Parní sezóna na Kolešovce je v druhé polovině, naposledy s mechanickými návěstidly

Lokomotiva 354.7152 v Krupé u mechanických návěstidel. Foto: Kolešovka.czLokomotiva 354.7152 v Krupé u mechanických návěstidel. Foto: Kolešovka.cz

Po více než 70 letech končí mechanická návěstidla v Krupé.

Zpět na článek
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Haha. Tak to je k smíchu. Historii musíme v rámci světlých zítřků zlikvidovat. Tahle civilizace je tak podělaní strachy, že za chvíli zakáže třeba udělat si táborák, protože sirky jsou nebezpečné a mohlo by něco chytit. Na západ od nás už to začalo, když vám zabaví třeba švýcarák, protože jste určitě terorista, co chce všechny v tom vlaku zabít. Ach jo. Nějak nechápu, jak vlastně ti naši předci mohli v tak nebezpečné době žít. Doba zákazováí a příkazová je tu a my správňáci vám zakážeme v rámci vaší bezpečnosti jezdit autem, protože tím sami sebe ohrožujete, pak vám zakážeme spát… Číst vice »

Tomáš Záruba

Na jednu stranu jakobínský požadavek na ETCS i pro páry, ale vymýšlet zas pro část sítě jakýsi polofunkční paskvil LS Stop či co, to je v pohodě… Nechápu.

Leinad

Není mechanika bezpečnější, vidět z dálky i ve dne?

Vbb

No, občas hledat rameno mezi nějakým pozadím…

Leinad

Tak barva doufám svítí taky, nejen v noci, když rameno není vidět.

David

Nemůžu si pomoct, ale nejzbytečnější trať vůbec je Kolešovka, vede nezajímavou krajinou odnikud nikam. Koleje vytrhat a muzejní provoz přesunout jinam.Srovnání s tratí Praha-Dobříš je absurdní.

Jaaaa

Ty koleje jsou tam nechané svému osudu. Vytrhání stojí víc peněz než šrotace.

Hawky

To je fakt, muzejní trať hned vedle největšího železničního muzea v republice, která se malebně proplétá mezi chmelnicemi je opravdu nadmíru zbytečná a nezajímavá….

Dlb

V Krupé neni jen Kolesovka.Stanice je soucasti trati Luzna-Zatec.(ta byla také na seznamu Stredoceskeho kraje s omezovanim provozu kvuli male vytizenosti,nakonec byla -zatim,vyskrtnuta). Mechaniky v Krupé bych zachoval (zatim).Domnivam se,ze penize, ktere prestavba navestidel v Krupé schroupne by se dali pouzit s uspechem jinde..

Viki

Když je tam jen víkendový a muzejní provoz,tak tam ta návěstidla mohli nechat,ne?Bylo by to stylové.
Na spoustě trati i hlavních,viz okolo Slavkova to je dodnes a nikomu to nevadí…

Výpravčí

Akorát že tam jen víkendový a muzejní provoz není…

Bert

Krupá je na trati Lužná – Žatec, kde je sice dost osekaný, ale pravidelný provoz.

Cestující

Takže v Krupé proběhne rekonstrukce staničního zab. zař.? Co tam dnes je? Asi elektrotechnika?

Ivan

„Elektrotechnika“ těžko.

medical examiner

Pokud má mechanická návěstidla, tak to bude jistě elektromechanika.

Vbb

Anebo mechanika.

Cestující

Za ten překlep se omlouvám. Elektromechanika.

Pája

Taky je klidně možnost, že o některé neprovozované tratě bude ještě zájem. Oddělit od zbytku sítě umí odvratná kolej i výkolejka a můžou dovádět celou sezónu.

ABC

kvůli chystané instalaci zabezpečovače ETCS řada parních lokomotiv nebude moci na spoustě tratích jezdit

ale to případ Kolešovky nebude, ne? Pokud tam není jiný než prázdninový a muzejní provoz….

Vít Jůza

A co tam bude místo těch semaforů?

M152

Světelná.

Vít Jůza

Děkuji za informaci. Před půl stoletím by se to dalo předpokládat, teď už existují, jak známo, jiné varianty, tak mi informace v článku scházela.

