Pardubický kraj si objednal nové motoráky pro trať z Pardubic do H. Brodu
Regionova v barvách Pardubického kraje. Pramen: Pardubický kraj
České dráhy a Pardubický kraj uzavřely před Vánoci dodatek k velké desetileté smlouvě, který má zajistit obnovu vozového parku v
Super! Ještě se pokuste obnovit vozový park Svitavy – Polička. Teď nevím, jestli byly lepší 810 nebo „modernizované“ regionovy. Ale je to jedno jestli je to nízkopodlažní, chtěl bych vidět jak dojede vozíčkář třeba v Poličce do vlaku.
Jinak přeji redakci ZDOPRAVY šťastný Nový rok a mnoho úspěchů v roce 2020, jinde bych tolik informací o železnici a dopravě nenašel. Je vidět, že pan Sůra v Idnes chybí, co již nepřispívá tak se nic nedoctu. Michal
Když tam uděláte, tak zase všichni budou nadávat že tam je zábradlí.
Za nebariérovost Poličky nemůže Regionova, ale těžká nepředstavivost SŽDC, že by se při tom prostoru, co tam je (po zrušení některých kolejí), uživilo jedno zvýšené poloostrovní nástupiště (ne podchod si tam opravdu nepředstavuju). Na druhou stranu teď už poloostrovům doba nepřeje.
Ale pak by to chtělo i nějaké bezbariérově řešení ve Svitavech!
No a to je právě ten důvod, proč si JMK pořizuje vlastní EMU. Nechtějí honekry se syslem.
A u ČD na Nábřeží jistě už pláčou, že nebudou moct přihrát kšeft kamarádům za pochybné rekonstrukce 😀
Nákup vlastních vlaků krajem není jediná cesta k zajištění moderních vozidel, lze je i zasmluvnit s dopravcem – jak se ostatně píše v tomto článku.
Samozřejmě jedině s ČD. U ostatních dopravců neprůchozí cesta 😀
Takové vozy i do JMK, bezbariérovost v motorové trakci téměř nula.
To ne prosím vás, hlavně v JMK začnou konečně jezdit vlaky na úrovni 21.století, ale počítám s tím, že se tím bude dlouho chlubit. Takže do zlepšení motorové trakce na dalších 50 let nepůjde ani koruna.
A co chcete v JMK? 841 a 844, které mají často poruchu a místo nich stejně jezdí 814 a 810+010, které ČD musí držet v záloze ?
Má se elektrifikovat 240 (do Zastávky) a 340 (celá), takže proběhne změna trakce a pak bude i nízkopodlažnost. Pak by možná chtělo pokračovat i na 244 (Ivančice a Miroslav?).
Není nějaké info o stavu te soutěže na motoraky? Nebo snad o te na Kladno?
Na Kladno přece již nové motorové vozy, dle dva roky starých slibů, jezdí od 15.12.2019. Jenom teda oproti původním slibům, chybám byly jako nové zakoupeny dopravcem již na konci 60. let, ale hlavně že v Praze a Středních Čechách je svět ještě v pořádku.
Podle jiných slibů, taky od odborníků z ČD jsme měli už dávno na Kladno jezdit rychlovlaky. V elektrické trakci. A přes letiště. Mimochodem už někdo objasnil tu šmelinu s pozemky kolem Dejvic, které již tedy experti ze SŽDC střelili komusi dosti pod cenou? 😀
Čeká se na ukončení soutěže na 60 MJ, pokud bude cena nižší ( jakože nejspíš bude) tak budou vlaky na Kladno objednány z velké soutěže a soutěž na Kladno bude zrušena.
Hlavně by byl potřeba návrat rychlé vrstvy na trať Pardubice – HB. Na jednu stranu MD objednává vzduchoviziče (Praha – ) Kladno – Rakovník, ale proč linku Hradec – Jihlava ( – Znojmo) ne?
Asi na MD sedí šotouš s bydlištěm u Rakovníka 😀
Tak jeden velkovezír z Kladna si tam kdysi přes své kámoše zařídil doobjednání první třídy, aby se nemusel mačkat s tím obtížným hmyzem, který ho živý. Dnes už ho i ten správný dopravce naštěstí odstavil kam patří.
