Páté nejméně přesné aerolinky na světě. ČSA propadají dál žebříčkem dochvilnosti

První Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek HorákPrvní Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek Horák

Poprvé v historii klesla přesnost Českých aerolinií pod padesát procent. V novém žebříčku nejpřesnějších a nejméně přesných dopravců klesly ČSA

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Novotný

ČSA nikdo nebuduje k lepšímu. Politik je v podstatě zlikvidoval a ten soukromník, co je vždy chtěl a teď je má, chce vydělávat za každou cenu. Nemá zájem aby měli dobré jméno, ale preferuje okamžitý zisk a co bude za týden mu je šumák. Je to smutné, ale realita. Ničeho si nevážíme.

Y.K.

Ono je teda zajímavé, že je jedno co bude za týden nejstaršímu porevolučnímu dopravci. Máte to napsané tak nějak pěkně budovatelsky, ale spokromník se pochopitelně musí orinetovat na zisky, jinak zkrachuje. To že mu obrůstají mechem fungl nová letadla tomu asi také moc nepomáhá.
Kopnout si je snadné, ale krachy aerolinek po světě i Evropě jednoznačně naznačují co se stane s tím kdo zaváhal.

Tomáš

Jděte s prominutím všichni s tím ziskem někam do háje. Co je to za firmu,která by se orientovala pouze na zisk.Co nějaká morální hodnota?Máte pocit, že Baťa se orientoval pouze na zisk? A to se do dnes učí na jeho příběhu mnozí.Tohle je byla a vždy bude jen cesta do pekel

Jen tak

😀 😀 Zisk je smysl existence každé firmy. je to doknce součást textace zákona. Právě to generování zisku je motor fungování ekonomiky a její regulace. každý podnik (v tomto případě aerolinka) funguje tak, aby generovala zisk. A svou činnost tomu přiszpůsobuje (nebo se aspoň snaží). Protože zisk generují díky zákazníkům. takže své služby přizpsůobují tomu, aby generovali zisk, čili aby měli dost zákazníku na svůj zisk. Čili to, že čsa jsou na tom, tak jak sjou, si můžeme sami – protože i když slušby ČSA nejsou nějak extra úžasné, stále je schopná generovat sice malý, ale stále zisk. Na morálku… Číst vice »

Jiřík

Nepracuješ náhodou v nějaké firmě, co důchodcům vnucuje na akcích předražené hrnce, vysavače a deky ? Tam taky jde hlavně o zisk a na morálku kašle bílej tesák.

Karel Caslavsky

a kde pracujete vy? v nějaké dobročinné nadaci kde jste se zřekl své vyplaty, protože morálka? a co takhle večeříte? Vzuch omaštěný větrem?

Y.K.

Můžu se zeptat s jakým cílem chodíte do práce? Kde se ty penízky vezmou? Víte, že je je to takový váš osobní zisk? Každá firma musí být zisková, aby mohla fungovat, to je základní princip podnikání. Pokud není zisková (v plusu), je ztrátová (v mínusu), což prozměnu znamená, že nemá peníze ne provoz a výplaty a musí si půjčit atp., protože prachy nerostou na stromech.

Nicky

ČSA jsou úplně zbytečné aerolinky, bez nich bude líp – stejně nikam ani pořádně nelétají.

Adam

Bohuzel mate pravdu…a pokud uz nekam letaji, tak za velmi premrstene ceny

Jen tak

no… a pohled domrezervacnich systemu mluvi o opaku.

tam, kam letaji, pstei vasto
k tem levnejsim.

Jen tak

(a omlouvam se za cestinu … proste ten mobil ma fakt moc malá tlačítka) .

adr

Řekl bych to, že to koresponduje s kvalitou služeb. Svého času ČSA byla na špičce v kvalitě služeb a dneska vám ani vodu nedají…. takže se vůbec nedivím, že ČSA je tam, kde je. Snad se chytí za hlavu a poučí se.

Jen tak

Kdy byla prosím ČSA na „špičce v kvalitně služeb“?

J.L.

1990-1995

Jen tak

kde se tahle “sebeduvera” bere? csa nyly vzdy provincni aerolinky z vycjodni evropy.

jasne, byly na tom lepe, ale nikdy to nebyla “spickova” aerolinka.

Ondra

Dovolím si nesouhlasit. Svého času létali dalkovky a měli nejlepší piloty na světě.
A co se tyče vody – XX aerolinek to má nastaveno úplně stejně.

Jen tak

ze letali dalkovky… a co ma byt?

nejlepsi piloti na svete? tak urcite .

Y.K.

Nejlepší piloty na světě. I vy komiku. 😀
Také měli dlouhou řadu ošklivých katastrof, což nějak popírá vaše tvrzení.

