Pendolina zmizí z kolejí, končí Jižní a Západní expresy
Pendolino mezi Plzní a Mariánskými Lázněmi. Foto: České dráhy
Z českých kolejí od soboty zmizí jednotky řady 680 pendolino. Poté, co České dráhy 17. března ukončily jejich provoz mezi
Nevíte někdo, jak to bude s Railjety, jestli je také ode dneška odstaví?
Pibik / Zelenay / Hezky česky – Německo, ve kterém bydlíte bude společně s Itálií nejvíc zodpovědné za rozšiřování C-19 v Evropě a následný pokles hospodářské aktivity. V době, kdy u nás již byla zavedena silná omezení proti rozšiřování viru, v uvedených zemích normálně fungovaly hospody, kluby, nákupní centra a po jejich zavření se plno lidí dále nezodpovědně shlukovalo na ulicících, v parcích atd. Německo již avizovalo, že je připraveno převzít krachující podniky. Takže pokud bude další vlna socialismu, máte se jako občan této země na co těšit – a bohužel to asi postihne i další státy.
Stát bude mít obrovské dluhy, tak 300 mld. letos schodek, příští rok to taky nebude žádná hitparáda, bude zajímavé sledovat, co se bude privatizovat. Žeby i ČD? PPF by to nouzově převzala.
Všechny státy budou mít obří schodek. Ale ČR si to může na rozdíl od jiných států dovolit (zadlužení ČR zas tak velké není). Být vámi bych se bál třeba o Itálii. Už teď je její zadlužení obrovské a když k tomu připočteme schodek co teď jistě budou mít z důvodu Wuchanského koronaviru…
Ale jistě. Pokud to s Itálií, Řeckem, Španělskem,.. půjde ekonomicky k šípku tak to jistě bude mít negativní vliv na celou EU…
Jasně, zadlužení vyletí na 60 procent a bude to všechno cajk. Zbytné projekty okamžitě zastavit, ztrátové firmy odprodat až se situaci zvetí odprodat. ČD a Česká pošta to jsou podniky v dopravě, které nejsou schopny samostatné existence bez dotací ztrát z penězovodu státu. Ty by se měly stříknout mezi prvníma.
Hm dobrý názor a kde jsou všichni ti soukromníci co dávají zdarma občerstvení ,kávičku pohody? Mimořádný stav a hroutí se jak stavba se sirek .Leoš byl strašně samostatnej a při prvním problému kvičí o státní kompenzace,RJ skoro nejezdí a první co udělal tak zdražil stejně jako Flix bus co natáhl jízdné Chomutov -Praha ráno na základ 169kč a pak to nakonec celorepublikově vzdal.Jasně jezdím podle poptávky a omezím spoje jako ČD ,ale u nich se nestane ,že hodim všechny přes palubu co musí někam jet ,stejně jako ta hnusná státní pošta co pořád doručuje a má otevřeno.
Ruší komerční spoje, kde nepobírají žádný dotační příspěvek na obslužnost, tam kde je to pod dotací, tam po dohodě s objednateli. ČD skoro žádné komerční spoje nemají. Nesmyslný příspěvek, porovnává neporovnatelné…
Komu by se měly dle vás “stříknout”?
Kdo se přhlásí a dá nejvíc, tak to chodí v bussinese.
