Pardubický kraj zveřejnil smlouvu s Českými drahami, modernizaci vlaků neřeší

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Pardubický kraj zveřejnil podmínky, za jakých budou od prosince letošního roku s novým jízdním řádem jezdit na většině tratí České

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Radní Pardubického kraje rozhodli, že jeho obyvatelé mají jiné potřeby než lidé v západní Evropě – jezdit v kvalitních vlacích.
Počkat – co mě to jen připomíná – jo aha, dyť my máme i jiné chutě.
Bohužel zákon proti používání starých vozidel v dopravní obslužnosti nemáme.

Alibaba

Na druhou stranu, myslíte si, že všechna ta nabídka co je tady popsaná by v nových vozidlech byla za stejnou cenu (a třeba i u soukromníků)?
Předpokládám, že preferujete postupnou výměnu, a s tou se tady jakž takž začalo Panterama, Žralokama a Pavoukama. Teď jde jen o to, za jakou cenu bude výměna (ono to samozřejmě může dopadnout tak, že měnit se bude trvale někde něco) a jakou rychlostí…

DRABADURA

To máte pravdu, ale v Pk na to rezignovali. Myslím na tu postupnou modernizaci.

Dominik

No ono to totiž něco stojí (nová vozidla) a kraje pak nejsou ochotny platit vyšší cenu za vlakokilometr, postupná výměna je tedy nejlepší řešení.
Navíc není jediný důvod zákonem zakazovat použití starších vozidel (navíc záleží co je pro Vás staré vozidlo? 20 let, 30 let?).

Railanalytik

Kraj dal více politických slibů než byl schopen dosáhnout. Rozdíly v sankčnim systému jsou typické pro “politické” zásahy do smluv.
Výsledek je, že vlk se nažral a odrbaná koza zůstala.

Olda

Snad to tady dopadne dobře a bude se počítat i se zpožděním přípojů, aby spoje zbytečně neujizdeli. Ve Zlínském kraji se nástupu super nejlepšího soukromého dopravce děsíme.

Jarek

Kdo vy? Zaměstnanci ČD?

Olda

Nejsem zaměstnanec ČD již 13 let. Jsem zaměstnán u soukromého dopravce v nákladní dopravě.

Tronda

Tak to se děste, v Pardubicích běžně ujíždějí přípoje pouze dopravce ČD, je to tam na denním pořádku.

Mašinka

Protože je to tak nařízeno. Taksi stěžujte jinde, ne na ČD.

Tronda

Takže chcete říct, že ve Zlínském kraji za to mohou dopravci, ale v Pardubickém je to tak nařízeno, protože tam jezdí ČD? Tak to asi ne, že.

železničář v důchodu

Například v Ústeckém kraji jsou dopravci pokutováni za zpoždění větší než „tolerované“, a tak se na zpožděné přípoje často nečeká.

michal

Jací dopravci?

Jiří

To já mám jiné zkušenosti – v UL nečeká ani jedinou minutu Os na EC (EC vjíždí do stanice a Os se rozjíždí), zato EC na opožděný Os počká i 7 minut. Os na Os čeká do 10 minut běžně. Všechno ČD. Tak kdo se v tom pak má vyznat?

Axel

Dobrý den, jako obyvatel Zlínského kraje si rád nechám ujít nabídku ČD cestovat 460-kou a podobné dosavadní „lákadla“, navíc za vyšší dotaci… viz „soubor B“ s nabízenými částkami ČD a Arrivy: zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg. Pokud jde o Arrivu a přípoje ČD a busů, tak zapomínáte na spuštění integrovaného systému s garancí navazování přestupů, bude-li IDS fungovat tak dobře jako v sousedním Jihomoravském kraji, tak nemám obavu. Ale třebas budete mít pravdu a všechno bude špatně.

Tronda

No jo, většinu obyvatel kraje zajímá jestli mohou jet na jednu jízdenku s vlakem i autobusem, jeden z dopravců (ČD) jim nepodstrkuje svůj předražený tarif, který pak v tom návazném autobuse neplatí a jestli je to jízdné za rozumné ceny. Takové to kejhání, že nepůjde jet na jednu jízdenku ze Studánky u Aše o Mlýnického Dvora, je jen kabaret okolo.

