Patnáctikilometrová novostavba a limit 8,6 miliardy. Tendr na trať do Kladna je tu
Budoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Rychlost by se měla zvýšit v některých místech až na 145 km/h, modernizací projdou i stanice a zastávky.
To je krásný jak se to vyhýbá relativně velké Unhošti, ale u neobydleného sjezdu z dálnice zastávka zůstává. Aspoň ji přejmenují, aby diletantství bylo zřejmé.
Já nevím jestli je to jen u mě. Ale bylo by možný ty galerie dělat tak, abych nemusel obrázek otevřít, pak ho zavřít a pak otevřít další? Prostě je projet nejsou šipkou nebo co. Ale tohle otřes.
pro pobavení :
https://domaci.hn.cz/c1-24402890-vlak-na-letiste-ruzyn-pojede-na-vanoce-2013-bude-i-metro
Vidina pouhých 15 a půl roku stará …
Ostudné memento. 😁 ale pobavilo.
Jak je vidět, termíny se stále posouvají a možná, že se brzy dožijeme stého výročí od zahájení studií a projekce na úpravu tratě.
Ale za hlavní chybu považuji, že není provedena přeložka tak, aby to šlo přes Unhošť.
Toho bych se nebál že by to někdo z přispívajících dožil… 🙂
Ty „první“ studie (= ty, které pamatuji já – zda byly nějaké už před tím, nevím) na „modernizaci“ trati v TÉMĚŘ stávající stopě mezi Hostivicí a Kladnem (Vejhybkou) = dvoukolejka na NTR cca 100 – 120 km/h jsou aktuálně staré skoro 40 roků, takže do svého stého výročí mají ještě dost daleko. Překládat trať kamkoli blíž k Unhošti je podle mě jen zbytečně drahá nelogičnost: jediným tarifním bodem (zastávkou), N.B. ležícím někde na okraji zástavby (protože jinak jedině tunel jako metro) celou Unhošť stejně nijak kvalitně neobsloužíte a „nová“ zastávka Malé Přítočno (= náhrada stávající žst. Unhošť) bude ležet přímo… Číst vice »
Já jsem měl v ruce studie již ze 60. let, kde bylo zdvoukolejnění, přeložky a právě i přes Unhošť a rychlost místy až na 135 km/h. Čili dle mého (jsem pesimista) to těch sta let dosáhne.
Na počet tratí, které mají být v budoucnu do Jenče zapojené, mi připadají dvě nástupní hrany dost málo.
Dvoukolejka zkrz, na jedné straně kolej do Středokluk, na druhé straně kolej do Rudné a kolej na letiště. Minimálně na Středokluky by bylo provozně lepší, kdyby byl přestup v Jenči, než tahat motor až do Hostivice.
Naopak se domnívám, že je vhodné dojet až do Hostivice, protože zde jsou přípoje dalšími směry. Tím pádem je zřejmé, že do/z Jenče se pojede pravděpodobně ve sledu. Spíš bych viděl jako vhodné případnou další hranou řešit možnost křížení směrů alternativně při vjezdu či odjezdu.
Souhlas, hlavně v Jenci by byl pouze přestup na os, kde to v Hostivice je výběr mnohem větší, navíc dokážu si představit S65, jezdí od Prahy střídavě Rudná/ Stredokluky
Dovolím si připomenout, že do Středokluky bude zadrátováno.
Středokluk, samozrejme, píšu z mobilu
Mělo to vést na zličín a dále až na hlavák přes nový vysehradsky most. Tunel okolo waltrovky a vyústění dole u knížecí.
Praha 6 jsou brzda rozvoje.
Jen sosají letiště.
Naopak je dobře, že to jde přes zastavěné území města, takže to plní funkci dopravní obsluhy pro tyto čtvrtě – tedy Praha 6 a Praha 7. A opět u té Prahy 7 – schází zastávka Sparta – Korunovační.
V tomto úseku povede trať tunelem, plus nějak nevím kdo v těchto místech potřebuje železniční zastávku…
Třeba ta souvilsá hustá zástavba, sportovní areály…..
