Pendolino má od září jezdit do Karlových Varů, oznámil kraj
Pendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhy
Pendolino Českých drah má od září začít jezdit až do Karlových Varů. Na svém oficiálním facebookovém profilu to uvedl Karlovarský
Na čase to sice moc neušetří, ale vidím to jako dobrý nápad a službu cestujícím, jet bez přestupování od Bohumína, Ostravy, Olomouce, Pardubic a Prahy do KV přímo bez nutností přestupování. Možná by se slušelo vyzkoušet více přímých spojů za den. Zejména ten večerní z Chebu je dost nacpaný.
Při pohledu na mapu by člověk řekl, že z Chebu do Prahy se jezdí přes Vary. Opravdu si někdo myslí, že jízda z Varů do Prahy přes Cheb bude dostatečně atraktivní, aby se vyplatilo nasazovat na ni pendolino?
Bohužel když si člověk vezme správnou mapu, zjistí, že nejrychleji se dostane z Prahy do Varů vlakem přes Plzeň-Cheb a nebo přes Ústí nad Labem. „Přímé“ trati jsou pomalé a klikaté až hanba.
Kdysi nejrychlejší Ex Karlex jezdil přez Lužnou, Žatec, Chomutov, ale to už je dávno a tak nyní buď přez Ústí nebo Cheb, snad ten Cheb má lepší vozy….
Faktem je, že na Krušnohor je v pláni nasadit vagóny, které vycházejí ze standardu používaného ve vlacích railJet. Tedy z Varů přes Ústí. Otázk apak, zda vůbec má smysl Pendolino protahovat, když bude takto kvalitní spojení přes Ústí.
Jinak si myslím ,že Vary jsou zbytečné – hlavně v tomto čase…, naopak by bylo dobré, kdyby jezdilo více spojů ala Pendolino (klidně jako Ex) na trase Cheb-Ostrava, prostě spojení západ-východ ČR je celkem dobrý. Nejde jen o lázně, ale i Plzeň a okolí. stejně by se dalo uvažovat např. o protažení (spojení) ČB-Děčín apod….
Také souhlasím.
Než nechat jezdit pendolino do Košic.
Neboť jich je jen sedm a stím velké zázraky nejdou udělat.
Raději bych viděl 4 páry Ostrava Karlovy Vary a zpět bez zajíždění do Frantíků.
A 4 páry Ostrava Cheb Františkovy lázně v klasice.
Takové spojení východ západ.
Možností jak to obratově řešit je jistě více…
A konečně by se využila ta střídavá trakce a naklápění podle Berounky resp. Vltavy….
ta úvodní fotka je fajn 🙂
No hlavně že to čumí skoro půl hodiny v Praze na hlaváku, pak 6min v Plzni…expres pro Moraváky na západ Čech jak dělanej.
V té době se dělá ve vlaku úklid, protože některé prasátka z východu si myslí, že dál ten vlak nejede a po nich potopa.
To produktivní cestující nezajímá. Pro ně je, na rozdíl od zdejšího šotoušstva, každá zkrácená minuta atraktivní. Ať se ten úklid dělá za jízdy. Nic technicky nemožného.
Nechcete doufám, aby státní zaměstnanci pracovali podobně jako zaměstnanci v soukromém sektoru. Hrůzná představa, že by prošla Pendolinem paní s pytlem na odpadky. Vlak ČD není žádný holubník, letadlo nebo tak, to je seriózní podnik s odbory ……..
Ono tam stojí taky kvůli taktové poloze Ex1-SC a Ex6. Jet dříve se nedá i proto, prostě se na 171 ten vlak nevejde. A doplnění bistra a minibaru za jízdy uděláte těžko.
V- trade,Zenova a další,které zajišťují úklid vlaků ČD jsou státní firmy?
Jasně, mám otevřený noťas, případně i konferenční hovor a budu chtít, aby se mi někdo dobýval s koštětem pod sedačku, vytřít podlahu a s pytlem vysapat koš. Tomu fakt věřím, že to každý chce. I ti, co v Praze končí.
