Pardubický kraj vydal manuál pro cestující vlakem, dočasně zlevnil krajskou kartu
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Cestující v Pardubickém kraji mají nově k dispozici manuál, který jim vysvětluje, jaké změny nastanou s příchodem společnosti Leo Express
Ten paskvil jménem Iredo zrušit s okamžitou platností. K čemu je tahle parodie, když nelze koupit lupen na vlak, který by platil i na mhd, když většina východočeských mhd (zejména Pce a HK, které mají největší objem) v systému není.
PID je také v lecčem napřesdržku, ale proti tomuhle zlatá PID.
Když je na cestu vlakem potřeba manuál… Kam se to ženeme?
Na cestování vlekem potřebujete jisté základní znalosti, bohužel mnozí cestující nevědí ani v jaké stanici přestupují, natož jaký dopravce jim jede, kde vyhledat spojení, zakoupit jízdenky. A to ještě že nemáme rychlíkové, nebo EC/IC příplatky, to by bylo údivu – on je to rychlík?
Většina lidí zná a používá idos a tak většina informací o cestě.. získám. S manuálem to mne pobavilo.
Že to naprostá většina žáků základních škol dokáže neznamená, že uškodí sepsat to.
A jo, ženeme se do toho, že modrogumáci naštvání že v LEO neplatí režijka, vypouští moudra typu „neplatí tam normální jízdenka“ (IREDO), jízdenka se nedá koupit,…
Údajně se směřuje k dohodě o uznávání režijek i ve vlacích Arrivy.
Doufám, že ne… modrý gumy by si zase válely šunky a cestující platící plné jízdné bude stát.
Já si myslím, že celá tahle šaškárna s kartou za 30,-Kč (většina lidí si jí už koupila za plné, neb výroba chvilu trvá a změna je již za chvilku) je jen a jen kvůli jedné věci. LEO Express vydal ceník a většina jízdenek je vždy o korunu či dvě levnější než IREDO tarif. Takže pokud teď z prodeje jízdenek z Králicka dostává kraj víc jak polovinu (zbytek jde pro ČD), tak od 15.12. možná už nedostane nic, neb každý bude kupovat jízdenky Leo Expressu. Asi zjistili, že to je v……., a tak nabízejí levnou kartu. Divím se však, že to… Číst vice »
Jako, že ČD byly dražší než LE nebo Iredo a za jejich tarif jel jen ten, kdo si před cestou nedal hodinku se studiem tarifů a mohli ho jako hejla řádně odrbat? Ale no tak, vždyť oni se přece tak starají o ty babičky…
Když nevíš jak ceník IREDO platí, kdy se vyplatí a kdy ne, tak se nevyjadřuj. Vysvětlovat ti, že to je časová, pásmová jízdenka je zbytečné a že v určitých případech je levnější tarif ČD jindy IREDO, někdy i polská příhraniční jízdenka. Od toho je kdyžtak kasa či průvodčí, aby se cestující zeptal, když neví.
To, že ty to nechápeš je tvůj problém, ALE vůbec mě to nepřekvapuje 😂😂
Ale já to chápu, ceník LE je levnější než ČD, jenom zde musíš exhibovat se šaškárnou, protože se ti rozpadli tvoje šotobábovičky o dokonalých ČD.
Když něčemu nerozumíš, tak se zeptej a nepouštěj se do diskuze, akorát se ztrapníš….😉 😁
Každý nemůže vědět vše…..a ty se rád vyjadřuješ ke všemu. Podle toho to pak vypadá 😂😂😂
Divný je, že ten návod je nepřesný (až nepravdivý). Píše “ Kdo bude zajišťovat železniční dopravu v kraji? České dráhy – všechny tratě v Pardubickém kraji s výjimkou tratí 024..“ (html verze i PDF leták). A co vlak 21.12 z Pardubic co je 21.37 v Ústí n. O., to je také železniční doprava v kraji, ne? Běžný občan nemůže rozlišit, že to tedy možná žel. doprava v kraji není, že se to pod to nevztahuje.
