Pardubický kraj chce elektrifikovat trať do Králíků, tlačí opět na Ostřešanskou spojku
Jednotka Alstom Lint. Foto: Leo Express
Na seznamu požadavků kraje je i kultivace zastávky Předhradí.
Na seznamu požadavků kraje je i kultivace zastávky Předhradí.
A co vlak-hybrid na baterky? Na takovy cancourek idealni.
Vyhozene prachy. Uz pres deset let je elektrifikovana trat Usti – Letohrad – Lichkov. Ale kupodivu zadna elektricka lokomotiva po ni nejezdi. A minimalne jeste tri roky jezdit nebude. Jen tech penez co nas stoji udrzba tech dratu. Co se treba soustredit na po desetileti slibovane spojeni UO – Vratislav. Jasne, to by se dalo resit bez proinvestovanych miliard a patricneho vsimneho do Netolickeho kapsy.
A nákladní vlaky jsou co?
Těch taky moc není.
„Moc není“ = žádný? 🙂
Tuhle jsem stál v neděli ráno v Lichkově a za 20 minut projely 3 náklady-kontejnery.
v době, kdy nevíme, kolik bude stát el. proud za dva měsíce z toho nedělejte šaškárnu…tahat dráty do vesnic je blbost
Řekl bych, že například Červená Voda by opravdu z elektrifikace do Králíků radost neměla…
Červená Voda má být z Králíků obsloužena autobusem. Pakliže na trati není žádná nákladní doprava, pak nemá smysl udržovat pomalou zakroucenou lokálku co vede v souběhu se silnicí I. třídy.
Takhle radikální bych nebyl. Pokud lze zajet do ČV bez nárůstu počtu potřebných vozidel, tak proč ne.
To jako ať v Lichkově přestupují všichni z Králíků i z Červené vody, než by Králíky přestupovat nemusely? Vždyt je to nesmysl, nutit lidi do přestupu kdesi… To je jak by museli v Rudolticích přestupovat Lanškrounští cestou do Třebové.
Jaký přestup v Lichkově? V současnosti jezdí prakticky všechny vlaky přímo až do stanice Králíky či Moravský Karlov.
Moment, a to se neděje? Když jsem študoval v LA, tak se přestupovalo vždycky. S vyjímkou jednoho spoje který jsme ale většinou nestíhali a bylo to šukafonem až do ČT za trest.
Neděje, většina vlaků do Lanškrouna jezdí z Třebové přímo bez přestupu.
Tak nejlepší by byla takováhle spojka – 2.5 km jednokolejný tunel, ideálně s mezizastávkou Nové Jesenčany. Na západě jsou stavby tohoto typu celkem běžné – proč je to u nás všechno takový problém?
https://mapy.cz/s/baporohagu
To jo a na jejich portálech kašny s vodotryskem.
Protože tohle řešení je drahé.
Mno to bude tak za 5 miliard korun, tunel těsně pod základy domů je pekelně náročný. A majitelů domů se někdo ptal? Oni by mohli chtít nějaké záruky…
to ne zbytečné, moc prudký oblouk při opuštení nádraží a celkově to je obludnost , zvláště když už do nemošic to je postavené
Zajímavé, tak trochu pardubické metro. Což poobným způsobem napojit jen Závodiště? (tunel, estakáda.. nevím..) No problém zásadní, u obojího, by byla cena.
Jak by jako měl být propojen HK a Chrudim (aniž by vynechával Pardubice hl.n.)? Tou spojkou? Nebo by část vlaků jezdila přímo HK-Rosice-Chrudim, a část PA-Chrudim? (to asi ne..)
No, kdyby to bylo jako součást mezinárodního tahu z Vratislavi do Lince přes Pardubice, Jihlavu a Č. Budějovice, tak by se o tom asi dalo uvažovat, jinak ne.