Na hlaváku se kromě úklidu bordelu střídají i posádky. A mimochodem, mění se i „kvalita“ vlaku. SC končí v Praze.
Obávám se, že to je zástupný důvod a pravý důvod byl nějak zaobalit kopanec do jiné národnosti.
aspoň tím eliminuje případné zpoždění, však víme jaké je na síti SŽ běžné vozit zpoždění a pak to v Plzni nevychází. víme jaké zpoždění vozí nejen poslední dny R Berounka, která má celkem ostré obraty v Praze…
No je to stejný jak s přestupem….teda pokud vlak z východu nepřijede s náskokem ke stejnému peronu a dáte 100m za15sec-:)) Občas se 30 mnut podaří ušetřit….jinak ne.
Jsoz k tomu dva důvody, doplnění menaze do jidelnaku, a hlavně eluminace pripadneho zpoždění, což je u tohoto spoje dost běžné, ale z OLMIKU ZA 4 HODKY V PLZNI, NO NEVÍM ZDA SE TO AUTEM STIHNE, PRO MBE JE TENTO SPOJ SUPR A PLZEN S NIM ČASTO DĚLÁM
Víc ikonický by bylo natáhnout to z Košic – Vary-Cheb-Plzeň-Praha-Olomouc-Ostrava-Žilina-Košice
Myslím, že by to mělo smysl, sice je to 970 kilometrů, ale to přímý spojení co by propojilo tolik měst na trase, to by marný nebylo.
Anebo místo Košic až do Mukačeva. Takové SC Pendolino Cheb – Mukačevo by byla bomba 🤪.
A v Mukačevu přestup na Ex na Moskvu, ale to by asi v Kyjevě nedali….
tak rovnou z Čierné nad Tisou 😉
Zdravím.
V noci jezdil tak Eccelsior.
Měl dvě větve. Přes Plzeň a Ústí.
Denní spojení nebylo není.
Se hodně staví tak si myslím že by úplně stačilo Ostrava Západ Čech 4 páry…
Já bych navlh ještě jízdu přes Františkovi Lázně, když už se maj obsluhovat lázeňská města.
Teoreticky by to možné bylo, s úvratí a následnou jízdou po spojce směr Tršnice, ale vznikl by konflikt s Os 17210, který odjíždí z Chebu ve 21:36 a přímo navazuje na IC 504 s příjezdem ve 21:26.
Úvrať by asi to Pendolino nebyla technicky možná.
Františkovy Lázně pendolíno už obsluhuje
Alibaba: Tedy i přes Lázně Bohdaneč a Luhačovice by se to hodilo.
Myslet si že Pendolino, rychlovlak co do Prahy jede 2x déle než autem, zásadním způsobem zatraktivní tento typ dopravy pro cestující je bláhové.
Do Varů jezdí jen Pražáci? Nevím, ptám se. Já myslel, že to je hlavně pro lidi, co do toho vlaku sednou v Pardubicích, Olomouci nebo Ostravě.
Tahle linka bude naváže lidí z Chebu 😂
S přestupem v Plzni třeba z Budějovic nebo Jihlavy.
S tou Jihlavou bych to moc růžově neviděl….
Jednou jsem jel do Mariánek z Prahy autem, podruhé Pendolinem. Poprvé ucpaná Praha, ucpaná D5, mizerná a také ucpaná silnice na Planou. Pendolinem sice déle ale v klidu, pohodlně a s výhledem na hezké okolí. Za mne Pendolino.
Je vidět, jak byť jediný přestup vytváří pro „cestovatele“ vlakem problém, nebudu teď studovat obraty a vymýšlet JŘ pro Pendolino do KV, ale do KV se přece dá dojet z Prahy přes Ústí a ne to hnát jednokolejkou spodem a pak se tam „vracet“. Jednoznačně je potřeba propojit rychlou železnicí krajská města přímo nebo s 1přestupem rychlejší než auto, to je ale politické rozhodnutí.
Nejde tady až tak o spojení Prahy a Karlových Varů, ale o spojení vzdálenějších měst, např. Pardubic, Olomouce a Ostravy. Přímé spojení, přestože vede oklikou přes Plzeň a Cheb, má tu výhodu, že cestující nemusí zbytečně přestupovat.