Panebože…tato republika se fakt rozdělí na 14 samostatných monarchií asi, ještě udělat tak, že při nástupu do vlaku nsstoupíte jen levou nohou a pravou musíte mít pokrčenou s červeným kloboukem a bílými šaty? Stačí? Nebo to je příliš srozumitelné? ☺
Ještě tam postavit celnice, aby lidí věděli kde se právě nachází.😀
Vy radši do jiných krajů nejezděte, nedostanete vstupní krajské vizum.
Na druhou stranu drive byla rozdelena mezi stovky dopravcu, takze co je lepsi? Samozrejme, ze z pohledu cestujiciho jezdiciho po cele republice by byl idealni jednotny celorepublikovy tarif, ale ten nikdy neexistoval.
Co když cestující nebude mít jízdenku z předchozího spoje, protože jel z neobsazené stanice a nezastihl ho průvodčí? Dostane pokutu?
Ano
To zní vtipně, když bude potom nějaký cestující běhat po vlaku a hledat průvodčího, aby mu rychle prodal jízdenku, aby po přestupu nemusel platit pokutu
Mno v 810 a Regionově i za jednu zastávku stihne najít průvodčího. Ve Žralokovi taky. V delším panťáku to většinou vyjde na vícero zastávek, než se dojede do přestupní stanice.
Záleží na tom, kolik těch zastávek tím spojem jedete. Ne každý nastupuje už v předchozím uzlu.
@Jiří Kocurek … fajn
Cesta Dlouhá Třebová – Letohrad … osobní vlaky mají tři vozy a cesta trvá pár minut.
Cesta Dvořisko – Letohrad … odpoledne tam nastupuje velké množství dělníků a není možné do Chocně stihnout, v rychlíku 5 vozů a průvodčí projde max. 1-2 do UO.
Cesta Lukavice v Čechách – Dolní Lipka … spěšné vlaky mají 3 vozy a jízdní doba je 4 minuty.
Ve všech relacích lidi jezdí. Aneb když se k tomu zase jednou vyjadřuje někdo, kdo nezná místní reálie, že?
Něco je rozbité. Z funkčního systému, kdy jsem si koupil jízdenku z bodu A do bodu B, v mnou zvolený čas jsem nastoupil jízdu. Je kocourkovský liberalizovaný paskvil. Pro orientaci v tom chaosu je nutné vydávat manuály pro cestující. Tleskám a volám bravo, kocourkovští!
Ten funkční systém vám moc nefunguje. Minulý týden jsem jel ze Svitav do Bystřece, s přestupem v Lanškrouně. Dva spoje, ale jedno IREDO, jeden dopravce – a když jsem si chtěl v bodě A koupit jízdenku do bodu B, řidič mi vysvětlil, že na to bych musel mít nějakou kartičku, bez ní si v tom druhém spoji musím koupit novou jízdenku. Asi je to rozbité už teď 🙁
Dřív to šlo (jeden papírový lístek na přestup vlak i bus), ale pak to Pardubický kraj zrušil a zavedl kartu. Přestup lze tak jen z kartou za kterou chtějí 150,-Kč (karta je pomalá a dost často chybuje – prostě vzali to nejlevnější co bylo).
Ano, integrace jen pro někoho. Poněvadž do práce jsem tehdy musel pěšky nebo na kole, neboť spojení tam v tom skvělém systému za pět let vůbec zavedeno nebylo, a na výlety a návštěvy jezdil jen občas, zvysoka jsem se jim na to vykašlal. Teď už žiji zase jinde, tak mě to netrápí.
