Parkovací zóny v Praze se letos rozšíří do Braníku, Podolí, Krče a Michle
Parkovací automat, foto: TSK
Parkovací zóny v Praze 4 se ještě letos rozšíří do Braníku, Podolí, Krče a Michle. Přesné datum radnice ještě upřesní,
Něco k tématu:
https://pbednargmail-com.blog.respekt.cz/lepsi-parkovani/?fbclid=IwAR3DIlkDYKx66dDhoZDW8Nxk2QRiVKjjKofNlM5KyRbL8uuW050abFuvWOw
to bude mínusů.
Krásný článek.
Me se vyse odkazovany clanek pana Bednare nelibi / vadi mi svoji jednostrannosti a zaujatosti. Neobsahuje totiz metodu trvale udrzitelneho rozvoje parkovani (trvale udrzitelny rozvoj). Neuznava lidske potreby a nesnazi se je resit. Subjektivne povazuji parkovaci placene zony za zlo snizujici kvalitu zivota v dane lokalite (je to muj nazor, necht maji lidi i jine). Tam prezentovany nazor totiz dle meho vede k tomu, ze misto aby obce ponechavaly ve verejnem prostoru rezervy na parkovani, zamezovaly extremni zastavenosti a prilis vysoke hustote obyvatel jako nezadoucimu urbanistickemu jevu napr. i odkupem nadbytecnych staveb pro jejich demolici a vycisteni prostoru – delal… Číst vice »
Tech nadavek tady v diskuzi a pritom si za to lidi muzou sami, svoji hluposti a lenosti. Denne dojizdim 35km do Prahy, vlakem a pak MHD. Vyjimecne jedu autem, protoze po praci neco potrebuji zaridit, nebo casteji kdyz jsou CD neschopne. Takze mi rozsirovani modrych zon vadi hlavne kvuli tomu, ze jde o nekoncepcni oddalovani reseni problemu „reseni“ jeho dusledku. P+R parkovist ma byt nasobne vice – ani 650 mist na Letnanech neni nic extra. A jeste k tomu dojizdeni – vemte si, ze PIDem dojizdi necelych 20% lidi, zbytek zaparkuje nekde v Praze. To mi prijde silene v tom… Číst vice »
Skutečným řešením není prstenec P+R na okrajích Prahy, ale síť menších P+R tak, aby to z každé vsi bylo tak 5km. Ideálně na vlaku, tam kde není konkurenceschopný (Příbram, Slaný) klidně i u busu. Ale hlavně – na každém takovém P+R mít i zabezpečené cykloparkování, i v cykloboxech. Tím by se vytvořila skutečná alternativa k autům v rámci celého dopravního řetězce.
Jinak dopravní potřeby středočeských občanů má řešit středočeský kraj. Minimálně na svém území.
Jezdím malým Pick-upem jako živnostník elektrikář . Všude zóny , budiž, zaplatím já , mně zákazník , nemohu vozit materiál a vercajk v MHD. Ale k tomu ještě sledování kamerovým autickem eltoda… teď zrovna platím petset ačkoliv jsem zaplatil v automatu ale zřejmě jsem pretáhl o nějakou tu minutu dobu. Nevím o případu , že by magistrát vracel , když zaplacené parkovné nevyužijí ( oprava trvá méně než jsem předpokládal ) . Takže o důvod navíc z Prahy pryč. A s řemeslem seknout taky , když se na nás valí EET.
ale EET neni problem. Problem je hloupi urednici. Zlata krnacova. JInak Praha je mrtvy mesto plny spiny a socek. A urednici delaji aferu z par vozralejch turistu aby mohli zakryt vlastni neschopnost
Mrzí mě, že zlo se nadále v Praze rozšiřuje… Bohužel. Místo uspokojivého počtu nových parkovacích míst.
A kolik by to melo byt? Kolik je uspokojivy pocet?
Na to jsou různé názory, nechci nikomu nutit svůj odhad. Ale výrazně více než nyní. Pár P+R parkovišť asi Prahu nezachrani, bavíme se tu o tisicich. A to nejen ve vlastnictví města, i na straně soukromých vlastníků, kteří nejsou systematicky motivováni, aby k jiným než obytným budovám stavěli parkování. Stavebni úřady nevyžadují u některých budov nova parkovací místa. Orgány veřejné správy mají parkování jen některé a většinou ne pro své klienty, jen pro zaměstnance.
