Pardubický radní pro dopravu vysvětluje ústupky BusLine. Pokuty nám spoje neodjezdí, říká
Autobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLine
Jsme realisté a nečekáme, že BusLine najde chybějící desítky řidičů hned, říká Kortyš.
Leta jezdily autobusy mezi Svitavami a Mor Třebovou bez problému (ICOM) a teď má celý kraj problémy . Děti musí vozit rodiče do školy ,a z odpolední se lidi nemohou dostat domů.To je nová politika pana Kortyše , a ještě je omlouvá .
V rozhovoru mi chybela zasadni otazka. Problemy BL pretrvavaji jiz mesice, takze co delal kraj pro zajisteni neodjetych linek?
Kolik dopravcu poptali, zda maji kapacity odjet tyto spoje?
Asi nula,ze?
Kraj poptal jiné dopravce a na některých linkách BusLine jezdí krajem provizorně objednaný ICOM.
Zahlédl jsem i AUDIS BUS.
Není důvod, aby kraj neuplatnil po dopravci smluvní pokutu kvůli nedodržení smlouvy ze strany dopravce (s výjimkou požáru, či mobilisace). Jde o zcela běžný komerční vztah, do kterého dopravce dobrovolně vstoupil, takže pokud mu řidiče neodvedli na frontu, at klopí, když smlouvu neplní (k tomu bychom se ještě mohli zajímat, zda ze strany dopravce náhodou nešlo o podvod, aneb jak před uzavřením smlouvu doložil způsobilost smlouvu reálně plnit). Podle mého názoru tedy kraj (krajský úřad) má povinnost chtít smluvní pokutu. Opak by mohl být trestným činem porušování povinnosti při správě cizího majetku dle § 220 odst. 1, odst. 2 písm.… Číst vice »
Tak tohle je skutečný odborník na dopravu s bohatou praxí. 😄😄👎
To je ta praxe, kterou mi vyčítají ostatní? 😄 Jako fakt ne.
Řidiči jsou. Nebo mi snad chce někdo tvrdit, že najednou všichni zmizeli? Kdo ty autobusy řídil předtím? Problém je, že dopravci nechcou platit. A dokud je k tomu objednavatel nedotlačí, tak se nic nezmění. Odpouštět jim pokuty je to nejhorší, co mohl objednavatel udělat. Pokuty musí bolet víc, než stojí řidiči na trhu práce.
Nejde jen o peníze. Několik lidí, kteří jezdili před tím, odešli za menšími penězmi nebo dojíždí dál, kvůli praktikám BL. A smrt majitele bílého koníka nepomohla.
Doprava, zdravotnictví a Pardubický kraj. To nikdy nešlo dohromady.
No, a nebylo by lepší ten kraj zrušit a spojit ho s Hradeckým krajem? Dyť to je směšné, dva pidikraje vedle sebe s 20 km vzdálenými krajskými městy. To je jen dobré bydlo pro další neschopné politiky.
Celá myšlenka krajského zřízení v ČR je nesmyslná.
Bla, bla. Jen nevím jak bude jezdit syn ze školy, když v rámci redukce zrušily odpolední spoj.
Je to ostuda dopravce i Pardubického kraje!!!! Již v pátek školáci ze Stradouně museli autem jednoho z rodičů….. druhý den školní docházky.
Nikdo neudělal pro návrat lidí z MHD do aut tolik, co Covid a Pardubický kraj!
Proč ten soudruh mluví o nedostatku řidičů na trhu práce, když Busline je na trhu práce vůbec nehledal? Na trhu práce by je za cca 250-, na hodinu našel. Za necelých 150,- je samozřejmě najít nemůže, tolik zoufalců není.
Nu mají možnost! Ale ono to opravdu není sranda, možná tak ve švýcarech! Ale otestovat kvalitního řidiče nemusí být busline ale i přelouč nebo chrudim!! Poměrně dost malých dopravců takto zkrachovalo právě na práci nekvalitních řidičů !!
Koho si najmou, toho mají. BusLine kvalitu řidičů neřeší. Berou každého a stejně je nemají a za stávajících podmínek mít nebudou.
Tohle je hrozné, ale je to vlastně návod pro dopravce na další soutěže. Cenu podseknu a vím, že za ní neseženu řidiče, ale budu spoléhat na to, že se pak s krajem nějak férově domluvíme na snížení objednávky či dosypání peněz.