Jestli by nebylo nejjednodušší. Za každý kilometr 1 Kč bez rozdílu pro všechny. Vyházet stovky lidí co se tím v celé republice živí. Zaměstnat ty budiž k ničemy ve firmách co vytvářejí hodnoty. Za ušetřené peníze snížit daně a nechat to cestování na nás.Takový svět plný výjimek ,slev, úlev a bůh ví čeho v každém kraji jinak a to všechno ještě okořeněné něčím podobným od ČD snad nikde ve světě nemají.
Mas pravdu, soudruhu. Povaleči z kaváren, do polí a továren!
Tak možná by to bylo lepší, než všechno vozit tisíce kilometrů, a ještě k tomu nešetrně kamiony. On ovšem neřekl, jaké hodnoty – zda ty životně důležité, jimiž se dnes neuživí, nebo ty virtuální, na kterých lze zbohatnout. 😉
Ein Bus, Ein Zug, Eine Trasse! JA! (parafráze Laibach)
Asi ten manuál potřeba bude, neboť ve vlacích ČD zaslechnete (sedíte v rychlíku, v Béčku):
– má jenom vysoké vagony, tam já se nedostanu
– nebude brát kočárky, má na to moc úzké dveře
– nesmí se tam s lyžema
– prý nebere psy
– rychlík Brno – Ostrava nebude zastavovat v Hranicích
… a podobná moudra.
Už to nehul.
Jak jsem slyšel, tak podávám, bavily se dvě důchodkyně.
Jo větší než béčko. Ale nedivil bych se kdyby modrogumí marketing taková moudra vypouštěl.
Prosím pěkně, je ta IREDO karta stejná pro cestování v Pardubickém i Královéhradeckém kraji? To už by si ji možná vyplatilo pořídit, abych při občasných návštěvách mohl využívat výdobytku přestupního tarifu.
ano je.
Ale proslýchá se, že OREDO pracuje na verzi přestupních jízdenek, které budou jenom na papíru. Ale kdo ví kdy tohle bude…
Takže ano… Směle využijte slevu na těch 30KČ, dokud je….
To jsou šikovní, že pracují na něčem, co už jim fungovalo kdysi před lety…
lepší pozdě než nikdy. 😉
Ale začali sa im množiť autobusoví dopravcovia, ktorí tvrdili, že ich kraj okráda. A keďže tí dopravcovia nie sú dotovaní, tak na nich nemali páku a museli holt prejsť na exaktné rozúčtovanie, ktoré holt vyžaduje kartu.
Jo jen je potřeba podotknout, že ta sleva se vztahuje jen na karty vydané na Pardubickém území. Aby pak nebyl překvapen, když si ji půjde vyřídit někde v Královehradeckém kraji.
skutečně?
No to je zrada. Děkuji, že jste mě varoval! 🙂
Jasně. Je to v desateru bod šest.
„Akce platí pouze pro karty pořízené na území Pardubického kraje.“
Není zač.
ano
Pozitivem tarifu IREDO je, že platí alespoň pro dva kraje, nicméně po té co před lety zavedli tu slavnou kartu, tak se z progresivního integrovaného systému stal (pro občasné cestující) těžko použitelný zmetek. Aspoň že za rok s velkou slávou zase zavedou přestupní papírovou jízdenku. A dlouhá léta slibovaná integrace MHD v krajských městech také stale nějak vázne…
Priamo ľudia z OREDO to popisovali tak, že problém nastal v tom, že v tom systéme bola fúra malých nedotovaných autobusových dopravcov. A tí dopravcovia, im začali (aj keď to bola úplná blbosť) tvrdiť, že ich kraj na rozúčtovaní okráda. Ale keďže sa ich nepodarilo presvedčiť, a tí dopravcovia nie sú dotovaní, tak na nich nemali inú páku a museli, aby im zavreli hubu, holt prejsť na exaktné rozúčtovanie, ktoré holt vyžaduje kartu.