O tisících… Hm… A kde ta parkovací místa budou? Budou to několika patrové garážové domy? Nebo to budou podzemní garáže? Bude vůbec někdo chtít jezdit do desátého patra, ať už nahoru nebo dolů? Všichni chtějí parkovat co nejblíž svému cíli, ale to prostě reálně není možné.
Já bych přidal ještě to, že na Divoké Šárce taky malují krásné modré čáry a někdy od Listopadu to má začít platit. Takže pro lidi, kteří to tady nechají a jedou na letiště ( a že jich není málo, každý den vidím v buse a na zastávce, kdo zaparkoval…) tak bude muset hledat nové místo. Blbý je, že člověk si chtěl pořídit auto a nemůže, když bydlí ve spolubydlení a trvalý pobyt jinde…
Za největší problém považuji absolutně nekompromisní postup proti lidem bez trvalého bydliště ve městě. A velké živé město už z principu bude plné takových lidí, kteří se často stěhují, kteří dělají město tím čím je: studenti, nádělníci, cizinci, mladí lidé hledajíci své místo ve světě, dojíždějící… Vzhledem na ceny nájmů, spousta lidí žije ve spolubydlení a tam těžko můžete očekávát trvalé bydliště. Vím, že lidé bez trvalého bydliště ve městě nevolí, ale v případě celostátních stran takové zhoršení života tolika lidem stejně není politicky moudré – budou volit někoho jiného u nich doma v celostátních volbách. Je taky zajímavým úkazem,… Číst vice »
Kdo sotva utáhne byt, uživí auto? 😮 Máme tu hodně frekventovanou a pro pravidelné užívání velmi levnou veřejnou dopravu. Myslím, že hlavní sociální rozdíly tvoří přístup ke sdílení prostoru. Není pravdou, že kdo má byt, má k němu neomezené parkování.
levna a spinava a pomala.
Na tom není nic divného. Utáhnout auto za 100 000 ,- a bydlet sdíleně za 8000 za pokoj je zcela normální, a nevylučuje se to s faktem, že takový člověk nedokáže v hotovosti složit 20% z bytu který stojí 6-7 milionů a pak ješte platit 20 000 jenom hypotéku. A to auto ani nemusí sloužit (a obvykle neslouží) k dennímu dojíždění. Ale parkovat někde stejně musí. Mimochodem, nejsem proti spoplatnění parkování, ani zřejmě nemám jiný přístup k sdílenému prostoru než vy. Můj problém je někde úplně jinde. Jenom jsem pro stejné podmínky pro každého. Není důvod, aby cena „zabrání veřejného… Číst vice »
Parkovat ale může – v parkovacích domech za tržní cenu. To právo mu nikdo nebere ne?
když nemají na chleba ať jedí koláče
A co to udělat jako s televizními nebo „autorskoprávními“ poplatky? Je naprosto neslušné aby ti kdo mají auto dopláceli na to, že třeba ty, které občas domů odněkud doveze taxík, nebo brácha, nebo rodiče či kamarád, financovali provoz ve svojí čtvrti za ty, kteří ho MOHOU využívat také a třeba někde sedí v autě na „modré“ a čekají na ně. Ale zcela vážně. Když někdo chce občas, ve všední den vyjet za Prahu k vodě s dětmi a přichází ze zaměstnání v pět, dost těžko může spoléhat na hromadnou dopravu. Nehledě k tomu, že třeba chce dětem vzít nafukovací labuťe,… Číst vice »
Souhlasím že současná úprava je trochu mimo. Mělo by to být (a už to tu taky zaznělo) spíš počet zvýhodněného parkovného v modré zóně (tj určitě ne zdarma) na ulici pro danou bytovou jednotku nebo dům – kdo toho využije, jestli trvale bydlící nebo ne už by bylo jedno.
