Pardubice přivedou do centra další auta, postaví parkovací dům mezi zámkem a stadionem. Kvůli stavbě se zadluží

Podoba parkovacího domu v centru Pardubic. Foto: Pardubice.euPodoba parkovacího domu v centru Pardubic. Foto: Pardubice.eu

Opozice upozornila na nereálné ekonomické propočty i přivádění další dopravy do centra města.

94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vaclav

Investovanim do IAD mesto chudne, investovanim do MHD a cykloinfrastruktury mesto bohatne. Jasny priklad je USA (mesta chudnou, nektera bankrotuji) nebo naopak Skandinavie (mesta bohatnou).

ABCD

Hm a nechybí Vám v tom komplexní pohled i na celé země? Nemyslím, že USA jsou chudé jako celek, to vy samozřejmě netvrdíte, ale já si myslím, že osobní svoboda na vysoké úrovni souvisí s ekonomickou úrovní. Osobní svoboda má asi něco společného s mobilitou pracovní síly a IAD. Všechny ty startupy (a pozdější Mirosofty, Apple, Amazony) by asi bez výše uvedené svobody nejspíš nevznikly a my si tady nejspíš nepsali přes (levné a dostupné) počítače a mobily. Příčiny krachu měst mohou být taky v obyvatelích a voličích a tedy v úplně něčem jiném. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/chicago-starostka-lori-lightfoot-demokrate-levice.A230414_170523_zahranicni_dyn Nebo příčina může být, že… Číst vice »

Vaclav

Nemyslim si, ze nutnost vsude jezdit autem, protoze chybi alternativa ve forme MHD, cykloinfrastruktury a chodniku, je svoboda. Svoboda je mit moznost si vybrat. Svoboda je kdyz deti, ktere bydli na predmesti muzou jet MHD do mesta. V USA jsou ale uvezneni doma, kde nejsou zadne sluzby (zonovaci zakon) a jsou uplne odkazany na rodice, aby je nekam odvezli. Do USA jezdim rad kazdy rok, ale z pohledu urbanistiky bez debat selhala.

The reality is there is no single city in the world medium size or large that have solved the issue of mobility through a private car. None.

Ten Onen

Jako službu veřejnosti navrhuji postavit město, nebo alespoň čtvrť, kde budou jen pěší zóny, cyklostezky a MHD. MHD tedy ideálně jen kolejová, aby se nemuseli stavět silnice. V takovém místě by byl přísný zákaz aut, tudíž by tam nemusela být parkoviště, garáže ani benzinky. Bylo by to s kompletní vybaveností, tedy vlastní obchod, kino, divadlo, školka, škola, nemocnice atd. Do tohoto místa by se odstěhovali všichni odpůrci aut, kteří by tam žili, pracovali a studovali. Bylo by to samozřejmě tzv. 15 minutové město (místo). Lidé tam žijící by měli vlastní samosprávu, která by jim zajišťovala klid na život a zabezpečovala… Číst vice »

Vaclav

Z ceho by se financovala vystavba takove ctvrti nebo mesta? Z verejnych penez? To by bylo plno odpurcu preci. MImochodem naprosta vetsina „odpurcu aut“ nejsou pro absolutni zakaz aut, jenom aby nedominovala verejny prostor jako se deje nyni.

Mendy

Čili zakázat auta, ale jenom tam kde se to MNĚ hodí.

Vaclav

ne

Tomas

Přesně tak

Kebab

Přesně. U mě aby žádná cizí auta nejezdila a neparkovala, ale já abych mohl jezdit a parkovat všude.

Ten Onen

To je sice hezke “aby nedominovala”, ale pak tu mate neco jako “naklady ztracene prilezitosti”. Vybudujete silnice, ale bude na nich jezdit jen minimalni provoz, cimz mate mnohem vyssi naklady a naopak mnohem nizsi vynosy. A vynosy jsou i to, ze se lide dostanou nekam rychleji nebo bez nutnosti dalsi dotace do MHD.

