Pardubický kraj chce začít městům dotovat sdílená kola
Kola nextbike v Hradci Králové. Foto: Nextbike
Kraj věří, že by dotace pomohla přesunu lidí z aut na kola.
Kraj věří, že by dotace pomohla přesunu lidí z aut na kola.
Jak sdílená, to bude provozovat neziskovka/družstvo a nikoli vydělávající firma na komerční bázi?
15 minut jízdy zdarma,“ uvedl náměstek pro dopravu Michal Kortyš. Já to mám 16 minut. Tak nevím co s tím.
15 minut jízdy zdarma k dopravě na autobus? Na ty autobusy, které kraj ruší jeden za druhým? Fakt ironie – v autobusových spojích se vesele škrtá, ale na dotování kol se najednou peníze najdou.
Za to Pardubický kraj nemůže že se tam nas*al Buz*aLine, který ty autobusy ruší jeden za druhým! Všichni ostatní dopravci tam jezdí bez jediného problému, jen Buz*aLine pod vedením Vařila tam ruší ty spoje. Náhodou, Pardubický kraj se alespoň snaží zajistit aby tam byla náhrada od ICOMu když Buz*aLine nevyjede, a má za to můj obdiv. A vám by se chtělo bojovat proti Vařilovi?
A kdo uzavřel smlouvu s Busline?
Pardubický kraj smlouvu s Buz*aLine uzavřel z toho důvodu, že byl k tomu ze strany ÚOHS a jiných vyšších úřadů donucen (protože Vařil má ÚOHS a jiné vyšší úřady omotaný kolem prstu), tudíž nedobrovolně. Už to konečně pochopte!
Skvělá věc, na které vydělají všichni včetně řidičů.
Jezdíte na kole i když je třeba kolem nuly? Když prší? Já jestli to teď do dubna bude kromě nějakých výjimečně teplých dnů i někdo mimo cyklo-ultras.
Jiná roční období v ČR nemáme?
Já vídám v Polabí dopravní cyklisty celý rok. Výletníky a sportovce v zimě výjimečně.
Ono Nizozemí nebo Kodaň maj deště, silnýho větru a teplot k nule v zimě celkem dost. Klíčový je mít po čem jet (bezpečná a udržovaná infrastruktura) pak takový věci jako nižší teploty nebo déšť člověk moc neřeší, jakmile si jednou zvykne. Samozřejmě extrém je extrém, i Finové přiznávaj, že pod – 20 Celsiovejch už počet lidí na kolech klesá docela výrazně. Ale když si člověk uvědomí, kolik lidí v zimě úplně v pohodě lyžuje, bruslí nebo provozuje jiný venkovní sporty, pokud k tomu maj vhodnou plochu/cestu, aniž by se tomu kdo divil, nepřekvapí ho myšlenka, že by i v zimě… Číst vice »
Jezdím v Pardubicích za každého počasí.
Nejhorší je déšť (to se opravdu rozmýšlím). Pod nulou a sněžení zas takový problém není.
Není problém špatné počasí, je problém špatné oblečení. 🙂
No kdyby místo toho udělali pořádek ve veřejné dopravě….např. sám znám příklad dojede vlak a návazný bus jede za fůru času a místo toho mrak lidí nasedne do auta ( blízcí si pro ně dojedou) a tak deset aut jede od nádraží a bus využijí max. dva-tři zoufalci viz. Žďárec u Skutče tam je to denní rutina, další případ Chrast, k nádraží v pracovní den jede 13 autobusů po nedaleké hlavní jezdí linka Skuteč – Chrudim stačí 700 m zajížďky a bude větší výběr spojů, samozřejmě vybrané spoje, to málo co tam jezdí je vždy v obležení cestujících zejména ráno… Číst vice »
Skvělý nápad. Je to způsob, jak začít zkusit lidi naučit přemýšlet jinak. Je to skvělý krok k naplnění Zelené dohody.
