Pardubický kraj pokutoval České dráhy i Leo Express za zpoždění či odstavená vozidla
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Pardubický kraj vyměřil železničním dopravcům na regionálních tratích sankce za nevypravené a zpožděné vlaky, nedodržené přípoje a odstavení vozidel. Za
Správné, takhle na ně, ať si konečně uvědomí vedoucí firem, že závazky se MUSÍ plnit. A právě ty zbytečně za pokuty vyhozené milióny snad někoho z nich budou pořádně mrzet!;!
a kdo bude pokutovat pardubický kraj za to, co zmrvil?
voliči, na podzim se můžeš projevit u voleb.
Trochu se mi nelíbí slovo „pokuta.“
Já si pod slovem pokuta představuji peněžitý trest (třeba podle přestupkového nebo trestního zákona).
Jenže tady nejde o trest. Jde o to, že dopravci nedodali nasmlouvanou službu. A kraj jim stejně platí za to, že dodali nějakou jinou službu. (Mělo jet nějaké vozidlo v nějakém čase, jelo jiné vozidlo a později.) Pro dopravce je smluvní „pokuta“ výhodnější než kdyby nedostal zaplaceno vůbec.
A to, že tu pokutu dá Pardubický kraj Leo expressu na zpět na zlepšení komfortu, se tu nikde nepíše. (tuto informaci, můžete například najít na idnes, v jednom ze starších článků)
Jentak, bez smlouvy, nepožaduje nic navíc.
😀 Ten článek sem si našel a nepíše se tam nic o tom, že peníze dostane LE. Pouze to, že půjdou na zlepšení komfortu.
Leo Express tu dávno neměl jezdit, před kontrolním dnem dostali email, od někoho z hejtmanství, že se nemusí té kontroly bát, a pro jistotu tu kontrolu hlásili ve všech médiích. A Leo udělal to,že stáhnul hromadu svých zaměstnanců z hlávního koridoru na Orlicko, protože těch zaměstnanců neměli dostatek, vlastně do dneška jich mají málo podle těch letáčku na nádraží o příjmu personálu.
Odkud si stáhl personál je mi jedno, to je jeho boj, ale taky mě docela pobavilo, že kontrola se nahlásila předem, aby se stihly „naleštit kliky“.
A nevím jak teď, ale dlouho jsem žádnou kritiku moc neslyšel, tak to vypadá, že si to i sedlo už. I když mi trochu vadí, že se zbytečně pálí nafta pod dráty.
I když tato trať je jasná ukázka toho, že prostě Pardubický kraj chtěl dokázat, že taky liberalizuje, když defakto, hledali trať, kterou by soukromník zvládl (nejprve nabízeli 238, ale to prý Leo Express řekl, že by to nezvládli odjezdit).
Pokud se vám to sype pod rukama, jak místní komentáře naznačují, tak to „naleštěním klik“ fakt nespravíte.
Když se přes média nedávno ohlásila kontrola z DÚ u ČD tak to modrým gumám špatné nepřišlo (maximálně v tom smyslu, co to měl DÚ za drzost kontrolovat nedotknutelné ČD).
PS: Kde se můžeme polaskat s tím oficiálním dokumentem, kde hejtmanství nabízí LE 238? Nebo je to zase jen další trapná smyšlenka?
Víte jaký je rozdíl mezi nahlášenou kontrolou k ČD a LEO? U ČD bylo jen uvedeno, že v následujícím období, u Leo Expressu uvedl PK kraj konkrétní datum.
Nějak nerozumím za co platí ČD pokuty za zpoždění.
Když třeba výluka, tak vlak musí úsekem dejme tomu dle předpisů projet omezenou rychlostí, k tomu přidat křížovaní, zvýšená frekvence cestujících a nebo skokani.
A za to doplácí ČD?
To asi Kraje si přejí, aby se porušovali drážní předpisy nebo ja nevím.
Byla chyba, aby si Kraje objednávali regionální spoje. Mělo to zůstat jak kdysi.
Já mám dojem, že pokuty za zpoždění jsou tehdy, pokud je to z viny dopravce.