Vaclav

Naopak, pro minimalni provoz nepotrebujete masivni infrastrukturu. Udrzba je levnejsi. Misto ni se postavi budovy, ktere generuji zisk – byty, restaurace, sluzby, bazen a nebo park, hriste… Mista kde se lide muzou setkavat. Zvysi se ekonomicka aktivita. Vystavba a udrzba infrastruktury pro auta je draha a je dotovana vsemi.

superhero

Motáte se v bludném začarovaném kruhu. Při nižším provozu aut budou silnice více individuálně využité pro cyklisty. Každoroční opravy cest a látání děr po všelijakých závodnicích s jízdem brzda/plyn jsou vysoké náklady. Chodníky a cyklostezky nevyžadují tak vysoké náklady do každoročního látání děr a proto se v Kodani už před více než 10 lety rozhodli masivně investovat do cykloinfrastruktury. Je to prostě levnější od cest, křižovatek až po parkování. A to nemluvě o dalších externalitách jako emise, kondička obyvatel, hluk, nehody. Jak funguje financování MHD? Nižší využití MHD znamená vyšší dotace. Je to stejná logika, kterou používate pro silnice. Pokud… Číst vice »

superhero

Na tom je zajímavé, že velká část planety takto lokálně žije a nemusí tam mít žádný zákaz. Bohužel kvůli té druhé části planety, která je nenažraná a zpovykaná bude vystavena extrémním klimatickým podmínkám, což nakonec ale dožené planetu celou, protože neexistuje planeta B. Naštěstí/bohužel se ten prostor pro nenažranou část kvůli vlastní neefektivitě ve využití půdy zmenšuje. Takže sice bude mít možnost všude jezdit autem, ale postupně nebude mít půdu využitelnou pro lokální zemědělství a bydlení, takže bude dovážet potraviny z daleka s drahou naftou a prostor pro bydlení bude čím dál dražší a tak se bude pořád motat v… Číst vice »

Karel Mio

Tak to je naprosty vrchol. Neveril jsem, ze k tomu dojde. To misto je asi nejlukrativnejsi volny pozemek ve meste, z jedne strany krasny park, z druhe stadion, prileha k rece, prakticky v centru. Tam maji vyrust byty, komercni parter, hotelova kapacita (ktera je ve meste zoufala). Zkratka misto pro zivot, rozsireni centra mesta k vode, a v neposledni rade profitabilni funkce, ktera si vydela na sebe i na okoli. Ne parkhaus na dluh s chimerickou navratnosti. Stavbou parkovaciho domu je veskery potencial mrtvy. Vizualizace nekomentuju, to je klasicky greenwashing. Viz nova parkovaci garaz co vyrostla na sidlisti Zavodu miru.… Číst vice »

ABCD

OK. Pak se nabízí jednoduchá otázka: Kde by to zhruba mělo být? Jak by to mělo vypadat, nebo obecně, jak by to mělo být řešeno? (Myšleno parkování nebo celková koncepce).
Třeba máte pravdu.
Jenom si říkám co mají ti venkovani dělat? Přestěhovat se do Pardubic? Všichni 🙂 ? Smířit se s tím, že jim 15 km dlouhá cesta trvá se všemi přestupy třeba hodinu a jet vlakem/veřejnou dopravou a bavíme se ne o Praze, ale o stotisícových Pardubicích? (Jen příklad – těch důvodů dopravy je samozřejmě mnohem víc, viz další příspěvky).

Karel Mio

Mělo by to být řešeno tak, aby kvůli monofunkci jako parkování nebyl devastován cenný životní prostor města. To znamená, záchytná parkoviště po okrajích centra, v místech, kde nevadí hodnotné funkci. Ale na rovinu, nedostatek parkovacích míst pro běžný provoz města není problém. Až na několik míst převážně ve vnitroblocích/za paenláky na Karlovině, kde jsou modré zóny pro rezidenty, jsou všude na ulicích smíšené zóny, kde může kdokoli za poplatek stát. 30 nebo 20 Kč na hodinu, další hodiny o 10 Kč dražší, tedy vhodné na krátkodobé zařizování. Okolo zimáku jsou návštěvnické zóny za 10-15 Kč/hod. V Afi 1. hodina zdarma,… Číst vice »

