Parní lokomotiva Matylda se má rozjet v polovině roku, následovat bude unikátní 365.0
Parní lokomotiva 313.432 Matylda z roku 1904. Pramen: ČD Nostalgie
České dráhy se snaží i o záchranu a opětovné zprovoznění Pětasedmy 475.101, u které v květnu 2021 zjistily závadu válce.
Děda bude rád, jak mu tuhle informaci řeknu… Jezdit s ní a vyhrávat s ní ve Zvoleně, dodnes o tom dokáže povyprávět…
Příznivci vysokých kol budou nejspíš ofrňovat, ale všeobecná situace, od cen utržených ze řetězu až po zavádění ETCS, nahrává splašeným kamnům.
Nádhera…parní lokomotivy obdivuji a jsem moc rád, že všechny neskončily ve šrotu a že se najdou lidé, kteří se o to starají a uchovávají je do budoucna….. Navíc tyto stroje jsou všechny o cca 30 až 80 let novější a modernější než šukafóny a šukovleky.
Smím se Vás zeptat co přesně obdivujete? Technologii parního pohonu? Nebo rozmanitost toho, jak se během víc než sta let vyvíjely stroje s touto technologií?
Protože v prvním případě by Vaše choutky měla plně uspokojit novovýroba parních lokomotiv z větší série včetně toho, že bude existovat servisní podpora od výrobce https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_locomotives_of_the_21st_century
Podobně jako např. když jsou dnes k mání z novovýroby repliky/napodobeniny Bugatti 35 (např. na podvozku a motorem VW Beetle)
Promiňte Axeli za ta slova, ale Vy jste opravdu mentál …
Máte k tomu prosím nějaký argument?
Vždyť když si vezmete např. dieslové loko z ČKD, tak specializovaná firma (CZ Loko) už od jejich modernizací dává ruce pryč a jejich servisní podpora se tedy bude utlumovat. Nejsou běžně dostupné náhradní díly, ubývá certifikovaných odborníků a tím ubývá chuti se věnovat těmto cca 30 až 40 letým starým dieslovým loko.
https://zdopravy.cz/podcast-planujeme-i-lokomotivu-pro-osobni-dopravu-rika-zakladatel-cz-loko-josef-barta-78535/
Provozovat unikátní 100letou lokomotivu, ještě parní k tomu, je sebevražda z firemního pohledu:
– není udržitelný produkt
– není funkční marketing pro akvizice nových zákazníků
– není solventní poptávka
– nelze využít získané know-how pro budoucí rozvoj firmy
Zavolejte do Dampflokwerk Meiningen a sdělte jim svá moudra. Ihned co prozřou z bludů ředitel jistě spáchá sepuku a dílny budou ihned zavřeny.
Diskutujeme k článku, kdy (dle mého subjektivního pocitu) státní akciovka „zpronevěřuje“ peníze na prodělečnou činnost. Vy jste napsal „parní lokomotivy obdivuji“… a já si umím představit, že Vaše choutky jako solventního zákazníka by mohl uspokojit nějaký prozovatel parní lokomotivy zbrusu nově vyrobené (v rámci nějaké větší série viz novovýroba replik Bugatti35 atd.). Ale bohužel jste už podruhé neodpověděl, zda-li Vám (jako solvetnímu zákazníkovi) jde o to vidět nějakou parní loko v akci. Nebo zda pro ukojení svých choutek potřebujete vidět v akci origo staré lokomotivy (třebas 100 let). Na základě toho, že se uživí výrobci replik starých aut, bych tedy… Číst vice »
? 😄
Zdravíme Tě tam nahoru, chybíš tady, Petře (viz úvodní fotka s Matyldou)…
no ta pětašedesátka ,to bude bomba…už se těším
No jo, ale co ETCS, to bude mít?
Jasně. Bude ho vozit ve vagóně za sebou a ten se bude připojovat i k jiným, případ od případu.🙈
Ty nostalgické jízdy je lepší pořádat na lokálních tratích a tam snad ETCS ještě dlouho nebude. Projet na koridoru nemá zážitkový smysl.
Neúčinkovala Matylda ve filmu „Freonový duch“ (s panem Brodským)?
Ano, máte pravu.
Lokomotiva Matylda v pohádce „Freonový duch“ (1990) skutečně účinkovala, spolu s partou železničářů pod vedením pana Píky, v železniční stanici Malá Morávka,
Je to uvedeno i v závěrečných titulcích filmu.
https://www.filmarena.cz/dvd-freonovy-duch
Účinkovala i párkrát ve Wolsztyně.
