Parodie na P+R. Jízdenku na MHD zdarma v novém parkovacím domě v Liberci využili dva lidé ze sta
Budova nového parkovacího domu u krajského úřadu v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Parkovací dům v centru kraj vydává za P+R kvůli dotaci.
Parkovani dobré tak možná pro turisty. Kdo normální zaparkuje za 60,- na den když ve fóru mám parkování na 90minut zdarma..ten kdo tohle vymyslel by měl dostat metál.
90 minut zdarma, avšak následně každou půlhodinu za 20 Kč. Budu-li počítat osmihodinovou parcovní dobu (nebudu řešit pauzu na oběd atd.), pak mi to vychází 13×20 = 260 Kč (16 půlhodin, z čehož jsou 3 zdarma).
Nebo každý den ve Fóru nakoupím za minimálně 200 Kč čímž se mi parkovné zlevní o 80 Kč, ale stále mi to vychází podstatně víc než 60 Kč.
Nebo použijete veřejnou dopravu. Těžké, že?
To je zas odpověď jak „no tak zalej trávník, když na kopci stojí hrad“.
Já reaguji na cenu parkování, vy na způsob dopravy.
Jen tak mmch – cesta do práce za pomoci MHD a dalších veřejných prostředků by pro mě byla na cca 2 hodiny (domů další 2). Autem na cca 20 minut. Dále jezdíme ve dvou, čímž už se mi cenově vyplatí to auto. A ano, já neparkuji v novém parkovacím domě. Ale i tak na danou stavbu můžu mít svůj názor (který se neshoduje s vaším) a můžu umět počítat.
Myslím si že ti dotace na parkovací dům je jen velký podvod a pokud na to nemají tak to vůbec nemají stavět.Kuli dotaci byla posunuta zastávka na rybníčku ale jen ta půlka ta od nádraží tak když už podvádět tak měly posunout obě zastávky a ne jen 1.směr
Jsem přesvědčený, že tento článek je napsaný velmi tendenčně a na zakázku liberecké i krajské opozice. Především je velmi nekorektní od autora posuzovat projekt po 2 měsících provozu, navíc po měsících zimních, kdy prakticky nebyl žádný sníh. Myslím si, že hodnocení, zda projekt splnil podmínky dotace pro P + R, by bylo korektní udělat min. po roce fungování. Je také potřeba říct, že kraj nebude a neměl by řešit problémy s parkováním za město Liberec. Historicky v tomto místě bylo panelové parkoviště, které nesplňovalo žádné normy ani ekologické parametry a patřilo k bývalému VÚTS. Nemluvě o estetické jizvě v centru… Číst vice »
Jardo, je u vás běžné někoho obvinit, že to napsal za peníze opozice a nemít pro to jediný důkaz? Máme tu stavbu za čtvrt miliardy, která si na základě obskurní studie hraje na P+R, tak jsem se zeptal, jak je MHD využívaná. Tady máte výsledek. To ostatní jsou vaše dojmy. Dnes ve 12 hodin bylo v parkovacím domě 34 volných míst jen v režimu P+R. Kdykoliv jdu do města na oběd, mám takovou zálibu se zastavit v parkovacím domě a vyfotit si počet volných míst. Přesně kvůli anonymním trollům, kteří mi tvrdí, jak je tam narváno. Celodenní parkování na uvedených… Číst vice »
Pane Sůro, Jarda psal „na zakázku opozici“-to může být i zadarmo. Vy píšete o „dotačním podvodu“. To jsou pro mne tvrzení na stejné úrovni. Vaše názory se s opozicí hodně shodují. Já si taky myslim, že byste si měl sednout do zastupitelstva kraje a denně parkovat někde na rozmláceném parkovišti v půlmetrové kaluži.
V mém textu není ani jednou slovo dotační podvod. Nemohu za to, že neumíte číst.
„Máme tu stavbu za čtvrt miliardy, která si na základě obskurní studie hraje na P+R, tak jsem se zeptal, jak je MHD využívaná.
Až bude postavena zpevněná komunikace a označena jako cyklostezka protože na ní bude možno využít dotaci bude zcela legitimní se ptát na to, kolik cyklistů tuto cyklostezku ve skutečnosti využívá. Tak to vidím já, „anonymní“ uživatel.