Pája

Pouze dálkový přenos návěstí? To by na této trati nikdo nezaplatil.

JonhInkognito

Myslím, že by měly mít páry a podobné historické mašiny výjimku z ETCS…

M152

Taky si myslim, že by nebylo špatné vymyslet něco na způsob „kolejového veterána“ a pro historické vlaky a fotovlaky by mohla být vyjímka.

Petr Šimral

A co kdyby se trošku zamyslelo a ETCS bylo instalováno třeba do služebního vozu za lokomotivou. Na rozdíl od našeho LVZ nemusí technicky ETCS být v čele vlaku.

Pája

Tohle čtu poprvé a popravdě mě to vůbec nikdy nenapadlo. Musí TO umět zastavit před návěstidlem, takže vypustit vzduch z průběžného potrubí musí umět. Zastavit přívod páry do válců asi umět nebude.

ABC

Tak pokud by šlo jen o vypuštění vzduchu, tak to klidně může být i na (parní) lokomotivě, ne?

M152

I to je třeba možnost.

fabec

Nebo zařazení moderní lokomotivy za páru.. Sice na jednu starnu prasárna z toho nostalgického hlediska, ale jako nečinný nosič ETCS a jako forma toho, aby se mohlo s párou vyjet by to byla asi zkousnutelné zlo.

medical_examiner

No prosím…že to jde…

Pája

Vypadá to dobře. Tedy neruší to vizuální dojem.

medical_examiner

Hmm…to by vlastně nešlo (že by na konci vlaku byla d. nebo el. lokomotiva s tímto astronomicky drahým systémem.

Vbb

Na konci vlaku by to fakt nešlo.

kakov

😀 teď jste mě dostal, už vidím šlechtičnu+109E+hist. vagóny,

navíc pro 109E by to mohlo být krásné využití do předčasného důchodu 😀

medical examiner

U řady 380 to bude spíš invalidní důchod…

BND30

A utáhne ta parnička tu 380ku?

Leinad

Proč do služebního vozu?
Když se z jiného důvodu dělá cheat (parní lokomotiva – vozy – dieselová lokomotiva), šlo by mít etcs mobilku až v dieselu?

Petr Šimral

No, myslím si, že ukecat 20 metrů mezi prvním a druhým vozidlem se bezpečnostně dá. Ale ukecat 100 nebo více, to už je opravdu docela dost.

Jaaa

Ono by stačilo „se zamyslet“, že instalace odometru, nouzového vypínače a brzdového ventilu prostě nemůže stát 10 M na mašinu.

A přesto stojí.

Petr Šimral

Odpověděl jste si sám, jenom už to nestojí deset, ale u prototypových instalací klidně i přes dvacet…

BND30

A není to málo, Antone Pavloviči?

Jaaaa

Celé ETCS hype u SŽ je vymknutné z kloubů.

Jaaa

V zahraničí už se přenosné ETCS řeší.

Nicméně než plně naběhne tahle vykopávka z 80. let, snad bude už existovat něco modernějšího.

BND30

Dějiny se opakují, tak to vidím na muže s praporkem….

Jaaaa

Nechápu investice do klasických zabezpečovaček, když má být všude ETCS.

fabec

Zrovna v Krupé bude nejdříve tak v roce 2060

medical_examiner

Takže vlastně nikdy, neboť do té doby bude energicky zaváděno AVZZ.
Ale klid, to bude kompatibilní (a konstrukčně velmi blízké) s LZB.

V. K.

Pro zcela autonomní vlak se ETCS krásně hodí, protože dokáže předávat již všechny informace, co dnes musí vyhodnocovat fíra. Pak už mnoho praktických problémů nezbývá.

Leinad

K tomu nemusí být žádný bazmek navíc?
ATO over ETCS bych tipoval, že na trati i na mašině bude víc než čisté etcs.
Předá snad samotné etcs čas kdy mám projet stanicí, optimalizuje podle zpoždění ostatních vlaků,….

Vbb

ETCS pro autonomní vlak ještě neexistuje. Ani technicky, tím méně ve schválené podobě.

Jaaa

Traťovka ETCS je levnější než návěstidla. Nebo snad proto se to dělá, ne?