Parkovací dům u sportovní haly v Budějovicích se otevře začátkem února, pojme 500 aut
Parkovací dům Na Dlouhé louce, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zhruba stejnou kapacitu by měl mít i další plánovaný parkovací dům, který bude umístěn na sídlišti Máj.
„Podrobnosti k provozu a ceníku plánuje město zveřejnit příští týden.“
Je to zde:
https://budejcka.drbna.cz/zpravy/doprava/40834-prvni-hodina-v-parkovacim-dome-stromovka-bude-zdarma-maximalne-lide-zaplati-sto-korun-za-den.html
– a podle mě jsou ty ceny stanoveny pro parkující řidiče docela příznivě (otázkou je, jak dlouho to tak vydrží). Do centra není daleko, a tak lze i dost záležitostí vyřídit za poměrně krátkou dobu, tudíž vcelku levně.
Málo , zapomněli přidat 0 . Obávám se, že to nahradí pouze auta co parkovaly u sportovní haly a okolí. Dokud budou mít radní aspol. místa vyhrazená tak se věci nepohnou. Pěkně mastnou tyčí jako ostatní obyvatelé města.
A nebude riziko odstavit auto na celý den na Máji???
V letech 1974 – 1977 jsem se učil automechanikem v ČB. Na UŠ. č.1 se jeden učitel při nějakém problému vždy ptal: Odkud jsi a čím je táta. Jeden spolužák odpověděl, že je z Havlíčkovy Kolonie a … Učitel na to: No vypadáš spíš na Vrbno, nebo na Čtyrák. Nevím, zda měl na mysli České, nebo Suché Vrbné. Dnes by jistě poznamenal že vypadá spíš na Máj….
Naklady 300 tisic na jedno misto? Asi by mela z Prahy prijet delegace, aby se zjistilo, jak je to mozne. Asi tam maji levnejsi beton, nebo spis nizsi uplatky…
Máme zde několik betonárek a zedniky. K tomu pozemek je města, což byla další výhoda. A nevymýšlií se technologické zbytečnosti, do objektu, kde se parkuje.
I v Praze mesto stavi na svych pozemcich a mnohem draz. S temi zbytecnostmi mate pravdu, to bude i dusledek pouzite metody design and build. I tak by tam ale nemel byt tak obrovsky rozdil.
Co znamená technologické zbytečnosti? Odvodnění, osvětlení, nabíjecí místa pro elektromobily? V Liberci na tom taky šetřili a rozdíl je stále propastný.
Paráda. Ještě zbývá postavit jeden parkovací dům u nádraží, a bude hotovo.
S tím SŽ počítá jako P+R 400 míst, po protažení podchodu do Suchého Vrbného a zprovoznění tunelu Mánesova – Zanádražní, prý v roce 2027.
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlakove-nadrazi-ceske-budejovice-vyravni-budova-posta-uschovna-kol.A240104_080339_budejovice-zpravy_khr
Pokud město adekvátně tomu omezí parkování v historickém centru, tak je to chvályhodný projekt. Obávám se, že to ale dopadne tak, že parkování na náměstí a v přilehlých ulicích zůstane beze změny, jen prostě přivedeme do města víc aut.
Na náměstí už si jako ne-rezident moc nezaparkujete už dávno
V parkovacím domě není počítáno s parkováním aut rezidentů z historického centra.
Tady nejde o rezidenty, ale o návštěvníky. O kolik víc míst dostanou v této stavbě tak se má zredukovat místo v ulicích centra, pro ty návštěvy.
***CB – Dlouhá louka: Prostým vydělením nákladů na stavbu 150 mil. Kč počtem parkovacích míst 495 se dostaneme k přibližným nákladům na jedno parkovací místo, což v tomto případě činí asi 303 tis. Kč. ***Liberec – Krajský úřad: U zde nedávno diskutovaného parkhausu Krajského úřadu v Liberci by ty počty byly následující: náklady 246 mil. Kč (-84 mil. Kč=162 mil. Kč) děleno 244 parkovacími místy, dostaneme zhruba jeden milion Kč za jedno parkovací místo, po odečtení dotace EU by to bylo asi 664 tis. Kč. za jedno parkovací místo. ***Skóre – náklady: 3:1 pro CB, ***Skóre – kvalita: – zatím… Číst vice »
Pořád ty parkovací domy jsou nějak levnější než omítnutí nějakých zanedbaných nádražních budov, které pak nedokáži využit.
Takže řešení je nasnadě: vybudovat parkování ve starých velkých nádražních budovách. Aspoň pro cyklo.
Těch 300 tisíc je dobrá cena. Alespoň máme měřítko pro podobné projekty.
Ten parkovaci dum na sidlisti je zajimavy pocin. Jen doufam , ze tam budou mistni parkovat za trzni najemne a ne za nejakou smesnou castku dotovanou ostatnimi danovymi poplatniky…
Taky bude záviset na poměru ceny v parkovacím domě a na ulici. Zaráží mě, že důkladná veřejná debata o budoucím uspořádání parkování nepředcházela rozhodnutí o stavbě toho domu. Teď jsou na sídlišti snad až stovky aut zaparkovány nelegálně (a zadarmo). Policie to roky ignoruje. Jak to bude po dokončení parkovacího domu? Náklady přes půl milionu Kč na místo jsou blízko komerční ceně garáže. Pochybuji, že se na Máji najde 500 zájemců o stání za tuhle cenu.
Doufám, že když jedete vlakem, platíte tržní jízdné a ne nějakou směšnou částku dotovanou ostatními daňovými poplatníky.
Nejezdím vlakem. Co tam máte dál?