„Já si taky myslim, že byste si měl sednout do zastupitelstva kraje a denně parkovat někde na rozmláceném parkovišti v půlmetrové kaluži.“
To je jako byste žekl, že hlavní účel toho parkovacího domu je v tom, aby zastupitelé kraje parkovali v suchu. No, tak se to podle fotek nepovedlo a parkují v kalužích 🙂
Kdyby se autor obtěžovat zvednout zadek od počítače a udělat nové fotky, tak by zjistil, že tyto kaluže tam byly pouze na začátku ledna po velkém dešti a větru, kdy voda samozřejmě otevřenými plochami nateče/nafouká dovnitř (stejně jako na balkon v paneláku). Od té doby se vyskytují maximálně malé z vody, kterou navezla auta (déšť, tající sníh).
Paní Šimůnková, netušil jsem, že vaší náplní práce účetní v Krajské správě silnic Libereckého kraje je i lhaní v diskuzních fórech. Ale když vás to baví, stejně jako práce v té obskurní organizaci tak skvěle hospodařící s našimi penězi, užijte si to.
AH! Dostal jste mě! Umíte použít google.
A můžete mi (budete-li tak laskav) ukázat jedinou mou lež?
Například kaluže. Počkáme na první déšť, OK?
Jinak tedy nevím, já kaluže na balkoně nemám, asi proto, že je vyspádovaný. Ale chápu, že na parkovací dům by takový požadavek byl už raketová věda:-)
Chtěla bych mít tak dlouhou obědovou pauzu, abych měla čas jít do města a ještě cestou procházet 12 pater a počítat volná míst (včetně zkoumání, která jsou P+R a která jsou rezervovaná).
Nicméně Vás mohu utvrdit v tom, že parkovací dům je téměř denně opravdu plný. Ale pravda – v době oběda některá vozidla kupodivu odjíždí pryč, protože i tam parkující člověk občas jede na oběd.
Stačí být sama vlastním zaměstnancem. A věřte, že moji pracovní dobu mi nebudete závidět. Jinak ta info, kolik jich je volných, je hned u vjezdu, není třeba procházet celé. Příště věřím, že se paní Šimůnková jako zaměstnankyně organizace kraje budete mít odvahu i podepsat.
Já se nestydím za to, kdo jsem a kde pracuju. Pouze zde prezentuji své názory jakožto běžného občana, ne zaměstnance organizace. Proto nepovažuji za nutné dávat sem celý svůj životopis.
Rozumím, běžný občan, který je shodou okolností zaměstnancem provozovatele tohoto parkovacího domu a v pracovní době sem chodí jako občan:-)
Správně jste uvedl provozovatele. Nikoliv prosazovatele ani navrhovatele.
A zaměstnanec snad není občan s právy na názor? A slyšel jste někdy pojem dovolená nebo obědová pauza? Neříkejte, že vy ve svém volném čase nikdy nechodíte na internet a nikdy nic nekomentujete.
Naši „debatu“ bych ukončila slovy, že my dva se shodneme pouze na tom, že se neshodneme.Dál bych to radši nekomentovala…
Jen si komentujte, ale prestante se laskave starat o to, jak travim svoji obedovou pauzu. Na rozdíl od vás není má práce placená z daní jiných. A užijte si obedovou pauzu v 7 ráno.
„Především je velmi nekorektní od autora posuzovat projekt po 2 měsících provozu, navíc po měsících zimních, kdy prakticky nebyl žádný sníh.“
A co zima mění na tom jak bylo parkoviště využíváno? Vy používáte parkovací domy jen mimo zimní období a v zimě jen když sněží abyste nemusel auto ometat? A jaký je rozdíl mezi tím jestli sníh byl nebo nebyl? Kdyby autor psal o výši výdajů na zimní údržbu komunikací hrálo by to jistě roli, ale v tomto případě?
Tak se řidiči chtějí projít, no a co.
