„čeká nás také nezbytné úřední kolečko, ale v polovině příštího roku bychom to dle odhadů mohli mít vyřízené“
Co na tom proboha chtěj ouřadové dělat víc než rok??? Tohle by snad šlo udělat za měsíc nebo v horším případě PÁR měsíců. Kdyby ovšem hejbli tou zadní částí těla…..
John334
1 rok
Zvláštní, když je to tudy kratší a kvalitnější cesta. Já jsem si myslel, že tohle je přesně smysl takových kvalitních silnic II. třídy, že díky nim se odlehčí přetíženým silnicím I. třídy.
Rozdíl jen 1,2km, časově obdobně.. „Zkratkou“ se jede jen kousíček od hlavního náměstí ve Svitavách, po I/43 „jen“ místní části Lačnov, která je ale dost dlouhá. Ani jedna z variant mi nepřijde jako výhra a sám jezdím různě dle aktuální nálady… Obchvat na konci roku vše vyřeší
Však tou alternativou má být obchvat Svitav, který bude zprovozněn koncem roku. Pro transit na Brno ideální. Je to sice delší trasa, ale nemusí se přes město se třemi kruhovými objezdy. I když to bude přes obchvat delší, bude to rychlejší a za méně paliva.
SYN
1 rok
Tak základem je existence „nějaké lepší“ nebo aspoň srovnatelné alternativy. Zatím v průběhu minulého roku to bylo „kvůli“ budováni obchvatu (přeložka I/43) doslova masakr, jel jsem tama 3x a byl to očistec… opravdu nevím zda neexistovala jiná možnost než na rok zavřít „starou“ kompletně (jasně, „jenom“ v úseku Na Zavadilce – Lány 3km, ale objížďka pro náklaďáky(!!) skrz celý Hradec n.Sv. a pro osobáky „hezkých“ 13km po silnicích III. třídy na Vendolí… To teda fakt nebylo dobře vyřešené a stálo to spostu děr v silnicích které na to nestačily, v pneumatikách které do nich zapadaly a o nervech řidíčů i… Číst vice »
Tak jsem se teď díval a UŽ ZASE to bude na měsíc kompletně zavřené…
„Kvůli stavebním pracím na mostě dojde od soboty 22. dubna do středy 24. května 2023 k úplné uzavírce silnice I/43 od křižovatky „Zavadilka“ směrem do Svitav.
Objízdná trasa bude vedena obousměrně pro veškerý provoz po silnici III/3665 a po silnici III/36625 přes obec Hradec nad Svitavou.“
Vladimír
1 rok
Při pohledu na mapu mám dojem, že pro úřad je lepší pustit kamióny přes centrum Svitav než uvedenou zkratkou. Jen můj dojem, neznám to tam.
Mám obavu, že ve směru od Litomyšle míní hnát kamiony až na křižovatku na I/35 u Koclířova (nikoli Lačnovem, který je pro nákladní auta zakázaný – kvůli úzké silnici a podjezdu pod tratí). Ta koclířovská křižovatka bývá zacpaná už teď, pak by byla totálně.
Hm, „víc přes centrum“… pokud se bavíme o současném stavu, tak je delší trasa „intravilánem“ I/43, Lačnov je dlouhý jak písnička a celou dobu „po návsi“, mezi domy, to není „průmyslové předměstí“ jako třeba Pražská…
Z hlediska PR si myslím že není moc dobré když chřestí šavličkama už dopředu, aniž by věděli jak moc to bude vůbec potřeba.
Josef
1 rok
Autor by si měl zjistit alespoň názvy obcí, tyto data jsou zásadní, ale tento novinář je asi jenom pseudo novinář
Mikuleč, Kukle, Javorník, všechno to jsou vesnice na uvedené „zkratce“ – když už tady chcete hejtit, prosím napište v čem konkrétně nějaké názvosloví nesedí.
Obyvatelé Mikulče je správně. Nebo snad místní skloňují jinak?
Peeetr
1 rok
Se zase čeká na „něco“. Satelitní mýto pro náklaďáky už je zavedené, tak by měli okamžitě zpoplatnit minimálně kamiony nad 12 tun, aby pořádně solili pokud pojedou po malé místní silničce, a svou jízdou ji poškodí víc jak 10.000 normálních osobáků.
Nejlíp aby tam nejeli vůbec a firma musela expedovat po kolejích, nebo zkrachovat.
Alibaba
1 rok
Doufám, že policajti schvalují jen použité značky a jejich umístění (a taky poradit kam je umístit), protože o dopravní koncepci (zákaz jízdy aut nad 12t) maj rozhodovat obce, a kraj.
To bohužel doufáte marně. Samospráva tahá za kratší konec provozu. Místní úpravu (dopravní značení) schvaluje státní správa, policie (u dálnic ministerstvo vnitra) je dotčeným orgánem.
