Pendolino čeká na prohlídku techniků Alstomu, podle ČD je opravitelné
Srážka pendolina a lokomotivy v Bohumíně. Foto: Drážní inspekce
Aktuální odhad škody je 150 milionů korun.
Aktuální odhad škody je 150 milionů korun.
Trošku o návěstidlech v Bohumíně:
https://odysee.com/@pejan:0/Bohum%C3%ADn,-t%C3%BDden-po-nehod%C4%9B-Pendol%C3%ADna:5
On se tento „zmršený“ model někdy vyráběl sériově ?
Jiná rozumná železniční správa si vozidlo přezdívané Potěmkin v této verzi nepořídila …
Nejvíce elektrických jednotek s naklápěcí skříní BR 500-CH mají SBB v počtu 44 kusy.
Aby se stihlo vrátit do instalace ETCS
ti technici z Alstomu si musejí tukat na čelo, už druhé zničené pendolino během 5ti let …
Takže Studénku to přežilo a tohle ne? Divné. Ať to koukají opravit, pořád je to modení vlak a do šrotu nepatří.
Tohle nebyl ani zdaleka moderní vlak už v době kdy se k nám tenhle šrot kupoval
Ve srovnání s tím co jsme zdědili z „dob modré armády“ po níž tu někteří neustále vzdychají bylo Pendolino skoro jako vesmírná loď Enterprise.
Vy jste pod vlivem PR demagogie z nábřeží. Ve srovnání s rakouskou velkoprostorovou dvojkou, o jedničce nemluvě, to je jako čtvrtá třída, kde není prostor na standardně velký kufr ….
Tohle ale nemělo být Bmz, ale klopidlo..
Šrot to nebyl, by to italský krám nedosahující komfortu rakouských souprav v příměstské dopravě.
Prostě Potěmkinova vesnice na kolejích > Potěmkin …
Bylo to vyrobený cca 8 let po zahájení výroby ETR460. Takže je to stejný jako tvrdit, že dneska je šrot Interjet.
🙂 Tak ono to byl přece jen trošku jiný typ nehody a nevím, do jaké míry se to dá srovnávat.
On ten návěs ze Studénky byl (oproti Bohumínu) trošku lehčí a Pendolino jím v podstatě projelo, kdežto tady se to srazilo s kusem železa – a taky to podle toho vypadá…
Studénku kastle nepřežila. Tady půjde možná opravit.
Možná, odříznout za zničeným stanoviště, vyrobit nové stanoviště a pak zase hliník přivařit … záleží na to, zda není hnutý rám ….
Ty velkoplošný panely se dost těžko navařují. Viz ešusy.
Pendolino nemá rám.
To je běžné, že dráhy nemají pojištěná vozidla? Ani ta prémiová, kterých mají málo a každý kus v provozu chybí?
Údajně si vyhodnotily, že by je pojistné přišlo dráž než opravy poničené techniky. Vzhledem k počtu nehod mají možná i pravdu. Riziko je enormní a tomu by odpovídalo i pojistné. Pravděpodobně by musel navíc vzniknout nějaký pool, tohle by asi jedna pojišťovna sama do rizika nepřijala.
Nejen údajně, ale reálně … pravděpodobnost nehody je matematicky malá …
Tím spíše, že 20 let po dodávce je jejich zůstatková hodnota minimální.
Původní cena / hodnota je odepsána a nyní se hodnota vozidla navyšuje pouze o cenu modernizace nebo „dílenské“ opravy …
Opravit to půjde, jen je otázka, jestli dávat 200 milionů do vlaku, co oslaví příští rok dvacetiny není až moc velkej luxus.
Dvacetiny nejsou až tak moc. Zrovna tahle Pendolina se vzdor pověsti docela povedla a věřím jim provoz po čtyřicítce.
Záleží hlavně, na kolik si je ČD cení (což nemusí být účetní hodnota, ale spíš potenciál vydělávat firmě). Zaběhlý kus s dobře zvládnutou údržbou může mít srovnatelnou hodnotu jako nová jednotka.
Nakonec záleží i na celkovém provozním konceptu. Možná by se došlo k tomu, že se šesti Pendoliny už by nešlo provozovat ucelený produkt tak jako se sedmi a jejich potenciál by to degradovalo.
