Pavel Kosmata: Jednou o nás někdo napíše dizertačku, jak jsme na hranicích blbli
Zima v Novém Údolí, podobně jako dnes sníh bylo v 90. letech prohrnuto těleso dráhy a vznikla dnešní silnice. Pramen: archiv Pavla Kosmaty
Má tři vagony, nejkratší mezinárodní trať na světě a chuť znovu přivést skutečné vlaky až na čáru
Každý má nějaké hobby, ale dělá si jej pro sebe, a ne aby se s tím 2x ročně vytahoval, prostě taková témata, kdy tady někdo rozvádí svůj životopis, tady nepatří, sleduji to kvůli pokroku v dopravě.
Pokud někoho zajímá téma státní hranice v časech studené války, zvu na web Pohraničník.
http://pohranicnik.blogspot.com
Moc hezké povídání o krásné části Šumavy.
Velmi upřímný rozhovor, od zabedněných úřadů až po ziskuchtivé manželky při rozvodu. Tomu říkám upřímnost. 🙂
Boehmerwald🙄
Chápu, že se někomu nelíbí můj komentář o disertaci, ale sám za sebou jednu mám a u dalších jsem oponentem, případně školitelem-specialistou. To, o čem pan Kosmata hovoří, opravdu není disertabilní téma. Je mi líto. 🙂
Je tady někdo, kdo napsal disertační práci a obhájil ji? Můžeme o tom vést nějakou disputaci.
Disertaci jsem před lety úspěšně obhájil, ale na rozdíl od vás mi zůstal smysl pro humor a nadsázku. Prsíte se tu zbytečně, když vám chybí vtip.
I vtipkovat se musí umět, víš? 🙂 Pokud to neumíš a máš rád infantilní humor bez logiky, zkus základní školu. Tady se prsíš zbytečně. 🙂
Tak je evidentní, že rozhovor na vtipu o dizertačce nestojí a že jste chtěl jen ventilovat, že nějaké práce sám vedete či oponujete. Fajn, ulevil jste si. Ale upřímně: zajímá tahle trapnost někoho jiného kromě vás? S tématem rozhovoru nijak nesouvisí.
Nejspíš tebe, když na ni odpovídáš. 😀
Mě taky tvoje názory nezajímají. 🙂 Fajn, ulevil sis, když jsi mi to napsal. Určitě jsi spokojený. 🙂
Fajn, ulevil sis, když tady inseruješ, žes udělal disertaci, že jsi oponentem, případně školitelem-specialistou…
Koho to ale zajímá?
Dokázals aspoň 5% toho, co Pavel Kosmata? Ten má na rozdíl od tebe, mimo jiné, i smysl pro humor.
Odpovím ti stejně – tebe to zajímá. Proč bys mi jinak odpovídal? 😀 Aha, tys mi to chtěl natřít, co? 😀
Máš smůlu, chlapečku, já se nad Pavla Kosmatu nepovyšuju a tobě nebo někomu jinému nemám povinnost se obhajovat, co jsem dokázal. Jak píšu jinde, jsem projektant měníren a jiných trakčních zařízení. Ale vůbec se nebudu divit, že mi to věřit nebudeš. 🙂 Tak kopej dál. Ulev si, já to vydržím. 😉
Oponenti nejsou většinou oblíbený. Většinou si honí triko na druhých. Pár kolegů z VŠ to zažilo. Já měl naštěstí rozumného oponenta. Také měl svůj názor, ale stále si zachoval smysl pro lidské chování a humor. Pana Kosmatu znám osobně, tak vím, že má smysl pro humor.
Souhlasím. Ale nejsem takový ten šťouravý oponent, abychom si rozuměli. 😉 Některé už musím odmítat, protože jich mám už moc.
Píšete o sobě co vše absolvujete ohledně disertací, ale je vidět, že jste vůbec nepochopil jaký je cíl diplomových, rigorozních a disertačních prácí. A troufnu si napsat, že jelikož o této problematice a tématu nic nevíte, tak ho odsoudíte jako nemožné.
