Parkovací dům a parkoviště v brněnské Šumavské ulici postaví Strabag

Vizualizace proměny Akademického náměstí. Foto: Ateliér KristenVizualizace proměny Akademického náměstí. Foto: Ateliér Kristen

Hotovo má být do 14 měsíců od podpisu smlouvy.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Mimo téma, ale: ty 3 výškovky, ajk byly původně, by bývaly měly získat památkovou ochranu. Protože svým původním vzhledem odpovídaly době a stylu, který se už dnes moc nevidí, není na něho moc památek. Byly barevné, modré, tedy hezké. Dnes jsou to jen prosté 3 rakve nastojato, které škaredí město.
Dojem z původních jsem získal z četných služebních cest do komplexu, dojem z nových nedávnou cestou vlakem kolem. I to VUT bývalo hezké barevné a dnes je ošklivý vřed.

Lech Malý

To je problém moderních budov starých čtyřicet padesát let – potřebují rekonstrukci a málokdo ocenění jejich architektonickou hodnotu, obzvláště brutalistní budovy mají tento problém. Budova VUT měla problém se statikou, tam se asi moc zachránit nedalo. Zmiňované tři výškové budovy ještě nedopadly tak zle, za mimořádně zprasenou přestavbu pokládám budovu bývalého Unichemu v Pardubicích.

Pivlis

I u trojčat se muselo něco dělat se statikou. Navíc se musel komplet udělat nový plášť, ten původní byl plný azbestu a okna buď nešla otevřít nebo nešla zavřít. Samotné budovy byly dávno za technickou životností, nemluvě o té morální. Ano, byly označené jako architektonicky významné budovy, ale pokud by měly být zachované boletické panely, tak by rekonstrukce stála tolik, že by se prostě nevyplatila a na rozhodně na to nikdo nehodlal nijak přispět, když se to kdysi v roce 2010 zjišťovalo. Mít památkovou ochranu, tak jsou dnes prázdné a čeká se, až spadnou.

tomash

Venkovní parkování bude jako zóna B – tedy i v noci placené. 200 míst, no nevím jestli to není luxus pro rezidenty z Pod Kaštany, nikdo jiný tam v noci stat nebude, zvlašte když na sousedním parkingu před budovou FAST VUT je noční parkování zdarma.

David

Přijde mi, že celý ten blok Šumavská, Veveří, Hrnčířská, Kounicova je zamořen auty. Doufám, že tedy stavba nového domu alespoň odstraní uliční parkování v tomto bloku. Dohromady bude plánovaná kapacita tedy něco mezi 1000-1300 auty (v závislosti na tom, jak počítají ta čísla). Jsem jediný kdo si myslí, že v okolí knihovny, fakulty, části magistrátu a finančního úřadu, tedy místech kam lidé potřebují dojít, by to mělo vypadat důstojněji a neměl by téměř veškerý uliční prostor být dedikovaným autům?

tomash

Bohužel celý venkovní prostor bude nadále věnovan autům jako dosud, pár stromů to nezachrání, dobrovolně tam nikdo svůj volný čas trávit nebude. Takhle mrhat prostorem v centru města – za mě ostuda.

Lech Malý

No tak je tam mmch registr silničních vozidel a řidičáky, chtít po lidech, aby na tato oddělení jezdili jenom MHD nebo na koloběžce mi přijde už fakt ultras. Také rekonstruovaný office-center vygeneruje dost velkou poptávku po parkování, kancelář bez možnosti zaparkovat úplně na dračku nepůjde (ponechme stranou, jestli je to dobře nebo špatně, zkusme to brát jako fakt).Tím nerozporuji, že parkování v oblasti je řešeno opravdu nedůstojně a nějakou změnu si zaslouží, třeba ta auta šoupnout do podzemí.

Jiří Kocurek

Ale notak, účelem je přece řidiče… a pak se vztekat, že nejsou řidiči pro MHD, když se z nich dělá nežádoucí osoba.

David

Nerozporuji, že tam mají být nějaká parkovací místa, spíš se podivuji nad tím, že jich tento blok, který je v centru města bude mít přes 1000, z nichž většina je a bude buď na povrchu a nebo nad ním.
Mimochodem argument registrem řidičů je lichý, neboť i pro samotný registr řidičů by stačilo parkovacích míst řádově méně.

Lech Malý

Zmínka o registru vozidel neměl být argument, spíš reakce na příspěvek, podle kterého není potřeba parkovací místa v lokalitě, kde je knihovna a fakulty. Není tam jenom ta knihovna a fakulty, a i kdyby, knihovna nejsou jenom čtenáři a fakulty nejsou jenom studenti, jejich zaměstnanci půjdou do vyšších stovek, ale spíše do nižších tisíců. No a řada zaměstnanců si vybírá práci mimo jiné podle toho, jak se do ní dostane, a s tím souvisí i to parkování. V lokalitách jako je Kampus na Bohunicích nebo na Technické se s tím parkováním počítalo od začátku, a dá se tam dostat dobře… Číst vice »

Granja

Změna v budoucnu bude ta, že tato část magorátu (vč. dalších roztroušených kanclů) po štatlu, by se měla stěhovat na Malinovského náměstí do nové budovy spojené se stávající. Prostor na to tam je připraven hned vedle odstavných kolejí hl. n. Otázka je jen kdy se bude stavět.

David

Současná kapacita parkování v tomto místě je cca 350 aut. Pokud říkají, že postaví 613 nových parkovacích míst, znamená to že celková kapacita bude 963 míst a nebo jen 613 míst?

David K

Více zeleně je bezva. Jen doufám, že zůstane i nějaká stávající. A ne vše vykácet a pak čekat na stín než nové stromy povyrostou.

Elvis

Ještě když jsem chodil na FAST, tak se uvažovalo že v tomto místě vznikne kampus VUT (FAVU, FA, USI) s podzemním parkovištěm – proto neoficiální název Akademické náměstí. Škoda, že z plánů zůstal jen parkovací dům. Myslím, že původní záměr by byl pro danou lokalitu užitečnější, zvlášť když už v okolí jsou fakulty, koleje, menzy jak VUT, tak MUNI.

Radim

Ona je velká škoda, že tam nevzniklo plánované akademické náměstí, tak jak se plánovalo v 20. nebo 30. letech 20. století. Z plánů se uskutečnila myslím jenom budova Prf. (budovy VUT už stály).

Frantisek

Klidně by to mohli nazvat Akademickým parkovištěm, bylo by to přesnější.

Jiří Kocurek

Je tam právnická fakulta. Můžeš jim přednášet o potřebě zrušit silnice, aby se do vesnic sanitka nedostala pro lepší zdraví lidí.

Granja

Jak duchaplné…

mgr.pavel

Nikdo zde nechce rušit silnice.

Jen řadě lidí se nelíbí rozšiřování parkovišť v relativním centru města.

Honza Pr

Ona tam bude snad v budoucnu zastávka severo-jižního kolejového diametru. Proto se tam furt nechává prostor bez budov.

Tomáš Gottschalk

Ausgerechnet na tomto místě by se dalo jít pod zem a na povrchu by byl park.

marty-t2

Souhlasím, že by to bylo lepší řešení. Ale není náhodou v plánu právě tady v této oblasti pod zemí zastávka SJKD ? Případný konflikt a vyšší cena podzemního parkování jsou podle mne jediné dva možné argumenty proč bylo nakonec rozhodnuto o této podobě.

Pivlis

Ano, měla tam být původně zastávka podzemní tramvaje (kdysi), dnes SJKD, jestli ji teď případně budou mít kam umístit nevím.