Při „závodech“ lokomotiv to většinou vyhrávala, protože než se velké mašiny stačily rozjet, jí stačilo párkrát zabafat, ujela jim a na krátké trati už ji nedohonily.
http://rail.phototrans.eu/14,46691,0,P_M_162_313_432.html
Jsem rád, že se ukazuje jak v praxi firma ČD nakládá se svým posláním = vydělávat dividendy nám daňovým poplatníkům a splácet své dluhy. Ve srovnání s tímto ztrátovým utrácením peněz na staletou techniku si dovolím připomenout nestoudnou snahu firmy ČD vnutit státu pozemky také pod těmi vedlejšími tratěmi, jejichž dotování nedává smysl ani pokud jde o opravy těchto tratí, tj. absolutně vůbec nedává smysl investovat v průměru 500 Kč/m2 nepotřebného pozemku a to na dluh nás daňových poplatníků. Naprosto neuvěřitelné je, že firma ČD prý své pozemky pod vedlejšími tratěmi chce, aby byly oceněny jako stavební. Neuvěřitelné!!!! Nedivím se,… Číst vice »
No to víte, státní firma. Dělá to samé, co stát = špatný hospodář, který nesmyslně udržuje staleté baráky, co se jim říká zámky a podobné pro dnešní dobu nepotřebné nesmysly.
: – )
Připadá mi dostatečně saturována muzejní potřeba starých vlaků placených ze státních peněz, tj. aktivita ČD je nadbytečný a tedy nežádoucí. Viz miliardy na nově budované železniční a elektrické oddělení NTM (poblíž Praha-Masarykovo nádraží). https://www.ntm.cz/muzeum/sbirkova-oddeleni/zeleznicni-muzeum/projekt-zeleznicniho-muzea-ntm-na-masarykove-nadrazi A vůbec nic nemám proti tomu, pokud z městských daní se tamní obyvatelé rozhodnou, že místo oprav chodníků si v tom konkrétním městě zrenovují kus staré techniky jako např. stoletou lokomotivu = o místních záležitostech jako je tato, ať si rozhodují místní. Ze státních peněz nemá smysl udržovat žádná další muzea, neboť např. Letecké muzeum Kunovice se bez státních peněz obejde, díky spolupráci s leteckými firmami.… Číst vice »
Axeli, už zase?!!!
Dovolím si připomenout realitu = zbývá cca 10 týdnů, aby pasažérská ČD schrastila do kasy 10 miliard (400 milionů EUR).
Deadline je 25.5.2023
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-26873/
Loni v létě (30.6.2022), kdyby se %CD nepůjčovali na směnky s 1měsíční splatností, tak by neměli patrně ani na výplaty za červen = aspoň takto já jako laik rozumím pololetní zprávě ČD k 30.6.2022 která je zveřejněna na ceskedrahy (tecka) cz
Ano, máte pravdu, je potřeba ihned začít bourat. A začít třeba hned Karlštejnem 😃
Firma ČD existuje, aby podnikala, tedy aby dosáhla zisku (a splácela své obrovské dluhy v desítkách miliard Kč)
Dovolím si připomenout, že pro účely muzejních exponátů dopravní techniky existuje specializovaná instituce = Národní technické muzeum, Technické muzeum Brno,…
A pokud jde o prodej státního majetku, pro který není využití tak viz např., že bývalé armádní bunkry jsou běžně na prodej. Privátních
Podobně např. církve prodávají kostely a zázemí pro věřící=faru, pokud v konkrétním regionu není dost věřících aby utáhli ze svých darů provoz a opravy kostelů/farních budov
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3032708-rada-kostelu-v-cesku-chatra-cirkev-na-jejich-opravu-nema-penize
Dlužno dodat, že ty zámky a parky u nich nestavěl stát, ale soukromí majitelé z řad šlechty. A byly jim státem odebrány.
Axeli, Axeli….
Taky mně to napadlo: Olcit=Vtvt=Axel
Přece Olcit = Citroën Axel
Až na to, že ta automobilka byla Oltcit.
Nikdo není dokonalý. Ni já.
Vyhoděj ho dveřmi, vrací se oknem. Začíná další kolečko.
Nekrmte trolly.
By si pro příště měl zvolit nick „Bouška z Libně“.
Ať se udělá, co se udělá, vždycky všechno špatně…
ČD je firma za účelem podnikání, tj. za účelem dosažení zisku (a splácení svých dluhů).
Jak k tomuto cíli firmě ČD pomůže, když utrácí desítky (půjčených/za majetek utržených) milionů do přestárlé techniky? Podotýkám přestárlé techniky, která není standartizovaná, nýbrž se počítá v jednotkách kusů… strategií ČD je zredukovat počet provozovaných typů vlakové techniky… tuším na polovic nebo na třetinu
Všimněte si, že když NTM kupovalo od ČD téměř stokusů staré techniky do státní sbírky, tak pro Národní technické muzeum nekoupili ani jednu parní lokomotivu od ČD
Prosím Vás, České dráhy jsou dopravce. Vlastníkem, kromě několika soukromých tratí, je Správa železniční dopravní cesty. České dráhy, stejně jako ostatní osobní i nákladní dopravci za použití těchto tratí platí.