Dopravní stanovení stanovuje pověřená obec (zde pravděpodobně Svitavy) v přenesené působnosti (tzn. úředníci sice sedí na městském úřadě, ale nepodléhají starostovi ani zastupitelstvu). Policie je dotčeným orgánem, ale určitě nemá „poslední slovo“, dopravní značení může úřad stanovit i přes nesouhlas policie, když je to v rozhodnutí odůvodněno. Je ale pravda, že někteří úředníci se bojí a značení přes nesouhlas policie odmítají stanovit.
A PCR se zase casto boji vystoupit i vuci tem nejhorsim zhovadilostem panu uredniku. Tahle mince ma bohuzel obe strany.
mgr.pavel
1 rok
„..nezbytné úřední kolečko, ale v polovině příštího roku “ – jako oproti vyřízení stavebního povolení pořád dobrý, ale neměla by takováto změna být záležitost pár měsíců?
Do doby otevření obchvatu kontraproduktivní (projíždění zástavbou v delší trase) a poté nejspíš zbytečné. Opravdu by se mělo s něčím takových fofrovat?
Dobrá připomínka že zde jde víceméně o NIMBYsmus (lepší varianta moc není).
Já spíš reagoval na nesmyslně dlouhou dobu toho povolovacího kolečka – vždyť jde o pár značek a nějaké lokální priority kraje nad směrováním tranzitní / nákladní dopravy. At si to klidně zamítnou či povolí, ale během pár měsíců 🙂
Stát šetří, zeštíhlujeme státní správu 😀
Obecně platí, že tyhle úřady jsou zavalené agendou a nestíhají + některé do toho jedou vlastní politiku (tohle se nám nelíbí, případně to smrdí odvoláním, soudem … raději to dáme dospod hromádky a necháme to chvíli vyhnít).
PetrN
1 rok
Myslím že tento „problém“ se vyřeší sám s otevřením obchvatu.. Hlavním benefitem cesty přes Mikuleč je, že se nemusí člověk ploužit dlouhým Lačnovem, pritom vzdálenost přes Mikuleč je jen o 1km menší (při relaci Brno-Litomysl)!!! S obchvatem nebude absolutně dávat smysl jet přes Mikuleč nákladním ani osobákům (vyjma snahy vyhnou se kousku mýta) kromě cest které budu začínat/končit ve Svitavách…
tak si musejí zvyknout
„čeká nás také nezbytné úřední kolečko, ale v polovině příštího roku bychom to dle odhadů mohli mít vyřízené“
Co na tom proboha chtěj ouřadové dělat víc než rok??? Tohle by snad šlo udělat za měsíc nebo v horším případě PÁR měsíců. Kdyby ovšem hejbli tou zadní částí těla…..
Zvláštní, když je to tudy kratší a kvalitnější cesta. Já jsem si myslel, že tohle je přesně smysl takových kvalitních silnic II. třídy, že díky nim se odlehčí přetíženým silnicím I. třídy.
Rozdíl jen 1,2km, časově obdobně.. „Zkratkou“ se jede jen kousíček od hlavního náměstí ve Svitavách, po I/43 „jen“ místní části Lačnov, která je ale dost dlouhá. Ani jedna z variant mi nepřijde jako výhra a sám jezdím různě dle aktuální nálady… Obchvat na konci roku vše vyřeší
Však tou alternativou má být obchvat Svitav, který bude zprovozněn koncem roku. Pro transit na Brno ideální. Je to sice delší trasa, ale nemusí se přes město se třemi kruhovými objezdy. I když to bude přes obchvat delší, bude to rychlejší a za méně paliva.
Tak základem je existence „nějaké lepší“ nebo aspoň srovnatelné alternativy. Zatím v průběhu minulého roku to bylo „kvůli“ budováni obchvatu (přeložka I/43) doslova masakr, jel jsem tama 3x a byl to očistec… opravdu nevím zda neexistovala jiná možnost než na rok zavřít „starou“ kompletně (jasně, „jenom“ v úseku Na Zavadilce – Lány 3km, ale objížďka pro náklaďáky(!!) skrz celý Hradec n.Sv. a pro osobáky „hezkých“ 13km po silnicích III. třídy na Vendolí… To teda fakt nebylo dobře vyřešené a stálo to spostu děr v silnicích které na to nestačily, v pneumatikách které do nich zapadaly a o nervech řidíčů i… Číst vice »
Tak jsem se teď díval a UŽ ZASE to bude na měsíc kompletně zavřené…
„Kvůli stavebním pracím na mostě dojde od soboty 22. dubna do středy 24. května 2023 k úplné uzavírce silnice I/43 od křižovatky „Zavadilka“ směrem do Svitav.
Objízdná trasa bude vedena obousměrně pro veškerý provoz po silnici III/3665 a po silnici III/36625 přes obec Hradec nad Svitavou.“
Při pohledu na mapu mám dojem, že pro úřad je lepší pustit kamióny přes centrum Svitav než uvedenou zkratkou. Jen můj dojem, neznám to tam.