Stručně řečeno: otázka to je, ale odpověď by byla složitejší a je nutná v souvislostech.
Na další stranu, je potřeba pro ucelený produkt SC mít sedm stejných 680 až na věky?
Co takhle postupně nahrazovat nějakými novějšími, třeba RailJety nebo jinými jednotkami?
Asi by se mi to z šotohlediska nelíbilo, ale pokud bude platit zaručený komfort a bude to v taktu, spousta cestujích nepozná rozdíl, rýpavějši spíše budou raději že nové jednotky mají mají výhody.
Mohou jezdit na Ostravsku místo 471 – kapacita stejná a 471 poslat do Prahy …
Vse je opravitelne. Otazkou je za kolik…
Toho mrtvého fíru už neopraví nikdo.
Ja nepsal kazdy… Lidi se neopravuji. Nebo vy snad jste RUR?
ČD, a.s. jsou tady bohužel trochu v pasti – mají podepsanou platnou smlouvu na dodávku a montáž ETCS – viz níže text z uzavřené rámcové dohody: „Objednatel se zavazuje zadat zhotoviteli objednávku na prototypování vybraného drážního vozidla a sériové vybavení 6 (šesti) drážních vozidel z řady 680, a to vše v den podpisu této dohody“. A dále: „Objednatel je oprávněn zrušit část objednávky ve vztahu k vozidlům, která dosud nebyla předána zhotoviteli k vybavení mobilní částí systému ETCS je-li příslušné vozidlo vyřazeno z provozu z důvodu nehody nebo je příslušné vozidlo nezpůsobilé k instalaci mobilní části systému ETCS; právo zhotovitele… Číst vice »
“ náhradu nákladů účelně vynaložených“
Důležité je slovo účelně. Jak ho kdo pochopí. Ale nedodaný HW se do toho fakt nevleze.
Práce možná, ale železo taky můžou dodat jako krabici ať si ji namontují ČD jak chtějí.
Takze to mame 200 milionu usporu a jeste spoustu nahradnich dilu?
Neopravovat.
A prečo nie sú jednotky poistené? ( To sa už pri starších súpravách nerobí ? ) 😮
Otázka je, zda by je někdo pojistil, případně za kolik. Životní pojištění si už ve vyšším věku také složitě sjednáte.
On by to možná i někdo pojistil, ale otázka je za kolik. Možná je vážně lepší to nechat nepojištěné.
Pochybuju, že by ČD měly nějaký majetek pojištěný. To se prostě u velké firmy nevyplatí. Každý rok se vám nějaké mašiny rozbijí při nehodách a pojišťovna není charita, ta pojistka by stála ještě víc než náhrada škody.
https://www.lidovky.cz/byznys/ceske-drahy-se-pokusi-vydolovat-desitky-milionu-z-pojistovny-soudi-se-kvuli-tragicke-srazce-ve-stude.A180723_102723_ln-doprava_pkk
Jenže to je z povinného ručení toho kamionu, který tam uvázl. To je úplně něco jiného.
Tak to zkuste přečíst celý ten článek a dozvíte se, že dráhy šli cestou samopojištění. To je tak, když se reaguje jen na titulek.
Co to je samopojištění … ČD žádnou pojišťovnu nemají ..
Když něco nevíte, tahle cesta často bývá nejrychlejší:
https://www.google.com/search?q=samopojištění
jo a jestli myslíte ten závěr článku, tak ano, to je přesně, co říkám nahoře, ČD pojištěné nejsou a hradí si sebou zaviněné škody samy.
„Komerční pojistné železničních vozidel je tak vysoké, že se stále vyplatí jít cestou takzvaného samopojištění, jehož efektivitu si neustále vyhodnocujeme. Škody způsobené nám jsou obvykle plně kryty z pojištění viníků,“
No bingo, proč jinak bych to sem dával, krom Teda psychiatricko-sociologické studie, kolik lidí bude negativně reagovat jen po zhlédnutí nadpisu. Samozřejme, že kvůli tomu pojištění dražních vozidel.
Jednoduše proto že se to nevyplatí.
Je to jako když vlastníte doma jedno nebo dvě zánovní auta. Tak asi nebudete riskovat a dáte si na ně havarijko. Ale když budete firma co má sto aut už si spočítáte jestli to má cenu. Platit pojistku na sto aut nebo u sta aut platit případné škody.
