Páteční stávka v Německu zastaví i mezistátní vlaky Českých drah

Lůžkový vůz. Foto: JLVLůžkový vůz. Foto: JLV

Stávka ovlivní v noci ze čtvrtka na pátek také noční vlaky EN Canopus z Prahy do Curychu a zpět.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav Vladyka

Katastrofa katastrof.

melm

Bezva, takže EC 252 rozlomený, opět končí Praha hl. n., bez návaznosti. To ho nemůžou protáhnout až do Děčína, jako Berlinery nebo aspoň směrovat do Holešovic na přestup?

Bohuslava

Co vlak Hof – Marktredwitz přes Aš, Františkovy Lázně- Cheb ?
Pojede?

Matěj Šedivý

Jak to bude s vlaky Děčín Rumburk? Ty Německem jen projíždí.

Urban

Konci v Poustevne a ve Zlebu. Kdo by ty vlaky na uzemi Nemecka pustil?

Leinad

Infrastrukturník smí stávkovat tak, že zabrání provozu?

Korytnacka

Jako stavkovat o zvyseni mezd o 650 euro je proste utopie.Jde vicemene o mimoradne volno pro zamestnance. Lidi uz obcas nevi co by.

Kraťas

Je to nesmysl, 650€ stejně nedostanou.

Pan průvodčí

To je snad jasné všem, že je 650 jen výstřel k vyjednávání. To se ale děje na počátku vyjednávání úplně všude. I u ČD chtěly před Covidem odbory 15%, dopravce nabízel 1% a převod všech příplatků do osobního ohodnocení. To jen pro ilustraci.

marek hudec

salámová taktika se to jmenuje….a funguje to

Michal Štěpán

Jaký nesmysl? To říkají lidé, co nemají o situaci v Německu ani potuchy. Inflace totiž je v reálu více než 20%. Zejména u populace, která je závislá na bydlení v nájmu, což je v Německu přes 75% polulace. No a provozní zaměstnanci dopravních společností zrovna nepatří mezi nejbohatší společenskou třídu, aby nad takovým zdražením jenom mávli rukou. Takže ten požadavek je oprávněný a předpokládám, že zaměstnanci nakonec dosáhnou významného navýšení. Ale komu není rady, tomu není pomoci. Takže to bude stát ještě hodně stávkových dnů, než ti nahoře pochopí.

Monika

A Češi mají nad zdražením mávat rukou? Neměli by taky stávkovat?

Anonym ze severu

Jinými slovy bude (opět) jezdit 810 mezi Děčínem a Dolním Žlebem?

Twix

Nejsou ta Desira dlouhodobě pronajatá ČD, udržovaná v Děčíně a obsazovaná českými četami? Na vlacích do Dolního Žlebu jezdilo Desiro ještě před vznikem linky U28 do Rumburka přes Německo.

Urban

Desira udrzuji v Drazdanech

Anonym ze severu

Máte pravdu. Ale během pondělních výluk v Německu letos v lednu až v březnu a i při minulé stávce v Německu zůstala Desira na rumbursku a Děčín – Žleb pendlovala 810.

Viz zde: http://sledovani.55p.cz/decin_861_2023/?disp=1-2023

Pan průvodčí

Nebudou. Děčín má kromě dvou 810 pro U9 další 4 odstavené po zavedení ECM.

Johnny Cash

Nevíte někdo, zdali se stávka týká i DB Netz?

Pan průvodčí

Týká.

ABC

Za co stávkujou? Za klima nebo plošnou třicítku?

marek hudec

tihle mají asi rozum takže za zvýšení vejplat

Tuňák

Doprava je kritická infrastruktura a proto by pracovníci v dopravě neměli mít právo na stávku. Stejně jako nesmí stávkovat třeba doktoři, energetici nebo policisté.

Desura

jasně, a ideálně by měli ještě platit za to, že můžou dělat v dopravě.

Cyklista

Naopak spousta tratí je dodnes dieselových, ty je třeba zrušit a přestavět na udržitelné cyklostezky. A pokud pojede díky stávce míň elektrických vlaků, tak jen dobře, sníží se uhlíková stopa.

Martin

Nespadl jsi z kola na hlavu?

Zapa

Tak někdo to tu musí trolit, jen mi poslední dobou přijde, že tu je toho nějak moc.

Frantisek

Udržitelné cyklostezky a vedle širší silnice pro auta, která – i kdybyste jim nakrásně dal baterky nebo trolej – budou mít pořád o dost větší jízdní odpor a tím spotřebu? To se tedy uhlíková stopa sníží krásně. 🙂 Jako jo, méně dopravy je obecně lépe, ale toho nedosáhnete odstraněním jakýchkoli (dnes i tak výrazně menšinových, zdrojů je dost…) vlaků. Kola patří na klidnější silnice, jen když už to jinak nejde, pak tedy na vlastní asfaltová pole.

marek hudec

díky za info, málem jsem zapomněl, že musím provést přípravu na každotýdenní kampaň „nediskriminujte uhlík“
pojedu koupit dřevěné uhlí a kilo červeného masa

Leinad

Souhlasím.
Dopravce ať si klidně stávkuje, ale infrastruktura (DB Netz) musí fungovat. Ostatně i když výpravčí postaví trasu, může při tom dát na jevo stávkování.

Hodně štěstí

Někde si prostě nenechají s… na hlavu jako Češi.

Martin

U nás stavkujici byli nazýván prorusky dezolat, flastenec a pod

Kubrt

Kdy a kým?