Cha-cha chachachachá…
Až na to že do Lince se bude jezdit přes ČB, do Vratislavi rovnou, a do Jihlavy přes Havl. Brod, neboť i přeložená trať povede přes něj (a ne přes nějakou Jihlavu).
Proč tunel když je to v rovině?
Co brání PUK aby se stal investorem drátizace trati do Králík ?
Opravdu se někdo domnívá že cestovní doba PU-Rosice nad Labem – PU HLN – Ostřešany – Chrudim bude kratší než cestovní doba PU-Rosice nad Labem – Medlešice – Chrudim (15 minut zastávkově, 11 minut zrychlenkou) činí-li cestovní doba PU-Rosice > PU HLN 3 minuty, pobyt HLN 1 minuta = PU HLN – Ostřešany – Chrudim zastávkově za 11 minut, zrychleně 7 minut ….
Tak elektrizaci tratě do Králíků brání velmi pravděpodobně nadjezd před Králíkama a to, že kraj nemůže investovat do cizího majetku.
Vynechat při jízdě z Hradce do Chrudimě Pardubice hlavní je blbost.
Musíte počítat PCE hln do Chrudimě buď přes Ostřešany nebo závodiětě.
Elektrizaci tratě do Králíků totiž nikdo příčetný zatim nevymyslel a nechtěl. Peníze chybí na daleko potřebnejsí akce.
Nejsem si jistý, zda kraje mohou investovat co cizího majetku. Navíc tady na to máme speciálně zřízenou státní firmu SŽ, která se péčí správného hospodáře o českou železniční síť profesionálně zabývá…
S tím „profesionálně“ rozhodně nesouhlasím.
„Co brání PUK aby se stal investorem drátizace trati do Králík?“
Prostý fakt, že mu ta dráha nepatří.
Z pohledu dnesnich vazeb je skoda, ze trat ze Stitu nevede dale udolim do Hostejna a na Zabreh. Jenze to uz asi zustane jen sotosen.
Jenže v tom údolí nikdo nežije. A co v Hoštejně, když Štíty spádují do Lanškrouna a Šumperku. Cesta by byla 2x delší…
Pro mínusáře: Tím udolím nejezdí ani autobus. Není pro to důvod.
Protoze tam nevede cesta pane Jiri. Vy jste myslitel….
Ale vede, je uzounká alde projet se dá
Když už tak z Mlýnického dvora zhruba kolem I/11 nĕkam do Bohutína, aby to k něčemu bylo. Jasně, složitější terén a význam neodpovídající, jenom v kategorii šotosny.
Tak ať na Ostřešanskou spojku zapomenou.
Nejde, tak nejde.
Důležité je najít řešení. A to se nabízí. Z hlavního nádraží podjet trať a pravotočivým obloukem v místě nazvaném Trojice to nastoupat na most, co jsme právě podjeli a tam se připojit na trať. Krátké, rychlé, snad i levné.
Investičně drahé …, s úvratí 15 / 20 minut, v E trakci „tunelem“ pod ranvejí (zkrácení tratě) lze předpokládat zkrácení o 2 minuty ….
Jak dlouhý je pobyt v Pardubicíh a za jak dlouho se udělá úvrať u jednotky?
Oproti Ostřešanské spojce by to ani nemuselo být dražší.
Taky si myslím, že smyčka u trojice by byla zajímavým řešením. Plus tunel pod letištěm, pokud tam nejsou nějaké divoké vojenské inženýrské sítě.
Nechápu, proč se pořád tlačí na elektrifikaci, když tam dopravce stejně jezdí jen dieselovou trakcí. Po nástupu společnosti Leoexpres zmizeli elektrické vlaky z osobní dopravy.
Vždyť to tam máte napsané: Chtějí elektrizaci až do Králíků, kde ty vlaky končí.
Tlačí se právě proto, aby se tam mohlo smysluplně v elektrice jezdit. To jest minimálně dráty do Králíků, kde se dá předpokládat nějaký lokální přestupní uzel.