Bohužel, železniční spojení mezi Prahou a Karlovými Vary je obecně mizerné. Dříve se používala tzv. Buštěhradská dráha přes Kladno a Žatec, ale ta je sama o sobě tak pomalá, že nezvládá konkurovat silnici, a dochází k její postupné degradaci na lokálku. Musela by se postavit zcela nová trať.
Copak spojení není ideální, ale je to docela hezká cesta… ale ta cena dle kilometrů, které se přes ústí zbytečně načtou. Autem v jednom to vyjde levněji!
Akční jízdenky koupené v předstihu (často i s rezervací místa) vám nic neříkají?
a platí se vůbec dle km?? já tedy vlakem ČD za km tarif nejel už dlouho 🙂
proto bych očekával, že bude nějaká relační jízdenka i zde
Je tak pomalá právě proto, že za posledních 30 let se do ní nedala ani koruna, zrušil se i dvoukolejny úsek, takže se snížila propustnost tratě. Ústecký kraj samozřejmě chce radši obsluhu R pod Krušnými horami, než aby R uhnul před Chomutovem na Žatec, nutnost přepřahat na nezávislou trakci atd.
Za současného stavu je daleko lepší vést rychlíky z Chebu do Ústí nad Labem. Takže tady nelze nic vytknout.
Co se týče staré Buštěhradky, problém je především v úseku Praha – Kladno, který potřebuje zadrátovat a zdvoukolejnit, a to hlavně pro příměstskou dopravu. Mluví se o tom už mnoho let, ale skutek utek.
Do projektu by bylo vhodné zahrnout i úsek Kladno – Lužná – Rakovník, tam by to stačilo zadrátovat, místy udělat nějakou přeložku. Tento krok by umožnil vést rychlíky Praha – Rakovník v elektrické trakci. Ideální by byla nějaká obdoba Pantera.
Koridor z toho neuděláte. A kromě Kladna jsou na trasa samé prdelky, zatímco přes ÚL se vymetou největší sídla Ústeckého kraje kromě Děčína.
No, třeba z Chomutova nebo Mostu do Prahy taky není dráha konkurenceschopná. Do Ústí, Karlových Varů nebo Chebu naopak ano. Takže jako spojení měst pod Krušnými horami ty rychlíky smysl mají. Jenže i spojení do Prahy by z těchto dvou měst bylo vhodné nějakým způsobem řešit. Potenciál tady je. Už nyní Sprinter od DLB na trase Chomutov – Lužná u Rakovníka dokáže vyjezdit celou trasu za kratší čas než RegioNova. A ještě tam má vatu – teď, když je výluka mezi Kladnem a Lužnou, z Lužné se jezdí pozdě kvůli čekání na NAD. Do Chomutova se obvykle přijede včas nebo… Číst vice »
Ano, přes Ústí a busem z Ostrova do KV. S báglama je to lahůdka.
To je výluka, nejedná se o trvalý stav.
A kolik lidí jezdí do Varů? V Praze z Pendolina do Chebu vystoupí 75% cestujících…..
Nápad zajíždět pendolinem do KV bych zcela nezatracoval. Nicméně nebylo by lepší přizpůsobit jeho jízdní řád a časy příjezdu a odjezdu potřebám cestujících, než aby se cestující přizpůsobovali nekřesťanským časům, které tu avizují mnozí diskutující přede mnou?
Bohužel v době taktového modelu dálkové dopravy je prodlužování či uhýbání prvních/posledních spojů jednou z mála možností, jak vytvořit nová přímá spojení nad rámec taktových linek. Ve dne se Pendolino nestihne otočit na zpáteční spoj, proto je nutné takové spojení zavést v okrajových časech. To kdyby jelo Pendolino netaktově nad rámec běžných rychlíků, tak by těch možností bylo daleko víc. Přímé netaktové spoje jsou v Česku extrémně nepopulární, ve vnitrostátní dopravě zanikla většina přímých spojení do roku 2010, v mezinárodní dopravě po roce 2015 (s výjimkou Polska, které zavádí jeden přímý spoj z Česka za druhým). Bohužel pro tvůrce GVD… Číst vice »
Takt a přímá spojení se nevylučují. Podívejte se do Německa, jak tam šikovně propojují taktové trasy. I u nás by šla propojit řada linek s přestupem v Praze na mnoho variant přímých spojení typu Cheb-Plzeň-Praha-Turnov, Cheb-Plzeň-Praha-HB-Brno atd. I ty oběhy by se daly rozumně vymyslet.
