Pardubický dopravní podnik postaví alternativní trolejbusovou trať z vozovny
Pardubický trolejbus Škoda 32 TR SOR. Pramen: DPMP
Nová trať musí být dokončena do června 2022, jinak se trolejbusy nedostanou z vozovny do centra
Trolejbusy z vozovny na Hlavní nádraží kolem Parama jezdí i teď,když najíždí na na linku od Hlavního nádraží.😁😁😁 Samozřejmě jen ty parciální.😁😁😁
Jaký podíl parciálních trolejbusů mají dnes v Pardubicích?
Kdo to bude platit: Město nebo Správa železnic?
Jestli si dobře pamatuju, tak trolejové vedení bude platit DPMP (město). Mám pocit, že už město mělo podíl na postavených sloupech trolejového vedení při stavbách na silnici I/37 a I/2.
Ta trať už se plánuje léta letoucí bez ohledu na železnici.
Hlavně ať už dopravní podnik pošle do hutí Karosy B951 a 14Tr, pak bude Pardubická MHD na skutečné úrovni oproti Praze a Ústí. Jen udělat toto jednoduché rozhodnutí
Víte já bych radši, aby hospodařil hospodárně. A peníze získat je taky jednoduché, ideálně zadlužit ještě vnuky, a vozidla měnit po půlce životnosti.
Říkají Vám něco evropské dotace? Očividně ne.
Takže jste pro návrat socializmu a mršení trhu? To je právě to co dělají evropské dotace.
Když ale dotují všichni sousedé kolem, musíte taky, jinak Vás zašlapou, i když máte „správnější“ ideologii.
Jenže to je právě ta zvrácenost tohodle systému. Normálně by dotované firmy neměli mít přístup na trh, protože mají dumpingové ceny. A to se nejedná jen o dopravu, ale více či méně o všechny obory. Takové zemědělství (a zpracování potravin) je tím taky profláklé.
Pokud by nebylo zemědělství dotované, tak tu máme dodnes jen brambory, jablka, zelí, mrkev. Ale chápu, Čecháčkům by to stačilo, hlavně že to bude České. Typický argument voličů KSČM a SPD
Trochu divné přirovnání. Takže dotace pomáhají importu? A nebo dotace pomáhají právě domácím (EU) zemědělcům, aby cena domácí výroby byla konkurenceschopná dovozu (ze zemí mimo EU)? O nějaké české výrobky mě nejde.
Dotace pomáhají importu. Českého jsme si užili za bolševika až až.
Dotace v EU zabraňují importu levnějšího zboží ze zemí mimo EU.
Nikdo vám nebrání na rozdíl od bolševiků si zahraniční věci kupovat.
Já si kupuji to co mě chutná z celého spektra světa (včetně ČR).
Návrat do socialismu chcete vy, když chcete fungovat jako před rokem 89,tedy bez evropských dotací a s tím že nové vozy budou, až se na to ušetří
Tak v normální ekonomice se na nové vozy šetří odpisy, ne že se odpisy prožerou.
Za socialismu bylo dotované (jen státem, ne RVHP) kde co, takže například bylo výhodnější kupovat pro domácí zvířata dotované pečivo místo nedotovaného šrotu.
kdyby se mělo na nové vozy šetřit odpisy, tak dodnes jezdíme v ŠM11tkách, to chcete ?
V normální ekonomice se výrobní prostředky normálně odepisují, co se vám na tom nelíbí/nezdá? každá věc má předepsanou odpisovou dobu, teda kromě pozemků, jestli se nemýlím.
ŠM začaly mizet ještě před revolucí (byly odepsané), a začaly je nahrazovat hranaté Karosy. Možná, že v některých ohledech plánovaly lépe soudruzi z RVHP než soudruzi z EU. Ale ani s jedením systémem z těch dvou jmenovaných nesouhlasím.
A ty dotace-peníze se berou kde?