ABCD

Díky za zajímavý a zdá se fundovaný názor.
Myslím, že na parkování zdarma nárok nikdo samozřejmě nárok mít nemá. Otázka je zda má být cena čistě tržní nebo taková, která zajistí to, že z centra nebudou utíkat kanceláře, obchody, ordinace protože jejich klienti pacienti, zaměstnanci hlasují nohama. Obdobně je to s byty zejména vyšší cenové kategorie. Prostě si je zákazníci koupí raději jinde.
To parkoviště Na špici slouží pro spoustu lidí z vesnic co okolo pracují. Myslím, že kapacitně to nebude do budoucna stačit, to parkoviště je relativně malé.

Hans

A na to si přišel jak , že je to cenný prostor ?
Z jedné strany Sukova třída, z druhé strany opravený fotbalový stadion z roku 1930 a trapné parkoviště před malou hokejovou halou ..park je hodně daleko
Jen ať už to stojí 🙂

Karel Mio

Podivej se laskave do mapy. Jednak to u Sukovky vubec neni, a druhak ten problem neni ze vystavba parkhausu aktivne negativne ovlivni park exhalacemi atd., ale spise pasivne, tzn. zablokuje prostup uzemim. Ten problem je ciste prostorovy, protoze tenhle zamer zabije smer park-stadion. Proste vznikne mrtve slepe misto, kde se akorat budou zdrzovat pochybne existence, anzto tam nebude mit nikdo duvod chodit.

ABCD

Na rozdíl od mnohých bohužel nevím co je 100% správně. Dost často má ona pověstná mince dvě strany. Kdysi jsem slyšel názor na žurnalistiku, že by prý bylo dobré vydat zvlášť zprávu a komentář a jasně to od sebe oddělit. Nikdy jsem žurnalistiku nestudoval a nevím o ní vůbec nic, ale ta myšlenka mě zaujala. Je to soukromý, ne veřejnoprávní server, takže si tady majitel může dělat co chce a je to OK, ale myslím si o tom své. Hluk z aut a jejich podobné „externality“ mi vadí. Na druhou stranu si uvědomuju, že jednak pro většinu lidí je auto… Číst vice »

Kebab

Neumanutost je nový punk👍

Vaclav

„Štědré doplácení parkovacích míst považuje koalice za veřejnou službu, ekonomickým modelem se proto seriózně nezabývá,“

Verejna sluzba, ktera snizuje kvalitu zivota. Se zasekli v minulem stoleti.

Jiří Kocurek

Jasně, na výlet se jezdí jenom tam, kam vedou koleje a nikdo nepotřebuje vozit nemohoucí osobu, natož nákup pro 6 lidí na týden. A na zimu 30 kg mouky, protože se přes zimu nejspíš nedostane.

blabla

Ach jo, to jsou zase pitomé výmluvy naprostého primitiva. Existuje tolik alternativ. Na výlet se může jet tam, kde kromě kolejí jezdí i autobusy nebo je možné dojet na kole, ať už samostatně nebo v kombinaci s předchozím. Cypoviny s nákupy a nemohoucíma osobami. Vy jste snad malé dítě, že neznáte takovou věc jako je (senior) TAXI, seniorské pomůcky jako elektrovozítka, chodítka, tašky na kolečkách, MHD a nebo převratné novinky jako kargokola? Proč mám pocit, že s řidiči se musí mluvit, jak s miminy, kteří si bez auta nejsou schopni v životě poradit a hned začnou brečet a řvát, když… Číst vice »

ABCD

Libí se mi citát: „Nesuď nikoho, dokud neujdeš míli v jeho botách.“ Předpokládám, že jste ještě nebyl v roli seniora využívající sociální nebo zdravotní služby a možná nebyl a ani nebyl v roli potomků, které tak trochu hryže svědomí, že se nestarají o své blízké dostatečně. Máte možná štěstí, že Vám jde všechno v životě hladce. Já se děsím toho dne, kdy na jedné straně potřebujete být v práci, protože tam prostě být musíte a na druhé straně byste měl být někde jinde a postarat se v těžké chvíli o někoho o koho byste se měl postarat. Kdysi jsem někde… Číst vice »

blabla

Hezké a emotivní. A jakou to všechno má souvislost s (posedlostí) autem?
Vašim srdcerývným příběhem chcete naznačit, že tyto situace prožívá denně téměř každý řidič/majitel auta?

