obnoveny

Paskov přijde o nádražní budovu, nahradí ji venkovní čekárna

Staniční budova nádraží Paskov. Autor: Petr Štefek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=131065849Staniční budova nádraží Paskov. Autor: Petr Štefek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 cz, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=131065849

Cestujícím budou k dispozici alespoň veřejné toalety.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
motherr

hmm kvalitní správa aka čekání na vlak na hajzlu

PV

Tato zastávka by si podle mě zasloužila posunout tak 500 metrů na jih. Přiblížilo by ji to větší části Paskova i Řepišť.

vagonář

Pod most?

KarelK@seznam.cz

Všem nadšencům, kteří z čista jasna objevili touho uchovat tuto budovu pro budoucí generace, doporučuji:

uspořádejte veřejnou žebrotu, zaplaťte z toho daň z příjmů, sociální a zdravotní a poté si postavte repliku třebas u sebe na zahradě.

Naprostá většina zastávek dopravy (např. parkoviště u mého domku) žádné zastřešení nemá, protože auta, kola i vlaky jsou pozinkovaná, tudíž reznou mnohem mnohem méně než lokotky v předminulém století.

Zbyněk

Jedna z nejautentičtějších nádražních budov u nás.

franta

Hospodárnosti státní správy nerozumím. Budovu z 1980 zbourat. 40 let starou. A nechat radši cestující na mrazu. V komerční sféře se obvykle budovy plánují na min 100 let. Podle mě má i své kouzlo. Kdyby se o ni někdo staral.. Jako vždy v ČR.

Marek S.

Každá budova se ze stavebního hlediska navrhuje na 50 let…

Olfi

Ovšem budova z 80.let je mnohdy v horším stavu než budova ze 40.let. I její”modernější výbava” může být horší než dodělávky do starší budovy. To už asi v 80.letech i stavby a pracovní nadšení kvalitativně odpovídaly skomírajícímu stavu po 40ti letech vlády KSČ.

Olfi

O případném azbestu ve stavbách ani nemluvě.

Hydrant

Já nevím, mě se líbí, a někde by se tato architektura zachovat mohlo. Třeba by se našlo budově i nějaké jiné využití.

vlachjan

Má smysl zachovávat stavby které mají využití, a zároveň i nějakou výtvarnou hodnotu, pokud je ta výtvarná hodnota velká, pak má smysl usilovat i o zachování staveb, jenž jsou dnes třeba pro svůj účel předimenzované a snažit se pro ně najít sekundární využití, jehož program vhodně dolní funkci hlavní. Pěkným přííkladem je stanční budova v Havířově, kde se to podařilo a naopak smutným budova v Bystřici pod Hostýnem.

Zahn

Asi jako u ohyzdné barabizny na periferii Ústí nad Orlicí.

Tomáš Záruba

Zrovna tady to asi muže být fakt jediné k lepšímu.

Ares

Vnitřní čekárnu to ale nenahradí, takže k horšímu.

PetrM

Jestli se zdvoukolejnenim zrychli cas jizdy mezi Ova a FM a stane se z toho plnohodnotna primestska doprava, tak to berte jako zastavku MHD…….taky tam nejdete pul hodiny pred.

Jiří Schenk

No pro mě je především zásadní informace, že dojde k asi desátému odkladu modernizace trati Vratimov – FM, dva roky se psalo, že vše začne koncem roku 2026, nyní čtu posun zahájení na 2027/2028, jen aby to nebylo na svatého dyndy.

Tenda

Nikde v textu neni napsáno, že by počátek realizace elektrifikace trati měl začít 2027/2028.
Je tam napsáno že realizace výstavby nových budov v Paskově proběhne v roce 2027 – 2028 v rámci elektrifikace.
A ta pokud vím má rozsah realizace 2026 – 2029.
Takze v prúbehu teto doby v.r.2027 – 2028 se vybudují ove budovy v ŽST Paskov.
Chapeš?

Pitrys

Ale máme aspoň další mapu 🫣

ERIK

Věřím, že jednou to bude zmodernizované a krásné nejen v Paskově,ale na celém úseku mezi Vratimovem a Frýdkem a až do Valmezu.Co je však za průser a nikdo to neumí vyřešit a vypravčí už vůbec ne-na této trati,je ta odporná stanice Ostrava Kunčice, kde vlaky v obou směrech od Frýdku jezdí přesně a když dojedou do OVY- Kunčice,tak konec a musejí čekat na všechny ale opravdu všechny zpožděné elektrické vlaky mezi Svinovem a Českým Těšínem,hnus a maras, a ještě mají přednost v odjezdu.Takže pokud se nezmění vedení v Kunčicích,tak i po elektrizaci této trasy bude svou rychlou jízdu od Frýdku… Číst vice »

Kubrt

Co to je přednost v odjezdu?

Apollo 17

Nejspíš to, že když vlaky na 2. nástupišti čekají na zpožděné vlaky od Těšína/Svinova , které přijedou na 3. nástupiště, odjedou později protože čekají na přestupující cestující. Ti musí podchodem,zatím co zpožděné vlaky na 3. nástupišti odjíždí ihned.

Jozo_cz

V Kunčicích toho podchodem moc nenachodíte 😉

Pavel

Podchod tam je ale vede pryč z nádraží.