Axel

Zčásti rozhodují i jiné věci – jako častý cestovatel vlakem často doporučuji známým cestu vlakem a od řady z nich poté slyším „nářky“ nad interiérem (a jeho čistotou).

Ušatá

Pro Vás!

Olda

Tak IDS JMK je kapitola sama o sobě. Mě třeba ujíždí bus od vlaku o 10 minut a další jede za hodinu. Ani IDS JMK není výhra.

Axel

Dobrý den, mluvíte o nenavazujících spojích? Nebo o zpožděních? A konkrétně o jaký jde vlak a zastávku/stanici?

Olda

Toto měla být debata o Pardubickém kraji. Konkrétně všechny autobusy z Nemotic do Mouchnic nenavazují od vlaků z Uherského Hradiště směr Brno. V Nemoticich je přestup na bus.

Axel

Dobrý den, ale Nemotice nejsou výchozí bod busu (vyjíždí z Nesovic). Jak byste Vy vyřešil návaznost spojů z průjezdné stanice…. fakt by nenabouralo jinou návaznost, kdyby bus z Nesovic vyjížděl o 15 minut dřív? Co Vám odpověděli z KORDISu? P.S. Jsme úplně offtopic, protože já reagoval na Váš hejt, že výměnou ČD za Arrivu začnou ujíždět přípoje které bude provozovat ČD, bo Arriva a ČD si schválně budou dělat naschvály. Podle mě je to nepravděpodobné – jednak Arriva která chce expandovat by si utrhla ostudu (na ostudu „dojel“ Regiojet, vzhledem k osudu vlakových linek Praha-Zlínský kraj přes Brno a přes… Číst vice »

Olda

V Pardubickém kraji cestují, jezdím z Kolína přes Pardubice do Jelení, Hradce a do Borohrádku. Co se týká IDSJMK, proč zbytečně jet do Nesovic a vracet se z Nesovic busem přes Nemotice. Kordistů mě při osobním sezení řekl, že jejich zájem je dostat lidi do Brna a z Brna, podle toho tak i spoje jezdí. Než bylo IDS, jezdilo ČSAD Kroměříž a to k vlaku na Brno a čekal v Nemoticich na vlak od Brna. V onom Zlínském kraji to bude ještě otázka času, než se IDS zavede.

Axel

1) To Vy jste hejtoval výměnu ČD za Arrivu v úplně jiném kraji. 2) Podejte podnět písemně na KORDIS. Pochybuji, že Vám takhle odpoví písemně, spíš se tím bude někdo kvalifikovaně zabývat. neb IDSJMK je zavedený dlouhodobě=KORDIS má čas na vychytávání „much“ a „mušek“ 3) S těmi Nemoticemi (=že nejsou výchozí zastávkou) jsem to myslel tak, že předpokládám, že na výjezd z počáteční zastávky je předpokládám navázaný na další přípoje, ale možná se pletu 4) To že IDS ve Zlínském kraji není a bude až v budoucnu (doufám, že 2020) tak z mého laického pohledu je výtka na bývalou krajsou… Číst vice »

Olda

Máte pravdu, je to bez integrované dopravy a pro cestujícího kupování jízdního dokladu navíc. Co se týká IREDO, tak veliká část spojů má logiku a návaznost, jinde tomu není. Snad bude v Pardubickém kraji fungovat vše jak má, ne jak tomu bylo v Českých Budějovicích, kde vlaky ČD ujížděli GWTR a trvalo to rok, než došlo k dohodě o vyčkávání na připoje. V Pardubickém kraji nejsem cestujícím každý den, cestují 3x až 4x týdně. P.S.: S KORDISem v písemné komunikaci obdržíte to, že pracují se statistikou a podle toho budou skládat jízdní řády.

