Pardubický kraj: Více vlaků do Letovic, omlazené 810 a nástup Leo Expressu

Regionova v barvách Pardubického kraje. Pramen: Pardubický krajRegionova v barvách Pardubického kraje. Pramen: Pardubický kraj

Nový železniční jízdní řád, který začne platit v neděli 15. prosince, přinese do Pardubického kraje několik změn. K těm nejvýznamnějším

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dushan

Mě by zajímalo, kdy bude možné koupit jízdenku v tarifu IREDO online a nikoli jen „u okýnka“.

Michal Tesař

Dokáže už někdo z pardubického kraje pochopit, že je již 6 let neexistuje normální připoj v České Třebové na Svitavy? Takže žádná změna a na přípojný vlak budem opět čekat 40-110min- myslím tím při cestě z Ostravy nebo Olomouce. Né každý může mít řidičák tak děkuji za zkvalitnění cestování. Mimochodem ty Regionova nebo jiné nízkopodlažní vlaky nevím na co tam jezdí, by mě zajímalo jak se nějaký vozíčkář dostane do vlaku např.na trati Svitavy-Policka

czhunter

Zbarvení Regionovy pro Pardubický kraj ukazuje, že jakoukoliv špatnou věc je vždy možné udělat ještě o něco horší.
Na barvu to sice nejezdí, ale hnusný to je, to se musí nechat.

BoH

Vždy se tady mluví o tom, jak „zlaté české 810“ zachraňují naše lokálky. Pokud to dobře chápu, tak i na nejzapadlejší trati Dolní Lipka – Hanušovice vyjede vlak určený pro toto století. Když se chce, jde to. Nicméně někteří raději hledají výmluvy, proč by 810 měla sloužit dalších 50 let…

Kylchap

Nikdy jsem nečetl, že zachraňují, ale že zachránily (v osmdesátých letech)

BoH

Tak to byste měl místní fóra tedy více pročítat 🙂 Každou chvíli se objevují názory, že je potřeba lokálky zrušit, nahradit je autobusy a jen díky 810 stále žijí, protože jiná alternativní souprava neexistuje 🙂

Pražák

A jaká je tedy ta alternativa? Já jiné vozidlo , které by šlo s lehkou nadsázkou přirovnat k autobusu na kolejích neznám. Moderní vozidla jsou kapacitnější, těžší a dražší na provoz, viz „žralok“ Tedy vhodné jen tam kde je dostatečný počet cestujících, což velká část českých lokálek nesplňuje. Takže až jednou šukafony a jejich deriváty doslouží, bude to znamenat konec i pro mnoho lokálek. Slovy klasika, můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je vše co se s tím dá dělat. A teď šotouši do mě, zachování lokálky je přeci základní lidské právo. 😉

Kylchap

Na trati Bílina – Úpořiny – Ústí nad Labem jezdí Regionova. Počet cestujících se pohybuje okolo deseti. Takže by i 810 stačila. Kraj si přeje Žlutého Spasitele s elektrickým vlakem PESA, který prý do vlaku přitáhne plno nových cestující (jak tvrdí). Tak sem zvědavý.

Pražák

Což je ovšem věc kraje a nikoliv dopravce, tedy vážně nechápu Vaši dehonestující poznámku směrem k RJ.
Nebo si myslíte, že pokud by tu trať vysoutěžily ČD (s podmínkou Regio Pantera), tak by to odmítly s tím, že to nedává smysl? Ne, klidně by tam jezdily (jako kdokoliv jiný) s prázdným vlakem. Prostě zákazník chce, zákazník platí, zákazník dostane.

Kylchap

„Kraj si přeje Žlutého Spasitele s elektrickým vlakem PESA“
Rozumíte psanému textu?

Pražák

Rozumím, ale Vy zřejmě ne. Proč ta dehonestace RJ? Dopravce může za to co chce kraj?

Tronda

Dopravce za to nemůže, to jen Kylchap nemůže vydejchat, že si bude muset napříště na této trati kupovat jízdenku.

Štěpán

Nechcete už s tímto dát konečně pokoj?

Jiří Kocurek

Byl jednou jeden taxikář a vozil lidi Škodou 120. Moc lidí s ním nejezdilo. A tak se vztekal na žlutou konkurenci, že vozí lidli Oktávkou mladší pěti let a VYDĚLÁVÁ!

