Dopravci Mimořádné události Železnice

Pendolina zmizí z kolejí, končí Jižní a Západní expresy

Pendolino mezi Plzní a Mariánskými Lázněmi. Foto: České dráhy
Pendolino mezi Plzní a Mariánskými Lázněmi, ilustrační foto. Foto: České dráhy

Z českých kolejí od soboty zmizí jednotky řady 680 pendolino. Poté, co České dráhy 17. března ukončily jejich provoz mezi Prahou a Ostravou, skončí tyto vlaky i na relaci Praha – Cheb. Poslední pendolino by se mělo vrátit z Chebu do Prahy v sobotu ráno, v jízdním řádu pro cestující ale už není.

Cheb tak přijde o přímé železniční spojení s Prahou. Rychlík Krušnohor, který jede přes Chomutov, by měl podle schématu mimořádností končit od zítřka v Ústí nad Labem. Důvodem omezení je virová nákaza a s ní spojený útlum zájmu o cestování.

Počínaje sobotou kvůli tomu dojde k rušení i dalších spojů. Dráhy ukončí provoz Jižních expresů, mezi Prahou a jihem Čech bude možné využít pouze rychlíky Vltava a Lužnice. Jen torzo zůstane ze Západních expresů. Jejich provoz zůstane zachován pouze mezi Plzní a Chebem. Mezi Prahou a Plzní bude možné využít už jen rychlíky Berounka s upraveným jízdním řádem. Do Domažlic pojedou jen regionální vlaky.

Počínaje dneškem byl zrušen provoz i na zbytkových úsecích vlaků EC Berliner (Děčín – Praha), Hungaria (Děčín – Praha – Břeclav) a Ex Porta Bohemica (Děčín – Praha). Valašský expres jezdí ode dneška pouze z Horní Lidče na Vsetínsku do Olomouce a zpět. Mezi Prahou a Olomoucí zůstávají rychlíky Slovácký/Zlínský expres.

Aktuální mapa zrušených linek je na stránkách Českých drah.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pete

Nevíte někdo, jak to bude s Railjety, jestli je také ode dneška odstaví?

Pavel Novák

Pibik / Zelenay / Hezky česky – Německo, ve kterém bydlíte bude společně s Itálií nejvíc zodpovědné za rozšiřování C-19 v Evropě a následný pokles hospodářské aktivity. V době, kdy u nás již byla zavedena silná omezení proti rozšiřování viru, v uvedených zemích normálně fungovaly hospody, kluby, nákupní centra a po jejich zavření se plno lidí dále nezodpovědně shlukovalo na ulicících, v parcích atd. Německo již avizovalo, že je připraveno převzít krachující podniky. Takže pokud bude další vlna socialismu, máte se jako občan této země na co těšit – a bohužel to asi postihne i další státy.

Hezky česky

Stát bude mít obrovské dluhy, tak 300 mld. letos schodek, příští rok to taky nebude žádná hitparáda, bude zajímavé sledovat, co se bude privatizovat. Žeby i ČD? PPF by to nouzově převzala.

Krocan

Všechny státy budou mít obří schodek. Ale ČR si to může na rozdíl od jiných států dovolit (zadlužení ČR zas tak velké není). Být vámi bych se bál třeba o Itálii. Už teď je její zadlužení obrovské a když k tomu připočteme schodek co teď jistě budou mít z důvodu Wuchanského koronaviru…

Ale jistě. Pokud to s Itálií, Řeckem, Španělskem,.. půjde ekonomicky k šípku tak to jistě bude mít negativní vliv na celou EU…

Hezky česky

Jasně, zadlužení vyletí na 60 procent a bude to všechno cajk. Zbytné projekty okamžitě zastavit, ztrátové firmy odprodat až se situaci zvetí odprodat. ČD a Česká pošta to jsou podniky v dopravě, které nejsou schopny samostatné existence bez dotací ztrát z penězovodu státu. Ty by se měly stříknout mezi prvníma.

Vlado

Hm dobrý názor a kde jsou všichni ti soukromníci co dávají zdarma občerstvení ,kávičku pohody? Mimořádný stav a hroutí se jak stavba se sirek .Leoš byl strašně samostatnej a při prvním problému kvičí o státní kompenzace,RJ skoro nejezdí a první co udělal tak zdražil stejně jako Flix bus co natáhl jízdné Chomutov -Praha ráno na základ 169kč a pak to nakonec celorepublikově vzdal.Jasně jezdím podle poptávky a omezím spoje jako ČD ,ale u nich se nestane ,že hodim všechny přes palubu co musí někam jet ,stejně jako ta hnusná státní pošta co pořád doručuje a má otevřeno.