Zizkov – klasicky priklad Zona 24 hodin. Ulice prazdne od aut, vsude spina a neporadek…a socky
Měly by takové politiky vykopnout. Je to hlavně další tahání peněz z lidí. Kdyby daňový poplatník protlačil vyhození všech těch .., kteří se na tomto živí. Jak na straně firem, úředníků řešící modré zóny, úředníků obsluhující modré zóny, úředníků pokutující modré zóny. Policajtů nedělající nic jiného, než pokutující modré zóny. Proč se má poplatník nechat buzerovat a pokutovat za to že jezdí svým autem.. A platit tento drahý cirkus. Každý to zaplatí. I rezident.. I rezident chce jezdit někam autem. A tam bude platit okamžitě. Kromě vychytralých obchodních center, které mají svoje parkování. Stejně to i rezidentům snižuje hodnotu nemovitosti.… Číst vice »
tahle banda anarchistu Prahu zabije. Je divny ze media o tom nepisou. Kdyz byla Krnacova na magistratu tak byla kazdej tejden v novinach. Ted udelaj blbost za blbost a je ticho
Já jsem rezident, na auto nemám (mám jiné priority využití příjmu), a u nás už parkují i v zákazu na bývalém chodníku, který se kvůli developerovi (ještě za dřívější „vlády“ zmíněného pana Kovaříka z ODS) změnil na zvýšenou část vozovky, někdy i na přilehlém trávníku. A to mají předimenzované věžáky vlastní garáže… Do obchodu chodím pěšky a po městě i mimo něj využívám většinou veřejnou dopravu. Za buzeraci považuji podřizování všeho ostatního v životě pohodlnému užívání aut. 😉
Toto je opravdu mimo názor. Místo kritiky navrhněte jiný (a lepší) způsob řešení parkování za současné situace, kdy je míst málo a dojíždějících moc. Prostě pokud je něčeho málo, cena stoupá, to je logické.
Jedine dobře. Nic není zdarma. Pokud nekdo chce parkovat zdarma, ať si koupí parkovací stání nebo postaví garáž.
Takhle si každý hned koupí druhé/třetí auto „do rodiny“ a pak řve že nemá kde zaparkovat.
Souhlasím, pokud chce někdo se nějak dopravovat, ať si zaplatí plnou cenu. Tj. i za jízdenku v MHD či vlaku. Žádné dotace, žádné výhody. Ale ať pak neřve, že ho cesta místo 32 Kč bude stát 200
Tak většina lidí – dospělí v produktivním věku (stejně jako průměrný řidič auta v Praze) platí plné jízdné už teď
Ne to opravdu neplatí.
auta zmizela. Smrad spina a urin od coklu pribyl. Zizkov Vinohrady Vrsovice … hnus
Pak by auta také měla platit mýtné, ať je to fér, že.
Protože v ceně MHD je i kolejová (a tunelová) infrastruktura, ne jen jízda z bodu A do bodu B.
Pak ale zpoplatnit i silnice (výstavbu, údržbu, zábor území, vlivy na okolí) a poškozování zdravého prostředí (když si máme každý své zdraví platit sám). 😉
Silnice už „zpoplatněné“ jsou, dokonce několikanásobně – staví se z výnosu daní, část z nich je zatížena placením mýtného a firemní auta platí silniční daň. Je vám to málo? A do toho poškozování zdravého životního prostředí zahrnujete i zplodiny, produkované vozidly VHD, jezdícími na naftu (autobusy, motorové vozy a lokomotivy)?
P. S. Ta cesta rozhodně nebude stát 200. Nízký podíl jízdného na krytí nákladů je způsoben především přemrštěně levným předplatným.
Tak 1200 ročně je fakt od koupě druhého auta neodradí. Třetí už může být trochu problém pokud ho nelze napsat na babičku.
Už se těším až modrá zóna bude i naší obci na kutnohorském okrese, která čítá cca 150 hlav. A zejména v její jedné odlehlé části (pěšky 3km, autem o dva více), kde žije celý jeden staly obyvatel.
Ono pokud už někdo něco takového vymýšlí, měl by takové opatření zavádět tam, kde to má opravdu smysl. Pokud tomu tak není, tak výsledný efekt zavání aroganci moci. Důležitá je i následující kontrola dodržování, v jedné pražské části proto chtějí opustit kontrolu autíčkem od Eltoda a vrátit se ke klasickým parkovacím nálepkám pro snazší kontrolu od MP.
