cargo

Parní provoz na Kolešovce přebírá CityRail, bude jezdit bez krajských dotací

Lokomotiva 423.094 (Velký Bejček). Foto: KHKDLokomotiva 423.094 (Velký Bejček). Foto: KHKD

Sezónní provoz parních vlaků na trati mezi Lužnou u Rakovníka a Kolešovicemi letos poprvé zajistí společnosti CityRail. Pro tuzemského dopravce

Sezónní provoz parních vlaků na trati mezi Lužnou u Rakovníka a Kolešovicemi letos poprvé zajistí společnosti CityRail. Pro tuzemského dopravce jde o první pravidelný provoz s parními vlaky v jeho existenci. Vlaky budou jezdit bez jakýchkoliv dotací, provoz začíná tuto sobotu.

Parní provoz Kolešovka až do loňského roku provozovaly České dráhy s podporou a dotací Středočeského kraje. Vozidla dodával a dodává jejich vlastník spolek KHKD, který zajišťuje i obsluhu (prodej jízdenek, provoz bufetového vozu a zpřístupnění areálu vlečky v Kněževsi). Dopravcem se stala společnost CityRail.

„Celá akce je financována z výhradně soukromých zdrojů KHKD a CityRail za přispění sponzorů z okolí bez jakýchkoli dotací,“ řekl člen představenstva CityRail Jan Hruška.

Vlaky vyjíždějí a končí přímo na vlečce v Kněževsi a jezdí po trase Lužná u Rakovníka – Krupá – Kněževes – Kolešovice. I když zajíždějí do stanice, kde je ČD Muzeum s historickými lokomotivami, historické vlaky s ním nebudou mít nic společného.

Jednosměrné jízdné stojí 200 Kč, zpáteční 300 Kč. Děti, senioři a ZTP platí polovinu, rodinná jízdenka vyjde na 750 korun. Vstupné na vlečku v Kněževsi je 90 korun pro dospělé, pro děti, ZTP a seniory 60 Kč, rodinná vstupenka je za 250 korun. V Kněževsi je hodinová přestávka pro návštěvu muzea.

Na Kolešovce se vystřídají dvě lokomotivy: od 11. 7. do 1. 8. bude jezdit lokomotiva 423.094 (velký bejček), od 8. do 29. 8. 354.7152 (sedma). Lokomotiva potáhne historické vozy KHKD řad Ci/Ce a služební vůz řady Dd, bufetový vůz bude zařazen uprostřed soupravy.

Kompletní jízdní řády jsou na stránkách KHKD.

Tagy CityRail KHKD Kolešovka
16 komentářů