Nauč se česky Trondo.
Linka (HK -) PCE – HB (-JI) se přestala objednávat MD po změně koncepce dopravy na trati 238. Po následné změně se už znova neobjednala a po odchodu Duška z krajského zastupitelstva se to pardubický kraj snaží šolíchat spěšňákama.
Osobně bych to viděl na maximálně 4 páry rychlíků (HK – JI) po 4 hodinách jako přípoje od/k rychlíkům do Budějic.
Se těším!
No to jsem zvědavý jestli to dráhy stihnou vysoutěžit, dodavatel vyrobit a schválit. Skoro jsem pesimista…ale kéž by se to povedlo, nových motoráků je třeba. 810 a 814 do kopřiv!
A čím chcete jezdit z Přelouče do Prachovic, z Chrudimi do Holic apod? Žralokem?
A proč by ne? Tam bydlí nějaký méněcennější lidí? Krom toho se vyrábí i menší jednotky než je žralok.
Tak jistěže, podle pražáků jsou periferie méněcenné. ČD to při dislokaci vozidel demonstrují dlouhodobě 😀 Stači se podívat, čím lidi vozí na pravém břehu Labe.
Soudruhu, vám se snad nelíbí moderní vozy ze země východoněmeckých soudruhů? Budeme si vás muset pozvat na schůzi stranické buňky a zjistit více o vašich politických názorech. Nemůžeme připustit to, aby naši pracující pokukovali po pozlátku prohnilého západu. 🙂
Na co koukat na pravý břeh, mě vozí po levém břehu soukromý dopravce s 845 z které dýchají tak jasné 80 léta že by se za to ani soudruzi z NDR nemuseli stydět. 😀
Něčím spolehlivým, tichým, komfortním, dostatečně akcelerujícím, bezpečným a nákladově udržitelným. A pokud možno Made in EU Je snad někdo proti?
Ja jsem proti. A myslim, ze by bylo i spousta jinych danovych poplatniku.
Třeba LINT27 je na tyto tratě ideální, nízkopodlažní, klimatizace, vakuové WC…
ano, ovšem Lint27 je jednou tak dražší, než 810, tudíž by muselo nakonec dojít k omezení spojů. To radši ať jede 10x denně 810 než 6x denně 832
Za ty prachy, co dostávají od krajů by si lidi klidně toho Žraloka zasloužili na všech tratích.
A vy ten cenový rozdíl budete doplácet z vlastního. 😂
Z daní, takže víceméně ano.
Motorovým vozem řady 832.
Jen aby se z kopřiv nevytáhly spíš 831 😀
Myslím, že na některé „železniční stratégy“ by mělo být podáno trestní oznámení.
Proč, prosím? A jakou má to hypotetické trestní oznámení souvislost s článkem? Na těch plánech na obnovu motoráků fakt nevidím nic špatného, natožpak trestného..
Nemůžu mluvit za predrecnika, ale já mám problém s honekry jako základem osobakove vrstvy na rameni Kolín – ČT. Humanizovany honekr by byl fajn na posilovy rychlík ráno do Prahy, odpoledne zpět, ale takto fakt ne.
Kultura cestování je pro stratégy ČD sprosté slovo. Aby se neřeklo, posnaží se kolem Prahy, ale jinak na to z vysoka serou…
V čem konkrétně spočívá prominentnost okoli Prahy? Já to teda nevidím a v následující desetiletce se na tom nic nezmění. V některých jiných krajích se aspoň můžou těšit na něco konkrétního nového.
Kolem Prahy nízkopodlažní Elephanty, zatímco kolem Brna muzejní jednotky řady 560? Třeba 😀
Elefanty nejsou výsledek výsadního postaveni, ale fyzického rozpadu pantaku. Žádná oblast ČR na tom není ideálně, někde si kraje do budoucna nové vlaky vyžádaly, v StC bohužel ne.