Hezky česky

Ruší komerční spoje, kde nepobírají žádný dotační příspěvek na obslužnost, tam kde je to pod dotací, tam po dohodě s objednateli. ČD skoro žádné komerční spoje nemají. Nesmyslný příspěvek, porovnává neporovnatelné…

BR193EEL

Komu by se měly dle vás “stříknout”?

Hezky česky

Kdo se přhlásí a dá nejvíc, tak to chodí v bussinese.

LiborV

Pošta v klasickém pojetí dnes nevydělá bez peněz od státu buď formou dotace nebo soutěže o zajištění určitého balíku služeb na základě objednávky státu. Je jistě možné po velikých investicích do technologií poštu s mírným ziskem. Zažil jsem poštu na velkém sídlišti v zahraničí. A to testovací úspornou pobočku francouzské pošty na kraji Paříže. Bylo tam 16 automatů na všechny možné poštovní operace. Podání zásilky roboti, vyzvednutí roboti apod. Na pobočce byla kruhová recepce. Od tamtud vyrážela dáma v barevném tričku pomáhat lidem s automaty. Pak tam byl v recepci pán, který se jako klientský poradce staral o objednané firemní… Číst vice »

Hezky česky

Ano za mě ano, není náhoda, že všechny činnosti, které jste vyjmenoval a jsou v mínusu – provádí stát, kraje, města atd. Samozřejmě takovéto velké změny provádí krize, kdy neefektivní padají a efektivní se drží. V dnešním socialismu s lidskou tváří, kdy občan přijde o 60 procent příjmu hlas svobodného trhu zaniká a celé se to zvrhlo v právo dostat co nejvíce služeb skrz zadarmo na dávku a dotaci, neb jsem si zaplatil, či nezaplatil to je jedno. Je to kolečko, které se stále logicky zvětšuje až do dob krize, kdy se řetěz přetrhne. Můžete být v klidu, tohle krizí… Číst vice »

LiborV

Ani privstizované pošty nejsou schopny být v plusu bez peněz od státu za služky, které si od nich objednává. Rozvoz pošty domů je vždy v Evropě ztrátové. Německá a Nizozemská pošta kromě komerční divize (DHL, TNT) provozují běžnou poštovní službu na objednávku státu. Podobně jako u nás provozují firmy rychlíky. Pokud chceme veřejnou dopravu a veřejnou poštu, tak se bez peněz od státu neobejdou.

Bob

Je dobré si uvědomit, že z těch dluhů se také platí úroky. Čím vyšší dluhy, tím vyšší úroky a tím méně peněz na investice.

Krocan

Jenomže za ten dluh se může koupit něco co má trvalou hodnotu. Např. nádraží. A toto nové nádraží bude pravidelně přinášet peníze, které můžou převýšit onen úrok.

Je to prostě složité… Ale zadlužení nerovná se nutně něco špatného a v časech krize se dokonce doporučuje krizi odvrátit zadlužením….

Krocan

lepší příklad než nádraží by mohla být třeba VRT. Tam se to dá lépe představit.

Hezky česky

Zadlužení státu je vždy špatné. Stát nemá co zadlužovat ty co mu k tomu nedali mandát, dokokce i ty co se ještě nearodili, ale chápu odpovědnost k druhým je cizí slovo, proto si tady nákaza našla takovou lehkou cestu jak se rožšířit. Stát má nedobrovolně vybraných peněz nad hlavu, paradoxně není schopen plnit ani ty nejzákladnější povinnosti a nyní třeba boj proti nákaze táhne občan a soukromý sektor. On napravuje fatální omyly státu, EU apod impotentních struktur. Soukromý sektor nehodnotím, za dluh si odpovídá každý subjekt sám, to je problém každého.

Jiří Kocurek

To jako vážně? Za dluh si kupovat…
Takže pepa dluží 6 lidem po 20.000, v kapse má 1000 Kč a to je všechno, co má do výplaty. Pepa je zadlužený. A proto si za ten dluh (tj. peníze které nemá) koupí něco, co má trvalou hodnotu.

A pak to tady má jít dobře, když mají lidi takovéhle „povědomí“ o penězích.

Krocan

Jiný příklad. Jsem farmář. Vlastním statek a mám kapacitu polí pro 3 traktory a 3 pracovníky. Mám ale jeden traktor a jsem sám. Nechám pole ležet ladem? Pronajmu zbylá pole? NEBO si půjčím a zbylé 2 traktory dokoupím. Stejně bych to časem udělal (až bych si našetřil). Takto budu moci obhospodařit zbytek polí hned a budu mít i peníze na najmutí pracovníků. TO CO ZA ROK VYDĚLÁM MŮŽE DOST MOŽNÁ I PŘEVÝŠIT ÚROK Z PŮJČKY (a to několikanásobně). Je to risk! Ale může se to vyplatit a dává to smysl. Je to hold složité. Nemluvě o tom, že stát je… Číst vice »

Anonymas

No a kde budou? Někde na poli?