Aktuálně se mohlo jezdit elektricky do Lichkova. Brání tomu jen dopravce, který nemá na trati jediné elektrické vozidlo.
Z ekologického hlediska je to pravda, že by se mohlo jezdit stylem jak jezdily ČD. Kraj mohl požadovat e-vozidla. Až bude někde někdo od kraje mluvit o ekologii, tak by se mu to mohlo omlátit o pusu. Škoda že kraj nepožadoval duální vozidla, panter s baterkama (byly snahy ho postavit) by se na těch cca 8 km mohl uživit, přičemž elektrizaci do Dolní Lipky nebrání nic (i měnírna v Jabloném by to mohla utáhnout ve 3 kV). Z dopravního hlediska je přestup v Lichkově špatně, je to vesnice bez nějakých výrazných vazeb (Polsko je zanedbatelné). Králíky plní místní vesničku střediskovou… Číst vice »
Tak tak, ale i teď už je ten komfort výrazně lepší než dříve. Osobní zkušenost.
Mně se ten nápad líbí, ještě zajímavější by bylo kdyby Pardubický kraj našel řeč s Olomouckým a obnovili dopravu do Štítů…
Aby tam za jásotu šotoušů vozili vzduch?
Nemyslím si, že tahle trať by byl ten případ. Měsíc dozadu jsem si tam udělal výlet a byl jsem překvapenej, že soupravy byly z více jak poloviny plné a když jsem se bavil s fírou, tak mi říkal, že tohle ještě nic není a normálně jezdí i víc lidí. Takže pokud by se tam ta doprava zavedla a hezky se to zpropagovalo, tak by si to svoje cestující najít mohlo. Ovšem je pro to potřeba něco udělat a ne jak na tratích ve STČ zavést víkendový provoz a po roce ho rušit, že s tím nikdy nejezdí. No jo nikdo… Číst vice »
Jedeme do Regionovou Šumperka, autobus nám zakázali kvůli emisím: https://mapy.cz/s/molacekete
Když si ho budete platit ze své kapsy…
Spíš do Králík ne? Do Králíků můžete tak naházet trávu…
nejprve objednají tuším na 10let diesely. a pak tlačí, že chtějí víc drátu na též tratí. ano, a ještě nějaký zvedaci most by si mohli poručit.
jako…je bordel, že není elektrika do Kraliku hned od začátku. ale aktivita kraje je vtipná
Asi měli do Králíků rovnou objednat elektriky, však vůbec nevadí, že tam nevedou dráty.
CD jezdily elektricky do lichkova. a králíky byly napojeny sukafonem.
ideál to nebylo.
ale šlo by to i nadále.
jenže…nebyl a není soukromník, co by měl cokoliv elektrického použitelného na podobných výkonech (pomiňme arriva bobinu s vagony co jezdila v údolí Desne).
mohlo a měl se vysoutezit něco jak dostal zlutak na ústecku. a současně vymyslet a tlačit na dodratovani kraliku s tím sukafon či něco podobné malého by jezdil nadále z králíka dale
Pro lidi z Králík bylo jistě ideální přesedat v díře jménem Lichkov.
Určitě! Stejně tak by se mělo přesedat v Blažovivích při cestě z Kyjova, Bučovic či Slavkova do Brna. A našly by se desítky takových případů, jak vyhnat lidi z vlaku pro dodržení šotokritéria.
V Lichkově nikdo nevystupuje. A přesedat do šukafonu hrůza! Leo motoráky jsou velký plus pro cestující.
Ikdyby se to teď začlo připravovat tak dříve jak za sedm let to nebude, takže naopak je ideální čas.
Raději elektriku rovnou do Štítů. Jinak tam osobní doprava už nikdy nebude mít šanci.
Elektrika do Štítů je blbost.
Nebylo by vhodnější pro osobní dopravu pořídit akumulatorove elektrické jednotky, které by využili trakční vedení a mohly jet i na kratší úseky bez TV? Investiční náklady bych spíš investoval do technologie vozidel, než TV (napr. Lichkov-Stity).