Jakože dvě zastávky vlaku ve stejné vzdálenosti jako dvě zastávky tramvaje (Hradčanská)?
Ono to má plnit funkci městské i příměstské dopravy a cestující zde jsou a zjednodušuje to dopravu pro řadu lidí, kterým se tak umožní vynechat přestup – z MHD. A nakonec to není můj nápad, ono to bylo v původním záměru – tedy zastávka Korunovační – Sparta. A ono to svou logiku má a i ten tunel tomu nevadí. Technicky je to zde bez problémů.
Fakt jako 8.6mld na vymetak? A stavet každého domu? Pokud má železnice být či k čemu, tak to ma but rychlá kapacitní přeprava. Kladno, Přítočno (jestli tam fakt bude p+r s poradnym parkovištěm a službami), Hostivice a konec!
No to vám v Hostivici poděkují, že všichni z Jenče a Pavlova pojedou autem na P+R u Hostivického nádraží, protože jim zrušíte zastávky.
Njn, a zase v Kladně se vám poděkují že budou moct jet o pět minut delší dobu…
Jako jo, rušim úplně zastávky už je silný kafe, ale říct si od začátku že ne všechny vlaky musejí zastavit všude kde je zastávka.
V projektu je počítáno s vlaky osobními i zrychlenými. Obdobný koncept, jaký již funguje nyní
Jde nejen o dálkovou dopravu, ale i příměstskou, která tady schází ve větší kvalitě a schází napojení řady obcí zde. Proto také považuji za nutné to vést přes Unhošť a současně tam napojit další sídla.
No! Nesmyslný projekt! K čemu? Víte kolik kvůli tomu padne stromů? A zvířat? A hmyzu? A hluk? A splodiny? A odlomené brzdové desičky!“
Tak zrovna stromů fakt moc ne.
Myslím, že lidi z Kladna se už těší.
Čert vem ty stromy a hmyz. Toto je smysluplný projekt.
Pochopil jsem podle těch odlomených brzdových destiček správně , že to byl sarkasmus?
Tu mapu výstavby bych tam nedával. je 5 lezt stará !!!
Nepriblizeni trati Unhosti je promarnenou příležitosti.
Ono by to chtelo dve trate, v te oblasti je jeste keden smer, ktery by pomohl i Unhosti… ovsem kdo by chtel lidem co kezdi auty po dalnici do Prahy nabizet alternativu…
Můžete ten směr naznačit?
(Smíchov -) Nučice – Hořelice – … – Červený Újezd – Unhošť (šturc co nejblíže k zástavbě).
Jedna z moznosti… a da se castecne vyuzit puvodni teleso drahy, i kdyz u obci v nove stope…
Velký souhlas. To jakoby využití Nučicko -kladenské dráhy je žádoucí, navíc z větší části stále těleso existuje. Opět by to bylo výborné příměstské spojení – propojení.
V miste je jedna zrusena trat, a to Kladensko-Nucicka – ovsem tu nemyslim, … Ten smer, ktery myslim by byla novostavba paralelni trate Hostivice/Kladno-Unhost-Kysice-Braskov-V.Dobra-Doksy-K.Zehrovice (obec)-Tuchlovice-Stochov-N.Straseci-Revnicov (obec), trat by byla blize obcim a byla napojena na trat z Prahy do Kladna trojuhelnikem… Puvodni trat obsluhuje jen Rozdelov a Kacice, nebot nadrazi K.Zehrovice je v lesich, leda obovit vlecku k Vankovce pres Srby, ale ta nikam nevede… mozna pak tedy ji vyuzit obnovou trate kladensko-nucicke z Rudne pres Unhost, Kladno, Rozdelov, Kacice a nove do Smecna, ale to je spise na regiotram… Ale otazkou jsou investice a nymby, ktere tohle uplne zazdi,… Číst vice »
Také rozumné.
To není špatná myšlenka.Ale je realizovatelná až později,až většina pochopí,že auta se dají odstavit na P+R.Pro začátek se mi líbí myšlenka T.Záruby napojit Unhošť od Nučic nebo možná od Chýně.