Pošta v klasickém pojetí dnes nevydělá bez peněz od státu buď formou dotace nebo soutěže o zajištění určitého balíku služeb na základě objednávky státu. Je jistě možné po velikých investicích do technologií poštu s mírným ziskem. Zažil jsem poštu na velkém sídlišti v zahraničí. A to testovací úspornou pobočku francouzské pošty na kraji Paříže. Bylo tam 16 automatů na všechny možné poštovní operace. Podání zásilky roboti, vyzvednutí roboti apod. Na pobočce byla kruhová recepce. Od tamtud vyrážela dáma v barevném tričku pomáhat lidem s automaty. Pak tam byl v recepci pán, který se jako klientský poradce staral o objednané firemní… Číst vice »
Ano za mě ano, není náhoda, že všechny činnosti, které jste vyjmenoval a jsou v mínusu – provádí stát, kraje, města atd. Samozřejmě takovéto velké změny provádí krize, kdy neefektivní padají a efektivní se drží. V dnešním socialismu s lidskou tváří, kdy občan přijde o 60 procent příjmu hlas svobodného trhu zaniká a celé se to zvrhlo v právo dostat co nejvíce služeb skrz zadarmo na dávku a dotaci, neb jsem si zaplatil, či nezaplatil to je jedno. Je to kolečko, které se stále logicky zvětšuje až do dob krize, kdy se řetěz přetrhne. Můžete být v klidu, tohle krizí… Číst vice »
Ani privstizované pošty nejsou schopny být v plusu bez peněz od státu za služky, které si od nich objednává. Rozvoz pošty domů je vždy v Evropě ztrátové. Německá a Nizozemská pošta kromě komerční divize (DHL, TNT) provozují běžnou poštovní službu na objednávku státu. Podobně jako u nás provozují firmy rychlíky. Pokud chceme veřejnou dopravu a veřejnou poštu, tak se bez peněz od státu neobejdou.
Je dobré si uvědomit, že z těch dluhů se také platí úroky. Čím vyšší dluhy, tím vyšší úroky a tím méně peněz na investice.
Jenomže za ten dluh se může koupit něco co má trvalou hodnotu. Např. nádraží. A toto nové nádraží bude pravidelně přinášet peníze, které můžou převýšit onen úrok.
Je to prostě složité… Ale zadlužení nerovná se nutně něco špatného a v časech krize se dokonce doporučuje krizi odvrátit zadlužením….
lepší příklad než nádraží by mohla být třeba VRT. Tam se to dá lépe představit.
Zadlužení státu je vždy špatné. Stát nemá co zadlužovat ty co mu k tomu nedali mandát, dokokce i ty co se ještě nearodili, ale chápu odpovědnost k druhým je cizí slovo, proto si tady nákaza našla takovou lehkou cestu jak se rožšířit. Stát má nedobrovolně vybraných peněz nad hlavu, paradoxně není schopen plnit ani ty nejzákladnější povinnosti a nyní třeba boj proti nákaze táhne občan a soukromý sektor. On napravuje fatální omyly státu, EU apod impotentních struktur. Soukromý sektor nehodnotím, za dluh si odpovídá každý subjekt sám, to je problém každého.
To jako vážně? Za dluh si kupovat…
Takže pepa dluží 6 lidem po 20.000, v kapse má 1000 Kč a to je všechno, co má do výplaty. Pepa je zadlužený. A proto si za ten dluh (tj. peníze které nemá) koupí něco, co má trvalou hodnotu.
A pak to tady má jít dobře, když mají lidi takovéhle „povědomí“ o penězích.
Jiný příklad. Jsem farmář. Vlastním statek a mám kapacitu polí pro 3 traktory a 3 pracovníky. Mám ale jeden traktor a jsem sám. Nechám pole ležet ladem? Pronajmu zbylá pole? NEBO si půjčím a zbylé 2 traktory dokoupím. Stejně bych to časem udělal (až bych si našetřil). Takto budu moci obhospodařit zbytek polí hned a budu mít i peníze na najmutí pracovníků. TO CO ZA ROK VYDĚLÁM MŮŽE DOST MOŽNÁ I PŘEVÝŠIT ÚROK Z PŮJČKY (a to několikanásobně). Je to risk! Ale může se to vyplatit a dává to smysl. Je to hold složité. Nemluvě o tom, že stát je… Číst vice »
No a kde budou? Někde na poli?
Co třeba na ONJ?
ONJ? Odbor národní jednoty? Kde to je?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Praha_jih_(odstavn%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)
Díky
Proč se ptáš ?Cheš si zastříkat sprejíkem ,nebo proč?
Ano vladíku přesně proto…
Těch pendolin je škoda. Byly to hezké vlaky.