ABCD

Hm. Emotivní.

Odcitujeme si pár vět z Vašeho příspěvku?

Mám z Vás dojem, že jste „tvrdý na sebe i ostatní“.

Bojujete za „správnou“ věc?

A co je definitivním cílem?

Pomoci lidem nebo prosadit správnou věc (na vzdory jejich „hlouposti“)?

Nebo ještě něco jiného?

Sám sobě můžu položit podobné otázky.

Kdo má čisté svědomí, může „hodit kamenem“.

Kebab

Nomen omen😃😃

Tomas

Najděte mi alternativu Brno – Zlín ZOO Lešná tak, abych nebyl otrokem jízdního řádu a nemusel se vracet už někdy po 16h ze ZOO, abych chytnul poslední přímý autobus do Brna, co neobjíždí každou mez. Děkuji.

Tomas

Ne, pouze se dohání dluh posledních 30 let, jako v normálním městě na západě nebo jihu (třeba Vídeň)

Hans

Tento parkovací dům měl stát dávno, vedle je fotbalový stadion a fungující hokejová hala, kdoví kdy bude nová, jestli vůbec . Během zápasů se parkuje dočasně na 4proudé Sukově třídě a všude , kde se dá. Počet parkovacích domů v celém krajském městě je tragický, chytré rady o parkování u nádraží nebo za městem jsou nesmyslné. Druhý parkovací dům za Konzervatoří bude privátní investicí PSN, která vlastní sousední “hotel” Grand ( ten je prakticky úplně bez parkování a proto prázdný ) Kecy od různých iniciativ a pumpičkářů jsou irelevantní , město je zahlceno dojíždějícími lidmi z vesnic a z celého… Číst vice »

Patrik

A to na ten zápas musíte jet autem? Nestačí trolejbus, kolo, koloběžka? Aspoň při tom nebudete ničit přírodu.

Hans

Já jezdím i sockou a metrem , někdy Bolt a Uber..záleží, v kterém městě Zrovna ty tvoje koloběžky jsou dosti nebezpečná věc, ať už na chodníku , tak na silnici. Hlavně pád z koloběžky přímo pod náklaďák je nejčastější způsob úmrtí na tomto približovadle. Ale to už dle nálady a finančních možností každého soudruha 🙂 až budou Číňani a Indové omezovat všechno jak EU, bude to super. Ale kde se pak tak špinavá chemie bude dělat ?? Tyhle všechny “nesmysly”vedou jen k tomu, že účinné látky léčiv se v EU prakticky nevyrábí a veškeré farmafirmy v Evropě jsou pouze na… Číst vice »

jal

Je třeba se podívat na ekonomickou stránku věci.
Placené parkoviště do rozpočtu města peníze přivádí + další benefity v podobě pokut za přestupky a podobné věci. Je i možnost placených úseků ve městě.
Co nabízí veřejná doprava? Akorát výdaje.
V dnešní době bude potřebné výdaje omezovat, tzn. rušení linek hromadné dopravy.
Logicky nastává doba pro více parkovacích domů.

martin749

Pokud tedy placené parkoviště peníze do rozpočtu města přivádí, tak proč je už teď jasné, že se parkovací dům nikdy nezaplatí? Tedy, že naopak bude peníze z rozpočtu města vysávat. A to se nebavíme o nákladech, které vzniknou nárůstem IAD, kvůli tomu, že se jí zlepší podmínky.
Ať se to automobilistům líbí nebo ne, IAD je mnohem větší černá díra na peníze než HD. A za všechny peníze co se do IAD sypou dostávají veřejné rozpočty zpátky jen dopravní komplikace, které vyžadují další a další výdaje, jelikož má IAD ze všech druhů dopravy nejhorší poměr výkon/cena.