Tak objednateli by to mělo být jedno, kdo zpoždění způsobil. Nebo vy snad v supermarketu platíte za rohlíky, které nepřivezli, protože u pekárny bylo špatné počasí? Svoje ztráty ať si dodavatel řeší se svými dodavateli a smluvními partnery, nebo ať si je započte jako svoje podnikatelské riziko jako každá jiná akciovka.
Tak teď jste vstoupil do dějin. Ale jako…….
Srovnávat to s rohlíky v marketu.
No dobře, tak pokud myslíte, že doprava není normální služba jako každájiná, tak to srovnejme s dodávkou toaletního papíru pro ministerstvo. Zaplatí ho ministerstvo, pokud papír není dodán, ale místo toho obdrží objednatel jen tisíc výmluv, proč za to nikdo nemůže?
Souhlasím.
I ve smlouvách SŽ – dopravci je cosi o pokutách za zpoždění.
A to jako Leo pokuty za zpoždění neplatí? Že zdůrazňujete jenom jednoho dopravce.
Hejtmanství je podplacené
Kašpare! 🤔🙄
Hejtmanství podplacené asi není. Je tak trochu veřejné tajemstvi, co v tom asi je 😀.
Leo pokuty platí, ale ty peníze dostává zpátky 😀.
1) Stejné pokuty za zaviněné zpoždění platí i LE.
2) Jde o zpoždění zaviněná dopravcem. Porucha vozidla, výpadek personálu,… Zpoždění vinou SŽ se nepočítají.
3) Zvýšená frekvence cestujících je výmluva pro zpoždění vinou dopravce. Jela kratší než předepsaná souprava (místo dvojice jednotek sólo) nebo v jízdním řadě je nesmyslně krátký pobyt.
Jako jak odstavení vozidel ?
Myslí se tím záložní vozidlo?
Taky by mě zajímalo.
Myslí se tím nasmlouvaná vozidla, která jsou nahrazena jinými, např. na trati Česká Třebová-Zábřeh má na osobních vlacích být zpravidla Stadler a v poslední době se ČD několikráte stalo, že do Zábřehu prodloužili Os od Kolín s Peršingem a Bdmtee…
V neděli to je turnusově, to není kvůli odstavení Stadlera.
To samozřejmě vím, leč občas nevyšly ano jiné dny…
Když si kraj objednává Stadlery na krev – tedy 4 ze 4, tak ať se nediví
Kraj nezakazuje mít Stadlerů víc. Třeba 4.5 (4 předepsané, záloha společná pro sousední kraje)
Nezakazuje, ale připlatit nechce. Tak ať se smíří s náhradou 810/814
Dopravce nevypravil co má, tak ať je rád že dostal zaplaceno (nasmlouvanou cenu sníženou o smluvní pokutu).
Nevypravil co má, ale spoje většinou vypravil a neodřekl, takže zaplaceno má dostat i tak. Lepší, když místo 841 jede 814, ale jede a načas, než když spoje zruší.
To je ale problém dopravce, že nemá vozidla která se zavázal ve smlouvě provozovat.
A co je na té soupravě od Kolína špatného, horší než motorak?
Tipuju není nízkopodlažní a Sysel je ve verzi bez zvedací plošiny? Proč kraj trpí na korydoru bariérový syslograf?
Protože je syslograf levnější než nízkopodlažní panťák.
Keby tie čísla vezmeme podľa slovenského/českého pravopisu, Leo dostal 43 000 Kč a ČD 146,44 Kč. Bodka znamená krát, čiarka znamená oddelovač celej a desatinnej časti. 215 . 200 = 43 000; 1,046 . 140 =146,44
Netuším, co se tu pokoušíte sdělit, ale v normálním textu (nikoliv pouhé matematické notaci) je pro násobení stále vhodné používat symbol „x“, který lze v běžné praxi nahradit malým písmenem „x“ (v některých typech písma od sebe ani nejsou k rozeznání). Pokyn „zvoňte 2x“ je určitě pochopitelnější, než kdybyste místo „x“ použil tečku. A co se týče znamének v desetinných číslech, časových údajích atd., tam je přirozené, že se praxe internacionalizuje a tedy v těch zemích, kde mají konvence anomální, si lidé musejí zvykat i na ty způsoby psaní, které ve světové praxi převažují.