Opravdu tady v tom státě se dokáže vytvořit úplně uměle úplný bordel. V každé nějaké územní pidibublině se musí vytvořit cosi, aby to uživilo desítky úředníků a vydalo se manuálů na každých 10 kilometrů jízdy. Nebylo by opravdu lepší přijít na nádraží a koupit si v kase či ve vlaku jízdenku např. Dolní Lipka – Nová Bystřice zas nějakou příznivou slevu? Teď mi řekněte jaké výhody má ta liberalizace pro obyčejnou samoživitelku s dvěma dětmi co jede z Letohradska na Novobystřicko za svými příbuznými jednou za rok? Má tato osoba číst pět desater a nestrachovat, že nějaký úředníček v kraji… Číst vice »
Matce samoživitelce holt na pokladně vysvětlí, že s daným dopravcem dojede nejdále do bodu B, kde přestoupí na vlak/autobus jiného dopravce a koupí si další jízdenku u něj. Po ukázání této jízdenky bez přirážky. Opravdu neskutečný problém.
Myslíte v té pokladně, kterou, pokud ještě nezrušili, tak zruší?
Teda dožadovat se božského Tr10 zrovna na příkladu Nové Bystřice, tak tomu se říká vlastní gól. Kdyby totiž Nová Bystřice zůstala všeobjímající matce dráze tak tam dnes dojedete maximálně na kole po cyklostezce.
Zkusme tu relaci zjednodušit, třeba jak se na jednu jízdenku dostanu z Chocně do Horní Vilímeče.
Zase ze sebe děláte idiota? Já tam nikde o TR10 nebo matce dráze nevidim ani slovo. Pokud Vy ano, neměl byste už konečně navštívit specialistu na psychické poruchy? 🙂
A Pískala tady nesmí chybět a opět ze sebe dělat idiota. Pokud se někdo vymezuje proti liberalizaci a naopak požaduje jednu jízdenku, tak jde logicky o matku dráhu a její Tr10, protože jinak by se dožadoval SJT a nevymezoval se proti liberalizaci. Akorát, pokud se dotyčný vymezuje proti liberalizaci a jako příklad uvádí cestu do Nové Bystřice, měl by si uvědomit, že bez liberalizace by tam už 23 let nedojel vůbec, ale to mu v blábolení nesmyslů nevadí, stejně jako Vám. A tu jednu jízdenku z Chocně do Horní Vilímeče od nového GVD koupím prosím pěkně jak? Napovím, že všude… Číst vice »
On to nemusí dělat. 😂
Tak to ty ze sebe vůbec ne, tak akorát trolíš.
Ono dřív aspoň ČD a JHMD si navzájem dokázaly prodat jízdenku na jedné kase.
A zkuste zapřemýšlet, kdo byl viníkem toho, že už to nejde.
jaké výhody má ta liberalizace pro obyčejnou samoživitelku s dvěma dětmi – pojede zánovním nízkopodlažním Lintem namísto staré 810
Má-li jedno dítě ještě v kočárku, tak Lint bude setsakramentsky lepší. Tahat kočár do motoráku 810 je pro dva lidi a i tak to trvá. Nehledě na obtížnou manipulaci na představku.
Ano, na 2 lidi, matka + průvodčí. Neviděl jsem průvodčího, který by s kočárkem do/z vlaku nepomohl, když mohl (ač podle zákona, pokud je v kočárku dítě, tak nesmí). Což je ale u 810 v drtivé většině případů. Problém může nastat u dlouhých souprav, kde než průvodčí z druhého konce vlaku dojde, matce pomůže už někdo jiný. Další výjimka je, pokud v něm moderní matka vidí otroka – i s tím již jsem se několikrát setkal.
Jenom trochu zrada ze za cely den ta 810 byla v pracovni dny na 5 vlacich…
Jinak skoro vse Regionky. A to v době kdy ta matka s dítětem spíše nepojede…
Výhody PIDu i JMK:
1) Má jeden papír na celou cestu (autobus, vlak)
2) Krajský úředník narozdíl od ministerského občas ví co dělá, v ROPIDu jsou i lidi znalí provozu, takže je docela možné, že autobus dojede na nádraží, o víkendech to bude navazovat, poslední noční spoj čeká.
