Pendolina do Karlových Varů? Kraj jedná s Českými drahami o protažení Západních expresů
Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Pendolina by se mohla objevit v dalším krajském městě. O protažení stávajících Západních Expresů z Chebu usiluje Karlovarský kraj. Jednání
Dobře, Pendolino, zastaralá jednotka, pomalá, inu, co bychom chtěli na naše pomalé trati. Otázka zní: Máme se v blízkém budoucnu na co těšit, anebo už tu dalších dvacet let nebude nic lepšího?
Sám si odpovídám, ne, bohužel. Jak vidím fotku toho starého křápu, design pomalu 60. let 20.st. , hrůza…
Railjet vám přijde horší než Pendolino??
Railjet je v pohodě, ale je to jediný vlak tady
Dá se na ten vlak Nice – Moskva koupit nějaký cenově zajímavý lístek z našeho území do Moskvy a zpět? Nevíte za kolik? Díky.
Ta trasa by mi dávala smysl po modernizaci a elektrizaci trati z ML do KV bez zajíždění do Chebu.
A jak rychle by asi po tom lokálu mohl ten italský krám jezdit – pokud by tam měl vůbec přechodnost?
Nic proti jeho večernímu zájezdu až do Karlových Varů a ráno zpět, to by asi smysl mělo, ale podle mě je to především pokus ČD udržet se s pomocí Karlovarského kraje aspoň na části trati v Podkušnohoří, na jejíž obsluhu dálkovými vlaky má být vypsáno výběrové řízení …
Bohuzel do varu momentalne rychliky nemohou konkurovat autobusum. V pze na letisti nebo na zlicine jsou busy mnohem mnohem rychleji nez vlaky. Do varu se musi postavit primejsi nova zeleznice aby to melo smysl.
Vhodně nastavenými cenami by vlaky autobusům konkurovat mohly, ale když je teď vlaková jízdenka dražší a jízdní doba delší o 50%, je jasné, že bežný cestující si vlak k cestě nevybere.
p.s. pár dnů už v eshopu čd nefunguje našeptávač stanic. Víte o tom někdo něco?
Milan: Delší cesta o hodinu až hodinu a půl, při menším výběru spojů….. Tj opravdu „konkurenceschopné“.
Přitom dálnice směr KV se teprve staví,ráčil si všimnout.
Uvazuji jako duchodce z lazni, který nikam nepospicha a rekneme jede do Olomouce, Ostravy apod. Mam tezky kufr, nemusim nikde zmatkovat, hledat cestu metrem ze Zlicina apod. Ja nevim, do toho vlaku bych sel a neresil nejakou hodinu apod.
Ani jedno ani druhé spojení Praha – Karlovy Vary není dobré. Ani přes Plzeň ani přes Ústí. Obě jsou šílené okliky. Když se tolik mluví o nových rychlotratích, tak to většinou kopíruje ty současné. Ale proč konečně nespojit největší lázeňské město s Prahou nějakou mnohem kratší spojnicí, třeba nějak v souběhu s cestou E48 (D6)? Anebo aspoň zelektrifikovat a zmodernizovat trať Praha – Chomutov přes Žatec. Ano, určitě budou řvát ekologové jak u D8, ale oni protestují všude a proti všemu a přírodě nepomáhají, ale škodí (viz totálně zdevastovaný NP Šumava v okolí Plechého a Trojmezí). Anebo se Karlovy Vary… Číst vice »
Souhlasím,
podél D6 a D7 není ani v roce 2018 přímé vlakové spojení…
„D6“ vlak – Praha – Kladno – Rakovník – Žatec – (Podbořany) – Karlovy Vary
„D7“ vlak – Praha – Slaný – Louny –
větev A – průmyslová zóna TRIANGL – Chomutov/Jirkov …..
větev B – Žatec – Kadaň – Klášterec nad Ohří
Větev C – Most (alespoň an začátek – než by se postavila samostatná trasa Most – Libochovice – Budyně nad Ohří – letiště „Praha-Vodochody“ – (Kralupy na Vltavou-předměstí) – Velké Přílepy – Praha
V článku máte chybu. Pendolino jedoucí z Ostravy do Chebu není spojem s nejdelší trasou v aktuálním jízdním řádu. Tím jsou spoje EC 172/173 Budapest – Hamburg a zpět. A když zůstaneme pouze u vnitrostátních vlaků, tak je delší spoj SC 512/515 Bohumín – Františkovy Lázně a zpět.
Dobrý den, je tím myšlen nejdelší vnitrostátní vlak, doplním.
Nejdelsi vlak je EN 404/ 405 Bohumin Moskva kdyz uz tedy. Pak je tu jete ten vlak Moskva – Nice ten nepocitam
A popisek u fotky je taky s chybou – tohle přece není Wilsoňák 🙁
Je. Malá nápověda – podívejte se na reklamní nápis na jedné z budov nalevo a běžte se tam podívat. Opravdu ještě vím, kde jsem to fotil, tohle je ostatně i z mobilu s GPS souřadnicí.