Pardubický kraj sjednotí podobu autobusových zastávek, proměnou jich projde 2300
Stávající a budoucí stav zastávek v Pardubickém kraji. Foto: Pardubický kraj
Kraj chce mít na zastávkách maximum informací pro cestující.
Kraj chce mít na zastávkách maximum informací pro cestující.
devadesatkovy skvost. to neumi sjednotit aspon tu vrchni ceduli?
Mne by se libilo, kdyby ty sloupky mely jednotny design v cele republice. Nejaky pekny a vyraznejsi.
Mohli by se inspirovat v lbc kraji, kde v te značce je i číslo, u kazde znacky je číslo 1 nebo 2, nekde jsou i další a pri vyhledávání v jízdních řádech je vidíte a i jako turista co se tam objeví poprvé, tak ví, který bus je jeho. Úplně nahovno to ma ústecky kraj, nikde žádné číslo jak poznat jestli jsem dobře, číslo busu je pro oba směry stejné, no stal jsem na blbim směru a naštěstí prvni bus co jel byl špatnej a ridic mi rek ze je u turistů běžné a poslal me na druhou stranu. Obdobně… Číst vice »
Myslím, že po dvou hodinách marného hledání soutoku Labe s Vltavou bys na to přišel.
Nemělo by toto být povinností dopravců? Radši at je jich tam pět než žádný, ale copak kraj nemá vymyšleny nějaké pokuty za neudělaný označník?
Podle zákona nemá nově zřizovat udržovat označník dopravce, ale správce komunikace. Což je ve většině případů právě kraj.
Jo takhle… a to jim teda licenci schválili i bez udělaných zastávek?
Až na to, že momentálně tu povinnost podle zákona nemá nikdo. Po letech legislativního kutilství MD. Zato název musí být vyznačen tolikrát, kolik je tam dopravců.
Já bych hlavně ocenil, kdyby tam vůbec nějaký byl. Naposledy, když jsem chtěl nastoupit na zastávce na znamení v České Třebové, tak tam nebyl ani pro jeden směr. Naštěstí jsem stál na správném místě a řidič zastavil 😀
Člověk ani kolikrát nepostřehne že to není relikt z mladší doby kamenné ale zastávka na bus
Určitě to není hlavní problém autobusové dopravy v kraji, ale nějaký úředník si tím právě opodstatnil svoji existenci…
A přitom jen dohání to, na co tam jíní úředníci půl století kašlali. A ministerstvo mu to vůbec neulehčuje tím, jaký nadělalo v poslední době bordel v legislativě.
To je dost…občas při čekání na bus v Pardubickém kraji fakt člověk neví kam se postavit…většina zastávek prožila snad i konec dinosaurů…ten zbytek byl rozebrán na kov
Stejně je ale za mě mnohem palčivější problém naprostá nanávaznost a nespolehlivost linek…
V 21 století by snad mělo vypadat jinak??? Toto by snad mohlo být v roce 2000. Fakt zadání – vykopnout úředníka. Fakt si ty blechy přečte slepec nebo invalida z vozíku ? A když na zastávce bude zastavovat 8 dopravců, kam to nalepí ? Když už chtěj QR kód – tak jako odkaz na platný vývěskový JŘ dopravce a infotabuli – ať cestující v mobilu uvidí zpoždění . Za ty prachy ať mají cestující odpovídající komfort…………..
Já myslím že Ostravu jen tak někdo nedozene. Je to možná straaaasně hyper vystajlovaný, akorát to není vidět….jak je to šedé…. Estetika je věc sice fajn, ale poněkud se zapomíná na funkčnost….a u té by u VHD mělo jít především…
Docela mi to připomíná Francii, když jsme nemohli najít zastávku, poradili nám, ale tady žádné nejsou, autobus staví tam, kde.je přístav, jděte do přístavu …no a tam opravdu byl… Takže navrhuju udělat aplikaci zastávek, a vůbec je nevyznačoval. Prizivi se firma u IT i šrotaci…. A cestující co, vždyť má stejně každý auto, no ne….
Když už tam bude ten informační plech, proč tam na něj nenapíšou čísla IDS linek, jako se to dělá v civilizovaném světě (i v dopravně civilizovaných krajích v ČR)? . :-/
Číslo zóny ze které jedu opravdu není ta nejdůležitější informace, aby byla nosným prvkem celého označníku.
Neni na to určenej ten spodní proužek?
Bohužel myslím že ne.
Bude to asi stejně jako to má IREDO v Královéhradecké kraji.
Nejdůležitější informace bude chybět.
Rozumím tomu, že označník je čistě utilitární věc, ale nemohla by ta věc zároveň být i estetická? Kvalita designu je subjektivní, ale najde se někdo, komu se tento návrh vyloženě líbí? Jako „fakt líbí“, ne jen považovat jej za snesitelný…
Je to takový neutrálně nijaký. Jako cokoliv úřednického. Bylo zvykem natřít ty svislý tyče na žluto jako je to na obrázku. Prakticky nic to nestojí a je to hezký. Zkrátka kromě úřednické šedi tomu dát nějakou barvu. Aspoň tak za mě
To už teďka nefrčí, bylo by to zbytečně vidět .. viz nový pražský pohřební design, kde už sloupek jednim pohledem v ulici nenajdete.
Pohřební design! To se mi líbí, to budu s dovolením používat 🙂
Pane, pokud vam patri natrene tyce nazluto pekne, mohu doporucit priste se k estetice cehokoli radeji nevyjadrovat?
Proč bych neměl?