Koro

Víš co je to stávka a co je demonstrace?

Jaroušek

Tady dostanou téměř 50 tisíc (někteří i více ale to jsou letitý pracovníci) takže se mají lépe jak většina společnosti 🙂

Džamel

To není možné to operativně dotáhnout v režii ČD až na hranice Švýcarska Vectron by se snad někde našel a fíra taky. Bylo by to sice dražší, ale jednou by se to zvládlo… K čemu je třeba cestujícímu návratek jízdného. On by rád dojel do cíle…

noerf

Z Prahy do Švýcarska je to rychlejší autobusem přes Mnichov.
Jinak předpokládám, že stávkují i zaměstnanci řízení provozu, jinak by přeshraniční spojení mohlo fungovat.

Avlaky

Fira možná

Ale licence? ČD nemá licenci

noerf

Tu má Regiojet či LE. Třeba ČD Cargo má licenci v ČR i na osobní dopravu, tak je otázka, zda-li ji nemá v Německu také.

Nocni spoje

Tak oni budou hlavne stavkovat zamestnanci DB Netz, to muzete mit licenci, masinu i firu a stejne se nehnete…

Jan

Konečně odbory, které se umí postavit za své zaměstnance… Tohle by se v Česku nestalo 😀

Rozpadlý Ikarus

V Česku by si je museli nejdřív zvolit a daleko lehčí je si postěžovat v hospodě 🍻

Olcit

Myslím, že silniční dopravci a prodejci benzínu a autoservisy velmi fandí stávce nádražáků v ČR. Ať je jim co nejdéle vydrží nadšení a soudružské odhodlání stávkovat. Stávka nádražáků několik dní by byla fajn, několik týdnů by byla úžasná a kdyby stávka trvala aspoň měsíc, tak to by byla čirá fantazie. Inu přesně jak v automobilce Rover, která v 70. letech vyráběla milion auťáků ročně. Dařilo se stávkovat nadšeným odborářům Roveru třebas i 200x do roka. A poté se „úspěchy“ nadšených stávkujících dostavily = v 2005 Rover vyrobil poslední auto a hlavní fabriku v Longbridge nikdo nechtěl ani zdarma, neboť všichni… Číst vice »

Koro

Typické srovnání jablek a hrušek

Olcit

Inu reagoval jsem na nadšení stávkovat, s ohledem na to že auťáků v ČR je skoro tolik jako dospělých výdělečně činných.

Myslíte, že by těch cca 30 milionů sedaček v auťácích nestačilo pobrat 10,5 milionů obyvatel ČR?

Frantisek

Jo, a přepracovaní či jinak unavení řidiči působí zisky – opravářům, zdravotníkům, pohřebákům i ostatním automobilistům či jiným osobám. 🙂

Jiřik

Ale stalo. Zaměstnavatel si s námi v roce 2006 taky vytíral zadek… Přišla stávková pohotovost, z té si moc nedělal – ale když jsme vyhlásili na zítřek stávku, najednou to šlo, hned nás zval na jednání a hned šlo zvednout tarify o 6 %.

highway
Pezos

To byla stávka „za své zaměstnance“? Toto ukázalo, že české odbory jsou jen prodloužená ruka jistých politických stran.

jal

Odbory jsou zlo a státní firmu, které pořád stávkuje a dluží kde se dá, je potřeba privatizovat.

Tak by se tu psalo, kdyby se to týkalo ČD.
Proč se to nepíše o DB? Dokonce ani oldcyp.
: – )

Olcit

Obávám se, že o firmu ČD v současném stavu (se současnými dluhy) nemá zájem žádná firma. – zkostnatělé myšlení – viz, že konkurence dokázala za 15 let vzít zhruba 20% přepravních výkonů firmě ČD a to jenom z hlediska pasažerské dopravy (dle osobokilometrů). Neřkuli o nákladní dopravě. – viz neschopnost ČD se adaptovat na současnost tím, že zarytě chtějí konkurovat jiným formám dopravy, když řešením je vhodně kombinovat formy dopravy dle konkrétních podmínek v samotném místě a dle koupěschopnosti/solventnosti zákazníků. Pročpak DB provozuje víc busů než vlaků (v tom nejsou započítány busy dceřinné firmy Arriva, která nepůsobí v Německu) –… Číst vice »

jal

A k té německé stávce nebude nic?

Olcit

Jsem český daňový poplatník. Do Německa se dívám pro inspiraci a abychom se v ČR poučili z cizích chyb.

Jedním z poučení je, že je blbost prodávat skoro zadarmo (=49 EUR měsíčně) jízdenky platné taky v dopravní špičce. Protože ty peníze z jízdného chybí. A co je skoro zdarma toho si lidé obvykle neváží.
….Tím nejsem proti, když fakt skutečně potřební pomoci (např. invalidé) dostanou mimořádnou slevu.

Lumiere

Ale stalo, podívejte se třeba na včerejší ekonomické zpravodajství, jaké navýšení mezd dokázali vyjednat odboráři ve Škodě Auto. Stačí mít odborovou organizaci, která se snaží a svoji energii věnuje péči o zaměstnance, a ne kibicování politické situace.

Leinad

Nejenom. Ve VW je taky podstatný faktor, že nese, automobily se prodávají.
Ale je fakt, že kdyby odbory ČD místo režimek v brutto smlouvách raději řešily pracovní podmínky, tak by byl jejich přínos vidět.