cargo

Pendolina do Karlových Varů? Kraj jedná s Českými drahami o protažení Západních expresů

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Pendolina by se mohla objevit v dalším krajském městě. O protažení stávajících Západních Expresů z Chebu usiluje Karlovarský kraj. Jednání

Pendolina by se mohla objevit v dalším krajském městě. O protažení stávajících Západních Expresů z Chebu usiluje Karlovarský kraj.
Jednání potvrdila mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, podle ní ale zatím není možné určit, kdy a zda vůbec vlaky pojedou.  Protažení do Karlových Varů se nabízí zejména u večerního spoje z Prahy, který nocuje v Chebu. Podle představ kraje by jelo večer až do Karlových Varů a ráno zpět přes Cheb do Ostravy.

V Karlových Varech se buduje nové nádraží a na základě požadavku kraje Správa železniční dopravní cesty dodatečně upravila projekt modernizace kolejiště s tím, že vzniknou i nové přípojky inženýrských sítí nutných k údržbě a zbrojení souprav, tedy například pendolina,“ vysvětlila Pistoriusová.

To je podle ní teprve první předpoklad k tomu, aby pendolina do Karlových Varů zajížděla. Další debata čeká kraj a ministerstvo, kdo protažení vlaků zaplatí. Ministerstvo se na podobné plány dívá skepticky a platit je nechce, krajům ale umožňuje, aby se s Českými drahami na protažení dohodly.

Takto například Liberecký kraj zaplatí provoz rychlíků z Prahy do Harrachova. Do Tanvaldu ho bude platit jako dosud ministerstvo, poslední úsek z Tanvaldu do Harrachova už bude za krajské peníze. Karlovarský kraj na dotazy k nové lince neodpověděl.

Pendolino dosud jede z Ostravy až do Chebu a vedle druhého spoje Bohumín – Františkovy Lázně  je vnitrostátním spojem s nejvyšším počtem kilometrů, který jezdí po české železnici. Prodloužením do Karlových Varů by ještě přibylo dalších 52 kilometrů. „Vzniklo by přímé komfortní spojení přes celou republiku,“ dodala Pistoriusová.
O 35 kilometrů kratší i rychlejší cesta do Prahy se přitom nabízí přes Ústí nad Labem, kde už Karlovy Vary přímé spojení mají. O takovém trasování ale České dráhy neuvažují. „O severní variantě se neuvažuje, protože pendolina jsou součástí konceptu Západních expresů,“ dodala Pistoriusová.

Tagy Karlovy Vary pendolino Západní expres
18 komentářů