Axel

Ad regionální doprava v PCE kraji – držím palce ať to funguje. Ad Č. Budějice – tak je velká škoda, že rok trvalo to co normální (=předpokládám, že šlo o dotovanou regionální dopravu, takže dopravce má „skákat jak píská ten kdo platí“). Ad KORDIS – Posunul jste Váš konkrétní podnět na volené lidi (=na krajského radního). Do r. 2016 to byl Tesařík (KDU), teďka Horák (ČSSD). Pokud vím, tak Tesařík je z Hodonína takže dojížděl každodenně (předpokládám vlakem), takže určitě měl pochopení, otázka jestli dostal v Radě JMK podporu pro zlepšení práce KORDISu. Hanák pochází od Slavkova (Kobeřice), nicméně netuším… Číst vice »

Olda

Ano, v Budějovicích se jednalo o dotované spoje a musel do toho vstoupit kraj. Co mě se týká, tak přes Brno cestuji jen teď po dobu výluk kamkoliv po republice, kvůli dobrému přestupu v Židenicích. Pokud to jde, volím cestu autem Do Starého Města u UH. Odtud kamkoli, kde mě zaměstnavatel vyšle. Držím palce těm, co budou zodpovědní za dopravu v Pardubickém kraji a musí vše chytnout do pevných otěží hned v prvních dnech. České Budějovice byly velkým ponaučením pro všechny. Ve Zlínském kraji není bohužel integrace dopravy a spousta cestujících se toho děsí.

Olda

Jinak raději pojedu to zmíněnou řadou 460, když klekne, vyjede náhrada. Už nejedenkrat cestují nedojeli v úseku Staré Město a dále směr Nitra.

Tronda

Takže ujíždění přípojů nám nevyšlo, tak zkusíme odříkání. Tak to buďte rád, že nejezdíte s ČD ty jsou totiž schopny odřeknout i několik desítek spojů denně.

Olda

Výborně, to je trefa do černého. Kolik zelený dopravce za měsíc vypráví vlaků a kolik jich jede jen v PID v úseku Roztoky – Libeň, do Hostivaře bez náhrady a kolik procent bez náhradní dopravy mají třeba ČD?

Tronda

Pokud je na trati výluka, tak logicky k odříkání vlaků dochází. Jinak např. dnes slavné ČD odřekli Os 3152/3151 (ať zůstaneme na Moravě) pro poruchu lokomotivy, předpokládám, že toto nevadí prorože se to stalo u toho správného dopravce.

Axel

Dobrý den, tak kolik? Kolik vlaků jezdících dle smlouvy v PID nevypravila Arriva?

Olda

Vypravila určitě všechny, ale určitě ne všechny od výchozí do konečné stanice.

železničář v důchodu

U „tangenty“ je hlavní problém v tom, že dokud ji provozovaly ČD, tak i informace o výlukách v jejím provozu byly zapracovány v informačním systému ČD o výlukách, ale po předání provozu „cizímu“ dopravci to informování v systému ČD skončilo, což včas nepochopil ani ROPID, a protože se všichni tři zúčastnění (SŽDC, ARRIVA vlaky a ROPID) nedohodli na tom, kdo co bude dělat, aby dřívější informování o výlukách bylo kvalifikovaně nahrazeno jiným, nastalo částečné „informační vakuum“, takže to pak občas vypadalo tak, jako kdyby „ARRIVA vlaky“ odříkala „své“ vlaky bez náhrady z důvodu své neschopnosti, ačkoli ve skutečnosti „ML-S49“ jezdí… Číst vice »

Axel

Dobrý den, pročetl jste si vítěznou nabídku Arrivy, kterou jsem už postoval výše? viz řádek „B3“ na zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg? Arriva nabídla 22 jednotek a ČD 21. Tak kdo chtěl jezdit s menšími zálohami? Arriva nebo ČD? BTW smluvní pokuty pokud Arriva poruší povinnosti nejsou zanedbatelné http://www.hlidacstatu.cz/Detail/8675863

A pokud jde o vlak Arrivy PHA-OLO-STM-Nitra, tak jezdí bez záloh, neboť jezdí bez dotací.

Mates

V Pardubickém kraji máme systém IREDO, ale že by na sebe vlaky a autobusy čekali, tak to nefunguje. Za 8 let nedokázali udělat dispečink regionální dopravy, který by tohle zajišťoval. Zlatý systém IDS JMK, tam by se měli jet úředníci z Pardibic podívat, jak to funguje. Autobusy ICOM jsou hlídány přes GPS a běda řidiči, když neodjede včas. A komu mám z vlaku zavolat, ať připoj počká (mezi vlaky systém máme a využíváme) Co se týká nepřipojů v Pardubickém kraji, třeba minutové ujíždění si všech Os vlaků v Ústí nad Orlicí, tak to byl požadavek kraje. Na náš dotaz, proč… Číst vice »

Dominik

IREDO není dobrý systém, zónový systém není férový, jinak by nevznikli takové blbosti jako, že cesta vlakem Holice – Pardubice i Holice – Hradec Králové (přes Pardubice) stojí stejně korun. Hlavně pro využití tarifu v plné míře tedy člověk musí mít IREDO kartu, to taky není 2x výhoda.