Pěkná pirátská pitomost. Kdo na kole dojíždět chce, tak už to dávno dělá a ty ostatní nějaké sdílení asi nepřesvědčí…
S tímto nesouhlasím, protože pokud víte, tak přeprava kol v autobusech (a ve vlacích když je vyčerpaná kapacita) je zakázaná, takže díky bikesharingu cestující přijede vlakem např. z Letohradu do Pardubic a v Pardubicích si půjčí kolo, na kterém dojede kam chce, a když tam je stojánek, tak ho tam odstaví a platí jen za ten čas, kdy jede na tom kole. Asi jako když člověk letí do USA a tam si půjčí auto, protože auto taky nedáte do letadla.
„na kterém dojede kam chce, a když tam je stojánek“
A když tam ten stojánek není?
Když tam ten stojánek není, resp. je moc daleko a člověk jede na poslední chvíli, tak platím ve Vídni za 2h výpůjčky furt míň, než kolik stojí parkování pro auta, akorát to kolo stojí opravdu před dveřmi 🙂
To je potřeba fyzický stojánek? Snad místo kde odstavit (parkoviště, široká cesta), převzetí půjčovnou(zóna v apce) a stupačku má kolo vlastní. 😀
Zóny skoro kolerují se stojany/parkovišti, ale přes centrum bývá velká zóna.
Možnost půjčit si kolo poblíž místa odkud chci a vrátit poblíž cíle přináší výhody.
Mechováci teď musí být pěkně naštvaní 😂 Prej “Pardubický kraj” a fotka z Hradce Králové… Ale dobře jim tak, mechovákům 😅
Proč naštvaný? Naopak, jen ať si Koněpůlky ten bordel taky užijou. 😀
Já vám dám “Koněpůlky” 😂 Dlouho byly Pardubice pod vedením mechováků, tak by to chtělo mechovákům vrátit i s úrokem 😂 Prostě zrušit Mechovský kraj, okresy Mechov, Trutnov, Záchod a Rychnov začlenit pod Pardubický kraj (samozřejmě nechat sídlo v Pardubicích) a Jičín třeba pod Středočeský nebo Liberecký, aby ten Pardubický nebyl tak velký 🤣
To je zase vyhazování peněz.
Ten kdo potřebuje jezdit pravidelně, tak si pořídí nějakou plečku vždycky.
Tak ono kolo ve vlaku zabere místo jak pro jednu až dvě sedačky. Ale jízdenka pro kolo bývá levnější než jízdenka pro cestujícího.
A v busech převážet kolo vždy nejde
A jak to souvisí?
Pro pravidelné ježdění znám lidi, co mají kole dvě. Jak doma, tak v cílové destinaci, kde pracují.
Když se člověk nepravidelně pohybuje po městě, kde se průjezdnost na kole silně liší podle čtvrtí, přičemž některý jsou v podstatě neprostupný, v jinejch je kolo super dopravní prostředek, nedaj se ty sdílený nahradit žádným počtem vlastních.
Navíc ne každý město je placatý jak Pardubice, aby člověku stačila libovolná plečka, kterou může nechat pár dní někde venku. Jsou města, kde se hodí aspoň funkční brzdy a pro většinu lidí i víc převodů…
A ve kterým jiným městě Pardubického kraje (než v Pardubicích) se tak nějak vyplatí provozovat sdílená kola?
Už teď sdílené koloběžky se válí a překáží na místech stojánků kol, přičemž mají vlastní malý stojánek, takže můžou stát vedle.
Na ty převody jsem celkem zvědavej…
Pokud se podíváte na například na mapu sítě nextbike, najdete tam mnoho měst velikosti těch, která jsou v Pardubickém kraji.
Našel jsem mapu, ale nějak mě to nepřesvědčilo o nutnosti tuto oblast dotovat (a to ani přímo v Pardubicích).
Uvidíme…