Kedy se ma tento úsek začít stavět? Už příští rok?
https://youtu.be/czvb2-7q9eI?si=Ajp-cDZOZ0W8glmL
Nemůžu si pomoct, ale pořád mi v tom chybí nějaká spojka pro přímou jízdu z letiště přes Rudnou na Smíchov… aspoň jako jednokolejná
Ta už tam dávno stojí, cca o 100 let dřív než tam stálo letiště.
A proč ji teda nezakreslí i do nového schématu?
Pokud jste myslel tohle, tak za prvé to už dávno nefunguje a přímé propojení ani nebylo https://mapy.cz/s/jegejovame.
Spíš na druhé straně přes Hostivici a spojka k letišti kdyby byla.
Ten střídavý ostrov platí nebo se to změnilo ?
Ano bude to střídavé. Ale kdyby se to postavilo ve stejnosměru, ostrov to zpočátku bude taky 🙂
Nebude. Než se natáhnou dráty do Veleslavína, budou v Kladně dráty od Kralup.
To fakt nebudou, tady je projekt mnohem dál a bude tedy ostrovní provoz. Zatím ale v motorové trakci, než se to natáhne do Veleslavína.
Jako že by se do Veleslavína jezdilo motorem a tam se preprahlo na elektřinu?
Nebo vložené spoje Kladno-Veleslavin (které by nezajidely do centra bo jednokolej)?
Fakt budou😁
Na vizualizácii stanice Jeneč som si všimol parkovisko. Aká bude jeho kapacita? Nemalo by zmysel z pohěadu mesta Prahy zadovať kapacitu týchto práve kapacitu takýchto kapacít na úkor P+R? Predpokladám, že cena by bola oveľa nižšia ako 1mil Kc v prípade P+R a účel by bol rovnaký, t.j. aby ľudia nechali auto za Prahou.
Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým výrazom P+R?
Teraz som si to po sebe prečítal a napísal som svoj príspevok naozaj otrasne. Moja pointa bola, že Praha postavila P+R parkovací dom napríklad na Černom Moste, ktorého cena bola cca 600mil Kč a počet parkovacích miest sa navýšil z cca 300 na cca 900. Ak by sa tieto peniaze investovali do parkovísk pri železničných zástavkách v Stredočekom kraji, tak by jedno parkovacie miesto vyšlo lacnejšie.
Kompletní dokončení celého úseku z Prahy-Masarykova nádraží do Kladna včetně odbočky a zaokruhování s novou stanicí Praha-Letiště Václava Havla lze podle ministerstva dopravy očekávat po roce 2030…
…kdyby autor napsal 2130, možná bych tomu i uvěřil.
Tak mně třeba i 2039 přijde jako zoufale dlouhá doba… To tam fakt mělo být hotové už minimálně 20 let… A ono se to odsouvá dál a dál…
Naposledy slibovali 2028 a předtím 2025 a dalo by se vzpomínat dále.
Malé Přítočno má 308 obyvatel. Proč má taková vesnice mít zastávku na dvojkolejné elektrifikované trati? A kdo ji bude využívat? Měli tu trať trochu zahnout přes Unhošť a mělo by to větší smysl.
Na katastru obce leží stanice, která se sice jmenuje Unhošť, ale bylo by blbé, kdyby o ten vlak přišli.
To už ale mohli tu trať rovnou přeložit k Unhošti, tam by na ten vlak z Unhoště dokonce i někdo došel. Ještě před několika lety by to šlo, teď už je vhodný průchod zastavěn prodejnou stavebnin.
A určitě by zastávka na kraji Unhoště, kam by to měla stejně většina lidí pěšky daleko, přitáhla více lidí než ta v Přítočně? Nevím, jen se ptám.
U zastávky bude velké P+R. To už smysl dává.
Anebo naopak zkrátit těsněji okolo obou Přítočen, s tím že zastávka by byla o něco blíž Velkému (než je teď)…
Dneska už snad nemáme vozidla (obzvlášť v elektrické trakci) co musejí jezdit přísně po vrstevnici??
K čemu jsou tyhle diskuse, trať má územní rozhodnutí a staví se kvůli Kladnu, ne kvůli dírám po cestě.
