Paskov přijde o nádražní budovu, nahradí ji venkovní čekárna
Staniční budova nádraží Paskov. Autor: Petr Štefek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=131065849

Cestujícím budou k dispozici alespoň veřejné toalety.
hmm kvalitní správa aka čekání na vlak na hajzlu
Tato zastávka by si podle mě zasloužila posunout tak 500 metrů na jih. Přiblížilo by ji to větší části Paskova i Řepišť.
Pod most?
Všem nadšencům, kteří z čista jasna objevili touho uchovat tuto budovu pro budoucí generace, doporučuji:
uspořádejte veřejnou žebrotu, zaplaťte z toho daň z příjmů, sociální a zdravotní a poté si postavte repliku třebas u sebe na zahradě.
Naprostá většina zastávek dopravy (např. parkoviště u mého domku) žádné zastřešení nemá, protože auta, kola i vlaky jsou pozinkovaná, tudíž reznou mnohem mnohem méně než lokotky v předminulém století.
Jedna z nejautentičtějších nádražních budov u nás.
Hospodárnosti státní správy nerozumím. Budovu z 1980 zbourat. 40 let starou. A nechat radši cestující na mrazu. V komerční sféře se obvykle budovy plánují na min 100 let. Podle mě má i své kouzlo. Kdyby se o ni někdo staral.. Jako vždy v ČR.
Každá budova se ze stavebního hlediska navrhuje na 50 let…
Ovšem budova z 80.let je mnohdy v horším stavu než budova ze 40.let. I její”modernější výbava” může být horší než dodělávky do starší budovy. To už asi v 80.letech i stavby a pracovní nadšení kvalitativně odpovídaly skomírajícímu stavu po 40ti letech vlády KSČ.
O případném azbestu ve stavbách ani nemluvě.
Já nevím, mě se líbí, a někde by se tato architektura zachovat mohlo. Třeba by se našlo budově i nějaké jiné využití.
Má smysl zachovávat stavby které mají využití, a zároveň i nějakou výtvarnou hodnotu, pokud je ta výtvarná hodnota velká, pak má smysl usilovat i o zachování staveb, jenž jsou dnes třeba pro svůj účel předimenzované a snažit se pro ně najít sekundární využití, jehož program vhodně dolní funkci hlavní. Pěkným přííkladem je stanční budova v Havířově, kde se to podařilo a naopak smutným budova v Bystřici pod Hostýnem.
Asi jako u ohyzdné barabizny na periferii Ústí nad Orlicí.
Zrovna tady to asi muže být fakt jediné k lepšímu.
Vnitřní čekárnu to ale nenahradí, takže k horšímu.
Jestli se zdvoukolejnenim zrychli cas jizdy mezi Ova a FM a stane se z toho plnohodnotna primestska doprava, tak to berte jako zastavku MHD…….taky tam nejdete pul hodiny pred.
No pro mě je především zásadní informace, že dojde k asi desátému odkladu modernizace trati Vratimov – FM, dva roky se psalo, že vše začne koncem roku 2026, nyní čtu posun zahájení na 2027/2028, jen aby to nebylo na svatého dyndy.
Nikde v textu neni napsáno, že by počátek realizace elektrifikace trati měl začít 2027/2028.
Je tam napsáno že realizace výstavby nových budov v Paskově proběhne v roce 2027 – 2028 v rámci elektrifikace.
A ta pokud vím má rozsah realizace 2026 – 2029.
Takze v prúbehu teto doby v.r.2027 – 2028 se vybudují ove budovy v ŽST Paskov.
Chapeš?
Ale máme aspoň další mapu 🫣
Věřím, že jednou to bude zmodernizované a krásné nejen v Paskově,ale na celém úseku mezi Vratimovem a Frýdkem a až do Valmezu.Co je však za průser a nikdo to neumí vyřešit a vypravčí už vůbec ne-na této trati,je ta odporná stanice Ostrava Kunčice, kde vlaky v obou směrech od Frýdku jezdí přesně a když dojedou do OVY- Kunčice,tak konec a musejí čekat na všechny ale opravdu všechny zpožděné elektrické vlaky mezi Svinovem a Českým Těšínem,hnus a maras, a ještě mají přednost v odjezdu.Takže pokud se nezmění vedení v Kunčicích,tak i po elektrizaci této trasy bude svou rychlou jízdu od Frýdku… Číst vice »
Co to je přednost v odjezdu?
Nejspíš to, že když vlaky na 2. nástupišti čekají na zpožděné vlaky od Těšína/Svinova , které přijedou na 3. nástupiště, odjedou později protože čekají na přestupující cestující. Ti musí podchodem,zatím co zpožděné vlaky na 3. nástupišti odjíždí ihned.
V Kunčicích toho podchodem moc nenachodíte 😉
Podchod tam je ale vede pryč z nádraží.