Tak žabotlamy se prostě rozpadly věkem. Navzdory pocitům nic nevydrží věčně a i kolejová vozidla je potřeba obnovovat. Stále provozovat 50 let staré vlaky (vraky) rozhodně není normální. To je dlouhodobě zanedbaná investiční činnost do obnovy vozového parku u ČD. Přitom prostředky k dispozici byly. Mimo jiné z prodeje nepotřebných pozemků a budov. Kdepak ty prachy jsou? 😀
ovšem si uvědomte, že ty staré ,,vraky,, zahraňují dopravu díky poruchám ,,moderních,, vozidel
Žabotlamy už nic nezachraňují, kromě muzejních (2?) jsou všichni na šrotišti.
Ale toto není o krajích ani ministerstvu. Je to pouze o ignoranci ČD, které pořád nechápe, že nic nežije věčně a o „výrobní prostředek“ je nutno se starat…
Oni kolem Brna nejezdí Pantery?
Oni jezdí skrz Brno, ale jen na pár linkách a to ještě ne na všech spojích. 560 a Plecháč s honekry jsou v Žitné. (V Ječný je Lenin)
ČD v rámci možností kupují a pomalu modernizují. Jen bohužel na nových cca 200 lokomoptiv a min. tisíc vagónů, motorové jednotky nepočítaje, prostě NENÍ.
Bylo by to min. za 60 mld. A ty jim nikdo nedá ani to nikdo rychle nevyrobí.
Nikdo jim je nemá dávat, mají na to vyděláno.
Mnoho let zde měly ČD monopol a dostávaly proplacenou prokazatelnou ztrátu. Nikdo z ČD v té době nemyslel na to, že by pořídil něco nového. Proč?
Všichni autobusoví dopravci v těchto podmínkách vozidla modernizovali…
Humanizovaný honekr je za bratru 10-15mio. Ten nebude jen jako posila…můžete mít 3xnového honekra. Nebo 2-3x předělané lehátko po DB u RJ. Nebo jeden nový vůz. Co si vyberete?
Já raději sedím v modernizovaném Honekru (ještě teda nejezdí ale až bude) nebo Bee než stojím v railjetu. Nebo rovnou na perónu kdyby byl spoj povinně místenkový.
Hurá další nové motoráky ale 60 kusů jen tak málo.. aspoň 100 ks by to chtělo
A kdo to zaplatí? 60 je slušný. Problém ale je, že je to „až 60″…
A kde chceš vzít 100 starých motorů na reinkarnaci. 60 to se snad v kopřivách najde. Napadá mě jen jedna řada, z který by šlo udělat nová i nízkopodlažní vozidla s lepšími trakčními vlastnostmi než 814. Zkušenosti už jsou.
Hlavně kde by to pak stálo. Většina dep se v mezičase zlikvidovala 😀 Venku na kolejích? To budou mít sprejeři radost 😀
Vleček je stále hafo a zabezpečení je jen o lenosti ČD. Pokud si porovnáte skoro vězeňský standard oplocení areálu metra na Kačerově s tím, čemu říkají na ONJ plot, pochopíte…
Ano, na ONJ jde v pohodě vlézt z různých stran. Protože oplocovací kšefy ČD byly vždy o tom někomu výhodně přihrát výhodnou zakázku s nemalým všimným do kapsy. Že ty ploty vlastně nic nevydrží je nepatrný detail. Ale to místní ČD-obdivovači už vidět nechtějí 😀
Co je např. na novém žraloku (apod.) starého? Nějak Vám ty vtipy nejdou pánové.. ale co od místních trollů typu tronda, zrzek atd. chtít…
Kolikrát už se mluvilo o nových vlacích, místo toho se dělá největší železniční skanzen v Evropě, kde budou zastoupeny snad všechny typy vyráběné za posledních 40 let. V 90 přibylo asi 70 motoraku dvou řad (nahrazovaly klasické soupravy) a od té doby se to lepí jak se dá. Bohužel. Vždyť i modernizace 854 začala před 20 lety. Když je nejhůř nezbývá nic jiného, než si dělat že všeho srandu.