František

Bude zachována „koncepce“ těsných taktových nepřípojů regionální dopravy v České Třebové ve prospěch těsných vazeb všeho na dálkové expresy? 😉 Tak to blahopřeji k „použitelnému“ systému. 😀

Jedine vlaky

Podle mě to ukončení S2 z Brna již v Letovicích dává docela i smysl, jelikož dnes v pracovních dnech jezdí velmi málo osobáků ČT-Letovice. Pro většinu to neznamená nějaké zásadní zhoršení jízdní doby či návaznosti spojů. Jelikož S2 zajíždí do Březové výhradně pro obsluhu obcí Rozhraní a Moravská Chrastová, kam jezdí minimum cestující. Ve špičce jsem zaznamenal pouhých 8-10. To znamená, že v sedle ty vlaky z Letovic pravděpodobně vozí jen vzduch..

dopravák

A kolik lidí jezdí z Rozhraní a Moravské Chrastové v opačném směru (do / od Svitav)? Je-li jich víc než od Letovic, pak ta změna skutečně smysl dává, jinak je to jen úspora nákladů pro JmK, protože „regiokrámy“ budou asi levnější než větší vlaky jezdící z / do Brna.

Miloš

Neříkal hejtman že 810 nechce ani vidět? 😀

Jimbo Jones

To by s těmi ČD musel jednat jinak (= pořádně je přitlačit ke zdi).

Anonym

Hejtman na ČD tlačil až až. Ale hlavně na cenu 🙂 (soutěžilo se). S LE podle toho co jsem slyšel to bylo dost nefér, mimo jiné proto, že byl dražší.

Kylchap

Hejtman prohlásil, že chce LEO. Nejdříve jim nabízel Pardubice – H. Brod s odbočkou do Svitav, ale LEO odvětilo, že by nesehnalo tolik vozidel. Tak nabídku přesměroval.

Dominik

No právě, liberalizace za každou cenu, zde to neseženeš? Nevadí, my ti dáme něco jiného, nač stačíš. A to Pce kraj chtěl původně soutěžit celý kraj v jednom balíku, jenže jaksi zjistili, že to nikdo není schopen zajistit, krom ČD.
Ale co se divit, když si tu drží IREDO, které toho moc dobrého nepřineslo (zvláště když je z jiného kraje vykopli).

svojsin
Mates

No hlavně, že mají peníze na dotování rychlíku do Prahy. No prostě Pardubický kraj- tragédie!!!!

Alibaba

Poslyšte, tady se už na webu psalo, že Pardubický kraj rychlík nedotuje žádnou cenou, jen ho objednává. Asi je to způsob, jak dostat trasu, když by na komerční riziko nedostal.

David

Proč nejedou radši vlakem?

Lektor

Tak město Chrudim prohlásilo že stavět novou trať je zbytečný stávající stačí. No stačí ale taky s tím jen málokdo chce jet.

dopravák

Ještě nikdy jsem tam nejel prázdným vlakem – k stání to sice nebývá, ale lidí vlakem tam jezdí pořád dost. Ale asi jsou vlaková nádraží pro někoho pořád od center obou měst dost daleko (i když jsou s autobusovými téměř úplně vedle sebe), takže autobusy upřednostňují i ti, kdo by mohli pohodlněji jezdit vlakem: být to v Jihomoravském kraji, žádné rychlé autobusové spoje mezi těmi městy by nejezdily (a tím méně ty pokračující do vesnic za Chrudimí), zůstaly by jen nějaké příměstské pro obsluhu mezilehlých obcí + přípoje mezi vlaky a autobusy v Chrudimi (tak tomu ostatně bývalo už i… Číst vice »

Dominik

Jo, poloprázdným jsem jel, ale pouze jednou, ale to byl jeden z posledních spojů, který do Pce přijížděl v cca 22:30.
Jinak ve špičce to je na stání i ve vlaku.

Dominik

U trati 016 máte chybu, ne Holice – Moravany – Borohrádek, ale Holice – Moravany – Chrudim (případně Borohrádek – Holice – Moravany – Chrudim, z v úseku Borohrádek – Holice je zastaven provoz).