Y.K.

špičkové aerolinky to nikdy nebyly. ČSA byly dobré, byly naše, tedy hraje v tom roli patriotsmus (a lidi si tam dali své oblíbené české jídlo a ne „cizoty“), to je tak vše. Navíc je to už strašně dávno, co to byly ještě slušné aerolinky. Svět se změnil, jsou to lowcosty, neregulovaný trh, nikdo už nechce létat za desetitisíce, takže profitabilita letenek je někde úplně jinde.

Y.K.

Mělo být „jsou tu lowcosty“…

Miro

To co ČSA předvádí s cenama na Budapešť je děs, tady to chce konkurenci jako sůl. Vlakem to trvá moc dlouhou a ještě nechladí, občas nedojede.

Jen tak

tak z prahy do budapeste leta krom csa jeste ryanair.

Miro

To jo, ale málo letů, časy nic moc….zkrátka nevyhovuje. A bez sardinkování v letadle se taky obejdu.
Jednou jsem letěl do Pešti s LOT přes Varšavu, cena poloviční oproti ČSA, v dobrý čas, i přestupem to trvalo snesitelně dlouho.

Jen tak

Let s přestupem je prakticky vzdy levnejsi, nez let přímy.

Toť jedno ze základních pravidel letecké dopravy.

Jiří

Už aby přišla nějaká konkurence pro ČSA/Smart Wings, i když teď za tyto problémy dopravce nenese takový ,,díl viny“ jako v minulých letech, ale, i kdyby tyto problémy nebyly tak by se toho asi tolik nezměnilo.
A u té konkurence: doufám, že již příští letní sezonu se proletíme do více destinací např.: a air Cairo, Alitalia a možná i air Fischer, i když těď se V. Fischer odmlčel a zdá se že v září asi nevzlétne (letenky chtěl prodávat již 1.6. 2019).

LS1

Ono záleží, kdo by mohl konkurovat- Air Cairo max na letech do Egypta, Alitalia je nad hrobem a VF nevzlétne nikdy. Klasické aerolinky do tohoto businessu nepůjdou, lowcosti taky ne, max RYR s jejich RYR Holiday (to by sice konkurence byla, ale nic nového/lepšího by nepřinesli) a těch několik málo charterů má problém oblétat jejich nasmlouvané cestovky. Je to začarovaný kruh.

Jarek

Ryan by přinesl aspoň letový řád. To pro začátek není špatný…

Jarek

ing. V. Fischer si mírně vylepšil web, dal si tam chlapce na surfu (s bradavkou, aby bylo na co koukat) a krásný 1990s počítadlo návštěv.
Ještě chybí GIFová datumovka „dnes je DD MM roku YYYY“, to má v roadmapě na H2 – spojí to s přepsáním září 2019 na duben 2020, aby nemusel tolikrát lízt do HTML zdrojáku.

Ulafme

V tom seznamu vlastně nemají ČSA vůbec co dělat, jelikož již dávno nejsou klasickým dopravcem, ale „obchodní značkou“ nějakých obskurních Smartwings…

Adam

Nejsou dopravce? To by na ně nesmělo být zaregistrované žádné letadlo.

Myšpul

Jo ČSA nejsou žádný malý dopravce, ve flotile mají Aribusy A330, A319, Boeing 737-800 a ATR 72.

Poslední jmenovaný typ dokonce i více kusů. :))

Jen tak

proč by tam nebyli?

AOC mají, a pod svou značkou pár letů provozují.

Jakub

Tak je jasné, že ta zpoždění jsou dána tím, že se ČSA prakticky nemá žádná letadla a léta se letadly TVS a to, protože nemá dostatek letadel nabírají permanentně zpoždění, čímž se zpožďují i lety ČSA. Proto jsou na tom obě společnosti s přesností takto bídně.

Jen tak

a čím jsou ta zpoždění dána třeba u lufthansy, nebo řady dalších společnostích, které mají stovky vlastních letadel, a přitom jsou jen nepatrně lepší, než ČSA? .)

Jakub

To já nevím, já jsem psal o důvodu, proč je to tak u ČSA. Nikde jsem nepsal nic o tom, že by ostatní dopravci neměly problémy se zpožděním.

jirka

R.I.P. ČSA.. již brzy

PetrN

To už i ted…. To, co byly ČSA kdysi už není, pouze zoufalý pozůstatek s cenami normálích aerolinek a službami horšími, než kdejaký Low cost…Servis stylem „Chcete si něco koupit“ snad nemá nikde jinde obdoby a nic horšíhosmrz evropské dopravce nenajdete(podotýkám že nejde o placené občerstvení ale o to, jakým způsobem je podáváno…