Pane náměstku Kortyši, nabízím, že vám zrekonstruuji barák. Tedy, ne přímo já – nemám na to kvalifikaci ani zkušenosti, ale vy mi zaplatíte a já vyberu nejlevnější firmu. Po dvou týdnech vám řeknu, že firma nezvládá, a tak jsem se rozhodl, že tu část rozebrané střechy už vůbec nebudeme dělat. Pár tisíc vám vrátím a v podstatě se nic neděje, protože zrovna ten kus je nad terasou a nad garáží, kde stejně nebydlíte. Při rostoucích cenách vstupů by to byl nepřiměřený luxus. Buďme realisté a nečekejme, že stavební firma dneska sežene dostatek dělníků. Ostatně řada z nich jela bojovat na… Číst vice »
Kortyš kryje dost průhledně vlastní neschopnost. Výběrové řízení nastavili tak, že jej vyhrála firma BL podvodem. Tvrdila, že má řidiče, krteří prostě neexistují. Teď se jen hraje o to, jak z toho vybruslit. Třeba zrušením většiny spojů. Lidé, nereptejte a seďte doma, váš P. kraj.
Většina spojů zrušena nebyla. To lžete.
říká se tomu nadsázka
V Lanškrouně proběhla velká oslava BusLine, známé osobnosti, přehlídka autobusů, několik hlavounů na oslavě…Firma ale věděla, že druhý den neodjede všechny spoje. A od té doby se to táhne a šmudlá po skle. Lituji řidiče, kteří nemají žádné zázemí pro svoji práci.
Vždycky, když si myslím, že VHD v Pardubickém kraji dosáhla úplného dna, tak zespoda zaklepe Kortyš.
Neodjezdí, ale aspoň odradí do budoucna zájemce, kteří nemají svou nabídku personálně zajištěnou. A to taky není málo.
Tak hlavně, že kraj platí 2 spoje, co jedou hned po sobě, v 8:38 a 8:46 z Litomyšle do České Třebové, tohle mi přijde jako výsměch a potom se člověk třeba z Vysokého Mýta do Chroustovic dostane nejpozději v 14:54. Prostě tam, kde se nejezdí subdodavky pro Busline, konci doprava nejpozději okolo 19:00 spíše dříve. Ještěze těch subdodavek je pro Busline už asi 30, možná i více.
Jj přitom z Mýta do Chrudimi jezdil v 16.35 a poté v 18.45 přes Uhersko a Chroustovice do Luže. A nyní nic? Ten spoj v 16.35 byl zrušen dočasně nebo už úplně?
Jak tak koukám tak je to snad do listopadu ani po listopadovém termínu se nedočkají spoje v 16.35 z Mýta do Chrudimi….. a z Chrudimi v 16.36… Nyní tedy poslední z Chrudimi v 16.36 přitom jezdil ještě v 19.33, a z Mýta ještě v 18.45…. Kurvěj to pěkně místo toho aby to spojení nějak dali do intervalu nebo tak to ne. Prostě Pardubický kraj je nejhorší!!
každý autobus jede úplně jinou trasou,ha,ha
Linka 700930 je jiná trasa, nemyslím si. No ještě tam je nějak kolem osmé ranni spoj linky 700933 a ta jede po jiné trase, ale to neřeším.
I kdyby, pořád by měly být ve stejně casti trasy prolozeny
Ve Vámi uváděných časech 8.38 a 8.46 v pracovní den podle IDOSu nic nejede. Asi jste myslel 8.28 a 8.36. Ale v tento čas nedávají dva totožné spoje smysl, pro školáky (kteří jedině by to snad mohli vytížit) je to dávno pozdě.
A to se zapomněl pochlubit… že od prosince chtějí zase ještě rušit spoje všude po kraji a dostat hladinu kilometrů na rok 2011 kdy se jezdilo asi 14 miliónu km a tím se dostat před optimalizaci kdy nic do hodně obcí po 15 hodině nic nejezdilo ani víkendy žádná sláva nebyla. Ať se jde kraj vycpat…. Myslím, že stačilo jednu oblast dát třeba ZDARU či menším subdodávkám…..
Jestli to takhle domrvěj v prosinci tak potěš….