Jen si troufni. 🙂 Škoda že to není pravda. 🙂 Je vidět, že jsi nepochopila cíl diplomových, rigorózních a disertačních prací.
je celkem jedno, kolik vedeš nebo oponuješ diplomek a dizertaček, protože v této diskuzi se projevuješ jako obyčejný trouba.
To víš, že jo, troubo. 😀
Nehodlám diskutovat s člověkem který si myslí, že cílem je vymyslet něco objevného. Na to, to abych byl držitelem Ph.D. se dá napsat disertační práce v podstatě o hovně. A ve wiki si může každý přečíst co má obsahovat a co je cíl. A např. Plzeňská práva nám předvedla, že univerzitní vzdělání lze získat za prázdniny, takže asi tak.
Jestli máš ambice psát o hovně, je to tvůj problém. Třeba na to nějakého školitele najdeš. Ale s takovým prasákem jako ty nemá smysl vůbec diskutovat. Že jsi vystudovala plzeňská práva, to se teda máš čím chlubit. 😀
Takže asi tak.
Ty dyzlajky u tvých příspěvků myslím pěkně ukazují, jak si u místních diskutérů stojíš. Takže asi tak.
Jenže názory nýmandů na moji osobu mě nezajímají. 🙂 Takže asi tak.
Tak co sem lezeš, soudruhu řediteli zeměkoule? Docela mě děsí, že sociopat jako ty působí na VŠ. Studenty, kteří s tebou přijdou do styku, upřímně lituji.
Chodím si sem číst, představ si to. 🙂 Litovat můžeš. Ale protože o mně víš totální prd, tak si to fakt můžeš jen myslet. 🙂 Mí studenti se mnou nemají problém. Vím, že se ti to zdá neuvěřitelné, ale od gumídka jako ty nemám důvod se nechat urážet. Sedni si do kouta a lituj ty moje studenty, uděláš líp. 😀 Nebo si na mě stěžuj. Zajímalo by mě, čím budeš argumentovat. 😀 Nevíš nic, ale kopnout a zamachrovat sis musel, co? 😀
Mě fascinuje, co vše se vyrojilo z toho, že jsem napsal, že nejde o disertabilní téma. 😀
Byl jsem tam u vás se podívat v 93, 94, 95 -tém a vracím se zase. Držím palce a jen tak dál :-). A takhle to tam prý začalo, našel jsem pěkný dokument na : https://www.youtube.com/watch?v=GTgiOgAFuxw
Parádní rohovor. Vidím, že tam spolek dělá pro česko-neměcké soužití víc, než … a to je jedno. Je fajn, že spolu sousedi dobře vycházejí, bez toho to totiž nejde.
Něco mi říká, že tím vyřešením „oddělení“ místní a regionální dráhy může vzniknout dost zajímavý precedent, a už proto by to stálo za to. 🙂 Jen mám obavu, že samotné „oddělení návěstidlem“ nebude stačit a bude se chtít minimálně ještě výkolejka (ne-li odvrat). Což by pak pro případné aplikace jinde mělo tu nevýhodu, že by nemohly z/na místní dráhu jezdit vlaky, ale vždy by bylo třeba aspoň kus překonat jako posun.
Já vím, že se budu trochu opakovat, ale to „mě“ vs. „mně“ byste si fakt asi měli v redakci nastudovat… Viz poslední věta první odpovědi pana Kosmaty. Ale rozhovor jinak pěkný 🙂
Pěkný, ale uvádějí 21 minut čtení, já jsem to zvládl za 21 vteřin včetně jednoho obrázku.
Nedávno tu byl podobný článek.
Soutěžíš o nejblbější komentář?
nechci číst opakovaná témata, navíc taková, které s dopravou vůbec nesouvisí.
mě váš životopis vůbec nezajímá, chodím na ty stránky, kvůli pokroku v dopravě. Těch 21 vteřin jsem věnoval tomu, abych si to ověřil a v něco podobného, jako že někde ve starám vlaku nějaká parta chlastá a hraje mariáš.
