi Plzní, Chebem a Františkovými Lázněmi.

„Vlaky budou plně integrovány do linky Ex6, budou označeny jako IC. Tomu bude odpovídat rozsah servisu v 1. třídě, cestující dostanou vodu a denní tisk bez dalšího občerstvení, podobně to bude i ve 2. třídě,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

V praxi to znamená, že cestující ušetří za jízdenku pendolinem 35 korun mezi Prahou a Plzní. Vzhledem k ceně Včasné jízdenky to znamená pro cestující bez slevových karet úsporu více než čtvrtiny stávající ceny.

Aktuálně na nový jízdní řád České dráhy nabízí mezi Prahou a Plzní jen Akční základní jízdenky, které jsou o desetikorunu dražší. Místenka do pendolina je ale už nabízena zdarma. „Cestujícím přesto doporučujeme využít rezervaci. Kapacita jednotky je pevně daná a nelze ji posílit. Tomu jsme přizpůsobili i její trasu odpoledne z Prahy, kdy byla trasa posunuta o dvě hodiny později mimo přepravní špičku,“ dodal Šťáhlavský.

Podle nového jízdního řádu pojede pendolino z Bohumína, z Prahy hlavního nádraží odjede v 10.33, v Plzni bude v 11.58, v Chebu v 13.24 a ve 13.33 ve Františkových Lázních. Druhý spoj jede z Ostravy, z Prahy odjíždí v 18.33, v Chebu končí ve 21.17. Z Chebu vyjíždí v 6.34, v 8.01 z Plzně, v Praze na hlavním nádraží je v 9.31, souprava pak pokračuje do Ostravy. Druhá vyjíždí z Františkových Lázní ve 14.27, v 16.01 z Plzně, v 17.33 je v Praze.

Spojení Prahy a Plzně je možná největší změnou, které s novým jízdním řádem cestující čeká. Nová expresní linka pojmenovaná Západní expres bude jezdit bez zastávky mezi Prahou a Plzní každou hodinu, denně má jezdit z Prahy do Plzně až 31 párů vlaků. V úsecích Plzeň – Cheb a Plzeň – Domažlice – Mnichov budou vlaky jezdit po dvou hodinách, ze 4 tak stoupne počet párů na 7 denně. Pro některé cestující se ale naopak spojení zhorší kvůli tomu, že z Plzně do Prahy pojedou expresy bez zastavení. Například spojení Stříbro – Beroun se prodlouží o dvacet minut.

Dojde současně ke zkrácení cestovních časů u většiny vlaků: z Prahy do Plzně o 12 minut, do Chebu o 17 minut. „Po dokončení nových tunelů u Plzně se předpokládá v roce 2019 další zkrácení cestovních časů o přibližně dalších 10 minut,“ dodal Štáhlavský. Denně mimo sobotu bude zavedeno nové večerní spojení mezi Prahou a Chebem. Z Prahy pojede přibližně o 2 hodiny později než současné poslední spojení do Chebu a z Chebu směrem do Plzně a s přestupem dále do Prahy bude zajištěno poslední spojení přibližně o 1 hodinu později než nyní.
Výrazně se také zlepší kvalita vozů na expresech Praha – Mnichov, skončí jedny z nejhorších vozů na české železnici od německého dopravce Länderbahn (Alex).

Přehled změn ve vnitrostátním jízdním řádu přinesl deník Zdopravy.cz ve středu.

Tagy České dráhy Cheb Mnichov pendolino Plzeň Západní Express
12 komentářů