Na tomto článku je krásně vidět „práce“ médií v dnešní době, na komentářích pak co to dokáže vyvolat. Pokud bych měl vytvořit prostor pro to, aby desítky lidí psali o „dotačním podvodu“, pak by to chtělo jaksi nejprve zjistit operační program s jehož podporou je projekt realizován, zjistit jeho podmínky, zjistit podmínky konkrétní výzvy k předkládání projektů, znát konkrétní projekt. Vědět jaké jsou tam podmínky, jaké jsou tam indikátory. To fakt je projekt nastaven tak, že uživatel parkoviště má povinnost koupit si jízdenku? Ten článek mu zakazuje de facto jít pěšky, resp. chtrě-li by jít pěšky má si na to… Číst vice »
Na tomto příspěvku je krásně vidět, že za klávesnicí pod rouškou anonymity je každý hrdina.
Napsat několik rádoby chytrých vět s použitím cizích slov, které si vzájemně odporují, to je velké umění.
Nevím jak dlouho problematika finančních podpor živí Vás, ale mne více jak 20 let. Nevidím tam jedno cizí slovo, možná „indikátor“ zní exoticky, takže česky je to „závazný ukazatel“, který musí být naplněn a podle typu i v monitorovacím období po kolaudaci. Vůbec nepopírám, že P+R v centru města je poněkud netypická investice. Ale pokud to nepostavím pro režim P+R bude tam cena pro uživatele taková, že to bude prázdné. Rozhodně by to neměl být návod pro další města. Tedy pokud vláda a EU schválením příslušného dotačního titulu vytvořili prostor pro využití takového finanční podpory, byl by veřejný investor sám… Číst vice »
O projektu nic zjevně nevíte. Za komentáře nemůžu, stejně jako za vaše moudra typu “mám časové jízdné na MHD a proto jezdím autem do centra” nebo “parkovací dům v centru sníží dopravní zátěž v centru”. Ale krásne to ukazuje, jací lidé se kolem dotací motají.
Víte jak to s dotacama je… hloupý kdo dává hloupější kdo nebere…
S tímhle přístupem běžte laskavě do patřičných míst.
To je konstatování nebo Váš osobní názor ? Já jen abych věděl jak ho ohodnotit.
Liberec snad nemá časové jízdenky? Proč by někdo využíval automatu na jízdenky na parkovišti, když má dávno roční jízdenku v kapse?
a proto přijel do centra autem 😀
Proč ne? Ne všude se dá jet MHD
Již 2 krát jsem tam parkoval a stavba je nepovedené. Na Podlaze louže, takže z auta vystupuje do iouže. Na velikost Liberce je to daleko i na tramvaj, jediná výhoda je cena. Neumím si představit, že zaparkuji tady a pojedu tramvají do ZOO, když poblíž ZOO jde parkovat taky.
„Již 2 krát jsem tam parkoval “
A to buďte rád, že nemáte auto na LPG nebo CNG. To byste tam ani nemohl zaparkovat. Kolik takových řidičů asi bude kteří ba tam třeba zaprkovat chtěli, ale nemohou? Snad na to někdo myslel a pro tahle auta tam zůstala alespoň nejaká parkovací stání venku.
Apropo, proc tam ten zakaz plynaku vlastne je, kdyz to skrz luftuje a nejedna se o podzemku?
Třeba ze setrvačnosti.
Na tramvaj je to daleko? 200 metrů? Kolik byste čekal?
urbanistický zločin. jako ostatně většina parkovacích domů.
Urbanistický zločin, jsou hlavně sami urbanisti, kteří se snaží diktovat lidem, co je živí (většinou jsou přisátí v různých státních institucích tipu IPR), jak mají trávit svůj život.
Ajéje, tady zase někdo nechápe, co v Čechách pochopili už ve 12. století.
Bez plánování žádné město nefunguje.
Hmmm, nalepkovani a jeste nesmysly, k tomu ubohy danovy soumar nesouci na zadech prizivniky.
Cim se zivite vy?