Přibližování se k obcím je vždy riziko, bo NIMBY. Jděte si hrát s vláčkama…
To kličkování na letiště do zabije. Tunel neměl být v Dejvicích, ale právě z Veleslavína na letiště a pak si tu kličku dál na Kladno také mohli odpustit. Takhle dopadneme jako Varšava, kde sice vlak mají, ale nedá se použít, protože stanice není průjezdná a kličkuje se, a tak mají intervaly jednou za hodinu na každý ze 3 spojů.
Tady v této zemi se prostě všechno musí dělat špatně…
Naše jediná naděje je, že v každé internetové diskusi je 10-50 vizionářů, kteří nás z toho srabu vyvedou.
Takže tam kde je místo a poměry udělat radši dráhy tunel a tam kde to z více důvodů nelze nechat jednokolejku? Bravo!
Vidím z obrázků správně, že se má obnovit spojka v Jenečku?
Ano má se onbovit dnes nesjízdná část trianglu v Jenečku a část podnim zrušit. A v Jenči budou ty dvě samostatný tratě spojený dohromady a v důsledku toho bude nové nádraží trochu jinde.
To nevím jestli je úplně dobře, že se spojují dvě trati v jednu. Zaprvé se tím na kladenské trati vytváří oproti současnému stavu nerovnost a zadruhé, pokud by někdy došlo k zahuštění provozu Praha-Kladno, můžou být v tom úseku zbytečné problémy s kapacitou.
Nepomůže tomu trochu to že tam bude dvojkolejka?
Sova netuší, o čem píše – jako obvykle.
Je to ale možná přestupní vazba pro směr Rudná a Smíchov, případně i Beroun, pokud bude přímé napojení
Jen bohužel trochu dál od Jenče, aby to neměli moc blízko. Ale proti Unhošti pořád „pohoda“…
Poslední odstavec je úplně nereálný. Do roku 2030 to určitě nebude celé postavené. To by museli začít s ražbou tunelu v roce 2025, a tomu nevěří asi nikdo. Úsek Veleslavín – Bubny bude v provozu nejdřív v roce 2035, a to už bude zastávka Výstaviště po 10 letech od dokončení a bez provozu zralá na rekonstrukci.
Musíš číst v brejlích.
Zajímavé, kolik máte mínusů, ale přitom pravdu, tedy kromě věty o Výstavišti.
Budeme hodně rádi, když to bude v roce 2035 hotové do Veleslavína od Kladna.
Prej novostavba. 🙂 A ještě k tomu rozmachnute předložky, to jako ty šikany X km před/za Hostivici? A o co ze v Pavlove bude uprostřed rychlého úseku propad prinejlepsim na 120…?
Předložky? 🙂 No horší je, že to rozmáchnutí nebude provedeno směrem k sídlům, nýbrž spíše od nich. Asi aby tím nechtěli jezdit všichni.
Pak zase budete kritizovat klikatici na max 100 km/h.
Místo fantasmagorického a nic neříkajícího údaje až 145 km/h bych ocenil spíš údaj „vlaky díky modernizaci dosáhnou cestovní rychlosti XX km/h, oproti původní YY km/h“.
Byl by fajn nějaký předpokládaný provozní koncept – jaké kategorie vlaků, interval, jízdní doby. Ale to samozřejmě závisí na tom v jakém stavu budou ty navazující stavby na letiště a na Výstaviště.
Naopak rychlostník pro Pendolino, u kterého se nechá manekýn vyfotit, je to nejdůležitější.
Jenom ze zvědavosti, soutěží se to včetně ETCS, nebo bez?
Ano, včetně
Proč má úplná výluka trati v poměrně bezproblémové krajině trvat čtyři roky?
Bezproblémová krajina a v Praze?
Kde se píše o čtyřleté výluce?
Článek je o jediném stavebním úseku Kladno – Hostivice. Žádné nepropustné lesy, žádná údolí, žádné řeky, žádná zastavěná území.
Pojednání o celé trati je doplněk pro kontext.
Kde se píše o čtyřleté výluce?
