Pardubický kraj otevřel po 12 letech poslední opravený úsek silnice Ústí nad Orlicí – Choceň
Opravu posledního úseku zkomplikovaly sesuvy půdy.
Pardubický kraj dokončil rozsáhlou opravu silnice II/315, která spojuje Ústí nad Orlicí a Choceň. Od dneška mohou řidiči využívat úsek Hrádek – Ústí nad Orlicí v režimu předčasného užívání.
Konec opravy oznámil Pardubický kraj v tiskové zprávě. Řidiče v místě upozorní značky na to, že projíždějí stavbou. Dokončit zbývá už jenom dílčí práce, které nebudou překážet dopravě.
Silnice II/315 spojující Ústí nad Orlicí a Choceň patří k významným silničním tahům. Patnáctikilometrový úsek se postupně modernizuje od roku 2011, komunikace mezi Hrádkem a Ústím nad Orlicí byla poslední chybějící částí a její modernizace trvala přes dva roky.
„Jedná se o nejkratší spojku pro občany, kteří míří z Ústí nad Orlicí na dálnici D35. O tom svědčí i fakt, že tudy denně projede téměř 7000 aut. Jednalo se o opravdu komplikovanou stavbu V roce 2020 zde kvůli akumulaci vody v podloží došlo k lokálnímu sesuvu půdy. Proto jsme v místě umístili monitorovací sondy, provedli protierozní opatření a vše řešili s hydrogeology. Nyní je podle oborníků svah bezpečný a stabilní, ale jeho stav budeme i nadále preventivně monitorovat,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Oprava na dvě etapy
„Sondy původně nenaznačovaly žádné obtíže. Nakonec se čekalo na definitivní technické řešení. Projekt musel být navíc v úseku sesuvu vyňat z původního evropského projektu a řešen zcela samostatně. Děkuji občanům Kerhartic za trpělivost a pochopení, protože nastalá situace netěšila nikoho z nás. Osobně jsem to vnímal o to více, že v regionu žiji a pravidelně se v něm pohybuji,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Oprava tohoto úseku vyšla na necelých 72 milionů korun bez DPH. Samotná modernizace tříkilometrového úseku mezi Ústím nad Orlicí a Hrádkem byla rozdělena do dvou etap. První etapa řešila část mezi Hrádkem a Sokolskou ulicí v Kerharticích. Ve druhé pak šlo o samotnou komunikaci druhé třídy, která dominantně vedla mimo obec podél Tiché Orlice.
Došlo k výměně svrchní části silnice, sanaci trhlin v podloží, modernizaci odvodnění, vybudování nových propustků, rozšíření krajnice a instalaci nových svodidel. Důležitou součástí projektu bylo i vybudování nové opěrné gabionové stěny o délce půl kilometru, která bude vozovku chránit před svahem nad ní. První etapu stavěl Strabag, druhou začíná za 42 milionů společnost Eurovia CS.