Pardubický kraj chce platit vlaky do Prahy, rozzlobil tím stát i nákladní dopravce
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Pardubicích. Foto: Jan Sůra
Sedm přímých vlaků odjíždí mezi sedmou a osmou hodinou ranní z Pardubic do Prahy. Pardubickému kraji se to ale zdá
Na jaře 2020 začne tříletá modernizace Velim-poříčany, bude problém protlačit do Prahy vlaky, které jezdí nyní.
A nepomohlo by uz take konecne zacit vazne a rychle stavet nove trate? Na HK a Pardubice je v planu nova VRT, byt to neni priorita c.1…
Min. by na ni mohli byt prevedene railjety a pendolina…
A co nakladni koridor take pres Hradec?
Chcete ještě další důkaz, že jsou kraje ve stávající formě úplně k ničemu?
Vsak ND nikdo nenuti jezdit pres kopec na Tisnov. Spise si meli davno vydupat draty z Jihlavy do Breclavi pres Znojmo a bylo by vymalovano.
Jako vstupenku na jednodenní výlet?
Docela jsem chtěl, aby se objednalo i něco jako Praha – Ostrava kvůli nočnímu spoji, třeba taktu 2h a míň zajímavým městům u trati.
Ale tohle je 1) Bez výběrka.
2) Není řečeno z čeho to kraj zaplatí. (netto smlouvu kde kraj očekává, že na jízdném vybere víc, to asi nemá)
3) Není to v noci.
Má to netto smlouvu. Kraj to nebude stát nic.
Nabídka je dostatečná….prostě si doma nevyhráli dost doma s vlackama. Smutný příběh.
Já na jednu stranu krok PK chápu (chtějí natahat lidi z aut do vlaků, aby si koupili Leošovy jízdenky a mohli tak v pohodě dojet až do HMP), na druhou stranu je to svým způsobem uplácení daňových poplatníků. Co já vím (a co jsem se dočetl níže), tak PK má docela dobrý IDS (v Pardubicích jsem byl jednou, takže nedokážu hodnotit, jak to je ve skutečnosti) a Středočeský s Prahou mají PID. Tak je otázka (když už mermomocí chtějí lidi poslat vlakem, ideálně bez přestupů, do Prahy, proč tedy nedojde k nějaké dohodě o spolupráci obou IDS). A kdyby někdo… Číst vice »
Pardubický kraj a dobrý IDS? Dovolte mi Vás nominovat na vtipálka desetiletí 😀 Možná myslíte to, co jsem psal já … to však byla ironie nejvyššího stupně 🙂
To mi kolega včera ráno říkal taky 😀 (ne fakt nevím, jaký to tam je) a je fakt, že jak je to vedro, tak ironii vůbec nevnímám 🙁
Ale i tak děkuju 🙂 Něco dalšího, co se hodí do životopisu 😀
Co je na IREDO špatné?
To, že nelze zakoupit přestupní jízdenku bez čipové karty.
LEO přece potřebuje nějak dostat svoje soupravy, které budou jezdit Ústí – letohrad – Lichkov, do Prahy, kde má svoji „základnu“. A tak ten jeden spoj ráno tam a odpoledne zpět mu umožní „placené“ jízdy do depa a zpět.
Má to jet jako Sv 😀
Leo žádnou základnu v Praze nemá. Údržbu dělá v Bohumíně. Tak neplácejte nesmysly.
Stačí se podívat do návrhu JŘ (kde oproti tvrzení mistra Sůry ty vlaky jsou) – půjde o ranní „Orlici“, která bude protažena až do Prahy. A večerní spoj opačným směrem.
Můžete mi prosím poslat print screen s návrhem GVD s odjezdem LE v 7.15 z Pardubic? Díky.
Samozřejmě byla trasa přidělena dle volné kapacity na koridoru. V návrhu je to vlak LET 1290 s odjezdem z Pardubic v 7:29.
(v opačném směru LET 1293 s odjezdem z Prahy v 18:08).
Ono stačí trochu hledat. 😉
Ten dopis do Prahy byl až po přidělení kapacity.
Ale notak… Dopis do Prahy je z března.
Navíc, kapacita se přiděluje v listopadu. 😉
Pane Sůra, Má pravdu „T448“ = spletl jste se? Pokud ano, tak upravíte článek tak, aby bylo zřejmé co jste opravil? Nejde mi o ten samotný vlak. Jde mi o to, jestli mám začít ověřovat že to co píšete vychází z reálných základů. Tj. nevadí mi omyl, který později čitelně opravíte. Vadí mi zatloukání/trvání si na svém i když se člověk zmýlí (holt třeba mě se často omyl stane, ale napravím jej). Doposud jsem Vás měl za jednoho z novinářů, kteří rozumějí tomu o čem píšou a i když třebas někdy nabízíte pohled se kterým nesouhlasím, tak VŽDYCKY jste vycházel… Číst vice »
Má pravdu, v textu je to opraveno.
díky
A co by to mělo za smysl mít odstavenou soupravu přes den v Praze?