Jenže by to musel platit kraj danému dopravci za použití nejmodernějšího vozidla. Pro kraj je jednodušší křičet my bychom chtěli tohle a tamto, ale platit to budete vy.
Takže vlastně je blbost elektrizovat Kladno. Ať si dopravce koupí bateriové vlaky. Stejně tak Zlín. Peníze by se místo investic mohly použít na prémie a prožrat ve vedení SprŽel
Úplně by stačilo, kdyby el jednotku do Králík dotáhl nějaký Brejlovec. Automatické spřáhlo již bylo vynalezeno.
A zaplatí to kdo? 😀
Tak pokud by se ten brejlovec použil jako zdroj (třeba pro pantera), a strojvedoucí si jen přešel na přední stanoviště bez složité manipulace (kam počítám zapojení i topné spojky) tak by to bylo zajímavé dočasné řešení.
Nejvtipnější komentář týdne vyhrává určitě tento 😂
Ne nebylo, i proto že pro opravdové zlepšení je nutné sáhnout ido kolejí zabzař
Včetně mostů protože taková jednotka bude stejně těžká jako elektrická. Při všech elektrizací tratí samotná elektrizace je tak 10% celkové ceny.
Dolní Lipka i Králíky by si nějaké vysoké nástupiště při zavedení přímých vlaků určitě zasloužily, ne-li by to byla nutnost.
Ostřešanskou spojku raději ne, když se jí Ostřešany tak bránily. Radeji propojit Foxconn s tratí ve Starých Jesenčanech. A vlečku na letiště napojit z této strany starou tratí. Tím by Staré Jesenčany a Medlešice nepřišly o trať a asi by to bylo levnější než Ostřešanská spojka, co je téměř novostavba až do Chrudimi.
To snad byla původní berze, leč pro odpor létadliště opuštěna… Ale taky mi přijde nejjednodušší. Už jen proto, že to jsou jen tři km trati…
By mě zajímalo kudyma tu trať chcete táhnout. Pouhé 3 km, ale přes 2 silnice, Chrudimku, les a několik polností blízko zástavby. Prstem po mapě se to jezdí jedna radost, to jo. A jestli prskaly v původním návrahu jen Ostřešany, tak Dražkovice, Nemošice a Jesničánky budou tady určitě hýkat radostí.
Tak letiště se dá snad napojit přes zbytek tratě do kolejiště chemičky. Ale ona by ta stará trať měla tak jako tak zůstat protože pokud by se zadrátovala, tak se dá použít pro převedení nákladních vlaků.
Jenže objížděním Pardubic moc času neušetříte.
Naopak získám další možnosti – ne každý potřebuje zrovna na nádraží.
Ba naopak …
Neušetří se proti jízdě přes Rosice. Na trase okolo Jesenčan jsou oproti vedení okolo Ostřešan velmi nevyhovující směrové poměry.
Ano, tímto je argumentováno, a proto touhle trasu je zbytečné sledovat.
A nemohl by z Pardubic do Chrudimi jezdit trolejbus aby to bylo ekologičtější?:-)
Ne.
Naopak se v Pardubicích zavedou tramvaje 😀
Toto je dle mého názoru přesně ten případ smysluplného využití dvouzdrojového vlaku. Většinu trasy pod drátama, které tam už jsou, zbývající část na baterie.
SNCF si pro podobné kombinace tratí pořídily „bastardy“ 1 500 V= + diesel nebo 25 kV ~ + diesel …
Tady by to v poho šlo, stoupání je v elektrice a z Lichkova do Králík je to rovina….
Takže aby se náhodou nevydalo nějakých 70-80 MKč za trolej, tak se tam X let bude na rameni dlouhém Y km točit nejdražší vozidla, a zároveň nepůjde propojovat oběhy s dalšími linkami (čistě elektrickými)? Moc chytré. 🙂
Tohle už není možné.. opět sedláci ve značně pokročilém věku bráni stavbě.. už je to jak VRT Kutná Hora. Absolutně desinformovaní lidé, hlavně do toho hodit vidle.