Nevím jak v Tatrách, ale v Česku se smí použít, ve vztahu k penězům, tečka jako oddělovač tisíců. https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=791
Také na rozdíl od braťků používáme pro násobení „×“, násobící tečku „·“ případně nesprávně „x“ či „*“, protože korektní znaky nejsou na klávesnici.
U té částky pro ČD samozřejmě chyba je
Správně, smlouvy se mají dodržovat. Padni komu padni.
To se spíš divím, že se to tak dramatizuje. Prostě naprosto standardní vyúčtování. Samozřejmě že každý výrobce/dodavatel/dopravce má nějaké výpadky, nedodělky, vady, reklamace, z toho není třeba dělat senzaci. Samozřejmě jejich statistické vyhodnocení je jedním z měřítek kvality. A pokud by to přesahovalo nějakou obvyklou nebo přijatelnou míru, tak je to jistě pro obě smluvní strany důvodem k zamyšlení.
Okurková sezóna novinářů.
Mě zaujal popisek fotografie. Už jsem v ČT delší dobu nebyl, ale opravdu se stanice přejmenovala na „Česká Třebová u Bezpráví“? Existuje třeba „Loukov v Mnich. Hradiště“, tam to chápu, ale tady? To musel vymyslet nějaký šotouš duší i tělem.
Na fotce je vlak, který jede z Pardubic do České Třebové, a právě je u Bezpráví ;-). Žádná stanice se nepřejmenovala
Mě by se líbil název: Bezpráví v
Cechach – Česká Třebova u Usti nad Orlici, autobusovy terminál. To by byl kdejakej místní nadrazni občan nadšen.
Tak určitě je vtipné hledat v popiscích nějaké skryté druhé významy, nicméně i pokud je najdete, neznamená to, že na tom popisku je něco chybného nebo nesprávného.
Leo express je také národní dopravce.
Nechápu ty palce dolů. 🧐
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-dva-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-leo-express-34448/
Modrý gumy to ještě nevydejchali.
Deklarovaní národní dopravci tu jsou minimálně tři: https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-tri-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-regiojet-48475/ – což ovšem neznamená, že ti zbylí dopravci jsou méně národní. A pak tu ještě máme národního dopravce národa německého.
Poprosil bych redakci aby ty sumy za pokuty zapsala v nějakém trošku normálním formátu. Tohle je fakt zběsilost.
Z hlediska sazby patří mezi číslo a jednotku nezlomitelná mezera. Nez. m. je také možno použít pro oddělení trojic v dlouhých číslech. Novinář by to měl znát.
A nevím jak zadat   tady v diskuzi. Zkusím ji do šikmých závorek. 1Kč
Nefunguje, smazalo ji to 🙁
Pokuta 1046 korun a 140 haléřů 🙂
V přepočtu na kilometr platí LE o třetinu na pokutách více.
LET to má za zahájení provozu, kdy ty chyby lze označit za porodní bolesti, stejně jako Arriva. Spíše by mne zajímalo, za co jsou pokutovány ČD, když by techniky pro regionální dopravu mohli mít dostatek po opuštění několika regionálních tratí.
Leo express jezdí od roku 2012, takže jaké porodní bolesti ?
Že by to bylo tím, že jezdí nové linky?
To je stupidní výmluva, nezlobte se
Tak na ČD má Pardubický kraj prostě pifku, takže od nich si naúčtuje každé h…o
A od LE ne?
A LE pokuty neplatí?
Platí, ale ty mu kraj vrátí
Peníze půjdou na zvýšení komfortu cestujících, to že je dostane LE je Vaše konstrukce.
peníze půjdou do kapes krajských politiků, nic víc nic míň
LE tedy nějaký zkorumpovaný krajský politik?
Protože ne všude v ČR platí dogma o nenavyšování objemu veřejné dopravy a posilují se i výkony u ČD?
Např Středočeský kraj a Vysočina, takže si je ČD přesunuli tam.