Ještě v roce 2005 tu takový systém vcelku fungoval.
No nevím ,po letech se někdo na tom dohodl úspěch ,ale jak tu již někdo napsal ,k čemu mě bude Pendolino cca v 22.20 ve Varech a odjezd v cca 5.40,pro hašlerky do Sokolova?A at je to v taktu bude to stavět v děrevně Kynšperk a zajíždět do Chodova.Do Chebu jezdí Pendolina dvě ,proč IC 512 a IC 515 nejsou vedeny tedy přes Ústí n L a K Vary do Fr .Lázní ? Bylo by to v normální čas a vlak by obsloužil i Severočeské lázně ,jako Teplice v Č ,Bílinu,K.Vary a pak přímo zajel do Fr.Lázní otočil to a… Číst vice »
Jelikož by se zvýšila cestovní doba to už se více vyplatí ho vzít takto nicméně souhlasím s tím zastavováním v Kynšperku, Sokolově a Chodově
Přes Ústí je to na hovno, raději vlak Ova – Praha – Ústí – Drážďany
Tak asi každé zlepšení dopravy do Karlových Varů je dobré.
Vlaková četa se mění v Praze? Protože pokud by měli jet OVA – KV (4 hodiny spánku) a KV – OVA, tak mi jich je upřímně líto už teď…
Mění, nastupuje chebská.
Nebylo by už nejlepší, kdyby pendolíno , jezdilo dokola.
To je, myslím, ideální konečné řešení. Také se nabízí odprodej pendolin ZSSK, tam by to nadělalo taky dost parády.
Tvl, sedm vlaků, každý Bmz je lepší než tahleta hrůza letecká – a dvacet let šaškáren.
Přesně, jedna souprava stála svého času 700 milionů korun, ekvivalent 13 Bmz/Ampz…
Ale z toho třeba 150M/jednotka jsou náklady utopené v ČKD, ne? A u těch Bmz je třeba počítat i s lokomotivou, ne?
Jen na tu jednotku se dělá lépe marketing 🙂 V Karlových Varech se jistě budou bušit do hrudníku 😀
No nedávno šrotovali Švýcaří pár ETR500 .. mohli je poslat na Slovač..kde snad ani nemají rychlostníky pro klopidlo..
Ideální pro cestovní ruch…. Který hotel mě ubytuje okolo půlnoci, kdxž přijedu Pendolinem a potom udělá snídáni na 4 ranní, abych stihl Pendolíno zpátky ? Jojo toto podpoří cestovní ruch na 110%…
Hoteliéři si stěžují, že nemají peníze. Tak ať se snaží a vycházejí vstříc svým zákazníkům, co přijedou vlakem pozdě večer.
To znamená někoho zaplatit. Nejspíš kuchaře a to přes cenou noc. Což je drahý špás. Ne, ten kuchař co dělá obědy i večeře opravdu v noci pracovat nemůže, 20 hodin denně fakt ne.
A nejde zavést dělené směny, počítat jim jenom čas co opravdu vaří, nebo tak něco? Možná by jim poradil někdo v depu, kdyby zavolali.
{Sarkastická narážka}
Tady se hledá problém, kde není. Já se ubytovával kolem půlnoci nesčetněkrát (u nás i v zahraničí) a nikdy nebyl problém. Buď fungovala recepce nebo se to nějak vykomunikovalo (např. se poslal vstupní kód smskou. A snídaně ve čtyři ráno se běžně řeší nějakým balíčkem nebo si jí člověk prostě pro ten den odpustí.
Problém se spíše v tom , že v takových časech pojede tím vlakem pouze magor.