Nejde jen o krásu, nýbrž i o praktičnost. V našem podnebí holt kombinace žluté, červené a bílé vždycky znamená nějakou nepřírodní věc, což je dost výhodné například pro ty označníky, jež je nutno rozpoznat pokud možno z dálky mnoha set metrů. Ne že budou splývat s vegetací…
Mně se líbí
Snad nebude docházet k takovým zpraseninám jako v KHK
Zdravím. Prosím můžete být konkrétní? Nevybavuji si, že byste nám psal, že dochází v našem kraji ke „zpraseninám“. Děkuji.
Možná by stálo za to, kdyby se taky dala jízdenka koupit v aplikaci jako v jiných krajích. To by byla asi smysluplnější investice.
Nebo bez aplikace, viz JMK.
Jasný, přímo ve validátoru. Nicméně ta aplikace mi přijde super, když člověk přejíždí mezi kraji vlakem. Například právě z JMK do Pardubického, protože jízdenka ČD je výrazně dražší, než když to rozdělím na dvě krajský. Ale v Pardubickým musím včas atakovat průvodčího, aby mi vydal krajskou jízdenku bez přirážky. To stejný směrem na Vysočinu, kde není ani aplikace, ale ani solidní web s informaci o VDV. Vůbec je to dost komplikovaný na hledání informací, když člověk cestuje v jiných krajích než v tom, kde žije. Drtivá většina cestujících se takovým hledáním informací ani nechce zabývat, ale chtít v Česku přehledné… Číst vice »
Ne, přímo v eshopu bez registrace a dalších ptákovin.
V dnešní době si myslím, že by měly vypadat již jízdní řády jinak než takhle. Označník by měl nést čísla linek (popřípadě i jejich směr) a jízdní řád by měl ukazovat kam ty linky jedou (a popřípadě za kolik minut tam budou). Hledat spoje v souhrnném jízdním řádu je poměrně obsolentní.
V souhrnném je to za mě v pořádku, ale ne v pěti CISových pěti různých dopravců.
Pokud mají spoje různé varianty trasy, je za mě souhrnný JŘ lepší než zastávkový s dvaceti poznámkami.
Alespoň když vám nepřijedu autobus protože Busline, tak se můžete kochat krásnou zastávkou, to je přeci fér.
*nepřijede
„Pardubický kraj chystá velkou proměnu zhruba 2300 autobusových zastávek po celé zemi.“ Proč po celé zemi? Ať se starají o své označníky ve svém kraji a na ty hradecké ať raději nešahají… 🙂 Ale teď vážněji. Když jsou zmiňovány ty QR kódy – pokud tam bude odkaz na web kraje, jsou na tom webu kraje i jízdní řády? Jestli ne, tak mně by se jako cestujícímu líbilo, kdyby tam byl třeba odkaz přímo na stránku s odjezdy z dané zastávky – kde tím že by to bylo online, by mohly být i nějaké mimořádnosti a prostě by to mohlo být… Číst vice »
Jo, tohle přesně mi v Pardubický veřejný dopravě nejvíc vadilo…
Kdyby se tam ještě vešlo číslo linky a směr, jako je tomu třeba v JMK, nebylo by to od věci.
Přemýšlím, jestli je cestujícímu k něčemu informace o čísle zony a jestli se toto na nějakých zastávkách v jiných krajích uvádí. Naopak by tam určitě měla být čísla linek (třímístná), ale je někde jejich seznam?
Není to úplně špatná věc, pokud je v tom číslování logika. Třeba v JMK poznám, že ze zóny x2x mi stačí do Brna 4 zóny, popř. dokoupit 2, pokud mám brněnskou šalinkartu.
Zóny či pásma se ve většině krajů na označník píšou.
Ale určitě ne jako nosná hlavní informace.
Za chybějící čísla linek by měli dotyčného úředníka co to vymyskel vyhodit.
Sice tam podle zákona mimo MHD být nemusí, ale v IDS pokud je tam na to plocha, co jiného by mělo být?
Je to tak. Ale Pardubický kraj soustavně a záměrně odmítá používat čísla linek mimo dlouhá šestimístná licenční. Dochází tak k situaci, kdy v jednom IDS IREDO na území Královéhradeckého kraje čísla linek v materiálech pro cestujících jsou, ale na území Pardubického ne. Pokud se někam dostanou, tak spíše omylem, protože materiál dělal někdo, kdo podle zvyklostí „ořezal“ první tři číslice.
Stejně tak to platí pro podobu autobusových linek samotných. V Královéhradeckém jsou relativně přehledné a hezky zorganizované. V Pardubickém jakoby koncept linky neznali a úředníci řešili jednotlivé spoje izolovaně. Nemluvě o podobě tištěných JŘ, viz obrázek v článku.
V Královéhradeckém kraji zas sice používají 3 mistná čísla linek, ale někdo si ty čísla úplně vycucal z prstu, protože poslední tři čísla licenčího šestimístného čísla jsou úplně odlišné. 🙂
Bylo by pěkné, kdyby kraje v rámci svých IDS používali aspoň nějakou základní logiku a jednoost.
Další velké IDS aktuálně bude vzniká v Jihočeském kraji a už předem dali vědět, že na přehlednost číslování linek kašlou a proto budou míst vlaky označené písmenem S, stejně jako sousední Středočeský kraj.
Vámi uvedený první odstavec již neplatí. Třímístná čísla linek se v KHK shodují s posledními 3 číslicemi licenčního čísla linky.
Výjimkou je dálková linka 169226 (540) Praha – Špindlerův Mlýn.
Tak to je pozitivní zpráva.
Kdy se to změnilo?
V KHK 7.3.2021, stejně jako možnost přestupních lístků i pro cestující bez kartičky.