Pardubický kraj chystá železniční muzeum v Dolní Lipce, soutěží projektanta
Parní lokomotiva 310.922. Foto: Pardubický kraj
Muzeum má využít soubor historických objektů v Dolní Lipce.
Muzeum má využít soubor historických objektů v Dolní Lipce.
A k čemu je to dobrý?Zase jedno muzeum,kde bude jedna provozní mašina a zbytek bude „šrot“čekající na MOŽNOU opravu.Za pár let se zjistí,že nejsou peníze ani na provoz mašiny a ani na muzeum.Byl jsem se podívat v depozitu v Chomutově a pojalo mne smutno.Tady by se měly vynakládat prostředky státu(kraje)a uvést do provozu co nejvíce mašin.Už hrozí že to nikdo nikdy nedá dohromady
Šrot bude do budoucna jen stoupat na ceně… Stačí to skladovat dost dlouho na to, aby se to dalo prohlásit za neopravitelný.
Ještěže tam nejsou mechaniky. Už bychom tady hned měli druhé Martinice.
Inu, snad je tam remíza či rotunda dost velká, aby se tam přesunuly stroje z kolesovky
Neuvěřitelné. Silnice jsou tady (v Pardubickém kraji) horší než v Rumunsku, nemocnice nejspíš taky, ale to zjevně vedení kraje nezajímá. Fotka u nového muzea je pro ně důležitější
Přitom kdyby se hlavní proudy přesunuly zpět na koleje, nebyly by silnice tak zdevastované a lidé tak nemocní… Pravda, tomu ale samotné muzeum nepomůže.
Nejni nad to, brečet nad dopravou, která na kolejích nikdy nebyla.
Na to, jak tečou v autobusech *, mají zajímavé priority…
* nejen aktuální potíže s Busline, ale celkové neustále snižování objemu kilometrů a prakticky nulový provoz o víkendech.
Zajeďte si do jižních Čech. Větší peklo nenajdete.
Pro pobavení si zkuste najít připoje osobních vlaku na rychlíky i na sebe navzájem ve stanici Veselí nad Lužnicí. Pohled na dva pantery, jednoho, co čeká ve Veselí a druhého v Hradci…při přestupní době 1hod nebo 1:45, je vskutku tep zrychlujici
Ps: podívejte se taky na víkendové spoje např. Mezi Hradcem a stráží. Taky super
Když si zrušili vlaky jako základ… Mnoho lidí už tak sahá po autech, protože jedou stejnou silnicí buď rychleji, nebo do stejné kolony (svých aut). Přípoje jsou komplikované a nespolehlivé, některá období zcela hluchá…
Vlaky které tvoří doopravdy základ, jezdí dál…
Zrušeny byly zoufalosti kolem kterých se stejně musel platit i bus.
Ale vám o kvalitní veřejnou dopravu nikdy nešlo.
Tak třeba Dívčice-Netolice bylo zavřít naprosto debilní a ničím neospravedlnitelné, když je ta trať úplně rovná a tedy snadno zrychlitelná, a panter stejně dřepí v Dívčicích. To je úplně typický kandidát na elektrifikaci a pásmování příměsta tam, a trať, kterou by nikde v dopravně fungujících zemích nezavřeli, ale naopak zlepšovali.
A teď si představte, že o rozvoji budějovického S-Bahnu budete opravdu muset rozhodovat a řešíte rozvoj linky do Dívčic.
Co si vyberete?
1) Praktickou novostavbu a elektrizaci tratě do 2,5 tisícových Netolic?
2) Podstatně kratší spojku mimo Číčenice do trojnásobně větších Vodňan?
Ten mínus máte ode mě…
Má to jen dva háčky.
– Spojka do Vodňan pravděpodobně nikdy nebude, vzhledem k tomu, že jí spržel reálně ani nepřipravuje
– Rekonstrukce trati do Netolic znamená více méně opravu s projektem, max přeložku jednoho oblouku + 12km drátů, zatímco Vodňanská spojka vyžaduje několik kilometrů nového tělesa přes podmáčené území a rybník + 6km drátů, tedy rozhodně by v žádném případě nemohla být levnější.
Jste špatně informován. Právě běží ASP tratě ČB – Plzeň, v jejíž jedné z variant je právě spojka do Vodňan řešena, zatímco obnova tratě do Netolic nestála SUDOPu v rámci „benefitizace“ ani za zmínku 🙂
Do Vodňan 4 km, z toho drahá novostavba 1,5 km.
Do Netolic? 18 oblouků, z toho podle „kuku“ jeden by mohl vyhovovat na 100 km/h…
https://youtu.be/lpk612J7a1I
Druhý díl si najděte sám, dva odkazy to tady nemá rádo.
„Kurňa chlape, když už píšete kraviny, tak si to alespoň trochu vyfutrujte“. To nejsou žádné obloučky o pět stupňů…
Ten mínus máte taky ode mě.
Prosímvás pane Šimrale.
Na 100km/h (I=150) to vychází celé od prvního oblouku za žst. Dívčice, až k protioblouku před Libějovicemi, kde by to bylo na 70(což je to, co by se ideálně přeložilo), a dál až k rybníku rabinec, kde by byla v oblouku 60(I=130). Dál to jde na 95 až k závodu triumf, kde by první oblouk vyšel na 70 a druhý na 60 ve směru do Netolic. Protioblouk před stanicí Netolice je na 70. Se stavěním pouze v Mutějovicích a Netolicích a akcelerací pantera tam fakt není jediný problém, který by se musel řešit „novostavbou trati“.
Přibližně takto to vypadá na současných směrových poměrech pro I130/I150
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVCI__7J5zqxd8_igX7kxcwhVaSBYlkdidT2bTUo-kRB3WGQ_pYTUt5ADhXpJZHHRw74yS67rpWV5boniMqGuevHrOdvo-9n9upIlelIqLcZuGTGPJXv4GRQHN5qSbmItN6JarxUO7wzgKXYSPlKw9F=w1397-h763-no?authuser=0
Silnice I/20 je v příměstském úseku velmi vytížená,v ČB není kde zaparkovat..Takže předpokládám,že v případě kvalitní dopravy a minimálně 60minutového intervalu i Petr Šimral rád ponechá svůj automobil na P+R v Netolicích a použije vlak.A já,kdybych byl na onom rozhodovacím místě,bych otevřel ta dvířka do pece ještě trochu víc a zcela vážně bych uvažoval o prodloužení tratě z Netolic až do Prachatic se zapojením do tratě ve směru od Vodňan,žádné mimořádné překážky v trase nejsou.
Zase ty Vaše oblíbené lokálky s potenciálem. Jediné místa, která mají zastávku vlaku na trati Dívčice – Netolice jsou ta jmenovaná (a ani tam to není ideál), vše ostatní (Netolice zastávka, Holečkov, Malovice u Netolic, Libějovice) jsou zastávky „v poli“. Tam se nenaplní ani 1x 810. A pro obsluhu Podeřiště, Malovic, Maloviček, Novosedel bude podél té trati stejně jezdit autobus. Jak se ta trať dá vylepšit, aby jí mohli cestující využívat? Zadrátování a zvýšení rychlosti jí nepomůže. Buď byste jí musel přetrasovat k obcím, čímž jí nenarovnáte, ba právě naopak, nebo byste musel ty obce přesunout k trati. Ani jedno… Číst vice »