Pamatuji si správně, že když se tento parkovací dům stavěl hovořilo se o tom, že z této původní venkovní parkovací plochy u KÚ by se měla proměnit na nějaký park či co? „Na stavbu parkovacího domu naváže vybudování náplavky a parkové úpravy u krajského úřadu. Tím celý proces revitalizace dolního centra Liberce završíme,“ uvedl hejtman Martin Půta. Parkovací lístek budou moci zájemci použít i na městskou hromadnou dopravu. Díky němu se mohou svézt zadarmo až 75 minut. “ https://minutovezpravy.cz/clanek/novy-parkovaci-dum-v-liberci-zacne-od-ledna-slouzit-ridicum/ Pamatuji si to dobře. Ale co je to tam o těch 75 minutách zdarma na MHD? Není to prostě jen tak,… Číst vice »
Náplavka: Ano, na PD by měla navazovat rekonstrukce nábřeží a vytvoření náplavky s parkem, sezením atd. Na internetu jsou dohledatelné plány a vizualizace. Tuším, že pan Půta chce mít vše hotovo už letos. Jízdenky: Chcete-li využít jízdenku zdarma, musíte se v MHD prokázat platným parkovacím lístkem a zároveň tzv. nulovou jízdenkou vydanou v automatu přímo v parkovacím domě. Ale autorova statistka už nezahrnuje jízdenky zakoupené jinde, tzv. lítačky a podobně. Také automat vydává pouze označené jízdenky a ne každý chce jet hned, tak si jízdenku zakoupí třeba později (protože 75 minut by mu třeba nestačilo na vyřízení potřebného a následnou… Číst vice »
To je zase tunel jako, no comment ,hlavně že si nekdo zase vydělal
Liberec ty zisky dohoní jinde – už zprovoznili úsekáč směrem na Ještěd.
A kam bych odtamtud měl jezdit aby se mi parkování zrovna tady vyplatilo? Tohle parkoviště je využitelné hlavně pro návštěvy KÚ jinak pomalu pro nic když hned vedle je další u OCForum (kdo jde do Forum zaparkuje v něm (pokud mu teda nevadí uvnitř nevadí ta jízda v protisměru) . Jó, kde jsou doby kdy bylo parkoviště u KÚ venkovní. To byly doby. jenže to byl ještě Ještěd Ještědem.
Zcela evidentně jde o podvod a je fajn, že na to někdo upozornil. Podobně to bude fungovat i pro jiné dotační tituly. Např. výstavba parkovišť s 50% dotací na retenční nádrže asi také bude dost problematická.
O možné budoucnosti centra Liberce pojednává tato prezentace https://www.youtube.com/watch?v=MU5Z56K8Ujo
A co teď s tím? Bude se to vyšetřovat? Bude něco dělat dotační úřad? Strhnou ČR ty miliony?
Počítal někdo ty lidi, nebo jenom auta?
Ne. Tam počítali kola a dělili čtyřmi 🙂
Možná by stálo za zvážení, jestli by se pan Sůra neměl zdržet psaní o tématech týkajících se Liberce, protože nedokáže udržet nestrannost. Z článku jsou až příliš zjevné osobní názory a pocity autora.
Já z článku cítím pěkný šméčko.
Konkrétně?
Přečtěte si můj příspěvek výše. Ten jsem napsal než jsem si přečetl ten Váš. Když už do Liberce přijedu a dojedu až sem proč bych měl parkovat tady když mohu dojet až na místo kam potřebuji? Tenhle barák má význam jen pro lidi kteří jdou na KÚ nebo do centra v docházkové vzdálenosti pěšky. Těžko tady zaparkuje někdo kdo potřebuje třeba do nemocnice i když je to v okolí nemocnice s parkováním velká bída. Takže jak stojí v článku: „V Liberci vymysleli, že mají lidé dojet autem do centra města a pak pokračovat do svého cíle veřejnou dopravou. “ Svatá… Číst vice »
My se někdy i shodneme 😯👍. Jen houšť.
Díky. Ono záleží na tématu. Každý co tady diskutujeme jsme jiný, máme jiné možnosti, potřeby atd. a proto na určitá témata i každý jiný názor. Ale vždycky je fajn vidět, že i když se u některého tématu dva názorově neshodnou v případě jiného mohou být zajedno.
Je to tak 👍, je pravda, že kdyby člověk znal více ty osobní příběhy, které za našimi názory stojí, tak by asi snazeji nacházel i pochopení/empatii.
