Parní sezóna na Kolešovce je v druhé polovině, naposledy s mechanickými návěstidly
Lokomotiva 354.7152 v Krupé u mechanických návěstidel. Foto: Kolešovka.cz
Po více než 70 letech končí mechanická návěstidla v Krupé.
Po více než 70 letech končí mechanická návěstidla v Krupé.
Haha. Tak to je k smíchu. Historii musíme v rámci světlých zítřků zlikvidovat. Tahle civilizace je tak podělaní strachy, že za chvíli zakáže třeba udělat si táborák, protože sirky jsou nebezpečné a mohlo by něco chytit. Na západ od nás už to začalo, když vám zabaví třeba švýcarák, protože jste určitě terorista, co chce všechny v tom vlaku zabít. Ach jo. Nějak nechápu, jak vlastně ti naši předci mohli v tak nebezpečné době žít. Doba zákazováí a příkazová je tu a my správňáci vám zakážeme v rámci vaší bezpečnosti jezdit autem, protože tím sami sebe ohrožujete, pak vám zakážeme spát… Číst vice »
Na jednu stranu jakobínský požadavek na ETCS i pro páry, ale vymýšlet zas pro část sítě jakýsi polofunkční paskvil LS Stop či co, to je v pohodě… Nechápu.
Není mechanika bezpečnější, vidět z dálky i ve dne?
No, občas hledat rameno mezi nějakým pozadím…
Tak barva doufám svítí taky, nejen v noci, když rameno není vidět.
Nemůžu si pomoct, ale nejzbytečnější trať vůbec je Kolešovka, vede nezajímavou krajinou odnikud nikam. Koleje vytrhat a muzejní provoz přesunout jinam.Srovnání s tratí Praha-Dobříš je absurdní.
Ty koleje jsou tam nechané svému osudu. Vytrhání stojí víc peněz než šrotace.
To je fakt, muzejní trať hned vedle největšího železničního muzea v republice, která se malebně proplétá mezi chmelnicemi je opravdu nadmíru zbytečná a nezajímavá….
V Krupé neni jen Kolesovka.Stanice je soucasti trati Luzna-Zatec.(ta byla také na seznamu Stredoceskeho kraje s omezovanim provozu kvuli male vytizenosti,nakonec byla -zatim,vyskrtnuta). Mechaniky v Krupé bych zachoval (zatim).Domnivam se,ze penize, ktere prestavba navestidel v Krupé schroupne by se dali pouzit s uspechem jinde..
Když je tam jen víkendový a muzejní provoz,tak tam ta návěstidla mohli nechat,ne?Bylo by to stylové.
Na spoustě trati i hlavních,viz okolo Slavkova to je dodnes a nikomu to nevadí…
Krupá je na trati Lužná – Žatec, kde je sice dost osekaný, ale pravidelný provoz.
Takže v Krupé proběhne rekonstrukce staničního zab. zař.? Co tam dnes je? Asi elektrotechnika?
„Elektrotechnika“ těžko.
Pokud má mechanická návěstidla, tak to bude jistě elektromechanika.
Anebo mechanika.
Za ten překlep se omlouvám. Elektromechanika.
Taky je klidně možnost, že o některé neprovozované tratě bude ještě zájem. Oddělit od zbytku sítě umí odvratná kolej i výkolejka a můžou dovádět celou sezónu.
kvůli chystané instalaci zabezpečovače ETCS řada parních lokomotiv nebude moci na spoustě tratích jezdit
ale to případ Kolešovky nebude, ne? Pokud tam není jiný než prázdninový a muzejní provoz….
A co tam bude místo těch semaforů?
Světelná.
Děkuji za informaci. Před půl stoletím by se to dalo předpokládat, teď už existují, jak známo, jiné varianty, tak mi informace v článku scházela.
Pouze dálkový přenos návěstí? To by na této trati nikdo nezaplatil.