Ostřešanská spojka mohla být v rámci velmi nákladné rekonstrukce Par hln.
Je potřeba, aby SŽ taky trochu začala jednat sebevědoměji. Zájem většiny nemůže blokovat zapšklý místní obyvatel. Pozemky vyvlastnit, původního majitele vyplatit, klidně dvojnásobně, hlavně ale rychle.
rozkulačit a poslat do Jáchymova
“Vyplatit” jsem myslel finančně, nikoliv rákoskou. Už tu naštěstí nemáme komunismus.
Pardubice budou na případné zaústění nové tratě od Chrudimy připraveny, plán rekonstrukce kolejiště s tím počítá
…od Chrudimy, podle vzoru od Prahy….. 🙂
To jo, naprosto famózně. 5. nástupiště na druhé straně kolejiště.
Nemáte pravdu. Díky mimoúrovňovému podjezdu pod koridorem vlaky přijedou až před výpravní budovu.
K Ostřešanské spojce: osobně jsem o ní mluvil s Ing Trávníčkem, tehdejším místostarostou Chrudimi s gescí dopravy. Jeho názor? Zbytečné, drahé a „jak by to vypadalo“. Chlap, 75 let. Je mu to fuk, co tu bude za 10 a víc let stát. A pak se na kraji říkalo o tom, že „Chrudim spojku nechce“. 🙁
To bude mít Chrudim smůlu.
Spojka prostě bude a hotovo…
Není ten největší odpor spíš ve vesnicích mezi Pa – Chr.??
Snad Ostřešany mají s novou trati největší problém.
Ano, tam jsou hodně proti.
O kolik by se zkrátila cestovní doba z/do Chrudimi :
1) z Rosic nad Labem
2) z Pardubic HLN
Z hlavního o cca 4 minuty u jednou zastavujícího vlaku.
Z Rosic je to cca stejné, ale tento údaj nemá zas takovou hodnotu.
A co trakce Týniště nad Orlicí – Lichkov? Bez toho má smysl drátovat dál?
A taky Lichkov – Hanušovice – Bludov.
Bylo by to použitelné pro nákladní dopravu? Jen kvůli osobní by se to tam určitě elektrifikovat nevyplatilo.
Jojo…a pak budou R Praha – HK pokračovat elektricky do Letohradu a Hanušovic. Tam tak bude vazba jak do Olomouce, tak do Prahy.
Do Hanušovic – jako Os do / z Jeseníku jezdil R 750/751 … Do HK elektricky ještě via Sadská …
Tam má být přehrada v Hanušovicích, na to nikdo nedá peníze.
Lichkov Hanušovice je trať pro turisty…nikdo tam nejezdí.
K čemu? V dohledné době proběhne drátizace Týniště – Solnice. Nákladní doprava je z Častolovic do Letohradu prakticky mrtvá (no, ještě jezdí jeden pár denně do Vamberka), osobní vlaky tam jezdí 814 nebo poloprázdný trilobit. Zbytečně spláchnutý peníze do kanálu.
Zbytečným házením peněz do kanálu je osazení tabulek označujících sektory A,B,C na zastávce PECERADY ….
Protože tím odkloníte elektrické nákladní vlaky z údolí Orlice.
Dokud to bude jednokolejka, tak tam odklonite leda lejno. Teď tam jsou odklony, když byly a budou noční nickolejne výluky v Bezpráví a protáhne se tam akorát pošta a dvě dobíračky 6222x. A to je v noci. Přes den to náklad pojede několik hodin a dokud nebude dvoukolejka z Týniště do Oseka, tak tam se náklad sekne na další hodiny. Nehledě že tam je kopec a tím klesá normativ hmotnosti.