Tak to asi nebude správná mapa, když u tohoto úseku s právě vyhlášeným výběrkem je uvedena realizace 2022-2025 😀
Jo, mají tam datumy tak že 2022 je pro ně ještě budoucnost… za deset dní tu máme letopočet kdy měly být některé úseky už hotové.
Stavět 20km trati 10 let mi přijde zvláštní.. Navíc za cenu cca 20 miliard…
Problém není realizace, ale projednání. Dříve se 20 let projednávalo vše najednou a postavila se 0. Díky rozdělení na úseky se aspoň něco už staví.
Navíc v podstatě jen modernizace a částečná úprava.
V nedávné době jsem zahlédl na zahraničních webech zprávu, že EK zvažuje limitovat rozvojové dotace jen pro taková letiště, co mají funkční a využívaný přímý přestup na dálkové vlaky. Víte o tom někdo něco více? Vím že návrh na VRT na letiště byl, ale SŽ to zavrhla. Mohla by tato trať zvládnout i rychlejší vrstvu nad příměstskými vlaky?
Ta podmínka podpory tam byla snad odjakživa, nebo minimálně hodně dlouho. Trať by dálkové vlaky zvládla, ale není, jak je tam smysluplně dostat, když vede na Masarykovo nádraží.
S metrem S, neboli novým spojením II. by šly rychlíky od Budějovic. Jak by se vešly dlouhé soupravy na stanici Letiště netuším.
Pokud by to to dálkové vlaky vzaly od Libně pod Vítkovem přímo na Bubny (minuly by jak Masarycku, tak Hlavni nádraží, tak by to možné bylo. Další možnost je, že by vlaky jeli jednoduše úvrati. V případě souprav Push pull by to ani nebyl takový problém.
Co se týče odstavování vlaků, tak tu kdysi byl článek, že se uvažuje nad tím, že by ty vlaky pokračovali propojkou do Hostivic a končili na Kladně, kde je místa dost
Z Libně a po Negrelliho viaduktu to nejde?
Nepovažuju minout hlavní nádraží za přípustné řešení.
Co třeba od Varů/Chomutova nebo Plzeň-Rakovník?
Pokud bychom chtěli zachovat uvazovany počet regionálních vlaku. Tak se nevejdeme. Eventuálně jen do Do dejvic, na negrelliho viaduktu už nikoliv
Je v plánu snad i elektrizace Semmeringu a protažení ex1/2 do Kladna.
Tak dálkové vlaky nerovná se automaticky VRT… a jistěže tam VRT souprava může dojet, ale asi tou stovkou. Možná 120…
Tomu rozumím, že neexistence VRT trati nevylučuje, že tam teoreticky dálková souprava může dojet po normální trati (nevím zda to vědí všichni na SŽ a politici co se k tomu vyjadřují – někdy to tak nevypadá). Ale me šlo o otázku kapacity, případně délky nástupiště atd…
V projektech se objevuje 220 m, takže 7-8 vozů
Řešením by mohla být polookružní linka z letiště-Bubny-Libeň-Malešice-Vršovice-Smíchov, to by mělo přestupní vazbu na 3 směry dálkových vlaků.
V odletove hale mají na display napsáno delay, aktualne 33 let
Zajímavé jsou mosty na západ od Jenče, ten na trati do Středokluk se rozšíří a bude na nové trati na Kladno, ten na staré trati, poměrně nový, se změní na silniční a cyklostezkový. Ale kam silnice povede dál, jestli jen do skladových aeálů nebo třeba do Pavlova?
Počítá projekt s využitím nákladní dopravou z hlediska kapacity a délky staničních kolejí?
V úseku Kladno – Hostivice určitě. Pokud se zas něco nezměnilo, tak v Jenči by měl být i nákladní obvod.
Především je modernizace a elektrizace úseku Kladno – Jeneč důležitá pro nákladní dopravu v kontextu námi tlačené elektrifikace Kralupy – Kladno včetně tratě Jeneč – Středokluky. A to se zprovozněním do roku 2030.
Pak by to ovšem chtělo stavět do Středokluk trvale i jednu hybridní lokomotivu jako posunovací zálohu.