Letecká společnost Finnair začíná s přesunem nevyužitých letadel ze své základny v Helsinkách do Prahy. Na Letišti Václava Havla odstaví až polovinu své střednětraťové flotily, tedy až 17 letadel Airbus A320 family.
Jde o kontrakt, který získala dceřiná firma Letiště Praha Czech Airlines Technics (CSAT). „Podařilo se nám s leteckou společností Finnair, která patří mezi naše významné a dlouhodobé zákazníky, domluvit na rozšíření poskytovaných služeb,“ řekl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
Část letadel podstoupí plánovanou revizi v hangáru CSAT, na ostatních budou probíhat plánované parkovací a údržbové práce. „Díky tomu, že se letadla přemístí právě do Prahy, kde máme i veškeré zázemí, budou letadla zaparkována v mírnějších povětrnostních podmínkách a zároveň budou mít plnou technickou podporu. Jakmile se poptávka po létání zvýší, budou letadla opět připravená, aby je mohl Finnair nasadit zpět do provozu,“ uvedl Haleš.
Společnost CSAT na začátku měsíce oznámila, že rozšíří své služby o možnost zaparkování strojů na některém z letišť v České republice nebo na Slovensku. Výrobci letadel mají pro odstavená letadla přesné předpisy, jaké procedury musí technici v pravidelném intervalu s letadlem provádět.
Do Prahy již přiletělo pět letadel Finnairu. Podle plánovaného harmonogramu by zítra měly dorazit dva stroje. Další budou přilétat přibližně s frekvencí jedno až dvě letadla každý týden až do konce listopadu. Letadla budou odstavena hlavně na bývalé dráze 22, případně pojezdových drahách.
Ještě pošlete něco na polní letiště Tuřany, tam pravidelná doprava taky už skončila.
Tak pro vlastníka CSAT tzn. Letiště Praha dobrý kauf, ale jestli obrat CSAT je 1.5 mld. ročně a jeho majitel pálí měsíčně 100 mil. tak to moc hospodaření nelepší… jasně v dobách prosperity Letiště Praha posílalo státu mld. korun, teď musí stát naopak futrovat peníze zpět….
Tak docela to vypovida o vyznamu tohoto regionalniho letistatka. A taky dava odpoved na otazku druhe dráhy…
jen pro zajímavost, jak to vypovídá o jeho významu? Mimochodem, počet odbavených cestujících v Helsinkách není nijak závratně vyšší než v Praze (rozdíl asi 4 miliony).
A jeje, tady to zavání těžkým komplexem:)
Ano, je veliká škoda, že druhá dráha není. Mohla být v tento moment využita jako další odstavná plocha.
No business je to pro letiště dobrý. Proč ne.
A letiště za to má peníze?
Ne, dělají to jen tak, aby se nenudili 🙂
Samozřejmě a ne nemalé. Pokud je mi známo, tak Letiště např. na jaře odmítli dát slevu skupině Smartwings. Tak předpokládám, že k Finnairu se budou chovat stejně a parkování bude podle vypsaných ceníkových cen…
nemělo by to být: „Samozřejmě a nemalé…“?
A není to fuk? Nebo si tomu nerozumNěl? 😉
Jak jinak, pěkně po zlodějsku.
Vy pracujete zadarmo?
To ano. Ale pak došlo k jedné podstatné změně
49.000 CZK za parking 1 ks letadla po dobu 30 dní
Jako na co peníze? Oni budou přeci kasírovat za parkování a údržbu.
Pak i za plánované checky jako se to dělo v minulosti.
Vzniká Skladiště letadel Václava Havla
tomu už ten název sluší
Tohle ma velký diskusní potenciál na Novinkách a podobně, protože se to dá vyložit i jako skladiště letadel, která vlastnil VH.
„Dead Nigger Storage“ 🙂
Vaklaf Hejvl International Parking
kulisy jako kulisy….