Autíčko zbytečně spotřebovává energii a zatěžuje ulice, i pěší strážníci by byli lepší. Jinak myslím, že v obci o pár obyvatelích to skutečně na rozdíl od lidnaté Prahy 4 mít význam nebude. 🙂
Jako většina čtenářů, jsem i já uživatelem a zároveň fanouškem veřejné dopravy v Praze. I tak mi ale neuvážené a nepromyšlené zavedení modrých zon vadí. Ačkoliv využívám primárně MHD, ze studijních a pracovních důvodů občas musím do auta sednout a parkovat právě ve zmíněných oblastech. Nemám problém s tím, že bych za parkování platil, bohužel často ani není kde zaparkovat, například v oblasti Pankráce a Kavčích hor, je možné zastavit pouze na dvou místech vybavených parkovacími hodinami, jinak modrá kam se člověk podívá. Stejně jako v podolské oblasti kolem Jeremenkovi, kde se vymodřili poloprázdné ulice, které mají ke kapacitním problémům… Číst vice »
I na modrých zónách jde zaplatit hodinové parkovné, akorát jen online, nejsou tam parkovací hodiny. A zrovna Podolksá kolem Jeremenkovy je dosti přeplněná středočechy a občany jižnějších částí Prahy, kteří se přibližují tramvaji směr centrum.
No kdyz jsme u te Jeremenkove, dole je to mozna problem (a to spis diky tomu ze sousedi se zacatkem zony), v prostredni casti ulice se vzdycky nejaky misto najde a nahore opet vznikl problem, protoze sousedi se zacatkem zony. Do ty doby nez to namalovali kolem Budejovicky tam problem z parkovanim nebyl. Takze to jen potvrzuje, ze modra zona problem neresi, ale odsouva jinam, kde ho pak jakoze zase vyresi, ale soucasne zkasiruje mistniho obcana. Mimochodem jak vite, ze tam parkuji stredocesi a ne mistni? Podle RZ dneska nepoznate absolutne nic, auto z bazaru bude mit znacku puvodni, takze… Číst vice »
„Vždycky se místo najde“ v jízdních pruzích. Možná tam nebyl problém se Středočechy, ale místní se už cpou i na chodníky a do zákazu, protože tam vyrostla spousta předimenzovaných budov, a SUV se asi nevejdou do jejich garáží…
To mi taky nejde dohlavy, proc je modra zona v ulicich v okoli Jeremenkovi, kde jsou baraky, tam parkuje na ulici tak sotva deset aut, dojizdejici tam logicky neparkuji, protoze to je daleko, ale ti mistni co nemaji garaz ted budou muset vysolit 1200 a pritom nikdy nemeli problem zaparkovat.
Kvůli nim se ale například odpískala tramvaj, protože musejí parkovat v jízdních pruzích, a tak bylo navrženo pro více místa vykácet krásné, v létě dobře stínící aleje. A u konců se pravidelně tvoří kolony zdržující autobusy.
dnes jsem jel MHD – spinavy vokna, pocmarany vagony. A 50 let stary tramwaye. Jak malo cechum staci
Tvl, dle diskuze tendle článek evidentně nalinkovali na fejsicku Děti Země, Automat, Voda z Tetcic či jiné podobné obskurní sdružení a teď se tu bijí za tu svoji jedinou pravdu 😀
Já tu čtu spíš držkování automobilistů…
Však se běžte podívat, jak fungují společnosti bez aut – mrkněte se do Amazonie, vnitrozemí Papuy, nebo do Severní Koreje. Tam všude lidé žijí bez aut. Důležité ale je, jak. Myslím, že málokterý Evropan by chtěl takový život. Ale proč se nepokoušet (po kolikáté už?) vymyslet kvadraturu kruhu a skloubit nespojitelné (výrazná restrikce aut a ekonomická prosperita), že? Teoreticky to přeci tak krásně funguje!
I ve Vídni nebo Curychu žije hodně rodin bez aut…
https://www.euro.cz/politika/kde-jsou-lide-vic-nez-auta-spanelske-mesto-zakazalo-auta-uz-pred-20-lety-1433983
Obecně proti modrým zónám nic nemám, ovšem ta konkrétní implementace je tragická. 1) proč má obyvatel Prahy 4 právo parkovat na modrých zónách kdekoli na Praze 4, i třeba 15 km od bydliště? Pokud jde o rezidenční parkování, tak ať se to týká okolí daného bydliště, třeba +- 500 metrů. Šlo by řešit rozzsektorováním a každý by mohl parkovat jen ve svéím a libovolném sousedním sektoru. Podstatnou část denních parkujích v Podolí netvoří jen Středočeši, ale i obyvatelé okrajových částí Prahy 4, kteří se prostě přiblíží co nejvíce centru. 2) proč je ta zvýhodněná cena vázána vlastnictví (apod.) auta? Proč,… Číst vice »
Je absurdní platit za parkování 1200 korun ročně, když tržní cena je 1500 měsíčně. Nebo se podívejte na restaurace – proč také za zábor 12 m2 pro předzahrádku neplatí také pouhých 1200 korun ročně?