Však se zase vrátí , nejdou do šrotu 😃
To je dobře. Byla by jich škoda.
Takhle to zkazit. Mohla to být hezká diskuze o tom, co s nimi bude dál. 😀
No jo, to jste zkazili. Mohli jsme se s tím Aldíkem dočkat zajímavé diskuze.
By mne zajímalo, akm to dojde? Na jednu stranu restrikce pro „nepostižené“ na druhou stranu lidi co jsou v karanténě šmatlou po venku a po nákupech… Bonzuje se i pobyt bez náhubku na vlastní zahradě…
bez náhubku na vlastní zahradě se chodit může to žádný pobyt na veřejných místech není
Vysvětlete to někomu, kdo furt volá na městsnou, že dělám dřevo bez náhubku…. Spíš závidí těch 8 kubíků, co dnes jsem dnes porcoval.
Typičtí Češi. Každej druhej udavač, bohužel. Dnešní doba aspoň odkrývá pravou povahu národa. 🙁
Jojo, někteří by dali vlastní nohu za to, když sousedovi vyhoří dům i s děckama. Beztak si na nové auto nakradl. Pinkat klávesy přece umí každý, měl dělat pořádnou práci.
Problém je v tom, jak zajistit pro lidi v karanténě základní potraviny. Kdo má doma zásobu chleba na 14 dnů, pro případ karantény? Fajn dva blázni a tři sta třicet tři pekařů. Ti ale mají jenom mouku, chleba z ní teprve upečou.
Počítám, že stát jim ten chleba nedoveze až do domu. A Penam leda tak do nejbližšího obchodu.
Tak třeba se toho využije pro pořádný servis/opravy/medernizace.
Obávám se, že finanční nejistota a kapacita/zdraví opravářů znemožní ve větším využít odstavení souprav…
Ale Ex4 – linka, která bez mezinárodní frekvence naprosto postrádá smysl – bude jezdit dál.
Veškeré redukce si stanovilo MD jako objednavatel, ČD si může samo zrušit pouze komerční spoje, jezdící na jejich riziko, tedy i pendolina. Nemá cenu vozit vzduch, opravdu v nich nikdo nejezdil. Tato situace nikdy nebyla, vše je nové, nějak se reagovat musí. Určitě nás čekají neprijemnejsi opatření. To jen pro vysvětlení, kdyby zase někteří ,,odborníci ,, měli ten správný názor, jak se to mělo udělat.
Pendolína do Chebu jezdila v závazku. MD osekalo všechny expresy, jenom Ex4 zůstala nějak záhadně netknuta.
vypadá to, že EX4 má tak malý rozsah provozu, že ji nechali
Západní expresy nebudou jezdit jenom Praha-Domažlice-Furt a Wald,do Chebu jezdit budou ikdyž bez pendolin.
do Chebu jen z Plzně
A Švejci žijou (jezdí) dál, jak říkal Švejk „To chce klid“.
Švejci budou také omezeni, píše se to na FB profilu PID. Jenže ani v této krizi se bohužel dopravci neumí domluvit aby alespoň u závazkové dopravy poskytovali informace společně, takže tu máme krásnou ČD mapu, ale bez ostatních rychlíkových linek.
Spíš bych informace očekával od objednatele, nebo provozovatele, než od PIDu.
Přece nám nevezmou penda? Co budeme dělat?!?!?
Né…, KLID! nasadíme roušky… všechno bude dobrý….! 🙂
Děkuji uživateli „Hen ten oný“ za uklidnění … 🙂
Mno jak to tak vypadá, tak je budem muset nosit za chvíli i na samotě u lesa. Sice v obýváku člověk dýchá z otevřeného okna totéž, co je na zahradě, k nejbližšímu sousedovi to má 1/4 kilometru…
Sedět doma na zadku.
nejhorší se smrt z leknutí, myslím že k tomu už velká část populace nemá daleko, a zabije je to dřív než koronavirus
jirka: Taky mi přijde, že počet neodpovědných občanů klesl a velice vyděšených stoupl, asi s to dalo čekat.