Pardubický kraj odkoupí od ČD havarovanou parní lokomotivu. Chce ji pro muzeum
Parní lokomotiva 310.922 deponovaná v České Třebové. Foto: Pardubický kraj
Nepojízdný stroj vyjde kraj na tři čtvrtě milionu korun. Po opravě se vrátí na koleje.
Pardubický kraj je dlouhodobě turisticky nejméně navštěvovaný. Jestli to zachrání zrovna tímhle, nevím, nevím…
Sjezdovky a lyžování nepřipadají v úvahu. Takže zavést pěstování vína jako v Podyjí?
Tak rychle ta globální změna zase nepřichází…
Koukám, že se ČD pomalými krůčky zbavují (už konečně) své Nostalgie.
Jaké bude mít vlastnicvké označení? CZ-PK
Není to málo peněz za takový stroj?
Oprava bude násobně dražší.
tipnul bych ze oprava uz bude zaplacena – bude zasmodrchana v rozpoctech 464.102, Conrad a dalsich……….
Jak podle vás souvisí tato parní lokomotiva s majetkem (a tedy i pravomocí a financemi) NTM?
To nic nemění na tom, že ta cena není vysoká ne?
Muzeum v Dolní Lipce? Ježišmarjá proč? 🙂 Někdo z Pardubic by se měl zajet podívat do Vidnavy, tam bylo taky železniční múzeum…
Bednar si slusne namotal Netolickeho, doji ho do doby nez bude jiny hejtman.
Ježišmarjá, proč ne.
Dolni Lipka je bullshit, Ceska Trebova to by bylo depo pro muzeum panecku! Stred CR, dobra dostupnost, kapacita.
A pak vyčítejte Kolešovickým, že jezdí do Rakovníka autobusem a ne vlakem.
A co mají společného Kolešovice s Pce krajem.
Porovnávám dostupnost Kolešovic vlakem s Dolní Lipkou a Českou Třebovou. V Narážce na to, jak si stěžuje, že je to do Dolní Lipky daleko.
A v Kolešovicích je snad nějaké železniční muzeum (a navíc vlastněné krajem)?
V Český Vepřový už muzeum mají. Akorát to tam pálí autogenem.
Jj, ETCS kolem dokola….. Pro parní muzejní depo jak dělaný 😁 Jste za kašpara, pane
podivej se do UK! jiz dnes 3 parni lokomotivy maji ETCS! sam jsi kaspar
pokud budeme chtit coudy dal musi se resit ETCS, pokud ne tak nema smysl je dale provozovat
Ano, správně jste si odpověděl.
Národ netouží platit desítky milionů za jednu parní lokotku (plus ETCS).
Čili např. nadprůměrně velká/těžká lokotka Albatros ve firmě ČD v České Lípě je příkladem dinosauřího myšlení. Ale pokud na ten nesmysl v Lípě firma neplýtvá dotacemi a bankovními úvěry a provozním cash-flow, tak ať zaostalí nádražáci ve svém volnu dělají co chtějí.
Po příkladu dotovaných rozhledem umístěných v údolích už daňového poplatníka kdejaká blbost nepřekvapí.
hehe souhlasím ! doba kdy ČD mohlo lít ročně desítky milionů do ČD Nostalgie jsou pryč a pokud to budou dělat dále tak jsou diletanti. Nechal bych v každém ČD muzeu jeden malý stroj ( Lužná/Olomouc) a zbytek odstavit jako statický exponát. A pokud někdo bude chtít jezdit s velkými tak ať si na to sežene peníze po své ose a vše si platí sám. České Dráhy nejsou dojná kráva, bohužel většina lidí má myšlení z dob 90 let….
Je to tak, muzea mají mít vlastní subjektivitu a hospodaření. ČD má být možná malý přispěvatel, nikoliv hlavní donátor. Ať se všichni šotoušci ukážou jak mají historii v lásce. Oni ji všichni v lásce mají, dokud jim tu lásku platí jiní.
„doba kdy ČD mohlo lít ročně desítky milionů do ČD Nostalgie“
Kdy to bylo a proč to není vidět? Kdyby lily desítky milionů, tak tahle věc nestojí ve Třebové neprovozní.
Naposled to bylo asi za bolševika, ale těch milionů tenkrát nebyly desítky, protože tehdejší finanční relace byly zcela jiné
Nostalgie mela rozpocet kolem 50 mio czk na rok !!! drive i vice
Twl Axeli…
Axeli!!!
Lokotka ? Dotace ? Nádražáci ?
Axel má zas vycházky a dostal se k počítači ?
Admin se ho teď snaží banovat co nejrychleji, takže každý den nový nick. Jede jak na běžícím páse.
Axel?
Bacha na to! Axel rozjíždí flašinet a střídá přezdívky s nebývalou rychlostí!
Právěže ne, taková „Moravská západní“ směr Chornice a Prostějov by byla pro prezentaci veteránů naprosto skvělá.
Jen škoda těch vytrhaných kolejí ve stanicích, kvůli kterým se na trať mimo pravidelné spoje už skoro nic nevejde 🙁
Dolní Lipka mi přijde dostupnější než Vidnava.
Vidnava si bude muset říci svému kraji
Vám příjde jo? A kolikrát do toho múzea pojedete?
Například já jsem ve Vidnavě byl v minulosti několikrát, a to i v muzeu, když ještě existovalo – a jeho zrušení je ostatně i frapantním příkladem toho, jaký vztah mají hanácké suché řitě k tomu, co není Olomouc nebo její nejbližší okolí a jak se (ne)starají o ostatní oblasti kraje.. V Dolní Lipce je „lokálková“ topírna s původním vybavením (točna, vodní jeřáb, atd.), ale v posledních desetiletích už ta zařízení nebyla potřebná a hrozila jejich budoucí likvidace, takže je jen dobře, že ten areál získává nové a smysluplné využití, které zároveň podpoří zájem turistů a výletníků o návštěvu odlehlé oblasti.… Číst vice »
Je to trochu off-topic, ale když tyto informace by si měli přečíst a hlavně uvědomit zavilí moravisté ze svitavského okresu, kteří by chtěli být součástí některého moravského kraje…
Muzeum ve Vidnavě je přeci přestěhováno do Hradce Králové. Takže předpokládám, že dostupnost je podstatně lepší. Kolikrát jste tam ročně byli? Jestli to nebude specifickým oborem?
Muzeum v Dolní Lipce by mělo těžit z Dolní Moravy a Muzea Československého opevnění Králíky.
Nic proti muzeu SaZ techniky v Hradci Králové, je dobře, že existuje – ale HK by měl dost atraktivit i bez tohoto muzea a Vidnavě a tamnímu regionu už bez toho muzea vlastně nezůstalo nic lákajícího návštěvníky svojí ojedinělostí Od lyžařských aktivit provozovaných v Dolní Moravě ani v Červené Vodě bych velký přínos pro železniční muzeum v Dolní Lipce neočekával, ale muzeálně provozovaných objektů opevnění z doby končící 1. ČSR je tam v okolí hodně a jsou to vlastně také zařízení technická, takže tam určitá blízkost je. A nelze zapomínat ani na Poláky, kteří, pokud vím, v regionu jižně od… Číst vice »
Kraj se má starat o všechno? .)) A proč?
Minimálně proto, že tam všude žijí jeho občané, od nichž získává finance z daní.
No a co, to má financovat přiblblé muzeum s návštěvností, vy plus dalších 6 za rok když má krak milion obyvatel? A jinak jste zcela zdráv?