Pardubické letiště loni odbavilo téměř 81 000 lidí, meziročně o 138 % víc

Boeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště PardubiceBoeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště Pardubice

Pardubické letiště jedná se zájemcem, který chce postavit halu na opravu menších VIP letadel.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Nějaké srovnání s Ostravou nebo Brnem v počtu pasažérů v roce 2021 by nebylo ?
A zajímavé je taky poměr cestovek z toho vs klasické spoje.
Nebo se to zrovna nehodí do krámu ?

Hans

Nějaké srovnání s Ostravou nebo Brnem v počtu pasažérů v roce 2022 by nebylo ?
A zajímavé je taky poměr cestovek z toho vs klasické spoje.
Nebo se to zrovna nehodí do krámu ?

Miloš

To není mnoho,chce to nové linky,Moskva,Petrohrad,Odesa,London,schází D35 ,do centra Prahy vlakem 50 min.to dobré,moc letů tam nelétá,v létě cestovky k moři možná,ale to ho nezachrání

Air Traveller

Moskva, Petrohrad, Odesa, Londyn …tvl, kdo by s tím lítal? 😀

Petr

Charkov,Oděsa,bude od května,Kyjev,Lvov,Alicante,Kypr,Tunis,Varna,Turecko

Zach

Naší zemi plně postačují tři letiště, zbytek je mrháním peněz.

kakov

Mohli by nám tedy ministři prosím vysvětlit, proč se má investovat do letišť, které mají nulové až velmi malé využití, Pardubice jsou z těch krajských zoufalců ještě nejnadějnější, ale opravdu 100k ročně stojí za ty náklady?

Osobně jsem toho názoru, že buď ať přijdou se smysluplným a hlavně uskutečnitelným nápadem, jak to letiště rozlitá, nebo ať to radši nechají být.

Další věc je, že nikdo neřeší, jak se ty cestující na to letiště dostanou, MHD je málo, a kromě, Mošnova nikdo nic nepodnikl….

kakov

Pardon místo ministři mělo být mínusáři

Zach

Do toho bych se raději nepouštěl hodnotit.

Webster

Pardubice mají velký potenciál být lowcost letištěm pro Prahu, až se zase vrátí doprava do normálu. Stačilo by opravit a elektrifikovat tu vlečku a zavést návazné přímé vlaky do Prahy. Nevím proč se nad tím aspoň neuvažuje.

Hans

chlapče, není žádné jiné město, kde jezd za hodinu tolik rychlých vlaků do Prahy jako Pardubice hl.n…( teď máš výluku konce roku u cca 1/3 spojů )
Fakt bych chtěl vidět , kdo by tím jezdil a platil to.. levnější by byly i taxiky na nádraží

Air Traveller

tohle je jenom vlhký sen aerošotoušů…

proč by pražáci jezdili do pardubic, když mají velké letiště za barákem?

Jiří Kouba

A on u nás nikdo iný než Pražáci nežije ?

Air Traveller

Samozřejmě, že žije. ale před reakcí doporučuji se podívat, na co reaguje příspěvěk, na který reaguješ.

Jiří Kouba

Ale jo, je o Praze, a tam Pražáci žijí. Ale je taky o lowcost, tudíž by napřed autor příspěvku, na který jste reagoval, a který si Vaši výhradu musel uvědomit také, měl vysvetlit výhodu nebo příčinu onoho rozdělení letů.

Miloš

Blízkost Prahy je právě ta nevýhoda

Anonymus

Pres 80 tisic je hodne dobry. Se divim, bych cekal mnohem mene

Miloš

Ukrajinců

Ibragim z Bastru

Neměla by bývala pani ředitelka dostat nejméně čtvrt milionu odměny za tento megaúspěch?

kakov

81k ? To je tedy terno…… Ale jo, zrušme vlaky, které více lidí převezou za den, a dále investujeme do liduprázdných letišť…..

Vladimír

Jel jste nékdy do Bulharska vlakem?
Já jo.
A raději tam poletím dvě hodiny letadlem, než dva dny vlakem.

kakov

Já vám nebráním létat, spíše mě zaráží, že se v ČR sypou miliardy do letišť s minimálním využitím (OVA, Pardubice, Budějovice, Brno)…..

Miloš

Zda fungují Vary?

kakov

to nevím

Jindra

Jel jsem k Černému moři s tehdejším monopolním dopravcem v osmdesátých letech a přivezl si z vlaku vši. Nezapomenutelné i po letech. Rád věřím, že dneska by to bylo čistější.
Naproti tomu odlety a přílety z Pardubek byly vždy bez problémů.

Roman osobně

Bez problémů, tedy bez vší.

Miloš

vlakem k baltu

Jiří Kocurek

On někdo chce rušit nádraží, které odbaví 81000 cestujících ročně?

Jiří Kocurek

Jen pro srovnání, je to 220 lidí denně. Mochov měl 32, tedy 7x méně.

kakov

Mochov sem netahejte

Air Traveller

proč ne? nehodí se … tak ho nemáme tahat?

kakov

debata není o Mochovu, kolik převezl Mochov je irelevantní, navíc Mochov je zrušen, dáváte tím snad oba najevo, že Pardubice mají být také zrušeny??

Uvědomte si, že letiště potřebuje k rentabilitě nebo aspoň obhajitelnému přínosu trochu jiné počty.

Nebo jak souvisí Mochov s Pardubickým letištěm???

Air Traveller

Pardubice, kdyby byly ciste civilni letiste, tak by byly ve stavu klinicke smrti, stejne jako ceske budejovice.

jen diky tomu, ze pardubice jsou hlavne vojenske letiste jeste existujou. nicmeheo jeho civilni cast je narpsoto zbytna.

a ano – pokud do pardubnic nikdo nechce litat (a to se jen tak nezmeni), tak ano – kraj by mel prestat civilni provoz (a terminal) dotovat a cela tahle ulejvka penez do cizich kapes by se mela zrusit.

a jak souvisi mochov s pardubickych letistem? no hadej tvl. do mochova taky nikdo nejezdil. do pardubic taky nikdo nejezdi.

Miloš

A Vary

kakov

Co vy máte s vary?

Joe

Co s tím proboha má společného vlaková doprava? Zas další klaun co míchá 2 různý témata. Ještě napište, že letiště můžou za rušení lidoprázdných lokálek.
81k není vzhledem k situaci úplně špatné. Pokud by letos v létě skutečně rozlétali slibované destinace, mohla by se 100k hranice prolomit.

Aleš

proboha, 100k je jedno střednětraťové letadlo průměrně za den. To stojí za ty investice a provozní náklady?

Aleš

Toho mínusáře bych se zeptal, zda by jako soukromník investoval do nákupu a provozu tolik peněz do něčeho, co umožní jeden přílet a jeden odlet denně 737/320. Ale z veřejného krev neteče, že?