Co všechno a za jaké vlaky by měl Pk LEOšovi platit plyne ze smlouvy, která je zveřejněna zde:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8839203
viz zejména příloha č. 15, str. 95 a 98 . Celkem by tak měl kraj zaplatit za všechny vlaky LEOše na trati 010 (na území Pardubického, Středočeského kraje a Prahy) asi 21,5 mil. Kč ročně při uváděné sazbě 126 Kč/km. Návrh jízdního řádu těch vlaků je uveden zde:
https://www.szdc.cz/documents/50004227/60502701/Pardubicky.pdf/9555bf67-a21a-4dae-af95-068ed76ee4e5
V tom návrhu GVD ale není ten pár Pardubice-Praha ve všední dny.
To ale objednatele moc zajímat nemusí, jak tam ty soupravy dostane
Spíš to bude asi tak že z Pardubic to pojede jako vlak do Prahy a odtud jako vlak do Bohumína kde má Leoš základnu a zpět to samé aby nemuseli lidi v Pardubicích přesedat z jedné soupravy do druhé. Je to sice trochu krkolomné řešení ale furt lepší to odjet s lidmi než aby to jelo soupravově z Pardubic do Bohumína.
No jo, no. Nějak se na to mytí dostat musí. Ale myčka je i v HK…
A Vy to vidíte jak, jako člověk od fochu?
Jak to vidí „nezaujatý“ Šimral z ŽESNADU? No jak asi.
Ano, přesně tak. Zatím co nákladní dopravci zoufale čekají na kousek volné koleje, vymýšlejí se postrky Vysočinou a podobné „zhovadilosti“, tak na nejvytíženější části prvního koridoru zavedeme další vláček pro pár lidí ve špičce. Jeden nákladní vlak nahrazuje 30 – 60 kamiónů, jeden takový R nahradí jeden – čtyři autobusy. Výsledky tohoto přístupu vidíte prakticky na všech dálnicích. A to jsme v situaci, kdy nás spedice často i „prosí“, ať to vozíme po železnici, že už opravdu další řidiče nemají. A my jiim říkáme, že my pro změnu nemáme kapacitu. A protože chybějící kapacita znamená postávání, tak letí nahoru cena… Číst vice »
A co zkusit tedy si vydupat novou novou tišnovku, nebo alespoň 3. kolej ze Třebové do Ústí a případně dále? Chápu že sklony +10 promile nejsou žádný šlágr, ale snad by se dalo s tím něco dělat (otázka je cena/výkon). Případně, jak moc by s tišnovským problémem pomohlo zvýšení možného namáhání šroubovky a případně přechod na šestinápravové lokomotivy? Jak to vlastně nakonec vypadá s tunely u Chocně? Běží nějaký proces kolem nich, neboje to další z vládních šidítek na veřejnost? Je k nim nějaký plán B? Něco se s tím přece musí dát udělat.
To vydupávání relativně funguje, ale příprava staveb je bohužel hodně pomalá.
A objednávání vlaků osobní dopravy je bleskurychlé…
ad: Šestikola: Milý dopravče. Od Hamburku do Curtici máš jediný kopec, kterým je Vysočina. Buď tak laskav, kup si nějakou zvěrskou lokomotivu pro tento kousek, protože u nás na sklonově příznivé trati jezdí vlaky s okýnky…
Asi tak?
Z vynálezu „infrastrukturních postrků přes Vysočinu“ musí být všichni ouřadové na ministerstvu úplně nadšení – zabere to ŽESNADU spoustu člověkohodin, dá se to dlouhodobě bojkotovat objektivními důvody, nakonec to bude k ničemu a přitom se odvede pozornost od nedostatečné kapacity přes Českou Třebovou.
Pod to se podepisuji.
Ano, ale já to nevzdám. 😁 A neodvede, to si teda pište.
No a co se případně (ne)změní, až to jediný kopec nebude?
8 vlaků za hodinu na Prahu. A kolik v průměru maji vozů ? Nestacilo by třeba 5 – 6 vlaků, ale aby každý měl dejme tomu 10 – 12 vozů a odvezloodvezli by se vice lidi, při menším počtu vlaků. Ale to by nemohlo být tolik dopravců, ci se perou o cestující.😃😃😃😃i
Řešením je především zvyšování kapacity. Bohužel, ŽESNAD z toho dělá hlavně válku nákladní dopravy s osobní, místo aby spojily své síly tam, kde mají společný cíl, proti žábám na prameni na ministerstvu dopravy.