Vaclav

Naopak, MHD vyzaduje mensi infrastruktru. Udrzba silnic pro auta je draha jsou to „hlavne vydaje“ a zabiraji prostor, kde muzete mit budovy ktere generuji opravdovy zisk.

Tomas

Ne

Bjorn

Počet parkovacích domů je tragický… A proto je ten za divadlem obsazen ani ne z poloviny.

Hans

Tak nazývat těch par míst nad Penny jako parkovací dům , je hodně odvážné.. a na to si přišel jak, že je prázdný ?
Větší část toho objektu není veřejná

Šejdr

Na Sukově třídě se během zápasů neparkuje.

Lumiere

Kdysi se tam fakt parkovalo, naštěstí to zrušili, protože to bylo o hubu – někteří parkující vůbec nechápali, že jsou na běžné komunikaci a že nemůžou z auta vylézt bez kontroly, jestli je právě nemíjí autobus. Byl zázrak, že tam nikdy nebyl smrťák.

Hans

Ale samozřejmě, že se parkuje..už léta tam byly vždy cedule dočasné parkování před zápasem a po zápase na krátkou dobu.. Úplně stejně to funguje na ulici Dašická vedle basketbalové “haly”

Karel Mio

Jasne, takze k zachrane Grandu je treba, aby mel poradny kapacitni parkoviste, aby si kazdej mohl dojet autem do obchodaku 50 metru od Zeleny brany a 100 m od stredovekeho namesti. To vam prijde normalni?

ABCD

Trochu se opakuji, ale co by mělo být ideálně v oblasti Grandu? Obchodní dům bez parkoviště? Kino bez parkoviště?
Byty bez parkoviště? Bude je někdo chtít koupit? Nebo tam budou startovací byty? (Snad lidi bez auta) Bude centrum plné v lepším případě hipsterů? Nebo dokonce lidí z nižší sociální skupiny – uprostřed města? (Detroit?) Historické středověké náměstí?
Hotel bez parkoviště?
Nebo tam budou všude podzemní garáže? A je to levnější/ o kolik dražší?

Karel Mio

Kdyby došlo k přestavbě např. na byty, tak tam chtě nechtě budou muset být podzemní garáže, legislativa neumožňuje (respektive tady by s tím byl problém) postavit budovu bez vykázání parkování.
Bohužel to pak ty byty může zdražit i pro lidi, kteří to stání chtít nebudou.

Hans

Třeba časem dojde k přestavbě Grandu, nebo alespoň části.. Vždyť tam je krom pár restaurací , Billy a Cinestaru obsazené jen přízemí.. Bez parkoviště těžko lze tento objekt dál rozvíjet

geras

Pár set metrů od tohoto PD se začal stavět další….

Surio Mario

Ano, staví ho PSN. Až budou oba hotové, bude zajímavé porovnat ceny v městském a komerčním projektu.

Kebab

Ekonomická hlediska jsou v článku jistě na místě, v rámci vyváženosti by však bylo dobré je uvádět i u jiných investic, např. u lokálek nebo cyklostezek. Přestože cyklostezky využívám řádově častěji než parkovací domy a jsem všemi deseti pro jejich výstavbu, vnucuje se myšlenka, že se taky nezaplatí. O lokálkách ani nemluvě.

Bjorn

No zrovna tohle Pardubice potřebují… Využití tohto místa snad horší být ani nemůže a to hned z několika důvodů. Když pomineme fakt, že Pardubice jsou už teď skoro nonstop ucpané a v centru další auta rozhodně nepotřebují, tak zastavět tuto parcelu nízkou jednoúčelovou budovou by byl přímo hřích. Navíc, budovou, která bude desítky let dotovaná a nikdy si na sebe nevydělá. Naproti stojí šestipatrové domy, tuhle výšku (a případně i další ustupené patro) by mohla mít i budova na tomto místě. I přes blízkost řeky, by se parkování dalo vybudovat v podzemí (parkoviště pod pražským národním divadlem na břehu Vltavy… Číst vice »

jkjk

Ano, nové parkoviště pod Národním divadlem v Praze má 9 podzemních pater, 204 míst. Aby to neprodělávalo, stojí hodina parkování 60,- , den 960,- , „rezidenční“ parkování za 8 tis. měsíčně.