No je pravda, že se tady poslední roky spís modernizovalo..ale co si kraj a stát objedná.. Nicméně v posledních letech něco přišlo… spider, x žraloků atd. A teď takhle soutěž myslím taky bude dost pozitivní pro obnovu. Dále se ještě bude řešit např. Královéhradecký kraj a to mohou být další nová vozidla jedné řady, když si kraj objedná.
ČD jsou podnikatel, ne? Ať si půjčí od bank… proč by to měl platit stát?
Protože je objednatel dopravy, génie?
Roky měly ČD monopol a dostávaly plně hrazenou prokazatelnou ztrátu. Mohly nakupovat jak zběsilé, ale bohužel peníze se ztrácely někde úplně jinde a nikdo v ČD nepřemýšlel nad tím, že by cestující taky rád jezdil něčím rozumným. Teď už je pozdě brečet.
A kdo by jim to na vlakokilometru zaplatil ? Stačí dát nabídku, jak v Ústeckém kraji – chcete staré šroty a platit málo nebo nové soupravy a platit hodně ? 99,99 % krajů chce staré šroty, tak proč nutit dopravce, aby něco kupoval, když to žádný z krajů nechce ? Železniční skanzen z toho dělají kraje s nad s výjimkou toho Jihomoravského, ale tam je to o tom, že vlaky si kraj stanovil jako svoji prioritu a dokonce to prohnal krajským zastupitelstvem – to se jinde neděje.
Donedávna se pánové nesoutěžilo a slavným ČD se proplácela ztráta a přiměřený zisk . Tzn , že nemohli prodělávat nikdy. Jen jste to prostě proje*ali . A celou flotilu vlaků .
Hodně mě tu baví polemika o tom , že když si kraj zaplatí tak budou nové vlaky. Autobusový dopravci jsou prostě o míle dál . Oprašovat ty staré zgarby nebudou ani alternativní dopravci , maximálně Arriva dovozem od matky . Smlouvy soutěžit na dvacet třicet let a jezdíme v nových vlacích , jenom asi ne v modrých .
Řeknu Vám tajemství – vlak (bohužel) stojí o dost víc než autobus:-)) Kraje by měly férově říct svým občanům, že se buďto bude jezdit v nových vlacích, ale pak za úplně jiné prachy, a tak max na 2-3 tratích v kraji kde je odpovídající přepravní poptávka, nebo se bude jezdit všude i tam kde se přepravuje 50 lidí denně, ale se starýma šrotama – to by mi přišlo fér. A to je samozřejmě i věc jízdného – musí být násobně vyšší než je dneska. Každopádně my tady dneska chceme takové perpetum mobile, aby tady jezdily nové vlaky a cena za… Číst vice »
Také měly ČD o dost víc prostředků k dispozici. Například z prodeje lukrativních pozemků. Kampak zmizely? 😀
Petrovický.. Vy neustále dokazujete že tomu nerozumíte a nebo to píšete záměrně… Nejdřív tvrdíte, že tržba za režíjky je jen plivnutí do moře, poté že by se vlastně čd neuměli o nové motory starat, pak že čd už nemá vůbec kam ty jednotky dát, aby je nezničili, pak se nám snažíte jako teď namluvit, že by peníze za pozemky znamenali velkou obměnu vozového parku a to jen kecy za poslední dva dny… Tak já Vám řeknu tajemství.. Do roku 2008 ČD nedostávali plně hrazenou ztrátu z tratí, dále železniční vozidla mají životnost cca 30-40 a neobnovíte je za deset let,… Číst vice »
Jednotky řady 560 jsou věkem dávno 40+ a pořád jezdí 😀 Před deseti lety se jen obměnila elektrovýzbroj. Tedy se investovalo do starých krámů namísto pořízení nových vozů. Z dlouhodobého pohledu se neušetřilo vůbec nic. O podobně nesmyslných rekonstrukcí dalších řad nemluvě.
Pokud opominu dlouhodobé ojebávání molochu. Busy jezdí nové , protože se nevyplatí opravovat staré , ekonomika provozu.