A to nemluvím o směšných cenách za P+R, která jsou nižší než jízdenka na příměstský autobus nebo vlak, takže všichni do té Prahy jedou raději autem.
Až na to, že míst na PR je velmi málo, takže ten mimoprazsky může po sedmé ráno parkovat už jen v ulicích města. A to počítám i PR na železničních koridorech.
Je absurdní, že někdo může mít takové zcela zcestné názory.
Nějaký věcný argument by neškodil…
Kdyby autíčkáři měli mozek a nebyli tak rozežraní, žilo by se jim tady docela spokojeně. Ale ukázkové sobectví a aroganci lze vidět jen na řidičích aut.
Ano, vidí to jako sve vysostni právo vozit si prdel(sám v 1,5t aute) od dveří ke dveřím.
Alternativou modrých zón je mýto na vjezdech do Prahy. Připomínám, že do Prahy vjíždí 300 000 aut denně. Tím by se mohla utlumit urbanizace příměsta a zároveň podnítit rozvoj VHD ve středních Čechách. Pražské voliče by přitom takové mýto pálit nemuselo.
Jen ať si to Pražané hezky užijí. Aspoň si příště lépe rozmyslí koho mají volit do zastupitelstva.
A koho by měli volit? Někoho kdo jim třeba slíbí: ANO! Bude obchvat! Hned po Vánocích. Třeba zase paní Krnáčovou? Že by parkovací zóny vymysleli Piráti? To mi nějak uniklo.
Hlavně je naprosto nezbytné vytváření takových idiotismů, jaké jsou například na obou koncích ulice Ke Krči. Asi jsem extrémní klikař, ale před několika měsíci jsem tam v rozmezí tří dnů při odbočování z Olbrachtovy ulice potkal dvakrát sanitku pod majáky. Je tam povoleno parkování na obou stranách a místo na projetí na dodávku. Samozřejmě obousměrná. V prvním případě jsem měl kliku a místo, abych cca patnáct metrů vycouval. Ovšem musel jsem couvat přes přechod na kterém mi nějaký blbec mlátil pěstí do střechy. Podruhé to za sanitkou stříhal taxikář a za mnou černý Golf, který do té zatáčky pořádně neviděl.… Číst vice »
Omluva, byla to ulice A.Staška. Olbrachtova je u té druhé křižovatky, u pošty.
Kdo nadává na zóny v Praze, může se zajet podívat do Švýcarska – zadarmo se nedá zaparkovat vůbec nikde a to ani na vesnicích, ani podél silnic mimo zástavbu.
Přesně tak, ani v obchodních centrech. Ceny jsou ale přijatelné. Vyjde levněji parkovat přímo v centru města (snad každé má podzemní garáže či parkovací domy), než na periférii a jet do centra MHDéčkem.
V Samnaun to zadarmo šlo.
A ten zbytek samozřejmě neřekneš, že. Jak tam funguje veřejná doprava, na jaké úrovni mají infrastrukturu, že neřeší x let nedostatek parkovacích domů a garáží, o okruzích či obchvatech ani nemluvě. A ta kupní síla je tam „trošku“ jinde, že…
Jenže tady se ta veřejná doprava blokuje s tím, že dnes každý jede radši autem, tak radši budeme dále stavět silnice.
Já tam (kromě Zurichu) parkoval zdarma všude, (jaro 2 roky spátky). Tak nevím.
Vypadá to, že největší bordel s parkováním zůstane v Praze 10, Vršovice a okolí…
A ten kdo přijede do Prahy z venku nebo bydlí v jiném obvodě bude parkovat KDE???
Přirozeně v obvodu, ve kterém má trvalé bydliště.
Asi tam kde parkoval dosud? Na ulici nebo na parkovišti…
Ona je nějaká povinnost zřídit parkování tam, kam jedu??
V podstatě ano. Zkus přemýšlet proč
Takze kdyz pojedu na petrinskou rozhlednu nebo na Spilberk, melo by tam byt tolik parkovacich mist, kolik se tam v jeden okamzik objevi lidi?
Tuhle pitomost fakt myslis vazne???
A co to znamena „v podstate“?