Myslím, že by měly mít páry a podobné historické mašiny výjimku z ETCS…
Taky si myslim, že by nebylo špatné vymyslet něco na způsob „kolejového veterána“ a pro historické vlaky a fotovlaky by mohla být vyjímka.
A co kdyby se trošku zamyslelo a ETCS bylo instalováno třeba do služebního vozu za lokomotivou. Na rozdíl od našeho LVZ nemusí technicky ETCS být v čele vlaku.
Tohle čtu poprvé a popravdě mě to vůbec nikdy nenapadlo. Musí TO umět zastavit před návěstidlem, takže vypustit vzduch z průběžného potrubí musí umět. Zastavit přívod páry do válců asi umět nebude.
Tak pokud by šlo jen o vypuštění vzduchu, tak to klidně může být i na (parní) lokomotivě, ne?
I to je třeba možnost.
Nebo zařazení moderní lokomotivy za páru.. Sice na jednu starnu prasárna z toho nostalgického hlediska, ale jako nečinný nosič ETCS a jako forma toho, aby se mohlo s párou vyjet by to byla asi zkousnutelné zlo.
Indusi na tendru parní lokomotivy, květen 1930
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/Bundesarchiv_Bild_102-09857%2C_Induktive_Zugsicherung_%28Indusi%29_an_D-Zug-Lok.jpg
No prosím…že to jde…
Vypadá to dobře. Tedy neruší to vizuální dojem.
Hmm…to by vlastně nešlo (že by na konci vlaku byla d. nebo el. lokomotiva s tímto astronomicky drahým systémem.
Na konci vlaku by to fakt nešlo.
😀 teď jste mě dostal, už vidím šlechtičnu+109E+hist. vagóny,
navíc pro 109E by to mohlo být krásné využití do předčasného důchodu 😀
U řady 380 to bude spíš invalidní důchod…
A utáhne ta parnička tu 380ku?
Proč do služebního vozu?
Když se z jiného důvodu dělá cheat (parní lokomotiva – vozy – dieselová lokomotiva), šlo by mít etcs mobilku až v dieselu?
No, myslím si, že ukecat 20 metrů mezi prvním a druhým vozidlem se bezpečnostně dá. Ale ukecat 100 nebo více, to už je opravdu docela dost.
Ono by stačilo „se zamyslet“, že instalace odometru, nouzového vypínače a brzdového ventilu prostě nemůže stát 10 M na mašinu.
A přesto stojí.
Odpověděl jste si sám, jenom už to nestojí deset, ale u prototypových instalací klidně i přes dvacet…
A není to málo, Antone Pavloviči?
Celé ETCS hype u SŽ je vymknutné z kloubů.
V zahraničí už se přenosné ETCS řeší.
Nicméně než plně naběhne tahle vykopávka z 80. let, snad bude už existovat něco modernějšího.
Dějiny se opakují, tak to vidím na muže s praporkem….
Nechápu investice do klasických zabezpečovaček, když má být všude ETCS.
Zrovna v Krupé bude nejdříve tak v roce 2060
Takže vlastně nikdy, neboť do té doby bude energicky zaváděno AVZZ.
Ale klid, to bude kompatibilní (a konstrukčně velmi blízké) s LZB.
Pro zcela autonomní vlak se ETCS krásně hodí, protože dokáže předávat již všechny informace, co dnes musí vyhodnocovat fíra. Pak už mnoho praktických problémů nezbývá.
K tomu nemusí být žádný bazmek navíc?
ATO over ETCS bych tipoval, že na trati i na mašině bude víc než čisté etcs.
Předá snad samotné etcs čas kdy mám projet stanicí, optimalizuje podle zpoždění ostatních vlaků,….
ETCS pro autonomní vlak ještě neexistuje. Ani technicky, tím méně ve schválené podobě.
Traťovka ETCS je levnější než návěstidla. Nebo snad proto se to dělá, ne?