Hezky řečeno (dal bych taky palec ale neumím)
Možná by stálo za zvážení, jestli byste se neměl zdržet příspěvků, které obsahují jen ad hominem atak, ale nula konkrétních argumentů.
Kde je v článku ten osobní názor a pocit tak zjevný? Mně ten článek připadá jako výrazně víc zpravodajstvím než publicistikou. Snad až na 1. větu nadpisu „Parodie na P+R“, což je výsledek dedukce a ne popsání faktu. Nicméně tu dedukci snad každý soudný člověk podepíše.. 2 lidé ze sta plnící účel dotace, to je fakt parodie.
Tady má náhodou pravdu, to se ovšem nedá říct třeba o článcích o Piráty řízené stavbě metra D v Praze, kde z neznalosti podporoval předražení o 2 miliardy Kč.
Milý anonyme, nic jsem nepodporoval, ostatně většinu textů o metru a zakázce psal kolega.
Nadpis clanku tedy muze vypadat i takto: Lide jizdenky na MHD vyuzili.
Pokud se v tom bude nekdo stourat, muze to skoncit tim, ze to nekdo bude muset zaplatit. Odhaduji, ze to budou penize z nasich dani.
I dotace jsou peníze z vašich daní. A možností úspor v Libereckém kraji v případě krácení dotace či její vratky je spousty.
Stačí si projet například výdaje na prezentaci politického vedení v lokálních médiích.
Jenže na tohle lidé zapomínají, že ty peníze na dotace se musejí někde v té unii vzít.
tak je to park+go, takové slovíčkaření.. 🙂
v Liberci dojdete klidně do Liďáků pěšky. Pravda je ta, že stavba je v místě s největší frekvencí dopravy, tedy pro tzv dopravu v klidu dost nešťasné řešení (účelově sem směrovat další objemy aut) Tím, že zároveň slouží jako parkoviště pro KÚ, tak jinde ani být nemůže.
Prostě krajánci si chtěli postavit parkoviště hned vedle baráku, aby všichni mohli do práce plechovkama. Na tom přece není nic objevného.
To když šel kolem nějaký ten krajánek nebo kdo tak jsem ho vystrašil. A on upaloval, ani do rána se nezdržel 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=PFHXRkv6Hng
Celý projekt tohoto parkoviště je fraška. P+R parkoviště se mají dělat na okraji města s návazností na MHD a je v centru (byť širším).
Přitom ani Liberec nemá dostatek bytů, takže toto místo by se krásně dalo využít pro bytový dům.
Asi žádný developer neměl zájem, mohl jste stavět sám. Jinak v Liberci je aktuálně v nabídce několik set bytů k prodeji…
Nedává přeci smysl, aby někdo zaparkoval v samotném centru města, a následně odjel tramvají někam na jeho okraj
…. co například do ZOO? Nebo na běžky do Bedřichova?
přesně totéž mě také napadlo. Zoo a Botanická. Proč kličkovat napříč Libercem, když je možné nechat auto pár stovek metrů od průtahu 👍
A proč jet z jihu téměř až do centra Liberce, nechávat auto pár set metrů od průtahu a pak se harcovat MHD když mohu dojet k Zoo od Kunratic a pohodlně zaparkovat přímo tam?
no to je stejně padlé na hlavu jak to P+R..zrovna ZOO a botanická jsou jediné logické možnosti využití pro P+R
A které? Když pojede např od Jablonec přes Nový Harcov ? Víte jaká je to zajížďka až na Perštýn?
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=106040951&newest=1&yaw=0.007&fov=0.530&pitch=-0.001&x=15.0812026&y=50.7782019&z=20
od Jablonce toho zas tolik nejezdí, pokud se budeme bavit o přijezdu od I/35 z obou směrů (což je pro Liberec naprosto dominantní příjezd), tak pro tu zoo ten nový parkovací dům smysl dává, hned z průtahu jsou po cca 1km v parkovacím domě a dál mohou pokračovat mhd, která zrovna tímhle směrem je docela i obstojná (až na ten historický vozový park). Ono i od toho Jablonce to není úplně marný, protože přes Harcov to taky není nic rychlého a hlavně sám vidíte jak na letecké, tak na panoramě, jak to parkoviště vypadá, protože s kapacitou je okolo zoo… Číst vice »
Byl jsem se tam schválně podívat o tom nejhezčím lednovém víkendu, kdy Bedřichov kolaboval. Přesně čtyři auta v parkovacím domě. Mimochodem, o víkendu takto lze zcela zdarma využít vedlejší parkovací dům, dokonce to je na autobus do Bedřichova či tramvaj do Zoo blíže:-)
Přesně tak! Jen ta jízda vlevo, ta jízda vlevo 🙂
Vy už nevite kudykam, čoveče. Tahat do toho Bedřichov a běžky… To je čiré zoufalství.