HK~

tržní cena, nic víc nic míň

tolik by mělo stát parkování v celém širším centru

coolio

Uvědomte si, šotoušci, že Pardubice jsou krajské město, sloužící i lidem z mnoha vesnic v tomto zaostalém, chudém kraji, kde donedávna ani neměli dálnici.
I proto je vhodné dát přespolním seniorům možnost aspoň důstojně dojet třeba na vyšetření do nemocnice, a zaparkovat na těch okamžiků, co budou sedět v čekárně.
Sice to tento dům přímo nesplní, protože je bůhví kde, a v Pardubičkách u zastávky se nedá parkovat, tam je pořád plno, ale třeba v něm aspoň zahodí svůj povoz pardubičáci, a nebudou zaclánět potřebným jinde.

Lumiere

Kdo určuje, který řidič je potřebný a který není? Mimochodem, o parkoviště v krajské nemocnici by se měl postarat kraj, je to jeho nemocnice a město už tam platí dost velkorysou kapacitu MHD.

jkjk

A nebylo by pro ty přespolní seniory jednoduší zaparkovat na parkovišti před nemocnicí než jít 3 km od parkovacího domu (i pro svižného seniora min. 45 min. chůze)?

coolio

To bylo, ale to parkoviště je stále zoufale plné.
Ale tak snad časem přidají parkovací místa i tam, kde jsou potřeba. Tohle zatím slibný začátek.

Šejdr

U nemocnice jsou dvě soukromá parkoviště a volné místo na nich je celý den. Oni totiž majitelé chtějí parkovací poplatek, zatímco na ulici je to (zatím ještě) zdarma.

Karel Mio

On ale neni buhvikde, je na nejlukrativnejsim pozemku v centru.

David

Kdyby společně s otevřením tolika parkovacích míst, zároveň alespoň polovina toho počtu zmizela z ulic, mohl by se do ekonomiky provozu započítat ekonomický boost který nastane v těch ulicích bez aut. To už by ale bylo moc koncepční a nesměly by tam být nesmysly s vybookováním celého domu na 60 dní v roce.

Surio Mario

60 dní v roce zákaz parkování na zaplaceném místě znamená, že to pro rezidenty absolutně nemá smysl. Takže tenhle dům nepomůže ani tomu, aby v centru Pardubic nestála auta všude, kde se dá.

Jan T.

Mít parkovací dům vyhrazený dva měsíce v roce pro zvláštní účely jasně ukazuje proč a pro koho se to vlastně staví, řadoví občané to určitě nebudou.

Jan Hrabal

Dobrý den, informace o vybookování celého domu na 60 dní v roce není pravdivá.

60 % kapacity domu bude řešit Rozvojový fond Pardubice, který si namodeluje využití míst i ve vztahu k ostatním parkovacím plochám v návaznosti na akcionářskou dohodu s klubem. Celá tato kapacita nebude bookována.

40 % kapacity domu bude v rámci veřejného parkování určeno pro statutární město Pardubice, tedy bez možnosti bookování pro hokejový klub.

Že někteří opoziční zastupitelé si nedokáží řádně nastudovat předložený materiál a šíří nepravdy, bohužel nedokážu ovlivnit.

Dominik Bečka

Dobrý den, pane koaliční náměstku,

cituji ze schvalovaných podkladů:
„cca 60 akcí ročně (hokej, fotbal, společenské akce) – předpoklad odlišného režimu fungování parkovacího domu v den konání akce – abonenti v den akce bez nároku na parkování“

Samozřejmě můžete nastavit všechno úplně jinak, vy třeba mluvíte o dřívějším usnesení přijatém v roce 2021, ale za cenu hlubších ztrát než počítala nám předložená ekonomická studie.