Jí s placením zcela souhlasím. jednou auta zabírají veřejný prostor, tak nevidím důvod, aby ten zábor byl zdarma. Buď ať si každý zdarma parkuje na svém pozemku či ve své garáži.
A budem taky chtit po chodcich at plati za pouzivani chodniku? A co cyklisti? Co zkasnout deti na hristi? Ja nejsem proti parkovnemu, ale tenhle styl argumentace mi dost vadi.
Hlavni problem s modryma zonama v Praze je totalni roztristenost a chaos celeho systemu a neexistujici alternativa. Politici prohlasovali, ze penize z parkovneho pujdou na zlepseni situace a nove parkovaci domy/parkoviste. Zatim se neudelalo nic, jenom se dale vybira parkovne/vypalne.
Ale za jízdu po silnici se neplatí v Praze, ale za to odstavení a dlouhodobé zabírání prostoru. Tudíž za chození od vás taky nikdo chtít peníze nebude. Taky, když si zaberete kus chodníku s nějakým stánkem, tak za to zaplatíte a nepřipadá vám to divné, že zaplatíte za pronájem plochy.
Ok ale kdyz platim, tak bych byl rad za nejake zlepseni. Mesto vybere vic jak pul miliardy rocne a nepostavilo ani jeden parkovaci dum a situacr je horsi a horsi… Penize se opet jrn rozfofrovali za nesmysly v ramci rozpoctu a na uctech eltoda, ktery z toho ma zlaty dul. Jedinej parkovaci dum za posledni roky se postavil na devitce, kde zony jeste ani nejsou. Pokud by se ty penize investovali do toho co maji, tak tu mame kazdy rok minimalne 3 parkovaci domy jako na devitce…
Ono vás prostě nikdo nenutí parkovat v modrých zónách. Já bydlím v Praze a taky nemám auto a žiji. Když ho potřebujete, tak si prostě zaplaťte buď modrou zónu a nebo si kupte garáž. Parkovací domy a zóny zdarma mají být na okrajích Prahy, aby lidé nejezdili po městě a do centra se přepravili MHD. A zrovna Praha 4 už je reálně centrum města.
Četl jste ten komentář vůbec? On v něm přeci vůbec neřeší, že se za parkování platí, ale co se děje s vybranými penězi. Situace v Praze je jaká je, hlavně protože a) chybí okruhy a b) chybí parkovací domy na okrajích Prahy, jak píšete.
Ono toho za 650 milionů toho moc nepostavíte. Zkuste jen za ty peníze sehnat velký pozemek v okolí Prahy.
Tak zrovna dum na Praze 9 stal cca 110 milionů a to dle meho byla i docela prestrelena cena. Pozemku na to jen treba u nas ve ctvrti je nekolik, kde jiz parkoviste jsou a pouze by stacilo vystavet nejake patro navic, ale bohuzel nejsou penize.
Hlavně lidi ty domy zatím moc nechtěli, protože se tam muselo platit. Asi ještě víc, než teď za místo na ulici, protože stavba, údržba, provoz, hlídání.
Tak zrovna v clanku jmenovane casti jsou opravdu realne centrum. To je tak jako kdyz nekdo bydli v Pocernicich tvrdi, ze je z Prahy. Jeste jednou ano zaplatim, ale byl bych rad kdyby ty penize co se vyberou, pouzilo mesto na to k cemu se zavazalo, kdyz zony zavadelo a to se proste nedeje. A ze vy auto nepotrebujete je pouze Vas boj. Ostatni zas nepotrebuji veci co jsou pro Vas dulezite… Jak tu nekdo psal nahore ja muzu treba rict nepotrebuji detska hriste, tak je zpoplatnime a penize co vybereme, tak s logikou jak se utraci penize za zony… Číst vice »
Porovnáváte hrušky s převodovkami. Hřiště a i chodník:
1) Nesmrdí
2) Nezabíje stovky lidí ročně při nehodách
3) V jisté fázi života jej používá každý (chodník každý celý život)
4) Nevytváří tepelný ostrov
5) Do Prahy se nesjíždí kvůli hřištím půlka Čech
6) Nároky na hřiště se nezvyšují v čase se zvyšující se životní úrovní a s přibývyjícími dálnicemi, radiálami a okruhy
7) šest bodů stačí.