A jak chcete zvýšit kapacitu mimo infrastrukturních staveb, které jsou v nedohlednu? Problém je již teď, nejde ho vyřešit za 15 let stavbou tratí, které jsou dnes ve stadiu Studií proveditolnosti…
Přičemž v SP jsou v drtivé většině vylhané nízké vstupy, aby ekonomicko-politicky nepohodlné varianty neprošly (vizte 4e v roce 2015…).
Infrastrukturními postrky a zákazem osobky, samozřejmě. Osobka tím pádem půjde po zákazu nákladní dopravy a protože větší pes mrdá, zvlášť když má za sebou voliče, tak se potom nedivte.
Nevím, třeba to chce jezdit nějak prasácky na hraně toho co předpisy a ZZ dovolují, ale to už bude asi o hubu. Problém myslím je že ani pokud by se vyhnaly osobní vlaky na Vysočinu, tak kapacita nevzroste (Tahat tam vlaky do sklonů přes 15 promile je šílenost) I kdyby se použilo všeho důvtipu, tak se v současné trase nové Tišnovky dostaneme tak možná na 15 promile po první velký most za Tišnovem, takže nákladům se to pořád líbit nebude. s dost velkou novostavbou to tam možná nějak půjde namotat a dostat se tak na 12 promile. a i kdyby… Číst vice »
Ale tak ono by něco asi přece jenom šlo, konkrétně „vydojit z dané tratě maximum“. Sice taky se zásahy do infra, ale zcela nesrovnatelnými s NBS nebo něčím jako VOCHOC. Tvářit se, že od Peček do Poříčan (včetně) „musí“ být oddíly skoro 2 km dlouhé, že nejde tu a tam rozdělit úsek výhybnou nebo před/za stanicí tam, kde není prostorový problém, povytáhnout 2 předjízdné o 1-2 km (= „záporný interval předjetí“), udělat současný chod výměn namísto postupného, točit jednotlivé výhybky (které nejsou kolizní k vlaku, na jehož jízdu se čeká) ještě před zahájením přípravy vlakové cesty atd., je myslím opravdu… Číst vice »
Tak pojďmě pokračovat.
-Trojkolejka místo 2+1 lokálka z Přelouče do Valů.
-Trojkolejka do Chocně místo 2+1 lokálka, úprava nájezdu na trojkolejný průtah stanicí (+ příprava na dvojkolejku do Hradce) a protažení až po konec původní výtažné koleje. (jenom ta by udělala asi 700m další koleje na vyhnutí). To by dohromady dalo 3 kilometry trojkolejky. (pak je už jenom otázka jak to protáhnout až do Třebové)
-Nová estakáda a 4 koleje až do Dlouhé Třebové + úprava na symetrii ke středovému peronu, což samo o sobě zabrání křížení tras při zastavování.
– Pospojování kolejí v Rostoklatech, Tuklatech, Klánovicích.
Odpovedel vám Petr Šimral – v době, kdy jen samotná příprava staveb trvá v průměru 13 let, nám nezbývá nic jiného, než se snažit omezovat osobní dopravu. Koleje jsou pro všechny.
V Pardubicích je jakákoliv doprava za trest.
– MHD nejezdi na první vlakové spoje
– zrušené záchytné parkoviště u nádraží
– město ve špičce neprůjezdné
– vlakové spoje na sebe nenavazují
– neschopnost zajistit moderní vozidla u dopravce (hlavně, že bylo VŘ)
Ale hlavně, že je prostor na kraviny:
– vizuální stylizace regionov (hnus)
– LE do letohradu
… A teď tohle…
A není to jen doprava, viz průšvihy v Pardubické nemocnici.
To je tak, když dopravu mají na starost diletanti. A ještě si nechávají říkat „odborníci“ a „lidi z praxe“. 😀
Smíchal jste dohromady věci, které má na starosti magistrát, a věci v gesci kraje. A pominul jste to nejdůležitější: že město vyhlásilo otevřený boj vesničanům, co přijedou v autě. Prostě je tady nechce a dělá všechno proto, aby do Pardubic svoje plechovky nevozili.
No a tím se samozřejmě v plné nahotě ukazuje, jak zoufale nedostatečná je příměstská doprava objednávaná krajem. Jenže nejenže dělá mrtvého brouka, ale navíc místo objednání autobusových spojů radši nacpe peníze do nesmyslného vláčku do Prahy.
Čím tu válku vyhlásil? Katastrofálními spoji nebo humusoidními vozidly?