Vlaky nemusíš vlastnit , může být různý druh nájmu . Pochopily to všichni dopravci od taxíků po letadla .
Busy v závazku jezdí od 25 – 50 kč/km , vlaky 100 – 150 kč/km. Takže vlaky na tom nejsou hůře ale stejně nebo lépe a klidně ať je to typ tramvají . Zvláště při delší době smlouvy a vstupech provozu .
Opominu čachrování s nemalým majetkem a rozprodejem vlastně všeho , co kdy dostali zadarmo , modrá armáda vlastně rozpustila .
Prosím vás, nejezdí tu jen Arriva a ČD, s čím jezdí RJ na Ústecku (no dobře, tam slíbili za pár let nové vlaky, byť na teď byly v zahraničí k mání a pronájmu ojetá vozidla jako Desiro a podobná), cim jezdí RJ na R8 (nepočítaje lokomotivy), čím jezdí GWTR?
A kde mají kraje brát peníze na nové křápy které stejně věčně nefungují a jezdí místo nich šroty?
Prohlásit, že na ČD se dlouhodobě tuneluje ve velkém, to vás tady modrá armáda sežere zaživa… 😀
Pokud to věrohodně doložíte, nemůže nikdo říct ani slovo
Stačí vzít tržní cenu kolem Masaryčky a zeptat se, kam po kšeftu ČD ty prachy zmizely 😀
V pořádku,ptejte se.Ale těžko vám někdo odpoví tady.Proč se teda neptáte na příslušných odděleních ČD,klidně se odvolejte na svobodný přístup k informacím.
Záleží, co se do prokazatelné ztráty počítalo… A i kdyby se tam počítaly odpisy vozidel, tak taková řada 163/363 stála tuším v 80. letech 10 mio Kčs, prokazatelně 16 mio Kčs po roce 1990 (poslední série). Na kterou už ČSD/ČD neměly prostředky. A teď ten fór – loko je v odpisové třídě 3, tedy 10 let. Což znamená 1-1,6 mio Kč(s) odpisů ročně, a i kdyby se tio počítalo do prokazatelné ztráty tak za to nic nekoupíte. Ani v 90.tkách. Po ukončení odpisování jsou do té ztráty dostanete tak akorát údržbu / reko strojů. Ale ne odpisy mezitím totálně jiných… Číst vice »
Nechápu.. Bohužel… Stále počítáte s historickými vozidly.
Pokud by ČD koupily nová vozidla, počítají odpisy z nových vozidel a účtují si ceny z nových vozidel.
A co by to znamenalo? Kraje řeknou: „To je moc, na to nemáme a vůbec takovy luxus nepotřebujeme, nikdo od nás si to u vás neobjednal. Zítra předložte levnější řešení nebo vypovíme smlouvu a objednáme si služby u někoho jiného, kdo nám dá výrazně nižší cenu a byť nic navíc.“
Co to je spís? Nauč se česky než tu začneš trollit.
Jinak Královéhradecký kraj žádná nová vozidla narozdíl od JMK objednávat nebude, budou dané podmínky a smlouvu získá ten dopravce který je splní.
Jak kdyby soukromníci přivezli něco úplně nového…
Oni narozdíl od ČD neměli desítky let bez soutěží přihrávané kšefty od státu bez soutěží a začínají od nuly. To že se Vám u ČD prachy dlouhodobě ztrácí neznámokde jest jiný problém 😀
A to jste zcela opoměl, že krom zakázek bez soutěží si ČD ke spoustě peněz přišli odprodejem nepotřebných budov a pozemků. A další balík peněz získaly převody z ČD na SŽDC. Kde ty prachy teda jsou, když ne v nových soupravách? 😀
No převod nádraží přece odvrátil bankrot ČD. To je tak vždycky, když firmu vlastní stát. Viz pravidelné dotace francouzských vlád do Renaultu, o černé díře na peníze SNCF vůbec nemluvě anebo třeba nedávná superdotace pro DB. ČD jsou ještě mnohem horší, protože de facto řízeny nejsou vůbec. Už nejméně 20 let jdou ČD tvrdě proti zájmům svého vlastníka – státu, který se snaží liberalizovat železniční trh – ČD škodí a kopou okolo sebe jako (s prominutím) supersvině u rozvodu a jejich vlastník – stát není schopen v nich udělat pořádek. Dost pochybuju, že někdo dokáže najít horší příklad vymknutí se… Číst vice »
A co se na to podívat jinak…že za bordel v ČD může právě stát, čili páni politici?
