Pardubický kraj otevřel po 12 letech poslední opravený úsek silnice Ústí nad Orlicí – Choceň
Opravená silnice II/315. Foto: Pardubický kraj
Opravu posledního úseku zkomplikovaly sesuvy půdy.
Opravu posledního úseku zkomplikovaly sesuvy půdy.
Jestli to dobře čtu, 15km silnice 12 let?????????? Bez ohledu na terén, komplikace, atd, taková doba je naprosto šílená, nepřijatelná, ostudná!!!! Jak by něco podobného trvalo třeba v Norsku daleko za polárním kruhem v horách, kde velmi často prší nebo sněží, fouká, mnohem nižší teploty, v zimě tma. Tipuju max. 3 roky.
Chce to svůj čas, dělat věci rychle…
Připojení Ústí na Orlicí na D35 je poměrně dost na „houby“. Sice tři silnice, ale ani jedna žádné zvláštní kvality, spíš naopak.
Problém je že je to docela přes kopečky a hlavně příjezd je vždy přes nějakou osídlenou obec nebo část města a vzhledem k terénu to nemá jednoduché řešení.
Nejméně špatným řešením, podle mého názoru, je postupně vybudovat obchvaty na I/14 (Česká Třebová, Ústí nad orlicí, Libchavy) a pak napojit směr Libchavy na přivaděč Choceň a její obchvat zkapacitněnou komunikací. Ideálně protáhnout I/17 až ke I/14 v prostoru Libchav/Českých Libchav.
Otázka je i jak i lépe připojit Žamberk, tohle by docela mohlo pomoci i jemu.
Ten má kapacitní jedničku na Vamberk a odtud budované obchvaty a napojení na Dálnici přes Borohrádek. Na druhou stranu jednou dojdeme k tomu, že silnice Jablonné – Lanškroun – D35 potřebuje částečně novou trasu.
Obchvat Libchav nebude. Obyvatelé nechtějí vozovku nad městem. V Ústí nad Orlicí čekám také odpor. Obchvat Třebové max ve variantě bez přemostění po severních polích.
Připojení Ústí bude v pohodě až bude obchvat Mýta, Chocně a jednou i Mostku. Zbytek se kvůli intenzitám nevyplatí.
Z České Třebové se vyplatí jet na Prahu přes Svitavy.
To jsou ty „moderní“ štěrkové krajnice, co se do ní zaboří i bota? Měl bych strach vjet na to autem, i kdybych tam musel jen pomalu zastavit.
Podle fotek je to uvácované. Když to uneslo xtunový válec…
Až se to zazelená, deštěm se to omyje, tak si toho nikdo ani nevšimne.
Předtím tam krajnice nebyla a asflalt končil na hlíně, teďka je pod krajnicí kamenná zídka.
Tedy to stavěli současně jako sousední trať? Pěkné plánování.
Tam bylo všechno špatně a hlavně neplánovaně. https://www.pozary.cz/clanek/81991-obri-jerab-se-na-usteckoorlicku-prevratil-na-bok-hasici-zachytavali-unikajici-hydraulicky-olej/
Ano, měli tam mít kolejový jeřáb, ten by se nepřevrátil. Sice by tam nedosáhl, aby postavil většího bratříčka, ale bylo by to šotosprávně.
http://www.vladanfoto.cz/files/uo_mendrik_4/14-03-30-usti-nad-orlici-011.jpg
Převrácený a na kola postavený je ten drobek vedle tyčícího se příhradového ramene.
Smůla se lepí na paty:-) Asi špatné místo, špatný kopec https://pardubice.rozhlas.cz/po-stopach-legend-a-povesti-v-usti-nad-orlici-8366126.
Mno současně. Tento úsek v Kerharticích 2021-23, kdy už byla trať roky hotová a otevřená. Kdo potřeboval z Ústí do Brandýsa, měl při stavbě ústeckého nádraží hned dvě náhradní cesty: přes Riviště, nebo Sudislav.