Parkoviště na Souši je nový magnet Jizerek. Sto míst někdy nestačí

Parkoviště u Souše. Foto: Miloslav LubasParkoviště u Souše. Foto: Miloslav Lubas

Zájem o nové parkoviště pod jizerskohorskou přehradou Souš je v některých zimních dnech takový, že se tam všechna auta nevejdou.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Automobilisté se moc roztahují. Nechápu, proč se někdo nechopí příležitosti a neprovozuje síť skibusů od zastávek ke sjezdovkám.

michalspina

víc aut do hor — opravdu tohle potřebujeme?

JiP

…vas prispevek je takovy ten typicky cesky pristup. Vse by se resilo jenom zakazy a omezenimi. V podstate vsechny nase hory jsou verejnou dopravou dost mizerne dostupne a pak nezbyva nez to auto. Co treba poradne zatraktivnit skibusy po Jizerkach, jizdni rad ne jak noty na buben aby to cloveka minimalne omezovalo. Pak auto klidne necham doma, ale ted? Parkuji jak na Jizerce tak na Sousi tak v lete na Smedave, protoze jinak nez autem se tam nemam sanci za rozumny cas dostat, pokud tedy nechci stravit vice casu ve VHD cestou nez na samotnych horach. To je zkratka kruta… Číst vice »

Bob

Problém není v tom, že se tam nedá dostat autobusem (byť uznávám, že by jich mělo být více), ale ono je to hlavně o lenosti a pohodlnosti.

Jarek

Tím narážíte na probllém, že autobusů obecně nejezdí až tak málo, ale jejich provázanost na ostatní typy dopravy je dost žalostná.

michalspina

JiP: díky za odpověď. nechám stranou, že ze sedmi slov poznáte „typicky český přístup“ — psal jsem totiž jen o autech, ne o skibusech. vím, jak dlouho trvá cesta, sám pocházím z Pojizeří.

ano, jsem pro rozšíření skibusů s návazností na vlaky z Liberce + busy a vlaky z Prahy. a to na základě vcelku jednoduchého principu: zvýhodněni mají být ti, kdo jsou do ekologicky cenných oblastí, jako jsou Jizerky, ochotni přijet šetrnější dopravou. to, že je to dnes naopak, rozhodně není v pořádku, a štve mě, že se to budováním parkoviště, nota bene za veřejné peníze, ještě prohlubuje.

PetrB

Typicky cesky pristup je jak vsechno obejit, jak se k necemu pohodlne dostat atd. A vsechno zakazat je co za argument? Omezeni IAD se tahne Evropou uz par let a v techto omezenich se bude pokracovat i nadale. Napr. Britanie zakaze vsechna naftova a dieslova auta do roku 2035, Amsterdam do roku 2030. A je jen otazkou casu kdy nekdo s necim podobnym prijde u nas. Takze zacnete setrit at muzete pak na hory dojet trebas Renaultem Zeo.

Martin

Dobrý den, tak jste se také přidal k novodobému honu na čarodějnice, vězte že 15 největších lodi se emisne vyrovna všem autům na světě, komíny v Číně a USA také nikdo neřeší, jenom my si tady pod sebou podříznrme vetev a půjdeme slepou uličkou elektromobily. A věřte, že po řízené likvidaci autoprumyslu se ekonomický propadnete o Vy, ať děláte co děláte. A autem na běžky jezdím kvůli dětem,tahat dvě malé děti i s lyzema veřejnou dopravou i s přestupy, no zkuste si to ..

Kecy

Krásný argument, vytržený z kontextu. Ikdyby to byla pravda tak oněch 15 lodí nejezdí po městě a nesmrdí přímo u nosu. Současně přepravy víc zboží na větší vzdálenost než všechna auta na světě. A nebýt oněch lodí nafta i benzín by byl výrazně dražší, mazut je prakticky jinak nepoužitelný odpat z ropy při výrobě nafty a benzínu. Všechno holt souvisí se vším a nic není černobílé.

JiP

A oni jsou treba vybudovana nejaka kapacitni parkoviste u zastavek po trati z Liberce, kde by mohl clovek auto nechat a ten konec do hor dojet autem? Ja nejsem mistni, pokud ano, o zadnych nevim a v tom pripade je propagace bidna.

JiP

…….do hor dojet „vlakem“ , chyba v textu.

Martin

Ale on Vám pod tou ekologicky cennou oblasti dýma Turów, který už jednou v 80 letech zlikvidoval lesy v Jizerkach, jako kluk to pamatuji. Tak bych prosil trochu soudnosti, emise z aut Jizerky nezlikviduji. Pro ekologické dobrodeje je cílem 100 pct elektromobilits, že elektřina bude muset být částečně u fosilních paliv si ve své omezenosti neuvědomují ..

D.S.

Zrovna Jizerky mi přijdou na české poměry obslouženy VHD poměrně dobře a lidé toho využívají. Dokládají to plné vlaky na zubačce nebo busy na Bedřichov.

JiP

Ano, sam se zubackou obcas svezu, ale ptam se, je kapacita vlaku dostatecna, aby nejakym vyznamnym zpusobem dokazala prevzit pocty lidi co jedou autem? Ten , byt plny vlak, je uplne smesne zanedbatelne mnozstvi lidi. Je napriklad na trati z Liberce odkud vlaky jezdi cestou i nejakeho nadrazi kapacitni parkoviste, kde by se daly odstavit i stovky aut a nemuseli stat az na te Jizerce? To je totiz dle meho nazoru zasadni problem ceske zeleznice-je pouzitelna jenom pro ty, ktere maji nadrazi v dochazkove vzdalenosti, parkovaci moznosti jsou u drtive vetsiny ceskych nadrazi zadne nebo naprosto smesne vzhledem k tomu,… Číst vice »

MlB

Jen hlavní střediska a v sezóně nemají spoje dostatečnou kapacitu.

Martin V.

Zrovna dneska jsme byli v Bedřichově na běžkách. Být z Liberce, tak mě ani nenapadne tam jet autem, když tam jede MHD, ale z Prahy se tam nemáte šanci na jeden den veřejnou dopravou dostat. Auto obsazené čtyřmi osobami mi až tak neekologické nepřijde. Kdysi jsem jezdíval na běžky z Brna do Nového Města na Moravě vlakem, ale to byl přímý zrychlený vlak, který navzdory docela pomalé trati Tíšnov – Nedvědice – Bystřice – NMnM dělal lyžařům dobrou službu. A taky se běžně jezdívalo lyžovat na jeden den autobusovými zájezdy.

Zbyněk

Z druhého konce Prahy se samozřejmě na jeden den pěkného lyžování do Bedřichova dá. Ozkoušeno několikrát. A vrátit se můžete třeba i z Harrachova, Josefova Dolu nebo řady dalších míst.

AAA

šukafon ke každý lanovce!