Tvoje smůla 😉
Chtělo by to lépe, to je fakt. Ale když alespoň nepíšou „by jsme“ apod., tak to ještě příliš nenarušuje srozumitelnost. Občas něco uteče, i když by nemělo.
Po převratu jsem tudy jel na kole k Dunaji a mám dojem, že původní trasa je na bavorské straně už zastavěná.
Byl jsem u tam letos poprvé a moc fandím tomu záměru protáhnout trať až do Heidmuhle! Ať se daří!!!
Za to, že jste tam byl aspoň letos poprvé, máte aspoň „malé plus“: mě totiž velmi udivuje, kolik zdejších vševědů důležitě komentujících kdejaký text se nakonec přiznává, že tam nikdy nebyli, ačkoli už se tam 30 roků může, a i k pouhému přiznání toho svého nedostatku se dokopou až na základě zajímavého „PR“ rozhovoru – co tedy vlastně znají z české železnice, že si troufají vyjadřovat se ke všemu, co o ní někdo někde napíše, ale přitom sami nemají ani trochu pořádné „seznání“ její sítě?
Je to tím, že nemají režijku.
Ony snad už zase na Šumavě platí ve vlacích režijky?
Asi pred deseti lety, jsem sel s moji babou z Kasperskych hor na Lipno, udelali jsme si vlakem odbocku do Noveho Udoli. Od te doby jsme tam byli uz nekolikrat na kole i pesky. Jste pasaci, drzte se a navidenou.
Fandím jim.
Přeju jim, aby jim do toho neházel vidle úředník na žádné straně hranic.
Jó, kdyby SprŽel pracovala aspoň tolik, co inzeruje, tak by nejmenší rychlost na české železnici byla 40 km/h…
Pokud bude mít téma pro dopravní inženýrství nějaký vědecký základ, klidně se to té disertačky někdo pustí. 🙂 Jinak by to musel napsat nějaký filozof.
Téma by to mohlo být spíš pro obor Cestovní ruch.
Což bude spíš tak bakalářka 🙂
Na disertaci fakt ne 🙂
Nemusí být všechno písemně, tohle je ideální na kecání v hospodě, a myslím to dobře.
No a co třeba historik? 🙂
Jo, tak tohle čtení mě bavilo. Rozhodně lepší čtení, než minule o fírce Ptáčkové,to jsem měl chvílemi pocit, že to vypráví votlemenej chlap ! Tak ať se na Šumavě daří !
Přesně tak ! Ony to ty ženské za volantem náklaďáků, autobusů a kniplů lokomotiv mají tak trochu jinak než normální ženské 🙂
To by mě zajímalo, jestli byste to paní strojvedoucí šel říct do očí.
Šel, nemám s tím v životě problém. Mě nevadí žena v jakékoliv pozici, mě jen vadí ženy tam, kde je práce doména chlapů a oni se v těchto pozicích snaží tak trochu jako chlapi chovat. Žena by vždy měla ženou zůstat a zachovat si ženskost. To neznamená, že když žena řídí kamion, tak že si po obědě otevře pivko, krkne si a pak odflusne . Chápeme se doufám….
Takže do kamionu v lodičkách, cajk!
Pro mě byly oba rozhovory vynikající čtení! Děkuji. A o spolku v N.Údolí si odnáším nejlepší dojem.
Jste borci.:)
Držím vám palce a slibuji, že jak skončí zima, pojedu na vandr na Šumavu a udělám v Novém Údolí útratu. 👍
Pavle Kosmato, je těžke a asi hodně komplikované říci veřejně, že se hned na začátku našel někdo, kdo pracoval v jedné instituci a ta ti na účet poslala 200 000,- Kč, abys svůj plán mohl zrealizovat?
Vcelku krypticka a zdanlive citove podbarvena poznamka. Asi je tezke a dost komplikovane nas verejne zasvetit.
Závisti neni nikdy dost, že???