Ne, naopak má naprostou pravdu, kterou si různí automati nechtějí připustit. Přitom se chovají úplně stejně
Samozrejme ze nema. Chodník i hřiště používá víc lidí najednou a jsou jim k užitku. Nehledě k tomu, že hřiště svým způsobem motivují lidi mít děti které potřebujeme.
Třeba mýtné se dá (stejně jako v US) odpustit pro ty kdo vezou víc lidí apod.
Ale je pravda, že vybrané peníze by se měly použít na výstavbu infrastruktury, to ano.
A o kolik zvedají ta vámi nenáviděná auta procento HDP, vás nezajímá? Naše prosperita vznikla i díky tomu, že je možná velká mobilita. A VHD ji není sama schopna zajistit. Já jen že řešit ekologické otázky si může dovolit jenom bohatá společnost. Takže ano, zakažme/škrtněme všechna auta, všichni budou pracovat v místě bydliště a nakupovat budou denně v koloniálu do síťovky. Jen nevím, jak s HDP na úrovni konce 19. století ufinancujeme (nejen) všechny čističky, zelenou energii, cyklostezky a konečně i infrastrukturu pro VHD…
To je argument jak stehno. Já jsem jen rád, že nám HDP nezvedá i výroba sarinu nebo yperitu. To by jsme ho, dle vaší logiky, museli s povděkem sami dýchat, aby jsme podpořili odbyt, který zvedá HDP…
Braník je tedy centrum města jako vyšité.
A teď si to zkus s rodinou, prací, starostí třeba o nějakého příbuzného, s tím, že nechceš sedět o víkendech uprostřed města a taky někam vyrazit a nebýt závislý na nesmyslných jízdních řádech, kdy se z mnoha míst nedá dostat zpět do města později než někdy okolo 18h. A to ještě nemluvím o nutnosti přestupů atd. Jestli někde jsem autem za 30-40 minut a veřejnou dopravou mi to trvá skoro 2 hodiny a to ještě to musí navazovat, tak si veřejnou dopravu může každý strčit do háje. A to jezdím vlakem či busem násobně víc, než většina „automatů“ a podobných… Číst vice »
Mám taky rodinu a nemám problém když někam jedu autem, tak zaplatit parkovné. Prostě parkování zdarma je socanský přežitek.
Na druhou stranu taky nemám problém naložit rodinu na vlak a jet vlakem – to je prostě jen a pouze lenost a někdy trocha nepohodlí co je nutno překonat. Chceš se někam dostat autem v plném pohodlí? OK, tak zaplať – tak to bylo je a bude.
Pak je třeba zlepšovat jízdní řády a ne omezovat veřejnou dopravu a lít peníze do silnic…
Ale to víte, že se za jízdu po silnici platí. Když tankujete u benzínové pumpy.
A kdo platí za to škodlivinami a hlukem zhuntované zdraví? 😉
A jak víte, že za to můžou jen a pouze auta? Že si to dotyčný nezpůsobil sám nezřízeně nezdravou životosprávou (kouření, mizerné stravovací návyky), nebo zda za to nemůžou zplodiny např. z topení? A hluk? Co třeba vlaky? Když nám tady v nočním tichu přes město proburácí náklad v čele se dvěma motorovými lokomotivami, to je, panečku, koncert. Kde se můžu domáhat nahrazení újmy na zdraví, kterou mi působí vlaky hlukem a zplodinami z nedokonale spálené nafty?
Nevšiml jsem si, že by pumpičkáři platili za to, že porušují předpisy a odhazují kola naprosto všude, o koloběžkách a dalším bordelu ani nemluvě. Jinak ok, chodci budou platit nějaký paušál v podobě silniční daně nebo dálniční známky, spotřební daně apod. Pak budeš jistě spokojen.
V pohodě, až jeden pruh dálnice vymezí pro chodce (protože silniční daň se u nás neplatí) tak si ji rád zaplatím. Nebo co to je za žvást?
Jo, tak ať ale platí všichni. Ne že někdo platí de fakto administrativní poplatek 100 Kč mesíčně.
Já taky, ale tohle není ten případ, že?
Tady rezident, který v 90. letech prakticky zdarma sprivatizoval byt, defacto neplatí (100 Kč měsíčně je nic), a nerezident někde nezaparkuje vůbec.
Tohle opravdu není „spoplatnění veřejného prostoru“. Je to poskytnutí veřejného prostoru někomu, a vykázaní někoho jiného.