Pavilon Z na výstavišti by mohl sloužit jako muzeum MHD. Brno nechá zpracovat analýzu
Muzeum brněnské MHD v pavilonu Z na výstavišti, vizualizace. Pramen: DPMB
Expozice vozidel na výstavišti by byla dočasná, než se v polovině 30. let podaří zprovoznit muzeum ve vozovně v Husovicích.
Myslenka je to zajimava, ale podle meho by to melo byt realizovane jen a pouze vs spolupraci s Technickym muzeem v Brne, protoze nedava smysl mit dve ruzna dopravni muzea ve meste o 450000 obyvatelich + casto dojizdejicich. Navstevnost obou by tomu odpovidala. A navstevnost dopravniho muze v Lisni vskutku neni nijak drakonicka, spise bych ji povazoval za smutne malou (nevyuzivajici potencial). Naopak kdyz byvaji akce s historickymi vozidly DPMB, zajem je obri, cili poptavka je, ale lisenske muzeum neni schopno ji uspokojit.
Trochu reality do tohoto projektu. „Zájem o návštěvu Muzea MHD ve vozovně Střešovice kontinuálně roste. V roce 2022 do něj zavítalo 28 375 návštěvníků, což je historicky druhá nejvyšší návštěvnost po předcovidovém roce 2019. Poprvé v historii bylo otevřeno více než sto dní v roce, přesně 125, a denní průměr převyšoval 200 návštěvníků,“ uvedl Petr Malík, vedoucí jednotky Historická vozidla DPP. https://www.dpp.cz/zabava-a-zazitky/historie-dpp/muzeum-mhd A to tam jezdí celá republika a občas pravděpodobně zavítá i nějaký turista. V Brně by to viděl maximálně na 30 lidí denně a zabrat celý Pavilon Z, docela dost hodně neekonomické. Ale když má Brno zbytečné peníze… Číst vice »
Vase uvaha je pochopitelna, ale navstevnost 30 lidi denne mi prijde vyrazne podhodnocena. Mnoho lidi do Prahy do muzea nejede, protoze je to dal, ale do Brna pojedou.
To je totálně špatné řešení, protože zbydou obrovské plochy na ochozech. Výstaviště není účelné předělat na muzeum, i když dočasné, V Brně je nespočet starých budov, do kterých by se to hodilo, ale to by zastupitelé museli více přemýšlet.
Trolejbus 14 Tr s dveřmi na levé straně? To bylo i na „vizualizaci“ trolejbusové linky ve Středočeském kraji, která nakonec nebude. Takovou raritu chci vidět na živo. Možná bych se i svezl.
I ta anglická T2 zmenšená pro trpaslíky a douosák se polopantografem. Kdyby to ukázali v reálnějch velikostech, tak to až taková sláva s místem nebude.
Trolejbus měli v muzeu v Brně i zlínský prototypový Sanos ex 301 (původní inventární číslo 70), ale tohle je DPMB a to je samozřejmě jiná organizace.
Nechápu proč se všechno musí rekonstruovat a každá budova nechávat památkou na komunismus (mimochodem vůči kterému teď všichni bojujeme). V podstatě památkovou ochranu budou moci získat i paneláky za deset let např. na Vinohradech a co pak. Takovou neekonomickou obludu patří odstřelit a srovnat se zemí.
Jasně, všechno z let 1948 až 1989 zbouráme, bez ohledu na kvalitu (zatímco poklesky z 90. let necháme, protože „super doba“). Mimochodem, my teď bojujeme s komunismem? Paušálně odstřelovat a rovnat se zemí umí každý barbar, ekonomické to ovšem není už vůbec. Materiál, energie, nic?
Komunismus nikde nebyl, byl plánován jako další vývojový stupeň socialismu, k čemuž nedošlo.
Došlo k němu ve Švédsku.
Správně : stromy popíliť, kašňu zbúrať !
Vite, že s těmi bolševiky toho máte hodně společného? Krom toho, že jste nekulturni vandal.
