Pardubický kraj chystá železniční muzeum v Dolní Lipce, chce exponáty NTM
Parní lokomotiva 310.922. Foto: Pardubický kraj
Součástí areálu je i točna z 80. let 19. století. Malé muzeum má v autentickém prostředí prezentovat dobové vybavení výtopny.
Tak doufám, že neudělají muzeum z celýho nádraží, mechaniky ale už jsou pryč.
Jinak Dolní lipka by si taky zasloužila vysoké nástupiště (jako v Lichkově) místo 3 koleje od budovy.
Nic proti muzeu. Jen si myslím, že priority pro čerpání dotací z EU by měly být trochu jiné…
Jinak obecně mám pocit, že drážní muzejnictví trochu naráží na to, že zde existuje spousta malých spolků, které se spolu navzájem nebaví a nejsou schopni vytvořit společnými silami nějakou větší expozici či projekt.
Jen v Pardubickém kraji:
– Muzeum starých strojů Žamberk
– Letohradský železniční klub
– Muzeum technických zajímavostí Choceň
– Muzeum Rosice
A možná ještě někdo další.
ovšem jediný krajem protěžovaný a nekriticky podporovaný je ten první
Jen pro představu – jak by vypadala „kritická podpora“?
Mě by zase zajímalo to protěžování. To je nějaké prokopávání muzea bagrem, nebo snad krumpáčem?
Dobrá myšlenka. Přeji panu hejtmanovi, aby to vyšlo. Současně by se měl zasadit o zajíždění vlaků až do Štítů (ne, aby končily 4 km před tímto městem) a aby dopravci nasadili z Ústí nad Orlicí do Lichkova vozidla elektrické trakce.
Aby v Lichkově vznikl zbytečný přestup?
A víte o tom, že to je otevřená podpora kamarádů jen pro obyvatelstvo zabalená do krásného pozlátka?
Štíty patří pod okres Šumperk. A když nevadila Regionova z Žatce do Mostu celou cestu pod dráty, tak proč by se tady mělo přestupovat na 1 až 2 zastávky?
Ani teď nevadí regionova z Benešova do Tábora.
Tady by chtělo především dotáhnout elektriku do Králíků, kde by přestup směr Mlýnický dvůr (do něčeho méně kapacitního) nebyl tak tragický.
Štíty jsou bohužel v Olomouckém kraji a aby tam byla objednána doprava se musí kraje dohodnout oba. A nebo by musely Štíty chtít přesun do Pardubického kraje.
Jakmile dotáhnete dráty do Králík, tak zbytek tratě končí. Protože to zmiňované „méně kapacitní“ by byl autobus. Myslíte to dobře, ale reálně byste dosáhl tohoto výsledku.
A proč by to nemohla být regionova? A přestup hrana – hrana, ta elektrická jednotka by tam mohla dojíždět do nějakého šturcu, takže by to nemusel být problém.
Technicky mohla, samozřejmě. Ale vzhledem k tomu, že za Králíky jezdí cca 50 lidí denně, tak by to reálně byla jedna z prvních tratí na odstřel.
Protože peníze…
A při tom je to úplně ideální trat pro Qku vozidlo. Dlouhá a rychlá štreka pod dráty do kopce. Tam kdyby šla tahle snaha
To je hezké, že Ksandr hledá spolupráci v regionech, to by mohl pro začátek vrátit 404.003 tam, kam patří: do výtopny Kořenov.
Zajímaly by mne ty mínusy, jaký maji důvod? Že by zaměstnanci NTM?
Drážní Muzeum v dolní Lipce? Jasně!
Drážní Muzeum v Chocni? Jasně!!!
Drážní Muzeum v nádražní budově Ú.n.O? Jasně!!!!!!!
A vadilo by to něčemu? Železnice psala dějiny našich zemí. Bude-li to smysluplné muzeum s exponáty, které by jinak byly soustředěni jen v depozitáři v Chomutově nemám problém. Zkuste se zeptat lidí, kteří tomu věnují péči a zkouší zachránit nebo zprovoznit kus historie. A v Chocni to ve výtopně SteG neklaplo. Takže za mě jasně!!!
Do nádraží budovy v Ústí nad Orlicí se parní lokomotiva nevejde bez bourání nosných stěn. Možná tak nějaká důlní, rozebrat a nanosit dovnitř. Venkovní expozice v podobě lokomotivního pomníku není to pravné ořechové.