Jako by nebyla jednokolejka z Ústí do Letohradu a pak dál do Polska. Cokoliv co jeden po této trati by při elektrifikaci Letohrad-Týniště, nemuselo jet údolím Orlice.
Trať Týniště—Letohrad stačí prozatím zrychlit na 120 km/h (samozřejmě by k tomu bylo potřeba několik přeložek). Dráty až v roce 2035 se zákazem spalovacích motorů.
Týniště – Letohrad, dál už dráty jsou
Mám jeden naivní dotaz. Je reálné, že v Pardubicích přibydou další vlakové zastávky (dříve se spekulovalo o tzv. zastávce Centrum tzn. křížení hlavní trati (010) s ulicí 17. listopadu/Palachova a také „Foxconn“ asi bych si uměl teoreticky představit i zastávku někde v oblasti Slovan, ale tam je to horší, že toho okolo moc není a vazba na MHD (Drážka, Dubina) taky nic moc. Tím samozřejmě mířím na spojení pak vlakem na Chrudim, Hradec. Otazky je na to jestli by to mělo potenciál změnit MHD v Pardubicích (zrychlit pro ty co jedou/přijedou vlakem)? Otázkou je kdyby bylo někdo to VRT (2050+?)… Číst vice »
Co čtu na mapě staveb, součástí prací je „vytvoření podmínek pro výhledové zřízení zastávky Pardubice centrum“
Pardubice centrum bude, s tím se počítá, Slovany jsou kravina. Fox kdyby se stavěla spojka na chrudim tak je sní počítáno. Zde už koleje jsou, použila by se vlečka a stávající tři koleje
Centrum se už staví.
Slovany podle mě nejdou kvůli propustnosti tratě.
Předávací „kolejiště“ do vlečkového areálu Černá za Bory má už jen jednu kolej, takže je to jen úvrať..
Dle mého by vůbec nebylo od věci, po koridorizaci trati HK-TnO vozební rameno HK-Slezské – PCE-centrum. Je sice hezké že vlak pojede na hl.n. 20 minut ale když to máte do centra nebo na předměstí dalších 30 je to oproti autu stále nekonkurenceschopné
Neznám místní poměry, ale proč se neopraví a nezadrátuje trať až do Štítů? Díky
Protože ve Štíty jsou malé město, navíc je tam nádraží daleko od centra, takže tím nikdo moc nejezdil, a tak se to zrušilo. V dnešní době jezdí vlaky o víkendu na Mlýnický dvůr a v pracovní dny do Moravského Karlova.
Protože Štíty už nejsou v Pardubickém kraji.
Až se dodělá Štíty – Hoštejn, tak se o tom půjde bavit.
A něco takovyho se planuje? Obavam se, ze je to jenom zbozne prani…
Jinak co jsem tam měl možnost mluvit se strojvedoucím, tak vlaky dneska do Štítů nezajíždí, protože obec již leží v Olomouckém kraji a ten nechtěl na dopravu přispívat, tak to uřízli v Mlýnickém Dvoře. Za mě je tohle velká škoda…
Ono je to rozdělané?
No právě.
Okresím městem je Šumper. Vemte si mapu a zjistíte, že je to nesmysl. Vlak bude vždycky pomalejší, pojede velkou oklikou.
Otázka je proč je hranice okresu tak pitomě. Já chápu že to asi nějak kopíruje hranici Moravy, ale při tom jak se na země kašle se už dávno mohly přehodit do vedlejšího Českého okresu, Dávalo by to myslím trochu víc smysl.
Nech nežeru mapy. cz/s/lecasoveda
Obávám se že se to neudělá nikdy, a plánuje se do tohodle údolí rezerva pro vodní nádrž.
Rezerva tam je. Jen mám pochyby, že zrovna tahle vznikne, protože to fakticky znamená odříznutí Starého Města a několika dalších vesnic, které nemají jinou silnici.
Navíc – Dedinky a Lipno se překládaly.
Jenže kvůli té rezervě se tam asi jen tak trať stavět nemůže.