A četl jste, na co reaguji nebo jen mozkový zákal?
V Liberci nedává smysl parkovací dům někde na okraji.
Pak se to ale nesmí jmenovat P+R.
Jinak je to jednoznačný podvod.
Prostě garáže v centru, nic víc.
tak ať to označí P+G jako to parkoviště v Plzni 🙂
Na to nejsou dotace.
Protože Liberec není Plzeň
A Chánov není Jeruzalém
by mě pak zajímalo zda není podvod když máme v Praze P+R v Kongresáku?
no měl by smysl, kdyby tam byla někde doprava..P+R se nabízí u OC Nisa a Makra..k makru má dokonce „výhledově“ být přivedena i tramvaj, pak by to smysl i dávalo
Velmi zaujatě napsaný článek. Vedle hnusů jako OC Forum a domu kultury, popřípadě těch různých krabic ležících okolo, tento parkovací dům nijak nevyčnívá. A rozhodně „nezabral centrum města“, když tam desítky let bylo jakési ošklivé panelové venkovní parkoviště.
Jestli zaujatě nevím, ale podstatu vystihl – nejedná se o P+R systém, ale o dojení dotace skrze účelovou lež.
Tento text nehodnotí estetickou krásu tohoto uměleckého díla, ale využití P+R. Vážím si vaší velké odvahy se podepsat:-)
Ne, že tam bylo. Ono tam stále je.
Až nyní jsem si pořádně prohlédl fotky u článku a vypadá to, že ta původní plocha už tam není. Takže z mé strany omluva.
Jeden se omluví a tři mu střelí mínus. Super.
Akorát je nijak nevylepšil, jen tomu přidal. Trochu málo. Ovšem, jestli barák a park, nebo jen asfaltová plocha, to radši ten park (ideálně bez baráku anebo bez aut, ale…).
Tady bude zřejmě jen otázkou času, kdy se to začne vyšetřovat jako dotační podvod. Snad brzy.
Když někdo dojede do centra a zaparkuje si v tom domě, tak už nemá velkou potřebu jezdit někam dál MHD. Cílem P+R má být nevozit auta do centra, ale nechat je na okraji, tady to snad naopak přitáhne víc řidičů na úkor cestujících v MHD.
Ve velkých městech jsou vcelku často taková parkoviště i uprostřed města.
Ve velkých městech typu Detriot nebo Houston.
Nebo ve věšině woke progresivních západních hlavních měst v Evropě podzemní pod vládou a různými úřady, protože přece vrchnost nepůjde příkladem a nebude do práce jezdit metrem nebo na kole. To se chce jen po plebsu.
Ve Francii snad každé město okresní velikosti má parking v podzemí někde u centra. Prostě ve městě do určité velikosti nemá smysl se snažit návštěvníky hnát na odstavné parkoviště a potom 4 zastávky busem, který jede 3x za hodinu.
A říkají tomu parkingu P+R?
Samozřejmě ne. I u nás jsou parkovací domy v centru, ale jsou jen péčko 🙂
Mnohá z těch měst ovšem v minulosti přišla o spojení vlakem, zatímco tady se do toho stavu zatím pořád jen kdovíproč snažíme dostat. Takže auto je tam první volba a ten občasný bus na přestup už to nevytrhne.
Houstone, máme problém !
Ještě bych poprosil tak o patnáct vašich komentářů, ať jich pod tímto článkem máte rovnou stovku.
To jsou, ale je to bez toho R 🙂
A jmenují se ta parkoviště P+R?
Právě toto je meritem článku. A také dotace.