ABCD

Jen takový technický dotaz a omlouvám, se že to nemám nastudované. Počítá se i s částí parkovišť pro alternatviní pohony CNG/LPG/Elektro. Nejhorší jsou LPG ale těch je taky nejvíc. Už jsem viděl zakázané i všechny druhy.

Karel Mio

Pane Hrabale, pri vsi ucte, stavet v tomhle miste parkovaci dum je velka koncepcni urbanisticka chyba. Vizte zde odkazane vlakno vyse:

https://zdopravy.cz/pardubice-privedou-do-centra-dalsi-auta-postavi-parkovaci-dum-mezi-zamkem-a-stadionem-kvuli-stavbe-se-zadluzi-162899/#comment-1021076

Tomas

„ekonomický boost který nastane v těch ulicích bez aut“ 😀 😀 😀

Vaclav

What else can you expect from car brains?

Peeetr

Ta ekonomická čísla jsou úplně mimo.
Základní úvaha u takového placeného patrového parkoviště ve středním českém městě by měla zhruba být, dokážeme cca 1/3 míst prodávat turistům o víkendech za 100 Kč na hodinu? Pak se teprve dá mluvit o nějaké neztrátové ekonomice.

david

V dritive mensich mest je o vikendu (mimo sobotu dopoledne) parkovani zdarma … protoze mimo mistni lidl apod. je tam od toho sobotniho poledne vse zavrene.

peter

Asi tak. U nas v 55 tisicovom okresnom meste v sobotu, nedelu parkovanie v centre mesta zadarmo. Ked sa prejdete po tych parkoviskach tak obsadene tak 1 miesto z 10 a to mozno este prehanam. V nedelu v centre skapal pes, tak po co by sa tam mali ludia trepat a este platitl za parkovanie.

M82

Základní ekonomická úvaha by měla znít proč něco co dokázal soukromý subjekt před lety postavit za 150 000 místo, tak stavěla města za 750 000 místo… Ona by pak ta návratnost nebyla tak šílená.

Změna je za rohem

Zrovna v Pardubicích coby české Mecce městské cyklistiky je to velmi smutné. Stačilo by zde posílit a zlepšit cykloinfrastrukturu po vzoru holandských měst a většina transportu by se zde mohla odehrávat pomocí mikromobility (kola, koloběžky, jednokolky, longboardy apod.). Jen nevím, na co by se pak čeští petrolheadi vymlouvali, když by viděli, že to jde i u nás. Jo, už vím, KOPCE. Česká města totiž stojí v strmých svazích a úbočích s převýšením několik km a elektrokola neexistují, že..

Mendy

A zimy taky neexistují.

Změna je za rohem

Zimy jsou zejména v posledních letech kvůli globálnímu oteplování způsobeným emisemi skleníkových plynů primárně z lidské činnosti teplejší než-li před sto nebo i padesáti lety. Období celodenních mrazů trvá, alespoň v nížinách, kde se nachází většina měst zhruba 14 dní, často ani to ne a to rozhodně nebývají tuhé mrazy jako mají v Kanadě, Rusku nebo Finsku. A když se podíváte třeba do zmíněného Finska, tak se tam jezdí na kole výrazně více než zde. Nakonec i v takovém Dánsku není o moc tepleji a Kodaň je cyklistikou známá. Hlavním problémem v ČR je nedostatečná infrastruktura pro kola a také… Číst vice »

Změna je za rohem

PS. Konzervativní v uvozovkách, protože já se také považuji za konzervativního, jelikož chci, aby se ulice a silnice vrátily do stavu v kterém byly ještě před sto lety – tedy aby sloužily primárně lidem, nikoliv autům.

Jackub

Myslíte tu dobu, kdy se v tisku objevovaly články o tom, jak budou ulice v blízké budoucnosti zavalené metrovými vrstvami hnoje, produkovaného obrovským množstvím koňských povozů a kočárů? 🤔

Tomas

V těch autech lidi nejezdí?

Leštění

Je vašem příspěvku je krásně vidět, že vy na kole běžně v zimě nejezdíte.

Tomas

Hlavním problémem ČR je, že se až moc ustupuje minoritě cyklistů resp. cykloaktivistů.

p73

V zimě se v Pardubicích normálně jezdí, jj.