Válku magistrát vyhlásil tím, že v centru zrušil velká parkoviště se symbolickým celodenním parkovným a chystá placené zóny pro Stavařov, Cihelnu, Polabiny a Višňovku, čímž venkovany definitivně odřízne od možnosti zaparkovat v blízkosti centra a nádraží. Počínání magistrátu zcela chápu – jeho voliči nemají kde parkovat, protože se do města každé ráno nahrnou tisíce aut z vesnic. Počínání vedení kraje nechápu – na venkově jsou jeho voliči (socdem dostaly do vedení kraje hlavně hlasy z venkova), ale použitelnou VHD jim nabídne nechce anebo neumí.
Parkoviště u nádraží zrušit museli, jelikož jim pozemek nepatřil a majitel s ním má jiné plány. S jistými problémy otevřeli nové záchytné parkoviště v bývalých Masarykových kasárnech, ano, je o něco dál, ale při úctě k soukromým pozemkům to jinde ani udělat nemohli. Žádný boj vesničanům nikdo nevyhlásil.
Nejde ani tak o parkoviště u nádraží, ale především o parkoviště u zimáku a na nábřeží Chrudimky, kde mohli lidé z venkova zaparkovat a na nádraží byli za pár minut MHD. K tomu přidejte připravované zóny v okolních čtvrtích, které mají dva účely: vypudit auta mimopardubických a auta firem, které si z veřejných parkovišť dělají bezplatné odstavné plochy. Takže ano, je to boj s přepolními, i když to oficiálně nikdo neřekne, tedy kromě jednoho politika, který se nechal slyšet, že protesty mimopardubických na sociálních sítích jsou bezpředmětné a nemá smysl je jakkoli řešit. V čemž má v podstatě pravdu, jeho… Číst vice »
Míchat dopravu se špitálem je trochu mimo mísu. Ve špitále jde zjevně o selhání jednotlivce, kdežto doprava je letitý průšvih řady lidí. A když jsme u toho špitálu… i to je jeden z průšvihů dopravy. Vlaková zastávka je u nosu, ale spoje a následně přípoje na hlavním jsou na průplesk. O tom v čem daňoví poplatníci musí jezdit, nemá cenu komentovat. Takže zaměstnanci (nejen špitálu) to musí řešit přestupem na trolejbus, kde je to zase o zdraví, protože se tam v poslední době rozmnožila různá individua (perspektivní zaměstnanci montoven v průmyslových zónách za které papaláši jistě shrábli tučné prémie), která… Číst vice »
Shnilého je hlavně to, že stát kašle na obchvaty. Takže Praha,
Jak se pěkně odkopali všichni ti „podporovatelé“ železnice, že nějaký vlak je „nešťastný“ a zbytečný, co? To bylo keců „jezděte vlakem“, no ale zřejmě ne zas tak moc… Tak ať SŽDC konečně vyhlásí přetíženou kapacitu (i když to má od ministerstva zakázané…) a začne dělat „organizační a stavební opatření“ k jejímu zvýšení místo kňourání všech okolo, že si postavili hospodu u silnice na Písek, mohutně ji propagují a voni jim tam ó hrůzo choděj‘ lidi.
Myslíte jakož tam postavit 3. kolej? Pro začátek by myslím mohli udělat výhybku u Valů u Přelouče, čímž by se asi sice moc kapacity nezískalo, ale lepší než nic. Při té příležitosti by mohli možná předělat i zastávku, „Valy u Přelouče zastávka“ zrušit a udělat ještě peron v oblouku u zastávky na Koridoru. Na druhou stranu pokud to vyhlásí tam, tak už pak to musí vyhlásit u U-Cho a dále do MuN, což plánované tunely neřeší. Co tam ale? položí 3. kolej v celé délce? Pokud by se chtělo, tak se to nějak bude dát udělat. Ale pořád to není… Číst vice »
Vyhybka řeší maximálně výlukové stavy…
Samozřejmě ne jedna, ale takové propojení kolejí, které by umožnilo z daného úseku dostat trojkolejku, pokud by se její začátek dostal už před Valy, tak by to mohlo být myslí zajímavé.
Pardubický kraj jistě rád zaplatí zdvojkolejnění Choceň-Hradec-Nymburk,aby zvýšil propustnost koridoru v úseku Pardubice-Praha.
No hlavně by se měla rozhoupat SŽDC, to že chybí kapacita na koridoru je známo už dost dlouho a tahle alternativa koridoru se už dávno měla začít stavět. V jakém stavu přípravy je teď Choceň-Hradec-Nymburk?
HK-Týniště n. O. by se měla začít zdvojkolejnovat V roce 2022 a V 2025 má být hotovo. Z Týniště do Chocně prozatím modernizace v nedohlednu,zrovna tak Velký Osek HK.