Ale kolik myslíte, že dopravní podnik odpisama vydělá ?
RVHP lepší než EU, opět bolševický názor
Nevím, kolik vydělá, ale měl by si vydělat po dobu provozu dopravního prostředku minimálně právě cenu toho dopravního prostředku.
RVHP lepší než EU – koukám, že nechápete psaný text, nesprávné logické vyvození z jednoho příkladu na celek vám asi nemá vysvětlovat.
A ty dotace-peníze se berou kde?
A navíc tyhle Karosy už jsou určitě dávno účetně odepsané.
To je možné.
Předpokládám, že doma taky vyhazujete věci hned, jakmile se objeví nový model.
když se to začne s.át, tak na co do toho budu vrážet prachy?
Je rozdíl, když se něco stále rozbíjí, a je něco účetně odepsané. Tyto dvě kategorie můžou mít průnik.
Čtrnáctka už je provozní jedna jediná a vyjíždí výjimečně, třeba dneska. Fakt je, že pro běžnou cestující veřejnost je to nepohodlné, protože vůz je od první do poslední zastávky obsazený šotouši. 🙂
Devítistovky ještě mají leccos před sebou, kromě jiného jsou v podstatně lepším stavu než zbývající citybusy.
14tky i všechny Karosy byly šroty jen co opustili brány výrobních podniků, stejně jako 810,843,854
Oprava – opustily
Já chápu, že nová vozidla zpravidla přilákají nějakou novou klientelu. Ale vím také, že elektrizace přiláká nové klientely ještě víc. V tuzemských podmínkách se jedná zpravidla o 15% nárůst v případě nových trolejbusových tratí a okolo 20 % na nových tratích tramvajových. Zde bude navíc vytvořen nový přepravní proud. Proto mi připadá dočasná úspora spojená v provozem šrotů jako akceptovatelné krátkodobé zlo.
A dochází Vám že ten šrot odradí velkou část klientely ?
Můžete nám prozradit po kolika letech/ km posíláte do hutí vaše auto a kupujete nové?
hned jak se to začne s.át, koupí nového totiž spotřební daní podpořím ekonomiku
Všude se modernizují a stavějí nové trolejbusové tratě, pouze Chomutov již před mnoha lety ulehl k nekonečnému zimnímu spánku.
Hlavně, že má město novou hokejovou arénu, kde se nehraje extraliga.
Stavět trolejbusové tratě v době elektrobusů, vodíku, CNG a hybridů je vyhazování peněz.
Elektrobus se musí někde dobít , životnost baterek 7 let..
Baterie se dá pořídit nová. I naftový autobus potřebuje za svůj život více baterií než jednu
Vy jste teda super ekonom modlící se „ve jménu dotace“. A dotace se vezme kde? Vytvořením položky v evropském rozpočtu…
Každý druh trakce se hodí na něco jiného podle místních podmínek. Kdyby v Pardubicích nebyly trolejbusy vůbec, pak by se dalo uvažovat o těch vašich alternativních návrzích. Tady ta trasa v Pardubicích bude sloužit jako zkrácená návozní trasa k nádraží (ušetří se nějaké prázdné vozokilometry trolejbusů na rozdíl cesty přes centrum), takže proto to trolejové vedení.
Ano, je to škoda. Přitom i chomutovsko-jirkovská síť má potenciál. A to tam kdysi plánovali tramvaj…
to docela pozdě, když uz modernizace dávno začala
Vzhledem k tomu, jak dlouho má trvat, to mohou stihnout.
Jak je napsáno v článku stavba trati se musí vejít mezi přestavbu křižovatky u Lidku a přestavbu železničního mostu. Pravdou ale je, že se nespalo a při různých silničních stavbách v úseku a s nimi související výměně osvětlení se průběžně budovaly stožáry pro trakční vedení takže nyní víceméně na polovině trati již stojí a další se v rámci přestavby křižovatky vztyčují. Ve vzniklém mezitermínu tedy bude nutné jen natáhnout dráty a sloupy dostavět cca na sedmi stech metrech trati.