Kuba

Na mě to dělá dojem, že si někdo nechal zpracovat podklady, jak vypadá současný stav, a pak to rovnou překlopil do smlouvy. Nejvíc se mi líbí „zcela nahodilá nabídka spojů“ na západní 261.
Ale jinak jsem rád, že si ještě v roce 2029 budu moci zavzpomínat na zašlou slávu vozů BDtax v pravidelném provozu – asi narozdíl od těch, co tím budou muset denně jezdit.

Nosek Martin

A přitom existuje studie jistého železničního spolku, který ji prezentoval v prosinci v Poličce a rozeslal starostům, která říká, že při vedení přímých vlaků Svitavy – Žďárec – Pardubice a opačně (Svitavy – Žďárec jako Os/Žďárec – Pardubice jako Sp) vedenými vhodnými vozidly (841, 844) a s odstraněním toho šíleného množství pomalých jízd přes přejezdy v úseku Polička – Borová je jízdní doba z Poličky do Pardubic srovnatelná s jízdou přes Svitavy a navíc není nutné přestupovat. Ale to by se muselo chtít a nesměly se zavádět výmysly typu „zcela nahodilá nabídka spojů“ :-/

Alibaba

Ten spěšňák by měl bejt alespoň až do Krouny ne-li do Borové. Předhradí, Krounu zast. a Kamenici zast. bych vynechal.
A taky si nemyslím, že „zcela nahodilá nabídka“ někoho přiláká.

Nosek Martin

Alibaba: v dokumentu je samozřejmě u Předhradí průjezd. Krouna zastávka ne, lidi ji využívají pro cestu jak do Krouny tak Otradova. Stejně tak není vhodný průjezd ani v případě Pustých Kamenic, lidi využívají obě – a to zejména proto, že zde neexistuje a velmi pravděpodobně nikdy ani nebude existovat smysluplné autobusové spojení. Stejně jako v úseku Borová – Polička, kde přes Oldřiš nejede jediný autobus. Když došlo k otevření zastávky Pustá Kamenice (blíže k Čachnovu) byla původní Pustá Kamenice uzavřena. Tento stav vydržel necelý rok – lidi z horního konce obce si stěžovali a ne málo 🙂 České dráhy jsou… Číst vice »

Neuwelt

Takže věčně poruchový sysel + pomsta z DDR forever! Vážení cestující, upřímnou soustrast.

Tronda

Ale no tak, platí v tom režijka, tak je Honneckrova pomsta v naprostém pořádku.

Kamui

Pomsta z DDR nejsou v jádru tak špatné vozy (široké dveře, kotouče, 160 km/h), jen by to chtělo v nich vyměnit sedačky při snížení jejich počtu (z 96 na 80). Pár takových upravených vozů už jezdí.

David

To by ovšem kraj musel být co k čemu a tuto úpravu požadovat. Takhle to je klídek, pohodička a leháro na dalších 10 let. A tak to mají ČD rády.

Nosek Martin

Davide, ČD nabízely, kraj nechtěl. Místo toho platí zcela zbytečné soukromé spěšňáky do/z Prahy :-/

Neuwelt

Akorát ten žebřík dovnitř, katastofální nakládka kočárků a kol, důchodci na ten vstup také pějí ódy, podvozky, co nemají rády ostré oblouky, ale jinak prima vozy.

Jarek

Ten vůz je dělaný na to, že vás do něj nakládají na nosítkách. Vození cestujících je jeho sekundární účel, tak se nedivte, že to má „dílčí nedostatky“…

Jarek

A ještě vyřešit větrání…

Olda

Větrání se dá vyřešit jednoduchým univerzálním otvírákem. Vozit sebou kladivo a tím otevřeš každé okno.