3) Když to nefunguje, nenaváže, tak si paní kromě lampárny může stěžovat i místnímu úředníkovi. A na nádraží je displej s odjezdy busů i vlaků.
4) Jedna jízdenka platí, i když se paní po zakoupení rozhodne změnit trasu .
Nedávno se tady o tarifu v pardubickém kraji psalo, a nedivim se, že tomu bude asi jen málokdo rozumět.
Jistí dva místní komentující by na tom mohli vydělat.
Stepovat po ČR na nádražích a poskytovat komerční tarifní poradenství. 😂
A tomu nonstop infolinka. Zde „smrdí“ permanentně, tudíž spojili příjemné s užitečným. 😀
Jenom dva?
Stále není venku mezinárodní tarif LE – KD pro jízdy do Polska.
Pokud je k pouziti verejne dopravy treba studovat navod, tak je neco pomerne spatne.
Souhlasím. V každém vlaku, tramvaji a autobuse by se měl cestujících normálně lidsky a vlídně ujímat a na pořádek dbát živý průvodčí, železniční stanice by měly také mít potřebnou osádku, a strážní domky se u trati také nestavěli jen pro obveselení králíků … když se sečte, co všechno plyne z absence živých pracovníků za komplikace, včetně koneckonců front na úřadě práce … stojí to opravdu za to, na nich tak šetřit??
Kde že jsou fronty na úřadech práce? V dnešní době už se firmy snažej brát i ty co si choděj z ÚP jen pro razítko.
Na celostránkový manuál v Mladé frontě (či jak se to teď jmenuje), jak si koupit jízdenku u ČD, už si tady nikdo nepamatuje? Zas tak dávno to nebylo.
Tohle by se skvěle hodilo na silverstrovský článek!
To nepamatuji, nicmene nikdy jsem nemel s nakupem listku na vlak zadny problem, stejne jako s nakupem listku na autobus nebo jiny prostredek (mestske)hromadne dopravy kdekoli. Je pomerne normalni, ze tyto veci jsou intuitivni.
Samozřejmě. Problém nebyl a ani nebude. To jen magoři vytahují z klobouku matky samoživitelky co potřebují jezdil od polské hranice k rakouské, aby dokázali nefunkčnost systému, který ještě ani nezačal fungovat.
Jezdím docela pravidelně, cca jednou za měsíc, od rakouské hranice až skoro k polské.a zpět. Naštěstí mi tam pořád jedou ČD, takže nemusím řešit několik jízdenek,
Odhaduji, že šlo o různé možnosti předplatných jízdenek pro pravidelné cestování, síťové jízdenky apod. Samozřejmě – možnou cestou je tarif „zjednodušit“, „sjednotit“, „zpřehlednit“, prostě všechny tyhle komplikované slevy zrušit, všem se od toho rázem moc uleví.
I v tomto případě platí, že pokud je k pouziti verejne dopravy treba studovat navod, tak je neco pomerne spatne.
A jistě víte že i České dráhy byly (jsou) kritizované za složitost tarifů.
ČD mělo tolik slev a posdsev že kolikrát to prodavačka s bidou dohledala a průvodci byl mimo úplně. Po roce provozu to nemůže být horší jak za ČD . Státní tarif měl fungovat hned se vstupem s dopravců a byl klid. Pokud na ČD prozrou a polepší se ať jezdí dál. Pokud ne tak jsem vděčen za jakéhokoli jiného dopravce s čistým vlakem a úslužným personálem. A s prodejem lístků podle mě dělá problémy nejvíc modrý dopravce , za mě hraničící s podrazy a protěžování svych výdobytků obtěžujících všechny ostatní plně platící zákazníky
A to jsou které?