A to vlastně jen v přímých a dvouproudých úsecích.
Mmch stožáry připravené pro trakční vedení, ale bez trakčního vedení, najdeme v Pardubicích na Studentské (tam se drátů možná ještě dočkáme), ve Zlíně na Zarámí, v Otrokovicích, v Třebíči…
Ne, vážně: stihnout postavit trať přes most u Parama do uzávěry podjezdu mezi ul. 17. list. a J. Palacha by neměl být problém. Vlastně škoda, že trať už čtyřicet let nestojí.
Na druhou stranu se tady ten úsek (přes most u Parama) během 40 let změnil několikrát a nikdy ne definitivně. Pamatuju si ještě přejezd u Závodiště, zastávku na nadjezdu ve směru od města, neexistenci 4 pruhu na Hradec. Dopravní podnik by tam věčně něco na vedení trolejbusových drátů předělával a ladil. Co si pamatuju, tak za socialismu byla u trojice plánována křižovatka – čtyřlístek.
Zas tolik změn tam nebylo – přeložení komunikace na nadjezd, později rozšíření na čtypřuh a teď rozšíření křižovatky U Trojice. S tím by si DPMP nepochybně poradil, stejně jako si kdysi poradil s likvidací a přesunem křižovatky Poděbradská-Hradecká, s objížďkou po rampách nadjezdu v Doubravicích nebo s provizorní spojkou (model „Hoď panely do bahna a počkej, až to sedne“) přes louku v místech dnešního polabinského Lidlu. Všechno to trolejbusy úspěšně zvládly, v případě potřeby i s provizorními stožáry.
Vámi zmiňované stavby (Doubravice, spojka přes Lidl) byly vždy provizoria a na to byly vždy stavěny. trasa „Paramo most“ je stavěna přískokama, takže nevím, jestli by se DPMP chtělo tímto stylem dlouhodobě provozovat.
Každopádně si myslím, že v současnosti, kdy je už definitivně (na hodně dlouho) dáno vedení silnice, tak se postaví vedení jako trvalá stavba a že se to staví a bude to fungovat a pomůže to provozu a …
Ty přískoky byly na pěkných pár let a kromě přestavby křižovatky u závodiště každá další etapa stavby využila toho, co už bylo postavené. I tahle poslední změna by pro trolejové vedení (pokud by tam už bylo) znamenala jen doplnění sloupů a posun vedení na jednom rozšířeneném mostě. Zbytek by zůstal beze změny – sjezd z nadjezdu dolů k Lidlu se nemění vůbec, v opačném směru bude nový jen ten širší most. Teď už je to stejně jedno, hlavně, že ta trať po půl století planých slibů konečně bude. A že se po 70 letech opět objeví výhybky z vozovny směrem… Číst vice »
Jsou také v Bohdanči až na konec města.
Však se tam taky počítalo s prodloužením až na tu točnu za Bohdančem. Na čem to ztroskotalo nevím, mám pocit, že se mluvilo o tom, že tam nebude dostatečné napětí (velké úbytky).
Dost mě štve, že existují i opačné příklady – třeba v Praze ve stoupání k ÚVN Střešovice jsou sloupy s osvětlením a mezi nimi novější čistě pro tramvajové trakční vedení. To vypadá tak otřesně… 🙁 https://mapy.cz/s/rehuzaguho Kdo tohle vymyslel?
Dukla Vozovna… proč se mi chce na koncert?
A s bílou vdovou? 😀
Panáčka.
A Volant do ruky 😀
Neví někdo, jestli jsou někde ke stažení výkresy toho projektu? To řešení trolejového vedení by mě docela zajímalo. Z jednoho setkání si pamatuju, že úskalím byly křižovatky, které ne každý projektant umí.