Paskov přijde o nádražní budovu, nahradí ji venkovní čekárna

Staniční budova nádraží Paskov. Autor: Petr Štefek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=131065849Staniční budova nádraží Paskov. Autor: Petr Štefek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=131065849

Cestujícím budou k dispozici alespoň veřejné toalety.

Správa železnic počítá v rámci modernizaci trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek s demolicí stávající nádražní budovy v Paskově. Plánované objekty, které ji mají nahradit, nyní získaly souhlasné jednotné enviromentální stanovisko.

„Půjde o dvě novostavby pro potřeby železniční stanice Paskov. Menší objekt bude sloužit pro účely cestujících a bude zahrnovat veřejné toalety, menší místnost pro technické zázemí a venkovní čekárnu,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Z Paskova tak zmizí pokladna i vnitřní čekárna.

Technologický objekt se z centrální části přesune na okraj stanice, kde bude záměrně umístěný v zeleni. Sloužit má pro novou staniční technologii, ta se bude instalovat při modernizaci trati.

„Obě budovy bude kvůli koordinaci provádění staveb realizovat zhotovitel modernizace trati, předpokládaný termín je v letech 2027–2028. Záviset bude na vydání rozhodnutí o společném záměru, dokončení majetkoprávního vypořádání a zajištění finančních prostředků ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodal Gavenda.

O modernizaci tratě se mluví desítky let. Stavba bude zahrnovat kompletní přestavbu čtrnáctikilometrového úseku včetně přidání druhé koleje mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem. Modernizace se týká i stanic Vratimov, Paskov, Lískovec u Frýdku a Frýdek-Místek.

Mapa optimalizace a elektrizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek. Zdroj: SŽ

Mapa optimalizace a elektrizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek.
Zdroj: SŽ

„Zásadní zlepšení se projeví v příměstské dopravě, kde zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h umožní zkrátit čas jízdy mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem na polovinu. V rámci stavby se zruší sedm železničních přejezdů. Větší bezpečnost potom zajistí výstavba dvou mimoúrovňových křížení, která nahradí stávající železniční přejezdy ve Vratimově a Frýdku-Místku,“ informovala SŽ.

Součástí rekonstrukce bude elektrizace střídavou napájecí soustavou, která se v této části republiky dosud nepoužívá, postupně se ale má rozšířit na celou železniční síť.

Tagy elektrizace trati Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek paskov Správa železnic
11 komentářů