Ano, jsem v tom případě magor a nestydím se za to 😀
Já běžně někam přijíždím pozdě večer, nechci ztratit denní dobu cestou, tak jedu až večer.
já v takovou dobu klidně vlakem pojedu – ale na krátkou služebku, na dovolenou do lázní ovšem nikoliv…
nebo si snídani dá v pendolínu (pokud už budou něco podávat)
Proč by se měly přizpůsobovat hotely železnici ? Navíc z KV do Prahy cestuje vlakem stejně jenom režijkář nebo zoufalec. Normální člověk nee…
On je mezi režijkářem a zoufalcem takový rozdíl, aby stálo za to je zmiňovat zvlášť?
A ještě oklikou přes Cheb.
Do KV se neda dostat jinak nez oklikou … .
Praha – Rakovník – Bečov – Vary 🙂
Napadá mne ještě jedna cílovka, a to Němci. Jenže nepřípoje v Chebu na vlaky do KV, to je taky radost. Od Hofu je to zajímavě řešené náhradními busy mezi Tržnicí a Frant. Lázněmi, ale i tak přes 3 hodiny z Bayreuthu, o Norimberku a Mnichovu nemluvě.
Obecně je spojení z Bavorska na do KV kraje, kromě vlastního Chebu, šílené. Podstatně lepší je to ze Cvikova a Plavna.
Vazby mezi RE od Normimberka a rychlíky linky Krušnohor byly dobré (a využil jsem při cestách na západ). Ale možná to teď kvůli výluce u Ostrova nenavazuje.
Nenavazuje to právě kvůli výluce, platí výlukový jízdní řád. Po jejím skončení bude přípoj opět fungovat.
Znovu. Ten vlak nejede jen z Prahy do Varů. Jede už z Ostravy a má cestou hafo přípojů.
Třeba z Olomouce do Varů většina lidí nebude přestupovat v Praze na autobus jen proto, aby byla ve Varech o tři čtvrtě hodiny dřív (jak to navazuje jsem nezkoumal).
Hrabe Drákula?
Jinak s tím ubytováním by to nemusel být zase takový problém. Jenom ten ranní odjezd by mohl být v nějakou lidskou hodinu.
Jsou lidi sovy (já) a jsou lidi ranní ptáčata. Znám dost lidí, co využívají ultraranní vlaky pravidelně. K nám na UJEP např. dojíždí několik kolegů z Prahy a pr některé je první vlak v 5:19 „dost pozdě“ – dříve jezdívali zrušeným Metropolem ve 4:33 nebo jak to jezdilo.
jjj, to můžu podepsat. máme kolegy, kteří začínají ve 3:30 ráno (to chodím spát) a máme kolegy, kteří začínají v poledne. díky Bohu, že univerzita umožňuje naprostou volnou pracovní dobu…
Zkuste někdy někam cestovat. I pozdě večer vás ubytují skoro všude, jenom si to musíte domluvit , to samé brzký odjezd, pokud to máte se snídaní dostanete balíček. Konec problému.
Pendolíno stejně poslouží hlavně místní obsluze , z Prahy / Plzně do Sokolova a podobně.
Já reaguji na to, co namítala exhejtmanka, že to zlepší cestovní ruch. To všechno bylo myšleno s nadsázkou..
Jo hejtmanka je kabrňák….
https://hlidacipes.org/a-zase-ta-marta-panu-prezidentovi-s-laskou-a-jak-se-dan-tok-vratil-do-holdingu/
Napadlo mne totéž. Pendolino do KV bude použitelné tak maximálně pro nějakého studentíka z Plzně , kterému skončí večer škola a který řeší , zda v Plzni přenocovat anebo jet domů do Varů. To samé obráceně. Vládnou nám pitomci. Když člověk sleduje počínání našich politiků , tak má pocit , že ČR má neomezené finanční zdroje. Ale oni je nemají. Oni to vymýšlí a půjčují si na to. Je to podobné , jako když si Frantík půjčí na drahou dovolenou, kterou nepotřebuje . Zrekreuje se , přijde o práci a diví se , když na dveře zabouchá exekutor.