Docela vtipne, kolik vasni vzbudi jeden jediny spoj. A ze se k nemu dokonce musi vyjadrovat nakladi dopravci. Kolik tech nakladnich vlaku tam projede ted? Nula? Tak to bude zasadni zmena. Jestli jeden, tak to beru, to by mohl byt pokles o katastrofalnich 100%. A MD bych se spis zeptal, co za poslednich 10 let udelalo pro zvyseni kapacity na prakticky libovolne priprazske trati.
Tak ono MD ovlivňuje stav jakékoliv trati jen tím, kolik prachů napumpuje do SŽDC a koho si tam dosadí.
Což jsou obě docela významné páky! 🙂
V tom pripade navrhuju pulku slavneho MD rozpustit a SZDC sverit pod ministerstvo financi. Poslat penize a jednou za par let vymenit reditele zvladne nepochybne stejne dobre.
Nákladních vlaků by tam jezdilo hodně, kdyby měly kudy projet…. … skoro se nabízí implikace Pražák => …
To jistě. Akorát že otázka nezní, kolik nákladních vlaků by tam mohlo projet, kdybychom zrušili komplet ty osobní, ale kolik jich neprojede kvůli tomu jednomu navíc. Na vesničana jste moc selského rozumu nepobral.
Ať s náklady nebo bez, další spoje budou přispívat akorát k ještě větší nespolehlivosti všech teď jedoucích vlaků.
Promiňte, ale vůbec netušíte, o čem píšete.
Jak mi před pár lety říkal jeden „cvičný“ -budoucnost nákladní dopravy na železnici bude v nočních hodinách.
Teď už jenom zařídit, aby noc trvala celý den. 🙂
Může mi někdo odpovědět na otázku jestli jsou koridory v noci plné nákladních vlaků? Jsem laik.
Ano, říká se nám „netopýří letka“. A tím rostou problémy s hlukem. Nákladní dopravci sice za jednu železniční chvíli udělali obrovský pokrok v boji s hlukem, stále je to ale málo, protože jsme současně zvýšili jak rychlosti vlaků, tak jejich délky.
Kraj si zde chce objednat vlakové spojení – když odhlédnu od nesmyslného vlamování se do otevřených dveří, proč dopředu kraj říká, že to bude jezdit LeoExpres? Kde k tomu je nějaké výběrové řízení, prosím?
Proč kraj chce objednat zbytečnou službu zadanou napřímo jedné z firem..???
Asi tak stejný, jako když se platí některý zbytečný vlaky u ČD nebo KŽC….
Tím Leo ex. alespoň pojedou lidi, i když uznávám, že jde opravdu min. „o podivné chování“ kraje, který zatím např. nezajistil o víkendu pořádnou dopravu ani na páteřní lince Svitavy – MT – Jevíčko.
Copak že vám přímé zadání vadí až teď? Přímo do ČD to bylo v cajku, ale jak by to měl být někdo jiný, tak je to zločin?
Argument „.. a vy zase bijete černochy“ neberu. Sorryjako. Přímé zadání v situaci kdy by o zakázku reálně mělo zájem více firem je blbost snad vždy (pokud fakt firmy mají kapacitu na zakázku, ne jak Jančura před lety prklamoval jak za pár měsíců chce jezdit ale neměl s čím).
Ale tady je to blbost na druhou. X firem by určitě mělo zájem i kapacitu ten nesmyslný spoj provozovat, ale ne.. nepoptají se.
V Pardubickém kraji si sám hejtman určuje, kdo a kde bude provozovat železniční dopravu… O cestující vůbec nejde. Osobní vztah mezi nejvyšším představitelem kraje a majitelem Leo Expressu, je už tak profláknutý, že se divím, že mu na to nikdo už neskončil. Všechno je jen malá domů pro „kamaráda“. Na nic nebylo výběrové řízení a vše proběhlo formou přímého zadání. Protesty občanů a starostů ignoruje. Ale karma, je zdarma.
Další budhista? S váma a těma vašima ohřívačema vody se poslední dobou nějak roztrhnul pytel.
Vzhledem k tomu, kolik dálkových spojů a jejich částí stát nechává kraje financovat, mi rozhořčení nad tím, co to ten kraj vůbec napadlo, připadá zvláštní. Argumentuje se tu několika dalšími vlaky v obdobnou dobu týmž směrem …. bez zvažování, jak jsou skutečně dostatečné vzhledem k povinným místenkám, k tomu, kde staví, spolehlivosti související s tím, odkud jedou. Možná jde o pokus o zlepšení mezi oblastí Lichkova a Prahou, možná přestupová spojení nejsou ideální. Co se týká křiku ohledně kapacity, pokud to má jet v závěsu za 2 vlaky stejně rychlými, není to příliš velký zábor kapacity. Rozhodně se mi to… Číst vice »
Vít Jůza: Otázka zní, proč MD objednává některé dálkové vlaky, například na trati Praha – Pardubice – Brno, když zde jezdí jiní dopravci v průběhu celého dne na vlastní riziko. Nebo vlaky v půlhodinovém taktu do Českých Budějovic, aniž by vznikla statistika obsazenosti v úseku České Budějovice – Benešov. To lze považovat za mrhání technikou a lidmi, která by se dala použít na jiných tratích.