Statistika je statistika.
To není dobrý příklad. Povinné musíte mít u všech, havarijko kryje i škody cestujících … Rozhodně pojistné za 100 aut bude nižší než škoda za 10 milionů …
Cena se zdá přemrštěna co koupit jinej tenhle pohonej výhonek vždyť je to přeci lego dělají to jen lidi
Vy jste taky dobrý výhonek.
Oprava + ETCS = 200/250 miliónů. Za to je skoro Stadler Kiss na 200 km/h.
Nešlo by z toho zbytku Pendolina udělat Push-pull?
V Praze se otočí přes ONJ celkem rychle, Tam by problem nebyl.
A v Bohumíně na trinaglu u Pudlova 😀
Pres Polsko.👍
Za 210 milionů Kč má Regiojet traxx MS3 s ETCS a čtyři vagóny Astra s kapacitou 320 míst s monitory v sedačkách a solidní WiFi.
5 vagonu Astra
Hlavně ne ASTRY!! Jednou jsem v tom jel a od té doby už nikdy nepojedu RJ. Připadal jsem si jak v dobytčáku
RJ má solidní výběr vagonů. Proč kvůli Astrám (tam s Vámi souhlasím, Astrou jsem jel jen jednou a nikdy víc) už nikdy nepojedete s RJ?
I při současných cenách, bez 1. třídy, bistra, vratné soupravy?
Bistro a 1. Třída záleží na členění vagónu. Vratná souprava u dálkových vlaků je otázka potřeby a efektivity. To je jen při srovnání,co lze za danou částku pořídit.
Astra ..rumunské šroty přestavěné
Myslíte ty vozy z roku 2010 nebo tak nějak, které si objenala jakási itaslká společnost, ale nezačala jezdit. Že se měly prakticky nejeté sešrtovat, nebo udělat kartel s ČD a odprodat jim to za víc?
Nechci vypadat jako hnědopich, ale co má společnýho Jančura a pendolina od ČD?
Třeba to, co lze pořídit za částku opravy a následné instalace ETCS.
Aleše Ondrůje 😀
RJ má za 200 milionů leda kulové.
RJ má leda tak dluhy kam se podíváš, vše co má je banky.
Nového Traxxe se třemi vozy nekoupíte za 200 milionů
Regiojet má zadlužení necelé 2 miliardy Kč, ČD asi 30 miliard Kč. A čem to vypovídá, když neznáte, zda společnost expanduje či stagnuje, jaké produkuje Cash flow či zda má zisk.
Není potřeba z toho dělat push-pull, i bez čelního vozu to má šest poháněných náprav z osmi.
Tak příčina je více méně známa. Zaspání….doběh k již přistavĕnému vlaku u nástupiště jiným fírem, odjezd na povel „jeď, mezitím skočila červená….a on odjel, shon, zaspání, stres ze zaspání…v skratce.
Žádná červená neskočila, svítila celou dobu.
Príčina je predmetem vyšetrovani , tak neplacej vymysly.
Tak opravitelné je opravdu téměř vše, ale ten slavný poměr: cena/výkon 🤔
Neopravovat. Druhý konec využít při případné další havárii …
Tak ono vzhledem ke stavu těch ostatní se docela bude hodit mít jednu soupravu na kanibalizaci. Hlavně ať Ovu začnou jezdit s něčím pořádným a větší kapacitou a tohle a´t vyšlou na Plzeň či Budějky.
Ale asi zvítězí možnost zadat někomu nějakou zakázku napřímo…
A bude ten zbytek za par let pouzitelny? Ona ta souprava byla navrhovana na jezdeni a ne na nekolikalete stani idealne v koprivach u Ceske Trebove. Aby ta udrzba pak nestala vice nez oprava.
Jak dlouho trvala oprava a vrácení do provozu po nehodě ve Studénce?
Já myslel, že je Google ve všech obcích v České republice.
Víte co znamená myslet….
Téměř 3 roky…
Od nehody samotné to byly 3 roky – ale bylo v tom i dohadování s pojišťovnou, kde byl pojištěn ten kamion a modernizace.
Do Itálie ho odvezli v říjnu 2016 a zpátky se vrátilo v březnu 2018, pak šlo ale ještě na modernizaci tak do provozu se vrátilo (tuším) někdy začátkem léta 2018.