O to vůbec nejde, jde o to, aby se ztrátové komerční pendolino ještě více schovalo pod dotační deštník a nepršelo na něj.
Kápl na to ten, Švestka…Pendolíno, to byl, je a i do budoucna, to bude jeden veklej ekonomickej průser…
Komerčně, jak vidno, nezaplatitelný…Jen na Ově, co rok, to dělá, jeden náš právě aktuální rozpočet….
Podle JŽ odhaduji příjezd do KV ve 22:12 (jízdní doba odhadnutá podle rychlíků), a jestli bude klopit, tak i dřív. Třeba se hotely pochlapí, a od Pendolína budou ubytovávat běžně.
Odjezd z KV odhaduji stejnou metodou na 5:45. Tady máte se snídaní pravdu, tady by vám mohly dát hotely naopak slevu, aby jste se za ní nasnídal v Pendolínu.
S tím druhým nemají některé hotely problém.
Oprava, s tím prvním. S tím druhým samozřejmě ano, až na výjimky.
Při svých služebních cestách už jsem se ubytovával i po půlnoci. Většina hotelů má recepci non-stop. Vzhledem k odpolednímu odjezdu z Ostravy a vzhledem k tomu, jak je zvykem v Ostravě hákovat časně, to může být spoj třeba na odjezd na prodloužený víkend po šichtě.
Předpokládám, že Pendolínem to bude z Prahy do Varů trvat tak 3 hodiny. Autobusem 2 hodiny.
když se zadaří. ty tratě tam, to je samá zkratka podle hesla – Je to sice dál, ale zato horší cesta!!
A to ta jízdenka busem ještě stojí polovic…
No jasně! Pojedu z Olomouce do Varů a abych nebyl za šotouše, vystoupím v Praze, budu vláčet kufry do metra, pak zase z metra, pak budu chvíli stepovat na Florenci, než přistaví bus, abych mohl levneji a pohodlněji a hlavně rychleji dojet do cíle. Co na tom, že kdybych jel přímo, můžu klidně celou cestu prospat nebo prožrat nebo pracovat? Důležité je ušetřit 2,50 Kč za levnější bus a celkový čas cesty o 5 minut kratší. A to se vyplatí, hlavně nebudu za šotouše nebo režijkáře.
Kdyby jen z Olomouce, stačilo by z Mnichovic nebo z Kolína. Obecně odkudkoli, odkud jezdí vlak na Wilson. I Mladá Boleslav – Karlovy Vary by asi vyšlo lépe vlakem, ale to by bylo spíš přes Všetaty a ÚL-Západ. Jet jedním busem na ČM, s přestupem metrem a druhým busem z Hradčanské… K tomu přidám, že na Hradčanské jezdí busy z těch zastávek bez přístřešků a dole nejsou lavičky. Jedině jít si přes koleje sednout do hospody, ale pak zase člověk utratí ten případný cenový rozdíl ve prospěchu busu (plus platí lístek na MHD v Praze).
Ale ten kdo jede z Prahy do KV, tak už je pro něj rychlejší a levnější busem, než se kodrcat vlakem. Proto i dnes mezi Prahou a KV jezdí nespočetně x krát víc autobusových než vlakových spojů za den.
Já jsem třeba vlakem do KV (pravda, přes Ústí) jel. Dá se vychytat i levné jízdenky. A pokud nejede člověk přímo z Prahy, může být spojení vlakem v konečném důsledku rychlejší než busem, nebo kombinací obojího, třeba taková cesta Kutná Hora-Karlovy Vary.
Bus z KH do Uhříněvsi mi stačil jednou (odtamtud MHD na Depo Hostivař a metrem do pražského bytu), a jet vlakem na Wilson, pak C na Muzeum, A na Hradčanskou a tam čekat na bus, nejlépe na slunci, děkuji, nechci. Ostatně to by byla i nevýhoda případného obnovení rychlíků po Buštěhradce, že by nejspíš jezdily z TGM.
Busy jezdí 2:30-2:45.
Skutečně rychlost s jakou obchodní oddělení ČD hledá nové příležitosti mne nepřestává udivovat.