55p

Co třeba na ONJ?

Anonym

ONJ? Odbor národní jednoty? Kde to je?

Anonymas

Díky

Vlado

Proč se ptáš ?Cheš si zastříkat sprejíkem ,nebo proč?

Anonym

Ano vladíku přesně proto…

Mirvald

Těch pendolin je škoda. Byly to hezké vlaky.

Aldik

Však se zase vrátí , nejdou do šrotu 😃

Mirvald

To je dobře. Byla by jich škoda.

Zapa

Takhle to zkazit. Mohla to být hezká diskuze o tom, co s nimi bude dál. 😀

Mirvald

No jo, to jste zkazili. Mohli jsme se s tím Aldíkem dočkat zajímavé diskuze.

Dáda

By mne zajímalo, akm to dojde? Na jednu stranu restrikce pro „nepostižené“ na druhou stranu lidi co jsou v karanténě šmatlou po venku a po nákupech… Bonzuje se i pobyt bez náhubku na vlastní zahradě…

jirka

bez náhubku na vlastní zahradě se chodit může to žádný pobyt na veřejných místech není

Dáda

Vysvětlete to někomu, kdo furt volá na městsnou, že dělám dřevo bez náhubku…. Spíš závidí těch 8 kubíků, co dnes jsem dnes porcoval.

Jan Hojsák

Typičtí Češi. Každej druhej udavač, bohužel. Dnešní doba aspoň odkrývá pravou povahu národa. 🙁

Jiří Kocurek

Jojo, někteří by dali vlastní nohu za to, když sousedovi vyhoří dům i s děckama. Beztak si na nové auto nakradl. Pinkat klávesy přece umí každý, měl dělat pořádnou práci.

Jiří Kocurek

Problém je v tom, jak zajistit pro lidi v karanténě základní potraviny. Kdo má doma zásobu chleba na 14 dnů, pro případ karantény? Fajn dva blázni a tři sta třicet tři pekařů. Ti ale mají jenom mouku, chleba z ní teprve upečou.
Počítám, že stát jim ten chleba nedoveze až do domu. A Penam leda tak do nejbližšího obchodu.

Radek

Tak třeba se toho využije pro pořádný servis/opravy/medernizace.

Panda

Obávám se, že finanční nejistota a kapacita/zdraví opravářů znemožní ve větším využít odstavení souprav…

Kuba

Ale Ex4 – linka, která bez mezinárodní frekvence naprosto postrádá smysl – bude jezdit dál.

Dispečer

Veškeré redukce si stanovilo MD jako objednavatel, ČD si může samo zrušit pouze komerční spoje, jezdící na jejich riziko, tedy i pendolina. Nemá cenu vozit vzduch, opravdu v nich nikdo nejezdil. Tato situace nikdy nebyla, vše je nové, nějak se reagovat musí. Určitě nás čekají neprijemnejsi opatření. To jen pro vysvětlení, kdyby zase někteří ,,odborníci ,, měli ten správný názor, jak se to mělo udělat.

Kuba

Pendolína do Chebu jezdila v závazku. MD osekalo všechny expresy, jenom Ex4 zůstala nějak záhadně netknuta.

kakov

vypadá to, že EX4 má tak malý rozsah provozu, že ji nechali

Martin

Západní expresy nebudou jezdit jenom Praha-Domažlice-Furt a Wald,do Chebu jezdit budou ikdyž bez pendolin.

JirkaK

do Chebu jen z Plzně

Petr

A Švejci žijou (jezdí) dál, jak říkal Švejk „To chce klid“.

abcd2020

Švejci budou také omezeni, píše se to na FB profilu PID. Jenže ani v této krizi se bohužel dopravci neumí domluvit aby alespoň u závazkové dopravy poskytovali informace společně, takže tu máme krásnou ČD mapu, ale bez ostatních rychlíkových linek.

Petr

Spíš bych informace očekával od objednatele, nebo provozovatele, než od PIDu.

Krocan

Přece nám nevezmou penda? Co budeme dělat?!?!?

Krocan

Né…, KLID! nasadíme roušky… všechno bude dobrý….! 🙂
Děkuji uživateli „Hen ten oný“ za uklidnění … 🙂

Jiří Kocurek

Mno jak to tak vypadá, tak je budem muset nosit za chvíli i na samotě u lesa. Sice v obýváku člověk dýchá z otevřeného okna totéž, co je na zahradě, k nejbližšímu sousedovi to má 1/4 kilometru…

VencaM

Sedět doma na zadku.

jirka

nejhorší se smrt z leknutí, myslím že k tomu už velká část populace nemá daleko, a zabije je to dřív než koronavirus

svojsin

jirka: Taky mi přijde, že počet neodpovědných občanů klesl a velice vyděšených stoupl, asi s to dalo čekat.