Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Parní lokomotivy otestovaly nový most v Plzni

Parní lokomotivy řady 475.1 testují nový most v Plzni na mladotické trati. Pramen: Správa železnic
Správa železnic využila parní lokomotivy k zatížení nového mostu v Plzni.

Správa železnic dnes uspořádala zátěžovou zkoušku nového železničního mostu v Plzni, který leží na trati ve směru na Mladotice a Žatec (č. 160). Most otestovaly dvě parní lokomotivy řady 475.1 (pětasedma, šlechtična). Jedna je v Plzni doma, druhá přijela z Děčína.

Měřily se průhyby nosných konstrukcí a pokles opěr a středového pilíře mostu, uvedla Správa železnic na twitteru. Délka nového přemostění je 44,8 metru, nosnou konstrukci tvoří rámová ocelobetonová deska. K zahájení provozu na mostě má dojít v pátek v 18 hodin.

Zbudování nového mostu na žatecké trati a úprava železniční zastávky Plzeň-Bílá Hora souvisí se stavbou nového úseku silnice I/20 na průtahu Plzní. Konkrétně jde o 1,3 kilometru silnice mezi ulicemi Plaská a Na Roudné kolem Velkého Boleveckého rybníka, kde vzniká čtyřpruh.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gwann

Dobra správa se začíná konecne chystat na tu správnou změnu trakce…na pokrokovou parni

Krušnohorec

Zkoušení mostů parními lokomotivami je běžné. Proč ale byl most na trati Pňovany – Bezdružice zkoušen třemi Sergeji.

Modré zábradlí

Patrně je na zkoušku vhodné nějaké konkrétní rozložení zátěže a vybírá se možnost, která se mu nejvíce přibližuje.

MarSei

475.111 je opět provozní nebo nebyla zatopená?

kpetr

Zatopená byla

FrantaM

Škoda, že se nikdo nepodívá na celkovou koncepci tratě Plzeň-Žatec, která je pro nějakou vážnější dopravu nepoužitelná, neboť se klikatí až hanba.

Jarda Š.

Klikatí se kvůli konfiguraci terénu, narovnávání by si vyžádalo řadu tunelů a estakád.

Václav

Pro osobní vlky by to nemuselo tak vadit.

Václav

Komentář patřil o úroveň výš… samozřejmě vlaky, ne vlky 🙂

Oldřich Sládek

Ale dívá.

Mirek111

Kdepak, ta už má svou slávu, dávno za sebou…Vždy to bude, jednokolejka…Náklad jako takový, tam bude hodně velká rarita…

BND 30

Ta je po vykoštění, které v rámci modernizace při přípravě na DOZ problémová. Chtělo by to zkapacitnit dopravny (více a delších dopravních kolejí) a drát nad tím. A to klikacení by se jí dalo na dalších x let odpustit…

kakov

takže se nějak mohutně zkracovali a ubíraly koleje? pamatuji tam jeden uhlák za druhým se dvěma i třemi Sergeji nebo Čmeláky

Haha

Na trať 160 někdo koukal a existuje na ni TES. Ale není veřejná, sorry. Můžu jen říct, že díky ŽESNADu to nevypadalo vůbec zle… 25 kV AC dělá divy.

Lemmy

Ale, tak aspoň naznačte… 🙂

Oldřich Sládek

Naznačil Haha

Václav

Na trase je hodně městeček i větších obcí, takže pro osobáky ty zajížďky tolik nevadí (až na výjimky, které lze řešit i bez investic desítek miliard). Že jsou v současnosti osobáky na severní půlce trati zlikvidovány, je spíš vinou zkorumpovaných krajských úřadů, než že by trať byla nepoužitelná.

Laik

Krásné stroje!

David

Škoda, že most není o něco širší, vešla by se tam případně druhá kolej.

BND 30

Není třeba. Mrkni do JŘ a nakládka, když nejsou odklony, také žádná sláva.

kakov

ale údajně se počítá s elektrifikací a zvýšením nákladky, takže by příprava mostu na dvojkolejnost nebyla od věci, ale upřímně moc tomu zvýšení nákladky nevěřím

Lemmy

Tak jestli se počítá s elektrifikací, tak na mostě mohla být aspoň nějaká příprava…

K.S.

A není ten most náhodou kratší než odpovídá vzdálenosti sloupů TV?

Martin Votava

Pro MHD by se druhá kolej určitě využila. Přinejmenším pro linku „metra“ z Bolevce na Bory, která by mohla aspoň trochu pomoct přetíženým tramvajím a silnicím (s novými zastávkami u Stavebních strojů, kde je přestupní uzel a velký potenciál pro rozvoj a v Malém Bolevci v blízkosti sídliště). Pokud by se ale chtělo vyřešit dopravní problémy Plzně ve větší míře, navrhoval bych stavbu nové tunelové tratě přes Košutku a Vinice na Jižní předměstí. Uzavřel by se tak okruh a spolu se stávajícími tratěmi by tak „plzeňské metro“ mohlo mít tvar stuhy (linka v trase (Dobřany) Lhota – Valcha – ZČU… Číst vice »

Jarda Š.

Pod tím novým mostem ovšem nepovede čtyřpruh, ale bude tam kruhový objezd. Ten středový pilíř mostu bude v jeho středu.

Vagon

Nikoliv, ve středu kruhového objezdu bude pilíř druhého mostu vlečky do Ferony.

Vagon

Oprava, spletl jsem se. Kruháč má být opravdu pod tímto mostem.

K.S.

Podařený most a podařené fotky, z nějakého důvodu mi připadají že než z ČR jsou spíš někde ze západního pobřeží USA. Minule fotka Pendolína vypadala jak někde z Kalifornie, dnes bych to tipoval na Oregon, nebo Washington. 🙂

xyz

Čili kvůli výstavbě silnice byla po více než 4 měsíce mimo provoz železniční trať aneb další z dlouhých výluk na trati č. 160.

BND 30

Tak teď by se mohlo začít třeba sekat křoví nebo podbíjet, ať je na další měsíc … dva klid…

Jiří Kocurek

Ještě jim raďte…

Jiří Kocurek

Ano, kvůli severnímu obchvatu Plzně, aby doprava (např. komunální odpad do spalovny v Chotíkově) nemusela jet po Tyršově, tj. středem města.
Druhá otázka pak směřuje na stav starého mostu. Staré železniční mosty začínají dožívat a čas nehledí na prostesty v podobě pomalých jízd. Tu i onde se opravují staré a staví nové železniční mosty, aniž by to bylo kvůli silnici.

Haha

Pokračování od nynější stavby (viz výše) je takto, koho to zajímá: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/192/infoletak_s20-jasminova-jatecni.pdf + https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/193/infoletak_s20-jatecni-na_roudne.pdf (souběh se 4. stavbou uzlu Plzeň).