Většinou se jezdí tak, že vlaky směr Frýdek/Havířov se potkávají u druhého perónu, a vlaky směr Hlavní/Svinov zas u třetího, aby se vyloučilo dlouhé přestupování nadchodem. Takhle to je skoro že dveří do dveří. Jen vlaky do Havířova, a nebo na Hlavní pak teda musí jet odbočkou.
Vlak S1 jede od Havířova po pravé koleji, přijede zprava na nástupiště a pak odjede doprava na přesmyk směr Svinov. S vlakem S6 z Frýdku na Hlavní se nekříží vůbec. Obdobně je to s opačným směrem.
U 1. nástupiště jsem nikdy neviděl osobní vlak.
U prvního nástupiště jste nikdy neviděl osobní vlak???? Já co jezdím každý den do Vítkovic, tak se stává občas, že nás pošlou na první nástupiště z důvodu poruchy, výluky nebo že tam je zrovna plno. Následně tam stál i RegioJet
Já ano. Jezdívali jsme tam ale při různých výlukách nebo vyloučené JVK.
To nebude vedenim, ale spíše požadavkem objednavatele na přestupní vazby….
Není to cesta zpět? Alespoň náhrada nějakým menším objektem. Aby nemuseli cestující mrznout venku. Přece se nejedná o nějakou vessnici.
Nechápete, že pobyt na čerstvém vzduchu je zdravější než ve vnitřní čekárně, i když mrzne a fouká? Je třeba myslet nejen na pohodlí cestujících, ale i na jejich zdraví!
A také je zdravé chodit pěšky nebo jezdit na kole. Tím pak odpadne i potřeba čekání…
Přesně tak. Hned vedle je hospoda, takže čekat lze i tam. Třeba si nechat ujet pár vlaků. Pak se vypotácet a spadnout pod vlak.
jestli tam bude jezdit vlak každých 15 minut, jak bylo někde prezentováno, tak je to asi opravdu zbytečné.
Tak téhle budovy se asi nikdo zastávat nebude. Zjevně provizorium už od začátku.
Provizorium to nebylo; jak píšu níže, jedná se o konstrukční systém KORD, který se používal k výstavbě řady administrativních budov, škol apod.
Typický na vesnicích takhle vypadají obecní úřady.
Kde například?
Například na Ostravici.
https://maps.app.goo.gl/6iJem8ujNTtySn5cA
Díky, ze svého okolí takový úřad neznám.
Provisorium to papírově nebylo, funkčně ano. Hnusné, asbest, nulová tepelná isolace.
Něco tak odporného jsem dlouho neviděl…
My už jsme si tak nějak zvykli.
Nejhezčí budova v ČR
Ještě mostecké Třebusice a Opava komarov to je naprostá pecka
Komfort na prvním místě. Vaše SŽ
Nevím, proč by ve stanici, kde v okolí žije okolo 6 tisíc obyvatel, nemohla být vnitřní čekárna…
Nejsem proti bourání, ale proti bourání bez náhrady…
Mohla, ale kdo to zaplatí? Mě osobně vnitřní čekárna na zastávce příměstské tratě přijde zbytná.
Problém je, jak ta venkovní čekárna vypadá. Pokud je to tak, jako nyní v Kájově, tedy střecha, ale na západ a sever otevřené (beze stěn,) tak se tam za větru neschováte ani před deštěm. A jedna lavička pro 3 lidi také není nic moc.
Ale jo, přemýšlet se u toho musí, to jo.
SŽ to zaplatí, stát, od toho ten stát je, aby se staral. Místo toho že technologickou stavbu bude stavět bokem, to mohla být jedna stavba i s čekárnou na jednom místě. Možná by to vyšlo i levněji.
Přesně tak. Rozhodně se nebudu zastávat takovýchto budov, ale náhrada typu Antivandal není rozhodně adekvátní.
Z Katalogu památek: Stávající výpravní budova žst Paskov představuje téměř intaktní ukázku realizace budovy s ocelovou nosnou konstrukcí stavební soustavy KORD, ve variantě s plechovým LOP a včetně původních ALFE otočných oken.
Ne, nemyslím to vážně, budova není památkově chráněná, nicméně ten zbytek je fakt. Chápu, že se nemůže zachovat všechno a pro dnešní a budoucí potřeby ta budova nevyhovuje, ale nějaký fanda stavební prefabrikace by to nafotit mohl, protože za chvíli tyhle budovy nebudou, nebo budou jen zásadně přestavěny, zatepleny atd.
Zatím neumíme chránit ani ten nejlépe dochovaný industriál z 19. Století, takže nějaká ochrana modernistických staveb asi nehrozí. Tahle je sice fakt ošklivá, ale už i boletické panely a jiné LOP používané i na významnějších stavbách jsou celkem vzácnost.
Tak to musíte napsat Mariánovi Liptákovi, to je špecialista na budovy.
V podmínkách socialistické výstavby to znamenalo rychle, levně a nekvalitně.
Ještě byl plánován Lískovec jako samostatná ON, ale před nedávnem z mapy staveb SŽ úplně zmizel