182-097

Většinou se jezdí tak, že vlaky směr Frýdek/Havířov se potkávají u druhého perónu, a vlaky směr Hlavní/Svinov zas u třetího, aby se vyloučilo dlouhé přestupování nadchodem. Takhle to je skoro že dveří do dveří. Jen vlaky do Havířova, a nebo na Hlavní pak teda musí jet odbočkou.

duch

Vlak S1 jede od Havířova po pravé koleji, přijede zprava na nástupiště a pak odjede doprava na přesmyk směr Svinov. S vlakem S6 z Frýdku na Hlavní se nekříží vůbec. Obdobně je to s opačným směrem.

U 1. nástupiště jsem nikdy neviděl osobní vlak.

Roman

U prvního nástupiště jste nikdy neviděl osobní vlak???? Já co jezdím každý den do Vítkovic, tak se stává občas, že nás pošlou na první nástupiště z důvodu poruchy, výluky nebo že tam je zrovna plno. Následně tam stál i RegioJet

SpitiPater

Já ano. Jezdívali jsme tam ale při různých výlukách nebo vyloučené JVK.

Tenda

To nebude vedenim, ale spíše požadavkem objednavatele na přestupní vazby….

Náhodný

Není to cesta zpět? Alespoň náhrada nějakým menším objektem. Aby nemuseli cestující mrznout venku. Přece se nejedná o nějakou vessnici.

fous55

Nechápete, že pobyt na čerstvém vzduchu je zdravější než ve vnitřní čekárně, i když mrzne a fouká? Je třeba myslet nejen na pohodlí cestujících, ale i na jejich zdraví!

Náhodný

A také je zdravé chodit pěšky nebo jezdit na kole. Tím pak odpadne i potřeba čekání…

SpitiPater

Přesně tak. Hned vedle je hospoda, takže čekat lze i tam. Třeba si nechat ujet pár vlaků. Pak se vypotácet a spadnout pod vlak.

Kicruj

jestli tam bude jezdit vlak každých 15 minut, jak bylo někde prezentováno, tak je to asi opravdu zbytečné.

Jakub

Tak téhle budovy se asi nikdo zastávat nebude. Zjevně provizorium už od začátku.

Kubrt

Provizorium to nebylo; jak píšu níže, jedná se o konstrukční systém KORD, který se používal k výstavbě řady administrativních budov, škol apod.

Litovel

Typický na vesnicích takhle vypadají obecní úřady.

Kubrt

Kde například?

jan.macecek

Například na Ostravici.
https://maps.app.goo.gl/6iJem8ujNTtySn5cA

Kubrt

Díky, ze svého okolí takový úřad neznám.

A. Mikulka

Provisorium to papírově nebylo, funkčně ano. Hnusné, asbest, nulová tepelná isolace.

bývalý volič ODS

Něco tak odporného jsem dlouho neviděl…

vagonář

My už jsme si tak nějak zvykli.

M.M

Nejhezčí budova v ČR

M.M

Ještě mostecké Třebusice a Opava komarov to je naprostá pecka

JacobK

Komfort na prvním místě. Vaše SŽ
Nevím, proč by ve stanici, kde v okolí žije okolo 6 tisíc obyvatel, nemohla být vnitřní čekárna…
Nejsem proti bourání, ale proti bourání bez náhrady…

Kubrt

Mohla, ale kdo to zaplatí? Mě osobně vnitřní čekárna na zastávce příměstské tratě přijde zbytná.

fous55

Problém je, jak ta venkovní čekárna vypadá. Pokud je to tak, jako nyní v Kájově, tedy střecha, ale na západ a sever otevřené (beze stěn,) tak se tam za větru neschováte ani před deštěm. A jedna lavička pro 3 lidi také není nic moc.

Kubrt

Ale jo, přemýšlet se u toho musí, to jo.

Ares

SŽ to zaplatí, stát, od toho ten stát je, aby se staral. Místo toho že technologickou stavbu bude stavět bokem, to mohla být jedna stavba i s čekárnou na jednom místě. Možná by to vyšlo i levněji.

slechticna.2025

Přesně tak. Rozhodně se nebudu zastávat takovýchto budov, ale náhrada typu Antivandal není rozhodně adekvátní.

Kubrt

Z Katalogu památek: Stávající výpravní budova žst Paskov představuje téměř intaktní ukázku realizace budovy s ocelovou nosnou konstrukcí stavební soustavy KORD, ve variantě s plechovým LOP a včetně původních ALFE otočných oken.

Ne, nemyslím to vážně, budova není památkově chráněná, nicméně ten zbytek je fakt. Chápu, že se nemůže zachovat všechno a pro dnešní a budoucí potřeby ta budova nevyhovuje, ale nějaký fanda stavební prefabrikace by to nafotit mohl, protože za chvíli tyhle budovy nebudou, nebo budou jen zásadně přestavěny, zatepleny atd.

RS Zero

Zatím neumíme chránit ani ten nejlépe dochovaný industriál z 19. Století, takže nějaká ochrana modernistických staveb asi nehrozí. Tahle je sice fakt ošklivá, ale už i boletické panely a jiné LOP používané i na významnějších stavbách jsou celkem vzácnost.

SpitiPater

Tak to musíte napsat Mariánovi Liptákovi, to je špecialista na budovy.

Pavel

V podmínkách socialistické výstavby to znamenalo rychle, levně a nekvalitně.

REVOX

Ještě byl plánován Lískovec jako samostatná ON, ale před nedávnem z mapy staveb SŽ úplně zmizel