Když jsem u jiného článku vyjádřil názor, že dálková doprava Praha – Brno – Břeclav by se mohla nechat trhu, když už teď tam fakticky konkurence funguje, tak jsem dostal takových „palců dolů“, že jsem se nestačil divit. 🙂
Aby to dopadlo jako na Ostravu, kde okrajová doprava neexistuje?
A to je takový problém objednat jenom ty okrajové spoje a ty denní nechat trnu?
Václav: Problém by to nebyl, kdyby BYLA snaha, ovšem je třeba se něčím zaklínat, že….
Jinak mě včera zarazila na pátek slabá obsazenost reiljetu v 18:37 z Brna do Prahy. Předpokládám , že je to kvůli nejetí studentů (ne SA) ale i tak jsem hleděl…..
😀 Na Ostravu to po předání trhu dopadlo tak, že to stát stojí několikanásobně více. Víte, ono pro dopravce by asi také bylo výhodnější, aby jim peníze ze špičkových spojů zůstávaly v kapse a někdo jen objednal ty okrajové, jenže tady se neplatí pevně stanovená cena na jeden kilometr a dopravce ať si zisk nechá, nebo si s prodělkem poradí sám, ale ty špičky dotují ty okrajové, stát v průměru platí na Břeclav-Děčín 48 kč/km, kdy průměrná cena velkých rychlíků a jiných vlaků je kolem 150 kč, obě ceny jsou ovšem mnohem dražší, než kolik stát svého času musel dávat… Číst vice »
Skinheads & Punks united: V rámci objednávky dopravy MD ušetřilo. V rámci nařízení vlády o slevách pro studenty a důchodce je proplácení slev MD dopravcům hodně drahá aktivita státu. Na druhou stranu jezdí dopravci na trase Praha – Břeclav, Praha – Staré město, Praha – Trenčín také bez dotací. A například u trasy Praha – Trenčín nikoho na MD ani nenapadlo, že má trať nějaký potenciál.
Naopak nesmyslné rychlíky Praha – Písek – České Budějovice, který je spíše pro šotouše, než že by přepravoval cestující mezi Českými Budějovicemi, Pískem a Prahou se stále objednává.
2 Noerf: píšete „V rámci objednávky dopravy MD ušetřilo“… Rozumím Vám správně, že toto tvrdíte s ohledem a) zachování objemu dopravy (nemyslím kapacitu sedaček, ale počet vlaků) a b) zachování vlaků jezdících v okrajových časech (ranní/večerní, tj. nemyslím sedlo během dne)? Tj. NEPTÁM se na období před RGJ a LE, kdy ČD jezdilo: páteční večerní z PHA a nedělní odpolední z OVA občas jezdilo“narvané až po strop“
Haha: Vzhledem k provozu nočních spojů Praha – Košice, tak se lze dostat do Prahy i brzy ráno. Takže bych to neviděl tak hrozně.
Fakticky tam funguje konkurence u vlaků s kapacitou ani ne 4 velkoprostorových dvojek a jen zlomkem přepravených.
A přitom je to pravda. Ty peníze patřej jinam a ne na výdělečné tratě.
Jo, a pak stačí aby mel jeden z těch vlaků 3 minuty zpoždění a regionální osobák dostane 20 minut zpoždění 😃!!!
Do jaké míry je toto nápad krajských politiků to opravdu nevím. Co vím naprosto jistě, jsou Leošovi pazoury namočené v této kravině. Jednoduše se mu to hodí do krámu. Stejně tak zpitoměl partičku expertů kolem hejtmánka Netolického z Pardubic s provozem svých vlaků kolem Letohradu.
Naprostý souhlas. Pánové si z toho udělali osobní byznys za peníze nás občanů. Odporné..