Takže dopravce BL nasadí nejnižší cenu, vyhraje, řidiče nemá a z vysoutěžené ceny není schopen je sehnat a zaplatit. A kraj na BL bude hodný a ještě jim to odpustí. Cool! 👍
Nojo jenže ty jejich nevyužívané spoje jsou ve výsledku spoje na hlavní trase a poslední bus tak jede od nás z města v 16 hod., ještě nedávno jezdil i v 20, šílený
Vždyť se to tam píše, veřejnou dopravou se máte dostat jen ráno do fabriky/školy a (brzy) odpoledne zpět. Taky jakýpak spoj ve 20 hodin? 😉
A co odpolední?
Představa je asi taková, pojedete z odpolední ráno, a v noci si někde v parku dachnete. ☹️
Ne vezmete si po dopolední i noční a tak víc vyděláte. Kraj na Vás myslí.
Jo kdybych odděloval co má platit kraj a co může nechat jen na komerci, něco na tom je. Ale jsou lidi delajici na smeny, i v nonstop provozech.
A na linku v taktu se lépe spoléhá (kdybych schytal přesčas, pojedu dalším. Nebo mám jet autem?)
Při spolehlivosti ty dopravy se tím do práce jezdit nedá.
Aha, takže pokuty nám nové spoje neodjezdí. Jaké nové spoje proboha? Spíš ty zrušené, ne? Když jsou tedy zrušené bez pokut, tak to řeší dopravu lidí jak? Postrádám zde jakoukoliv logiku.
Osobně začínám nabývat dojmu, že někdo musel v Pardubicích dostat tučnou obálku z Pardubic nebo z Bohnic. Jinak si nedovedu vysvětlit, že někdo soudný by tohle dokázal
Pardon tučnou obálku z Liberce ne z Pardubic 😉
Liberce?
Mám za to, že vařil sídlí někde na Liberecku, nebo se pletu? Pokud se mýlím, tak se omlouvám
Ano, Vařil bydlí kousek od Liberce a BusLine sídlí v Semilech (Liberecký kraj), takže se nemýlíte. Ale nemůže za to tučná obálka, ale to, že Vařil je mafián (a navíc má kontakty na úředníky ve vyšších vrstvách než je kraj) a proti němu těžko někdo půjde.
Kdyby Kortyš byl nucen jezdit veřejnou dopravou. Např. ze zdravotních důvodu, tak by mluvil jinak.
Mno, aby se s. Kortys za ty nevyuctovane pokuty nepotkal brzy s kriminalkou. Jejich krotky pristup a omlouváni neomluvitelneho smrdí.
Důvody můžou být dva:
– s bankovními zarukami za kvalitu služeb něco není v pořádku
– BL kraj či jeho reprezentanty něčím drží za koule (provize nebo spíš vyhrožování ukončením komplet dopravy)
Se ukončení dopravy, to už BL udělal v ústeckém kraji
Ad kriminalka zapomínáte, že žijete v ČR
Podívejte se na radarovou penici, tu sice nakonec nechali jít, ale bylo to několik hodně nepříjemných let.
Ono se musí hlavně chtít a někdo se musí posnazit nasbírat alespoň základní fakta a podat to.
Aha, takže nenápadně řečeno. Uděláme jen tytyty, aby se na nás náhodou BL nezlobil. Přitom vyčíslení bejvá většinou poměrně přímočarý. Ve smlouvě je obvykle určený, kolik je pokuta za neodjetej spoj a kolik za neodjetý km. A spoje/km jsou daný základní smlouvou. Tou bez ořezávek. Tady něco hoodně smrdí.
Přesně tak, buďme jim vděční, že aspoň něco odjezdí. To je logika kraje.
Už měly vypsat nové výběrko od roku 2024.
Aneb jak říct že jste přijali úplatek aniž by jste řekli že jste přijali úplatek….
Veřejná doprava podle ODS
„Zaručit lidem jistotu, že se dostanou tam, kam potřebují ráno a odpoledne zpět.“
Jono, tak mluví někdo, kdo sám na nejedoucí spoj venku na vedru/dešti/mrazu/chumelenici nikdy nečekal, protože jezdí autem…
Služebním autem.
Třeba to dělají schválně, aby pak mohli říkat, že každá rodina nutně potřebuje min. dvě auta a tyto mají mít absolutní přednost všude, včetně parkování. MHD, cyklisti, pěší, to je přece levicová doprava a ta si nezaslouží jakoukoliv podporu.