Mám obavu, že ve směru od Litomyšle míní hnát kamiony až na křižovatku na I/35 u Koclířova (nikoli Lačnovem, který je pro nákladní auta zakázaný – kvůli úzké silnici a podjezdu pod tratí). Ta koclířovská křižovatka bývá zacpaná už teď, pak by byla totálně.
Ale ne, ne až na koclířovskou. Odbočí u Lačnova na novém kruháči a pojedou po novém obchvatu. Toto má platit až po jeho zprovoznění.
Tato zkratka vede de facto přes centrum víc. Je tam o dva kruháče víc, autobusové nádraží, veřejné budovy, náměstí kousek…
Hm, „víc přes centrum“… pokud se bavíme o současném stavu, tak je delší trasa „intravilánem“ I/43, Lačnov je dlouhý jak písnička a celou dobu „po návsi“, mezi domy, to není „průmyslové předměstí“ jako třeba Pražská…
Z hlediska PR si myslím že není moc dobré když chřestí šavličkama už dopředu, aniž by věděli jak moc to bude vůbec potřeba.
Autor by si měl zjistit alespoň názvy obcí, tyto data jsou zásadní, ale tento novinář je asi jenom pseudo novinář
Názvy obcí jsou z tiskové zprávy kraje.
Mikuleč, Kukle, Javorník, všechno to jsou vesnice na uvedené „zkratce“ – když už tady chcete hejtit, prosím napište v čem konkrétně nějaké názvosloví nesedí.
Mikuleč je tam snad jednou špatně vyskloňovaná, ale pokud není člověk přímo z ní, tak by to měl přežít. 😉
Obyvatelé Mikulče je správně. Nebo snad místní skloňují jinak?
Se zase čeká na „něco“. Satelitní mýto pro náklaďáky už je zavedené, tak by měli okamžitě zpoplatnit minimálně kamiony nad 12 tun, aby pořádně solili pokud pojedou po malé místní silničce, a svou jízdou ji poškodí víc jak 10.000 normálních osobáků.
Nejlíp aby tam nejeli vůbec a firma musela expedovat po kolejích, nebo zkrachovat.
Doufám, že policajti schvalují jen použité značky a jejich umístění (a taky poradit kam je umístit), protože o dopravní koncepci (zákaz jízdy aut nad 12t) maj rozhodovat obce, a kraj.
To bohužel doufáte marně. Samospráva tahá za kratší konec provozu. Místní úpravu (dopravní značení) schvaluje státní správa, policie (u dálnic ministerstvo vnitra) je dotčeným orgánem.
Dopravní stanovení stanovuje pověřená obec (zde pravděpodobně Svitavy) v přenesené působnosti (tzn. úředníci sice sedí na městském úřadě, ale nepodléhají starostovi ani zastupitelstvu). Policie je dotčeným orgánem, ale určitě nemá „poslední slovo“, dopravní značení může úřad stanovit i přes nesouhlas policie, když je to v rozhodnutí odůvodněno. Je ale pravda, že někteří úředníci se bojí a značení přes nesouhlas policie odmítají stanovit.
A PCR se zase casto boji vystoupit i vuci tem nejhorsim zhovadilostem panu uredniku. Tahle mince ma bohuzel obe strany.
„..nezbytné úřední kolečko, ale v polovině příštího roku “ – jako oproti vyřízení stavebního povolení pořád dobrý, ale neměla by takováto změna být záležitost pár měsíců?
Do doby otevření obchvatu kontraproduktivní (projíždění zástavbou v delší trase) a poté nejspíš zbytečné. Opravdu by se mělo s něčím takových fofrovat?
Dobrá připomínka že zde jde víceméně o NIMBYsmus (lepší varianta moc není).
Já spíš reagoval na nesmyslně dlouhou dobu toho povolovacího kolečka – vždyť jde o pár značek a nějaké lokální priority kraje nad směrováním tranzitní / nákladní dopravy. At si to klidně zamítnou či povolí, ale během pár měsíců 🙂
Být krajem, tak to navážu na otevření obchvatu, měsíc pozorování a vyhodnotím dopravní zátěž.
Místní doprava tam zůstane tak jako tak. Koupelnový nábytek, česká firma: https://mapy.cz/s/capumuceko
Na obchvat to navázáno bude, o tom se tam i píše.
Stát šetří, zeštíhlujeme státní správu 😀
Obecně platí, že tyhle úřady jsou zavalené agendou a nestíhají + některé do toho jedou vlastní politiku (tohle se nám nelíbí, případně to smrdí odvoláním, soudem … raději to dáme dospod hromádky a necháme to chvíli vyhnít).
Myslím že tento „problém“ se vyřeší sám s otevřením obchvatu.. Hlavním benefitem cesty přes Mikuleč je, že se nemusí člověk ploužit dlouhým Lačnovem, pritom vzdálenost přes Mikuleč je jen o 1km menší (při relaci Brno-Litomysl)!!! S obchvatem nebude absolutně dávat smysl jet přes Mikuleč nákladním ani osobákům (vyjma snahy vyhnou se kousku mýta) kromě cest které budu začínat/končit ve Svitavách…