Tak považte. Na území Pardubického kraje je na všech tratích hodinový fakt regionálních vlaků, někde dokonce půlhodinový a v okolí Pardubic ještě kratší. Na vlaky v přestupních bodech perfektně navazují autobusy do míst, kam vlak nejede, a to opět v hodinovém taktu a na všechny spoje jsou nasazena moderní nizkopodlažní vozidla s klimatizací. Navíc je v kraji zavedena perfektně funguje integrovaná doprava, jednotný odbavovací i informační systém a všude jsou parkoviště P+R. Za takovéto situace už není co vylepšovat a vzhledem k tomu, že kraj má volné finance navíc, jsem rád, že je využije na zlepšení dopravy a nabídne obyvatelům… Číst vice »
Martin Nosek: Možná by stačilo oslovit některého ze stávajících dopravců, popřípadě komunikovat z MD rozsah zastávek některých dálkových spojů. Podle mne je to zbytečné vyhazování peněz občanů.
noerf: Nepochopil jste ironii? Vždyť je očividná 🙂
Kvalitní doprava, proti tomu žádná. Ale řekl bych, že jakýsi ten problém by tu byl. Spojení z oblasti Svitavska a Moravskotřebovska do Olomouce a Brna. Tamní starostové vědí své. Stejně jako v případě Prahy se jedná o dálkové spojení za hranice kraje.
Nevím jak vám, ale mně to připomíná chování Ústeckého kraje vůči tamější autobusové dopravě (kdy bez jakéhokoli výběrového řízení dostala linky po spol. Busline jejich na míru založená společnost).
A 7 vlaků za hodinu je opravdu hodně, co bych za to dal já. 😀
Tak předně nebude první. Plzeňský kraj spolu s Karlovarským krajem objednávají některé z rychlíků GWTR Plzeň-Most, které si neobjednalo ministerstvo. Jsou to ty, na kterých v prvním roce ještě jezdily ČD, zatímco na ministerských vlacích už GWTR.
Tam by jinak byl 4h takt, to je jiná situace…
Vratislav bez Vratislavi jako kost bez kosti 😉
díky, netuším, jak jsem tam mohl nechat y:-)
Jan Sůra: Asi podle Bratislavy 🙂
Nebo je to postaru, Břeclav bývala taky Břeclava a dodnes z toho je v místě nekonzistentní skloňování v některých pádech. Pak se to samozřejmě u Vratislavy dá obejít přes Wroclav, ale to je pak už trochu divné.
To už radši Wrocław, než takový paskvil.
A na západ můžeme třeba do München, že?
Divím se, že ještě nikdo nevypráskal celou krajskou radu. Ta jejich odvedená práce je k pláči.Bylo by nejlepší aby hejtman Netolický a jeho banda odešla.
My víme. Nenabagrovali všechno ČD, nebudou tam platit režijky a to je ten nejhorší šotoušský zločin.
Vážený Trondo, ta výtka vůči pardubickému kraji, že nezvládají jeho zástupci správu kraje, je založená na tom, jak ten kraj vypadá jako celek. Myslím všechny odbory kraje a jeho zřizované organizace. A to že vaše tak zvané „nenabagrování ČD“ je šotoušský zločin, kdy nebudou v Leoexpresu platit režijky mě nerozhodí, protože ji nevlastním. Můj názor se zakládá na tom, že v Pardubickém kraji žiji a vím jak to tu vedou včetně veřejné dopravy. Hlavně že budou dotovat další vlaky, přemalovávat hyperboudy, nové logo kraje včetně dalších jejich hurá akcí. Ale to, že nezvládají se postarat o to, co dostali do… Číst vice »
O co jde? Co nezvladaji? Dlouho tam nejsem, poucte me.
V návrhu GVD úplně zazdili Miedzylesie- Lichkov, před rokem bravurně posunuli osobáky Č.Trebova-Zabreh (teď vozí vzduch), že slibovaných dvou Sp Usti-Wroclaw zbyl jen jeden, teď vymysleli tohle a je toho mnohem mnohem víc. Je „radost“ jezdit v Pardubickém kraji…kdo na tom kraji sedí?
Je to banda deb*lů. Když měli přidat pár kaček na udržení 471 na osobácích Praha – Pardubice, tak to nešlo, čímž odsoudili své voliče a daňové poplatníky včetně důchodců a mamin s kočárky k lezení do žebříků made in DDR. Hlavně, že vymýšleli nesmysly typu osobák Kolín – Wroclaw a jiné kraviny. Nedokázali za léta vyřešit, že osobáky jezdí na hlavní trati po 2 hodinách, s často hroznými jízdními dobami díky nutným uhýbáním kde to jde, nedokázali řešit dlouhé přestupy v Perníkově ostatními směry, zavírali tratě, atd. atd. a teď tohle? Čípak synáček potřebuje extra vláček do Práglu? Už bychom… Číst vice »
Měli vypsat soutěž a vypráskat z té trati toho předraženého dopravce, který je tam teď.
Ještě tu o režijkách prosím.
OK: k čemu je vlak, kde neplatí režijka.
No spíš tu bandu co způsobila zastarání sítě a konzervaci na úrovni France Josefa a dále vyhazuje peníze oknem. Ví se že kapacita není a dělá se jako by nic.
To by byla dlouhá řada. Začal bych Sosnou. Aktuálně největšího propagátora DOLu.