V tom asi nehraje roli ani tolik nějaká závist, ale spíše hlubší znalost místních poměrů, protože i v tomto případě platí, že ani zdaleka není všechno zlato, co se třpytí, a adorace vlastně téměř výhradně jen Kosmaty může docela dobře leckoho popudit: dosáhl sice nesporně hodně, ale rozhodně ne sám, a je otázka, zda by nedosáhl i lecčeho víc, kdyby to byly nápady jeho a ne nejdříve někoho jiného. Ale úspěch to má a neberme mu, že bez jeho velkého přispění by tam rozhodně nebylo pro návštěvníky ani zdaleka to, co je tam pro jejich pohodu k dispozici teď.
Takhle kdyby se dala zhmotňovat a prodávat, to by byl kšeft…
Jo, to je tak v naší zemičce… Navíc zaměstnanec ČD, a.s…. K čemu to je? V Německu už dávno v původní trase stojí baráky. A Němci jen kroutí hlavou, co je to za bl*ce a ma*ory… Hlavně že je kde chlastat, že jo…
A tenhle samej člověk přispěl nemalou měrou k likvidaci lokálek do Týna nad Vltavou a do Netolic… Že prej tam nejezdili lidi…
Ne že byste neměl přinejmenším zčásti pravdu, jen doplním, že k likvidaci osobky do Netolic hodně přispěla i SŽDC, kdy tamní zrušení osobní dopravy bylo v rámci vlny „snaha zlikvidovat celé tratě a učinit je nesjízdnými/zrušenými“; tehdy mj. absurdní vyjádření o tom, že netolická trať potřebuje celkovou opravu, na kterou tzv. nejsou peníze; reálně k žádné větší opravě ani poté nedošlo a trať je normálně sjízdná.
Prosím o vysvětlení, kdo je „tenhle samej člověk“, z kontextu mi to není jasné. Případně i o info, z jaké pozice a čím ke zrušení pomohl..?
Lokálky doi Týna nad Vltavou ani do Netolic nejsou zlikvidované. A osobní doprava na nich místním, zdá se, nechybí.
Nějaká obnova trati by snad byla TEORETICKY technicky možná někam k okraji zástavby v Haidmühle, protože dál už je těleso v obci dávno zastavěné, ale reálně je to i tak stejně neprojednatelné – pro výlety a turistiku je mnohem smysluplnější zajistit nějakou návaznou veřejnou autobusovou dopravu mezi Novým Údolím a Waldkirchenem minimálně v termínech, kdy je v provozu Ilztalbahn (v roce 2021 by to mělo být od 1. máje do 17. října) a víkendovou + prázdninovou výletnickou autobusovou dopravu na bavorské parkoviště pod Třístoličníkem a zpět, obojí nejlépe i s možností dopravy jízdních kol: to naprostou většinu návštěvníků zcela uspokojí,… Číst vice »
Předpokládám, že takových donátorů bylo víc. Pak je otázka, koho ještě v článku zmínit a koho už ne, aby se zase neurazil někdo další.
Úžasní blázni.Díky jim se zachová něco z historie.A je to zajímavé v oblasti.Fandím Vám
Super! Tak dlouho se tvrdí , že něco nejde, až přijde nějaký blázen a udělá to. Pokud budeme na Šumavě , rád se budu podílet alespoň útratou na podpoře. Rozhodně raději podpořím takovouhle hospodu než Fleky nebo quasi-trdelníky .
Neříkej že něco nejde, protože se vždycky najde blázen, který neví, že to nejde, a udělá to.
Tak to by mohl najmout pracovníky a postavit např. tunel Praha – Beroun…
Ó pardon, já zapomněl – jsme v České republice, kde oprava čehokoliv trvá 1 Furt.
Hezké povídání, „blázni“ jsou potřeba jinak by nám nezbyly žádné památky. 🙂
Jak to chodilo z pohledu PSáků píše Pohraničník…
https://pohranicnik.blogspot.com/2012/05/vlakem-za-draty.html
Opravdu jen povídání, až moc abych uvěřil.
Dobrý odkaz, aby člověku připomnělo, že bylo i “takhle.”
Kdy jsem se díval v roce 1980 z Bratislavy z Hradu přes Dunaj a věděl , že se tam nepodívám. A uplynulo devět let a v prosinci 89 jsem tam byl … ten pocit.