Příští rok začne Pardubický kraj stavět další přivaděč k D35, cena nejdražšího vyšplhala k 2,5 miliardy

Zahájení stavby obchvatu Dašic. Foto: Metrostav InfrastructureZahájení stavby obchvatu Dašic. Foto: Metrostav Infrastructure

Obchvat Vysokého Mýta a Chocně se má stát největší investicí kraje v historii.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Novotný

Investice Středočeského kraje 2.5 miliardy do vylepšení 12km silnice, která už existuje. Nebo postavit 1250km nových cyklostezek, které všude zoufale chybí? Jasná volba, cyklostezky by měly moc velký přínos pro veřejnost, snížily by výdaje kraje a náklady na zdravotnictví, tedy i míň příležitosti pro úplatky. A to nemůžeme mít!

Jiří Kocurek

Když tam ta cesta existuje, tak se po ní určitě dá jet na kole, ne? Já tam šel pěšky…

https://mapy.cz/s/cokadegede

zdydy

to už měli udělat před lety

Luboš Beneš

Pardubický kraj je tragéd. Po letech se konečně postaví D35 a oni začnou plánovat přivaděče. Tak to budu muset zase jezdit do Žamberka jinudy a to jsem se tolik na prosinec těšil….

geras

To je spíš důsledek, tragické je plánování sítí v ČR, nebo spíš realizace. Počítat se nedá s žádným termínem.Na diskusích si lidé pochvalují, jak D35 poskočila, jistě, dlouho to spalo. POstavit přivaděče k neexistující dálnici by taky nebyla dobrá volba.

Hlavně žádné kruhové objezdy

Doufám že tam budou jen mimoúrovňové křižovatky nebo klasické křižovatky hlavně bez kruháčů to je nejdůležitější

Na silnici druhé třídy mimoúrovňové křižovatky? Haha.

Vladimír Bílý

Tím bych se neoháněl, jestli je to jednička nebo dvojka. Představte si, že existují i úseky dvojek s 10k+ provozem a neoháněl bych se tím i proto, že víme, že ŘSD je schopno sázet MÚK na styky úseku s 5K intenzitou se silnicí 3. třídy, zatímco na jiné stavbě dá OK na 2+2 úsek s 10K+ intenzitou.

Michael

Kruháč je samoregulační a má daleko větší propustnost než klasická křižovatka.

Ondřej 2

Nn, kapacita je menší. Ale zase je větší bezpečnost.

PetrN

u vyvážených nebo alespoň řádově podobných intenzit na hlavní i vedlejší je z kapacitního hlediska výhodnější okružka než klasická neřízená prusecná či styková křižovatka

Lukáš Kníže

Tohle je tak potřeba!
D35 bude jedna z nejvytíženějších dálnic ČR. Při přivedení tak velké intenzity dopravy a bez navazujících přivaděčů a obchvatů by se tomuto regionu naopak přitížilo.
Ještě se dozvědět o výrazném posunu obchvatu Holice-Borohrádek-Čestice anebo Častolovice-KnO a otevřu šáňo.

Frantisek

Ano. Je potřeba postupně zlikvidovat nákladnou síť železnic a nahradit ji zřejmě ještě nákladnější sítí silnic, od místní dopravy po dálkovou, hlavně už žádné vlaky, i 17% podíl je hodně… Hm.

Lukáš Kníže

To jsem přeci nenapsal. Nevkládejte mi do úst zavádějící věty. Samozřejmě jsem pro investice do železnice do tohoto regionu a souhlasím, že průmyslové zóny Kvasiny, ale i např. častolovický Orsil nebo vamberecké železárny si velmi zaslouží podporu v podobě železniční infrastruktury, ale článek je o silničních obchvatech a přivaděčích, takže se prosím držme tématu diskuse.

Martin Peterka

Frantisek je místní troll, příspěvek stejného znění používá téměř v každé diskuzi. Netřeba na něj reagovat 🙂

Jiří Kocurek

Ano. Je potřeba postupně zlikvidovat nákladnou síť vodovodů a nahradit ji zřejmě ještě nákladnější sítí silnic, od místní dopravy po dálkovou,

Proto se o sinicích psát nesmí! Jinak nepoče voda a budete muset k cisterně … na nádraží!

FrenkyUL

Je to troll…

Petr

Součástí přivaděčů je i modernizace silnice II/360 z Ústí nad Orlicí do Litomyšle ve stávající trase. Tahle polní cesta je dálniční přivaděč? To je snad vtip.

Radim

No, je pravda že je u nás spousta silnic III. tříd v lepším stavu, ale napsat že je to „polní cesta“ už je trochu moc. Zřejmě proto se bude ta silnice modernizovat, ne?

Hajnej

To je hezké, že se „tuní“ II/360, když (pokud se nic nezměnilo) není MÚK v prostoru křížení D35 s ní a s II/358.
A aby byli řidiči nasíráni ještě víc, z obou zmiňovaných „dvojek“ budou služební nájezdy na D35…

Jirka

Ano, absence nájezdu na dálnici u těchto silnic je věc zcela špatná, ale co si pamatuju, tak to zablokovala obec Němčice- prý že by jim tam lidé z dálnice jezdili dělat bordel, nebo co 🙂

Beekee

Nechtějí být obkroužení silnicemi. Nebude MUK nebude přivaděč nebude obchvat

Karel_D

Hlavním odpůrcem je Litomyšl. Mají obavu, částečně asi oprávněnou, že po zřízení MÚK na kterékoli z obou dvojek se do Litomyšle začne jezdit tudy a MÚK Řídký bude zbytečný.

Jiří Kocurek

A tak raději, ať vše z Třebové jezdí přes náměstí.

David

Přes Nemcice už teď nemůžou jezdit nákladní auta a tak tam jezdí tak leda pár místních. Tím, že tam bude D35 se z Třebové přes noc nestane vyhledávana turisticka lokalita a nevyrostou tam nové montovny.

Vrtal

Pár místních? Aglomerace Usti a ČT je největší v okolí d35 na celé trase z Opatovic do Mohelnice. Bez MUK sever budou v Litomyšli první brečet kolik jim toho bude jezdit kolem zámku. Až bude d35 k Litomyšli nikdo nebude jezdit do Hradce přes Vamberk a do Pardubic přes chocen jak je to teď.

D.S.

Připadá mi rozpor v nadpisu a článku: Nadpis: „Příští rok začne Pardubický kraj stavět další přivaděč k D35“, článek: „Z těchto důvodů jsem rozhodl oddělit obchvat Vysokého Mýta a připravit zadávací řízení na zpracovatele projektové dokumentace pro územní řízení na tento úsek s tím, že bude zahájeno v březnu 2023,“ dodal Kortyš. V optimálním případě začne stavba kolem Vysokého Mýta v roce 2025, druhý úsek v roce 2028.“

D.S.

Děkuji za vysvětlení.
Jinak škoda, že se z Mostku na Libchavy počítá se stávající trasou. Trasování stávající silnice není na více místech nejšťastnější, což zejména v zimě nepřispívá k bezpečnosti.

JiraH

ale že začne modernizace příští rok asi věří málo kdo.
viz Rokytno. Tam teda zahájili ale tim to končí nic se tam neděje. od zahájení dva měsíce a všude prázdno .