Já si myslím, že na regionální dopravu, kde stačí dvouvozová jednotka, traťová rychlost 60 – 120 km/hod, je sedmivozová čtyřsystémová jednotka s náklápením s maximální rychlostí 230 km/hod naprosto ideální. Zřejmě objednatel neví co s penězi.
Myslím že poslat prémiový vlak do řekněme prémiové destinace není špatný nápad. Spíš by bylo zajímavé zjistit od SŽ jestli tam lze zavést vyšší rychlost pro soupravy s naklápěcí skříní.
Prémiový vlak nejezdí v objednávce kraje či MD, ale má tržby z cestujících, kteří jsou ochotni zaplatit vyšší cenu za komfort a rychlost. Bohužel současná obchodní politika ČD je degradovány na lepší rychlíky či téměř regionální spoje.
Cena za to, že vlak, který v Chebu stejně je, udělá obrat navíc do KV, nebude zase tak vysoká.
TGV taky zajíždí po normálných tratích na konci své cesty a stojí i v „pr..lích“ Třeba Séte Agde Perpignan břehu moře na jihu. Akorát by to chtělo , aby Pendolino Praha- Plzeň jelo 230km/h 🙂
Co si má člověk představit pod větou “Bude to vyžadovat jen malou technickou změnu na soupravě.”?
Dieselová mašina v čele : ) 😀
To nás také zajímá a těšíme se moc na odpověď ČD.
Mě by zajímalo, jaký na tom pak bude turnus. Zvlášť s ohledem na tu lochnesku podél Ohře zprstřující závěr / začátek směny.
Třeba se turnus měnit nebude.Jen strojvedoucí PJ Cheb,který má směnu „střežení Pendolína“ s ním místo popojíždění po Chebu zajede do Varů a pak zase zpět.
Jo, nás by to taky zajímalo:-)
Už odpověděli?
Ne, klasická metoda vyhnití:)ale zase už víme cenu za vlkm:-)
Odmontování vakuových WC 😀
Logicky: Rozhlas v Pendolínu nejspíš nemá všechny stanice v ČR. Tak se to do něj bude muset dohrát (snad nedojde místo na disku).
Nebo na děrném štítku!…
Bude se muset vypálit nové CD pro CD-ROM 🙂
Má v IS vsechny dopravni body, které potřebuje( stanice, zastavky, stavedla) a na disku je místa dost.
A v ruštině!
Mě taky. Pendolino už tudy jelo několikrát odklonem (Cheb-ÚL-Praha), na Youtube je řada videí s průjezdem třeba Jirkovskou zastávkou a dalšími.
Mimořádná změna od září naznačuje předvolební kampaň hnutí ANO. Z toho sice mnozí rádi nebudou, důležité ale je, že železniční doprava se zvolna stává důležitým politickým tématem. A to je velmi pozitivní zpráva.
Protažení Pendolina bude mít význam především pro úsekovou frekvenci. Večerní vlaky z Chebu do Karlových Varů jezdí v časech 20:02 a pak až 22:54. Pendolino bude na rozpůlení této díry ideální.
No jo, no. Kolik let spinká v Chebu zadáčo a kolik to bude stát veřejné rozpočty v Karlových Varech???
Zas takový cenový rozdíl to fakt není. Peníze se vyhazují na daleko zbytečnější věci.
S takovým to přístupem se nelze divit , že tento stát neumí hospodařit bez dluhů
Jo kdyby tak subtráty a kontejnery mohly k volbám.
Jenže ono se to spíš provede zavedením Pendolína do Jihlavy ve středu a do Budějovic v úterý. Čtvrtek bude patřit Zlínu. No a 810 DeLuxe (tj. řada 811 ČD) zapůjčovány po republice na přímé vlaky Lužec Praha a podobně. Protože si to jistá malá skupina lidí vyřve.
Ha ha ha…
Nezapomeňte na pondělní Liberec. A bude se to tam tahat bardotkou nebo brejlovcem.
Bardotka vpředu, brejle vzadu!
cywe, tak pomalu, jo, mluvíme o Libercu, tak zcela jistě postačí pára, nebo pár volů…