Detail. Trať tam už stojí. Je třeba jen drátovat.
A neplete si to s rezervou u Hanušovic (řeka Morava), kde tam trať je, takže pravděpodobně by se za ní musela postavit náhrada? V údolí Březné (Štíty – Hoštejn) trať není.
Jenom drátovat z Hanušovic asi nebude dost na to aby se z té tratě stalo něco použitelného, obávám se, sklon, pokud vím, je tam dlouhý a ne zrovna fracht-freundlich a na nějakou vysokou rychlost to také není. A už drátifikace by byl nejspíš zásah který se bude špatně odůvodňovat.
No stoupání a tunely….
Protože Štíty jsou už za hranicí.
I kdyby zadrátovali, bude se v Mlýnickém dvoře přestupovat.
Přece nebudou platit celé 4 km v jiném kraji, co je za hranicí císařství nás nezajímá
A proto se musí cestou z Nezamyslic do Přerova 2x přesedat. V Kojetíně a Chropyni.
Protože velká část obyvatel byla vyhnána po roce 1945 a dosídlení už nikdy nedosáhlo původní úrovně. Pohraničí jsme si tím na dlouhá léta zprznili a stále z toho ještě nejsme venku. Jinými slovy: kapacitní (železniční) doprava se nedá dělat pro pár lidí.
Ostřešanská spojka se dál nepřipravuje kvůli špatné ekonomice, ne kvůli odporu. Kdyby se stavby zastavovaly kvůli odporu, tak se nikdy nic nepostaví.
…ta ekonomika by chtěla znovu propočítat, třeba by to tentokrát vyšlo. Realizace tohoto projektu prostě dává smysl.
Budeme to počítat tolikrát, až to vyjde kolik chceme.
Účetní: „A kolik chcete, aby to bylo?“
Ono je to v článku, že se bude počítat pro celou trať Pardubice – Havl. Brod a pak se uvidí, jak to vyjde.
Nebo dokonce Jihlava – Trutnov…
Atény – Narvik
A jak se z Bulharska dostanete elektricky na sever ?
Po zdvojkolejnění úseku Pradubice – Rosice se nakonec může ukázat, že současná trať stačí,případně by se pro přímé zapojení do nádraží v Pardubicích dala udělat smyčka severozápadně od křížení s hlavní tratí. V tom směru je jen jedno okresní město a dál ta trať funguje už jen jako lokálka. Současná trať je dostatečně přímá, aby se dala zrychlit a přestup na Hradec v Rosicích snad také ničemu nevadí.
Podstatně větší efekt by mělo zdvojkolejnit a elektrifikovat trať Pardubice – Hradec Králové až do Náchoda, ale to už je jiný kraj.
K čemu by sloužila ta smyčka severozápadně od křížení? V čem by byl její přínos? (Aby strojvedoucí nemusel „přebíhat“? Omlouvám se jsem nechápavý…) Kde by byla? Myšleno na jižním břehu Labe?
https://mapy.cz/s/holafurofo
Asi nějak takhle, 80 km/h a 2 km jízdy. Jenže s tím nepřišla Správa, tak je to špatně.
Taklhle to bude lepší 😀
mapy. cz/s/besovarade
Taky varianta…
Jedno okresní město?
Slatiňany, Hlinsko, Havl.Brod, Jihlava jsou podle tebe co?
Slatiňany a Hlinsko možná města jsou, ale okresní opravdu ne. A pokud jde o Brod, tak už je z Pardubic možná rychlejší jet do Kolína a tam sednout na Vysočinu. Jenom do Hlinska se ten vlak kodrcá hodinu.
No a to je právě asi to, co by bylo vhodné nějak řešit, ne?
Havlobrod? Vlakem je to 1:50, po silnici 67 kilometrů. Ta štreka je stavěná pro svoz dřeva, ne lidí.
Ale na druhou stranu jsou tam místa kde se dá zrychlovat, byť za cenu přeložek.