- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Parní lokomotiva Heligón vyrazí po 50 letech na první veřejnou jízdu s cestujícími
Parní lokomotiva, ilustrační foto. Autor: České dráhy
České dráhy v sobotu poprvé vypraví na veřejnou jízdu s cestujícími parní lokomotivu 414.096 z roku 1906, které se díky
Tak jsem docela zvědav na komentáře pozorovatelů: dopoledne jim, zdá se, docela vyšlo (dokonce i co do počasí), ale odpoledne zprasili program už jen těžko pochopitelným o skoro 40 minut opožděným odjezdem z Lužné (dál už jsem to nesledoval) – zájemců o svezení přitomnebylo nijak mnoho ani dopoledne, ani odpoledne. A těch „civilů“ na stanovišti, toho by se Kotherovci také mohli vyvarovat, když mohou tušit, kolik fotografů ty jízdy zaujmou …
Čest a sláva všem, kteří se na rekonstrukci a zprovoznění podíleli.
Vždy jsem obdivovall lidi, kteří dokážou oživit takovou krásu! ZDAR A POKLONA VAŠÍ PRÁCI!!!
Je nádherná :3
je cool. Takovy lokomotivy stoji ve Spanelsku v kazdym malomeste v parku
V parku je na nic.
Neví někdo zasvěcený, na kdy je plánovaná oprava brněnské šlechtičny (475.101) v maloměřickém depu ČD. Trochu mě štve, že na jižní moravě za poslední tři roky byl k vidění jen jeden skaličák 433 furt dokola a ten prej má ještě vadnej kotel a jezdí s nějakou výjimkou, nebo co, jen aby na jižní moravě vůbec byla alespoň jedna parní lokomotiva. Říkejte si, co chcete, ale i můj roční synek určitě pozná rozdíl mezi Skaličákem a Šlechtičnou, je to úplně jinej level cituji: „brm brm“ 😀
bohužel na 475 se moc „netlačí“ tj jde to pomalu. 433.002 Matěj taky už rok odpočívá, protože není „vůle“ se pustit do oprav, byť se ví, co se má opravovat a je „pohromadě“ velká část finančních prostředků… Přislíbilo participaci na opravě město i kraj, ale jde to i tak velmi pomalu. Takže 313 Kocůr +464 Rosnmička v Olomouci jsou relativně „blízko“ jak to bypadá s Veselskou EP 1000 nevím…
464.202 – končí kotel na jaře. 433.002 – nejspíše pojede do NTM Chomutov, nejsou peníze. 433.001 žádnou vyjímku nemá, je provozní 475.101 bude hotová v dubnu 2020
tak o Matějovi bych pochyboval, peníze jsou (neříkám že všechny) nicméně kraj i město přislíbilo docela slušnou spoluúčast. Kdyby ještě něco pochybělo, rád přispjejí do sbírky, Matěj je srdcovka od 80. let. Stál ne jednu brigádnickou hodinu, tehdy…
Tušíte někdo, jak je na tom modrý Abatros 498.022 ?
Nic moc, stojí v Lužný pod střechou, tendr odpojený, čeká se na nevím co. Škoda že takový stroj nejezdí….no nic, třeba se ještě někdy rozjede, byla to krása když byl v čele vlaku.
A netušíte co s ním je? Asi „jen“ propadlý kotel, nebo i něco na pojezdu, ložiskách,soukolí, parním stroji? A co tendr nebyl náhodou prorezlý?
Zkusíme se na Albatrosa zeptat, dobrý tip.
A ještě se Honzo zeptej, jestli bude mít i ETCS a kam to nacpou, aby neskončil jen na jízdách kolem komína v Lužné… 😉 Nebo radši ne, ještě si poklepou na čelo…
Proč o tom píšu, považuji totiž tohle za velký problém parních mašin , řekl bych fatální.
I v budoucnu bude platit, že kdo něco chce dokázat, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod – takže věřím, že nakonec zvítězí rozum. Ale preventivně bych teď raději „nedráždil hada bosu nohou“, protože ten pověstný pomyslný „brod“ je (bohužel) určitě ještě hodně daleko a z technického i administrativního pohledu je pro opětovné zprovoznění té lokomotivy prioritní a aktuálnější vyřešení mnoha jiných problémů.
Ještě pro ty mínusáře – jsem velký příznivec všech čoud, proto mám velké obavy z vývoje situace. Protože se ETCS nevyhneme, ať chceme nebo ne. Jakkoliv je to nanejvýš diskutabilní záležitost. Toť vše.
budem doufat, že bude možno udělit výjimku pro parní jízdu. Když tak holt zůstyne pára jen na lokálkách. Vsetín – Velké Karlovice.. tam snad ECTS nedojde.
Lužná – Rakovník – Beroun a zpět
Ing. Kocourek je už dávno někde tam nahoře (a je mu tam asi někdy smutno při pohledu na pozemské dění) a parta okolo Pavla Daniše už je asi vyčerpaná a ve věku, kdy síly ubývají, i kdyby byla měla už dřív lepší podmínky, které jí navíc vinou vývoje situace ani dopřány nebyly. Ale aspoň nikdo vlivný (zatím) nezačal jančit, že ten stroj buď někam prodá, nebo nechá rovnou sešrotovat (i to už tady bylo, a ne jednou)
No,ohledně Albatrose,nemá cenu se do něčeho takového poučtět,za současného vedení a tzv mistrů na dílně. To by nebyla generalní oprava,ale jen látání…..
Skaličák prý nemá výjimku, ale má tzv. odročovací zkoušku na dva roky. Tedy že skončily kotelní zkoušky, ale GO se podařilo o dva roky odložit. Zdroj: Soused v hospodě s konakty na TMB a brněnské „páraře.“
Ano, ano, něco takového to bude.