Pejša: Překotná výměna vedení ČD může znejistit věřitele a vést k rozprodeji dcer

Železniční okruh ve Velimi. Snímek pořízen na katastru Cerhenic. Foto: Jan SůraŽelezniční okruh ve Velimi. Snímek pořízen na katastru Cerhenic. Foto: Jan Sůra

Bývalý dlouholetý předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša v září skončí na základě vlastního rozhodnutí i jako zástupce zaměstnanců v

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Pokud by měl někdo rozprodávat ziskové dcery, měl by Ťok okamžitě odstoupit. A ano bych pak nevolil.

Chachar Budvar

Aneb přítel Zimola honí kšefty pro gw a jiné ve větším.

jal

„ČD už nebyly státní moloch, což je nevyhnutelný osud do 5-ti let“ Ano, politických důvodů. Když jsem včera sledoval tu debatu s Moosem a různými přísedícími, je jasné, že jde o plánovanou likvidaci. Zjednodušeně- „Oni mi nedávno zavolali, já to vzal. Sice o tom nic nevím, jen z doslechu, ale udělám to perfektní, připravím to na zítřky“. ČD jsou v zisku. Chtějí kupovat nové vozy, cestující přibývají. Co s tím, když axiom je, že státní prodělává a soukromník jezdí bez dotací a vydělává? RJ- výr.zpráva 2016- vlaky ve ztrátě. Leo- letošní – ten článek je kousek níž… Změna vedení to… Číst vice »

Bery

Mam z toho podobny pocit. Zacalo to fungovat, tak je to potreba rozvrtat, protoze se nyni politicky nehodi, aby statni firma byla lepsi, nez konkurence.

Rado

Mno. S něčím od pana Pejši se dá nesouhlasit a s něčím ano. Zejména bych vypíchnul tu záležitost s euro dluhopisy. Je to totiž tak citlivá záležitost, že by opravdu politici měly být velmi obezřetní. Ať pana Krtka mohu či nemusím, je neoddiskutovatelné, že jeho jméno má v současné době v železniční evropě jméno a svou váhu. K tomu si však musíme připočíst nově i váhu v sektoru velmi vysokých financí. V tomto sebestředném a zvláštním světě se opravdu nenosí časté střídání managmentu nebo dokonce direktoriátu. Pan Pejša má tedy ve své podstatě pravdu. Tento uzavřený zvláštní svět investorů je… Číst vice »

AAA

Soudruh odborář se obává abychom nenahněvali vrahy z vólstrýtu 🙂
To prostě nevymyslíš….

železničář v důchodu

Ecce – jaký div: vy jste právě takovou blbost vymyslel !!!

Pibik

Odboráři, dělná třída socialismu má samozřejmě strach z liberalizace, co by pak dělali, by jich už nebyla potřeba, kdyby ČD už nebyly státní moloch, což je nevyhnutelný osud do 5-ti let… I kdyby jakože to dnešní strašení živelným rozprodejem se stalo, opět vydělá daňový poplatník, jedna černá díra by zmizela a další kámen na prameni soukromé dopravy na železnici byl odvalen.

Honza

Bohužel jsme v ČR, takže pokud zmizí jedna „díra na peníze“, nastane spíš privatizace zisků a socializace ztrát… Za 6 miliard na rok to začne v září prostřednictvím studentů a důchodců 😉

AAA

V roce 2006 chtěly ČD za Plzeň – Most 17 Kč/km, tak jaké podfinancování 🙂

Petr.R

Nedočetl jsem, jestli se budou rozdávat ty zlatý padáky a jestli odbojáři jim dají nějaký dary.

noerf

Cd byla podfinancovana do roku 2009? Pro srovnání při výběrovém řízení na regionalni vlaky nabidl GWTR cenu tuším 65 Kč/km, Arriva tusim 68 Kč a ČD chteli dvojnasobek ceny GWTR. Takže to tzv. podfinancovani je nesmysl, spíše to zavani velkou korupcí.
Mimochod pri rozděleni dostali ČD nádraží za koruna, pote nemovitosti ješte vice poškozené (například České Budějovice) prodali dohromady SZDC za cenu přes 3 miliardy. Tak by mě zajimalo, kdo byl poškozen.

AAA

daňový poplatník

Elb

Tradičně nesmysly a nepochopení. GWTR vyhrál s 88kč/km na kilometr, ČD nabídly 160kč/km, v Jihočeském kraji jezdily ale průměrně se 115 kč/km, průměr dost ovlivněn elektrikami a novými Pantery, do soutěže se totiž přichází s pevně danou cenou za kilometr, nikoliv však úhradou ztráty, tedy do ceny si musím promítnou riziko, že poklesne příjem od cestujících a provoz vlaků budu muset dotovat ze svého. Při dřívějších smlouvách ministerstvem financí vyměřenými pravidly co a kolik si kdo může dát do nákladů a jak vysoký bude minimální zisk se tyto věci samozřejmě vůbec nedají srovnávat s nějakou soutěží o skoro patnáct let… Číst vice »

noerf

elb: Ano, ale pokud GWTR či Arriva nabídli Jihočeskému kraji, že budou jezdit za 50 – 60 % ceny nabízené ČD, tak to znamená, že ČD mají extra velké náklady (cena souprav, náklady na platy strojvedoucích jsou obdobné, taže hlavní problém je spíše v nákladech na úředníky a managment), takže je otázka proč i další kraje nechystají soutěže. Co se týče Vaší výhrady ohledně Regiopanterů, tak v jižních Čechách jezdí na trati České Velenice – České Budějovice – Strakonice čtyři dvouvozové jednotky regiopanter, které nahradili na této trase klasickou soupravu elektrická lokomotiva (zpravidla plecháč) a tři vagony. Takže se dá… Číst vice »

Pavel

Nabídnout a dodržet je o něčem jiném! Viz. např ježdění Vančury na kozince u Dc prý bez dotací a levněji hmm ano 2týdny a konec a to měl vlaky narvaný.

noerf

Pavel: Pokud budu brát většinu dopravců, tak Arriva, GWTR i Regiojet zpravidla jezdí podle jízdních řádů a rušených spojí je velmi málo stejně jako u ČD. Provoz na tzv. kozí dráze byl marketingový tah, aby ukázal, že pokud se nabídnou lepší služby, tak se cestující vrátí do vlaků z aut i autobusů. Robert: To jestli je to pro GWTR zisková záležitost, je problém majitelů, nikoliv můj, jako daňového poplatníka. Ale vzhledem k tomu, že Arriva měla obdobnou cenu, tak za dané ceny lze provozovat vlaky. A prakticky se vůbec nemluví o další vysoutěžené trati na rychlíky Plzeň – Most, kde… Číst vice »

Bery

Ten provoz na kozi draze byl pouze marketingovy tah a nic vic bych za tim vazne nehledal.
Pokud by chtel ukazat, ze se cestujici vrati do vlaku, to by musel jezdit nejmene pul roku. Dva tydny, to je doba dobra tak akorat na to, aby si nekdo nasel cas s tim, ze se pujde jednou projet ciste ze zvedavosti. 😉

Robert

A kde je napsáno, že je to pro GWTR ziskova záležitost pri této ceně? Vzhledem k tomu že od utrpení vítězství ve zmiňované soutěží se nikam jinam už nehlásí a jen hasí průšvihy tak to asi takový kasaštyk nebude a dnes už by to třeba taky nacenili jinak ……