Parní provoz na Kolešovce přebírá CityRail, bude jezdit bez krajských dotací

Lokomotiva 423.094 (Velký Bejček). Foto: KHKDLokomotiva 423.094 (Velký Bejček). Foto: KHKD

Sezónní provoz parních vlaků na trati mezi Lužnou u Rakovníka a Kolešovicemi letos poprvé zajistí společnosti CityRail. Pro tuzemského dopravce

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Klobouk dolů ! Tak je to ale podle mě správně ! Když si chce někdo provozovat historické vlaky, tak be z dotací! Ať si na to sežene sponzory ! Přeji mnoho úspěchů a vlaky plné lidí !

libcha

Vykřičník!

Iveta

Jo to je dobré ,jen kdo zatím stojí CityRail a pan Hruška co jinak dělá ředitele u Augusty z KŽC ,toho co byl na dobré pozici na GŘ ČD a rejžuje na výletních a zbytečných vlacích např Čelákovice-Mochov na krajích a ROPIDu ,tak jezdí bez dotací za 300kč na osobu za 17 km?(on ne KHKD jako nikdo jiný z toho nic nemá) A jako bistro tam asi šoupnul tu svojí bixovnu ,když jinde nejezdí.Když to už jinde začínají chápat ,jako město Jičín a dnes asi i Liberec ,že nepotřebují předražené motoráčky ,tak uděláme holport a zkusíme Kolešovku kde nás ještě… Číst vice »

Štěpán

To není možné, kde máme „DPP odborníka“, který nám tu bude opět kázat něco o tom, jak je Kolešovka na zrušení a jak strašně čerpá státní peníze?

kosmik

A jaká byla teda ta dotace od Středočeského kraje pro ČD? Nějak to na stránkách a v registru smluv nedokážu dohledat.

Matěj Klimeš

Minimální a to ještě jen v začátku provozu. Dotaci navíc nedostávaly ČD ale KHKD, který ČD využíval jako dopravce a za služby platil.

MiK

Tak já nevím… ale „…za přispění sponzorů z okolí bez jakýchkoli dotací.“ … To je jak veganské vepřové nebo nealkoholická vodka 😀

Kubrt

Dotace je z veřejných zdrojů.

MiK

Jo, moje chyba, to je pravda…

Měl jsem však na mysli, že se to tváří, jako kdyby na to nic nedostávali, jen vybrané jízdné, a přitom to není pravda, pořád na to někdo přispívá (tedy jiné slovo než dotace, fakticky se však jedná o totéž).(Provozovat takovou akci bez financování odjinud je samozřejmě nesmysl, o tom žádná.)

ene bene

Myslím, že to tak každý čtenář zde chápe a že bych text článku v tomto ohledu uznal jako celkem v pohodě, ale domnívám se, že dotace a priori nemusí být z veřejného. Námitka MiK se mi jeví tedy jako trochu přecitlivělá, ale jinak věcně správná.

Kubrt

„dotace a priori nemusí být z veřejného“
Slovo dotace zřejmě není nikde takhle legislativně vymezené, ale exisuje cosi jako jazykový úzus, který je dobře sledovatelný v korpusu https://www.korpus.cz/ a který jasně rozlišuje mezi slovy dotace a dar, sponzorský příspěvek apod. – a rozdíl je právě v té „veřejnosti“ zdroje 😉

ene bene

Což je v zásadě v souladu s tím, co píšu já.

KarelF

Trochu nechápu co nechápete. Dotace je obvykle když mne přidá někdo něco z veřejných rozpočtů tedy bude přímo vypsán dotační titul – výzva nebo eventuelně peníze přidá kraj, ministerstvo dopravy. Sponzorem je obvykle soukromý subjekt právnická, fyzická podnikající / nepodnikající osoba která se dobrovolně o své vůli na tento počin přidat nějakou tu Kč.

Dalibor

dotace je mylšen příspěvek z veřejného rozpočtu, sponzorský dar většinou je myšlen dar soukromým suběktem.

David Hanousek

Krásná fotka, lepší už nebyla?

Vašek

Mně se líbí. Vypadá, jako když mašinka čeká na další výkon v době pravidelného provozu. Žádný Disney land.