No jestli tu přípravu odfláknou stejněm jako tu vizualizaci, tak to bude propadák první třídy.
Bože, hlavně ať tu zas někdo nevytáhne vlečku na výstaviště! 😁
Jste první. Gratuluji! 🙂
Za mne je to ta takové rychlé a zdánlivě laciné řešení. Ale 14 vozidel ani zdaleka neobsadí celou přízemní plochu Z. Pak tu máme dva ohromné okružní balkóny pro které stejně není využití. Jenom vytopení tak ohromného prostoru na nějakých snesitelných 18stC bude stát majlant.
Něco jiného by bylo, kdy se tu chtělo zřídit dopravní muzeum (od lokomotiv, přes letadla po šaliny), nebo zde vytvořit depozitář pro statisíce knih…ale to vše vyžaduje důkladné plánování a spoustu peněz.
Pokud se připojí i TMB, bude vystavených vozidel víc než dost. A balkonech může být expozice drobnějších exponátů z historie brněnské MHD.
A vypadá to velice pěkně. Připomíná to halu NTM.
Nebo se to nemusí jako třeba hradní muzea vytápět skoro vůbec, a ještě se ušetří za šatnu.
Trochu temperování ovšem vyžaduje ochrana proti rozpadu, tuším. Přiměřeně, ovšem.
Ten obrázek vypadá pěkně. Bylo by to konečně něco, za co se není potřeba stydět…. A jak řekl kolega, proč vůbec dělat Husovice, když lze mít pavilon Z? I kdyby v Husovicich postavili muzeum za 5 miliard, tak to furt bude na tom místě na Novákové, to fakt nechceš.
*Nováčkové (autocorrect)
Ba že. V tom vnitrobloku je to hrůza. Radši to dejte lidem, ať tam mají dvorek.
Nováčkově…
Ten pavilon se už při veletrzích nepoužívá? Je to velmi zajímavá stavba. A působivá…👍
Spíš výstaviště se už nějak moc nepoužívá. On ten útlum výstavnictví byl už delší dobu, a covid to dorazil.
Každý areál by se dal využít, ale vedení BVV je opravdu i na česká měřítka extrémní parta nefachčenků a podvodníků. Akorát na ně není tak moc vidět, takže jim leccos prochází.
Samozřejmě. Ale už to asi nebudou veletrhy klasického typu (děláme kšefty), ale spíš právě třeba ty výstavy a jiné kulturní akce (různé cony a pod.)
Souhlas. Stačí si najít pár zápisů z jednání s KAM a člověk se nbestačí divit. Jsou i volně na netu.
Proč dočasně? Tohle je super místo, ne nějaké zastrčené, plesnivé Husovice (kde je navíc místy až nezdravě hnědo).
Souhlasím, že by expozice vozidel mohla mít větší návštěvnost právě na výstavišti. Byl bych ale opatrný s užíváním termínu „nezdravě hnědo“. Mezi Romy znám i hodně slušných lidí. Samozřejmě nepopírám, že v romských komunitách existují problémy, které je potřeba řešit (své zkušenosti s překonáváním některých potíží pěkně popisuje například muzikant Radek Banga).
S Líšní se už nepočítá?
Líšeň je depozitář Technickeho muzea Brno. Toto je akce dopravního podniku.
Přitom by bylo vhodnější pro výstavu depozitáře TMB. Jak odsud budou provozní vozidla lovit?
Uvažuje se nad tím, že kolejiště muzea bude napojeno kolejiště pisárecké vozovny.
Jo, jenže z Líšně měla vést na Stránskou skálu i úzkorozchodná trať. To na výstavišti nepůjde. V Husovicích byly původně šaliny a vzhledem k nové Zbrojoffce by se tam vozovna docela šikla.
Na výstavišti na vleččce by právě mohla jít líp. nemotala by se s normálním provozem, byla by rozumně dostupná. Líšeň nechat pro běžnej provoz.