Ono to je těžké, když nesestřelitelný (ex)šéf ČEZu, co musel mít výborné konexe všude možně ve všech partajích, byl i spoluvlastníkem Škody Transportation, jediného povoleného dodavatele elektrických verglů ČD.
Lidi na ředitelství ČD byly ze Škodovky na mrtvici, ale tento dodavatel byl krytý, zakázky se mnohdy vypisovali jen a pouze pro něj. A nebylo odvolání.
Jinak stát nemá co chtít liberalizovat železnici. Jako cíl. To by bylo něco jako stranická linie. Stát má chtít slušnou dopravu. Od toho si ho platíme. A tak mají být i postavené soutěže.
Ne že si vysoutěžíme místo starých motoráků, co alespoň jezdí a fungují, jiné staré motoráky, co zatím jezdí daleko míň.
To je z deště pod okap, ale vše jsme cestujícím (tedy občanům) pořádně zkomplikovali bez nějakého plus.
Pokud RJ bude slušně jezdit na Brno-Ostrava, pak OK (se skřípěním zubů, ten pán se mi ekluje svým chováním). Ale tyrkysový bordel…to je jiná liga.
Pokud budu mít vysoutěženou linku na 10 let a alespoň dva roky na dodání nových vozidel, tak není problém.
Bohužel, pokud mají na přípravu rok a smlouvu na 3 roky, nic jiného než ojeté jednotky nezaplatí.
Starého nic, jen to víc stojí než jezdí. Loni na Dni železnice v Budějicích se ČD skutečně se žraloky předvedly, jako ostuda solidní 😀
V tom samém Dojčlandu, jako nakoupili jiní. Nebo řekněme v Alemánii, na ojetý alemánský šrot moc lidí neuslyší. Rok výroby: Aktuální století, to je taky plus, nízkopodlažní už je to z výroby. Škoda, že nemáme na neelektrifikovaných tratích PZB.
Reinkarnovat cokoliv z minulého století, co aktuálně mají ČD v depech je nesmysl. 842∕843 už radši nechat jak jsou, 854 jedině přes ocelárnu.
Zažil jsem 842 jako nové, firove se o ně starali, stejně tak i vlakvedoucí a průvodčí. Bylo vidět, jak přibývají šrámy, které nemají s běžným používáním nic společného. Hodně taky záleží na cestujících. Chytneš WC po někom, kdo se chová jako prase, sednes si na sedačku, na které měl někdo před tebou boty. Je to problém i společnosti jak se chová. A to se nezastávam nikoho. Vyjedes uklizeným autobusem na pendl do Chorvatska a po vystoupení substrátu je podestlano. Tak co si potom má člověk myslet.
Nejsem prase , ale tyto řeči poslouchám od mala . To je právě jeden z důvodů proč preferuji RegioJet. Oni tam vymysleli uklízeče vagonů . Využívají je i jinde po evropě a fakt je to lepší . Zkuste to taky .
S tím záchodem jsem to myslel, než se to dostane zpátky z obratu, to jedině, že uklízeč jezdí se soupravou. A na krátkých obratech je to kolikrát celý den.
Dřívě byly celé oběhy stavěné tak, že jedna konkrétní parta měla svůj motor, svoji mašinu. Ale pak nějaký úsporchtivý expert vymyslel, že oběhy lidí lze oddělit od oběhů mašin. Takže mašinfírové holt dnes skáčou mezi vším, co je zrovna po ruce a na stavu vozidel to samozřejmě poznat je.