Pokud kraj chce financovat dopravu v obvodu jiného kraje, musí jeho orgány požádat o souhlas. Hl.m. Praha odsouhlasila záměr Pardubického kraje na objednávku těchto vlaků v obdobích mimo dopravní špičku, tj. především o víkendu. Naopak nesouhlasila s vedením vlaků ve špičce pracovního dne (1 pár – ráno do Prahy, odpoledne z Prahy). Důvodem byla také skutečnost, že na trati Praha – Kolín se v nejbližších letech chystají velmi rozsáhlé výluky v úseku Pečky – Velim, které zásadně sníží kapacitu již tak přetížené trati. Nicméně samozřejmě ani Praha není schopna zabránit tomu, aby tyto vlaky dopravce provozoval na jejím území na… Číst vice »
Opravdu je ukolem magistratnich uredniku se vyjadrovat k tomu, jestli se jeden vlak navic na nejakou trat vejde nebo ne ? To sa pak nedivim, ze je jich potreba cim dal vic. Cekal bych, ze od toho je SZDC a tecka.
Vážený pane xxx, SŽDC s.o. se problematikou vyčerpané kapacity velmi intenzívně zabývá, žádné nové koleje přidávat nebudeme ani se k tomu v budoucnu nechystáme, kdežto zkoumáme jinou cestu a je detailní analýza spočívající v nastavené době zpoždění vlaku, kdy by měl dopravce platit za toto zpoždění sankce -viz níže: SŽDC provedla analýzu modelové situace, kdy do sankčního systému plateb vložila data za období prosinec 2017. V případě vlaků ČD by při limitu zpoždění 5 minut, naplnilo podmínky pro uložení sankce cca 18 000 vlaků, při limitu 15 minut cca 4 000 vlaků. Limit zpoždění v cílovém bodě pro osobní dopravu… Číst vice »
To SŽDC myslí opravdu vážně? A bude také SŽDC sankcionována za chyby v řízení dopravy, výluky, závady na infrastruktuře, apod. které jsou zpravidla hlavní příčinou zpoždění? :-/
A to si říkáte správci dopravní cesty.
To nemyslí SŽDC vážně, ne? Bude naopak vyplácet kompenzace za zpoždění způsobená údržbou, chybami, poruchami? Pokud je konečně o železnici v nějakém místě zájem, tak při přiblížení se ke kapacitě přece není řešením to že se bude vymýšlet její omezení, penále a podobné věci, ale to že se začne problém řešit zvedáním kapacity infrastruktury. Chápu že prosazení dalších kolejí může být složité, na druhou stranu jsou tratě v Polabí natolik sklonově příznivé a prochází tak hustě zalidněným územím, že se přidání dalších kolejí musí vyplatit. Nenavýšení kapacity skoro vypadá jako pokus o sabotáž ekonomiky ČR. Dnes bychom potřebovali přesunout kamiony… Číst vice »
SŽDC s.o. se problematikou vyčerpané kapacity velmi intenzívně zabývá, žádné nové koleje přidávat nebudeme ani se k tomu v budoucnu nechystáme
Překlad pro normální lidi ze státněúřednického jazyka .
Když se státní ouřada něčím velmi intenzívně zabývá znamená že ani netušil , nemůže najít , nemá na nic peníze , čas ani chuť . Následně přesune aktivitu jinam kde to ještě nepodělal , případně od poslední „objektivní změny nebo optimalizace“ si lidi už zvykli nebo pozapoměli. V tomto případě doporučuji rozmrdat trať na HK , Osek , Nymburk. Navíc jiný kraj takže klíd a vydržím další rok …..
Myslím že vyměnit je za šotoprojekční grubu by vyšlo líp a levněji 😀
Pochopil bych to, pokud by tento vlak obsluhoval stanice, které MD / vlaky na komerční bázi odmítají obsluhovat. Ale takto???
Jen spekuluji: to skoro vypadá, že Arriva potřebuje dostat vozidlo do Prahy na údržbu.
Jedná se o Leo Expres a ne o Arrivu.Divné ale je,že před několika lety chtěly ČD jezdit z Prahy do Wroclavi,ale bylo to zamítnuto z důvodu vytížení tratě Praha-Pardubice.Teď tam bude jezdit Leo Expres a najednou se na trati našla volná kapacita.Dost podivné,jak se leze soukromníkům do zadnice
To jsem ale blb, to na tom ale nic nemění :o)
A to ještě před několika lety nebyl provoz jako je dnes.
To jsou paradoxy, pane Vaněk… Železniční „příznivci“ se dožadují, aby nějaký vlak NEJEL :-). No jo, ony jim tam nebudou platit průkazky.
Ale budou tam platit LEO koruny, ne?