Surio Mario

Ano, pokud je sucho a slunečno. Stačí aby trochu zapršelo a počet aut v ulicích Pardubic vzroste minimálně o polovinu.

p73

ráno v šest na vlak jsem potkával dost lidí a to moc slunečno nebylo 🙂

George

No ale do Pardubic dojíždí i lidé z blízkého i vzdáleného okoli. Ať už za sportem nebo kulturou a místo k zaparkování chybí. A opravdu nejde dojíždět vlakem nebo busem. Cena za hromadnou dopravu je vysoká a čas strávený na cestě nesmyslný.

Surio Mario

Ale pro ty by měla být k dispozici záchytná parkoviště na kraji města, a ne jim poskytovat nové parkovací prostory v centru, kde jsou ulice už nyní kapacitně na hraně svých možností. Palackého, 17. listopadu, Palachova, Masarykovo náměstí, Hradecká, náměstí Republiky, Karla IV., Jahnova a další jsou ve špičce jedna souvislá kolona. Teď je to navíc o to horší, že přes centrum jede část vozidel, která dřív projížděla ulicí Kpt. Bartoše, kde je ale nyní nepříjemný špunt v podobě jediného pruhu přes rozpadající se most.

Šejdr

Ano, na hlavních příjezdových trasách by měla být zachytná parkoviště, ale reálně jsou jen dvě – Globus a bývalé kasino na Zborovském náměstí. Ve zbývajících směrech není nic a zejména od Přelouče to fakt chybí. Proto taky venkovani ráno zaplaví auty Skřivánek a Duklu. Ale buďme v klidu, to se brzy vyřeší… bohužel jen zavedením placené zóny pro Skřivánek, Duklu a Višňovku.

ABCD

Není/nebude (časem) Globus asi tak stejně veřejné nádraží jako to u OC Albert/Hypernova u nádraží?

Tomas

Je na čase opustit přežitý model (i na západě), že kola, natož nesmysly jako koloběžky a enesmysly, něco řeší (tedy kromě odvozu podnapilých hipsterů z hospody a turistů)

Jan

Více než „další doprava“ v centru (ta je prostě taková, jaká je) mě znepokojují ty nereálné ekonomické propočty a zadlužení města…

Márty

Jenže právě přístup “doprava je prostě taková, jaká je” vede k normalizaci těchto výdajů a nereálných ekonomických propočtů. Pokud nedojde k omezení parkovacích stání na ulicích v okolí, tak dojde k nárůstu počtu aut a s nimi spojených výdajů samospráv. Doprava není konstantou v tabulkách.

Surio Mario

Jenže stání v okolních ulicích dost dobře omezit nelze, protože parkovací dům bude dva měsíce vyhrazen jen pro VIP, co přijedou na hokej nebo fotbal. Kdyby to bylo na 6 dní v roce, tak ještě dejme tomu, ale 60 dní je šílené číslo.

adamgolias

nelze?
co brání umístění značky zákaz stání? to autisti maji nejaky zakonny narok na odstaveni auta? neni misto- mohou jet jinam , tam kde misto je.jo oni budou muset jit pesky ? no to je nestesti.

Šejdr

Místní autisti jsou v prvé řadě voliči a jen politický sebevrah by jim zrušil parkovací místa. Přespolní autisti naopak voliči nejsou, a tudíž je celkem jedno, co si o parkování v Pardubicích myslí. Ostatně je to krásně vidět na situaci kolem hlavního nádraží. Město nemá zájem o vytvoření parkovacích míst, protože jeho voliči je nepotřebují, když téměř z každé čtvrti jede na nádraží přímá linka MHD a z těch zbývajících je pohodlný přestup v centru.

Márty

Je vám jasný, že ty parkovací místa ani v parkováním domě ani na ulici nebudou po zbylých 305 dní v roce zet prázdnotou, že?
Jinými slovy budete řešit úplně stejný problém, jenom ve větším měřítku a s promarněnou příležitostí vytvoření kvalitního veřejného prostoru.