Holt (opět) experti u ČD 😀
Ne to je „moderni rizeni“, ktere se dnes preferuje snad vsude. Nicmene to vy jako kritik naprosto vseho nemuzete pochopit. Proste jen nadavate a myslete si, ze existuji snadna reseni. Bohuzel takovych lidi i na vedoucich pozicich je vic nez dost, a presne podle toho to pak dopada.
@Bespi: Ale to je bohužel asi úděl moderní doby … viz např. všichni ti ekoteroristi … uhlí fuj, jádro fuj … a čím to teda chcete nahradit? … to není naše starost 🙂
A vám to vadí? Pokud chcete levnou dopravu, tak se musí dopravce chovat ekonomicky efektivně. To je tržní kapitalismus. Tohle chování je ve stávajícím systému v soukromé sféře naprosto běžné, pokud jsou k tomu alespoň trochu podmínky (a pokud nejsou, tak si je většinou podnikatelé snaží vytvořit.
Stálé přidělení lokomotiv se (někdy) promítalo do naleštěného exteriéru a technického stavu lokomotiv, ale na úklid soupravy to samozřejmě vliv nemělo (maximálně v motoráku). Pamatuju před lety poplašný ryk, když někdo přišel s tím, že by fíra mohl vysypávat odpadkové koše.
Zažil jsem, jak se do ojetých 842 cpaly statisíce CZK, než šly na modernizaci. Bez fridexu zmrzlé a následně jako cedník. Motory se generálkovaly jako na běžícím pásu, protože z těch motoráků dělali ČD lokomotivy pro 2 těžké osobní vozy.
Zato Shuttle z Plattling do Eisenstein jezdí v pohodě už 20 let. Byly vyrobeny v době, kdy se vyráběly lokomotivy řady 843 s vysokou spotřebou nafty díky elektrickému přenosu výkonu.
Nové vlaky budou z brusu. Tak snad je ten brus dobře vybrousí.
„vylepšení starších osobních souprav z 90. let z východoněmecké produkce“
Obávám se, že vylepšený Honecker bude furt jenom Honecker. Schody jak do kurníku − úzké a vysoké. 2h+b=630 zapomeňte.
Byl to křižník Potěmkin! A od té doby a na jeho počest súdruzi v Sovětském svazu staví takzvané Potěmkinovy vesnice.
Ke? Co má co Potěmkin společného s „Pomstou za Sudety“?
Polabské důchodkyně jsou čiperné stařeny. Ty do toho kurníku vyběhnou raz dva.
Nejlepší vagóny byly Bix 020 po modernizaci s tramvajovými sedačkami v uspořádání za sebou. Po 20 minutách jízdy jste přemýšleli jestli není lepší vystoupit. V tomhle případě zlata koženka, 810 v původním stavu. To i originál sedačky z tramvaje T3 byly lepší. Kdo pamatuje ten to potvrdí jaká to byla hrůza.
Pamatuje to asi dost lidí, ještě minulý gvd to točilo minimálně jeden obrat na Kladno…
..to jako fakt?…-jsem myslel,ze tyhle hruzy uz jsou davno v nemecku,jako kompenzace za to,co nam sem poslali ted..:-))…-cca pred 30 lety to prislo do turnova…-na vlaky do prahy…-neskutecna rekonstrukce!….-a jak ma daleko do tramvaje nekym oslavovana rada 845???
Před 25 lety.
Já už myslel, že to odnesl železotoč a skončilo to v hutích.
Železná záloha pořád stojí v Lužné.
Jednou jsem s tím absolvoval cestu z Masny do Rakovníku. Měřím dva metry a stále nechápu, proč jsem za takový zážitek zaplatil tak málo. 😃
Ovšem původní sedadla(i přečalouněné) z Honeckra, za předpokladu že nesedí někdo naproti vám, jsou super pohodlné, osobně je mám raději i než nové než regiopantery.
Nebojte, ona brzo u RegioPanterů dojde k nějaké předražené rekonstrukci a sedadla se vymění 😀
Jaký je reálný rozdíl mezi klasickým rychlíkovým vozem a Honeckerem? Z hlediska schůdek jak do kurníku? Já subjektivně ten rozdíl nevidím….