Pardubice mají nějaké RADARY? Mají prd.. Myslíte ty cedulky s informativní ne zcela přesně změřenou rychlostí? Jinak jak se zde nezřídka píše, zvýšit bezpečnost jde i jinak, než někdy podivně měřenou rychlostí (totální výjezd z obce, dvou proudovka kde rozhodně nikdo nepřechází a okolo není ani zástavba, atd). Což takhle např. snížit keře a vůbec víc uplatňovat selský rozum? Výjezd od nového Penny u nemocnice – nulová viditelnost na kyjevskou přes vysoká zábradlí. Každý bychom mohli uvést případů za sebe dost a dost. Inu, svět není dokonalý, takže trocha rozumu a přemýšlení u měst, dopr. staveb i řidičů, nikdy není… Číst vice »
bifidus
9 měsíců
Především platí, že obec nemá co vymáhat zákony, měřit rychlost a inkasovat pokuty. Od toho máme policii ČR. Celý ten institut přeneseného výkonu státní správy na obce je nesmysl, který nemá v demokratickém právním státě co dělat. To už by mohli vybírat pokuty i zahrádkáři.
panda
9 měsíců
Aby takováhle info cedule mohla pokutovat, musí mít dvě kamery – malou a velkou. Jinak je neškodná.
Jan
9 měsíců
Pardubice jsou extrémní ukázkou plýtvání v samosprávě. Dělí se na 8 obvodů – malých radnic, přičemž nedaleký stejně velký Hradec Králové se nedělí vůbec a má jediný magistrát…
Jo ale taky ten hradecký magistrát má o 100 zaměstnanců více a provozují další pracoviště, protože se na magistrát nevejdou. Nikdo přeci nebrání Pradubákům, aby si to ve volbách na toto téma rozdali, ale jim to očividně vyhovuje, navíc mají starostu své části po ruce i to lze považovat za benefit.
No jo furt s těma radarama, panebože. Jestli chce někdo něco udělat pro bezpečnost, zaveďte na semaforech blikající zelenou. Opravujte okresky jinak než záplatováním záplat a křivým asfaltem a nebo třeba zredukujte reklamní svinčík kolem svislých dopravních značek ve městech, kde reklama na hobbymarket zakrývá dej přednost. Nebo nakonec i hromadu těch značek vyhoďte, u kdejakýho zapomenutýho krumpáče na liduprázdné okresce je třicítka, přičemž reálně není důvod tam ani sundat nohu z plynu. A až budou rychlostní značky skutečně tam, kde je důvod, tak je lidi budou snad respektovat.
Do určité míry souhlasím ale.. „A až budou rychlostní značky skutečně tam, kde je důvod, tak je lidi budou snad respektovat.“ Respektovat se mají všechny značky i když se nám může někdy zdát, že tam je zbytečně. Než došlo k opravě propustku před Jičíněvsí byla tam omezená rychlost na 50km/h a velká část řidičů si z toho nic nedělala. Bylo to na rovném úseku tak proč nejet nesníženou rychlostí, že? Jenže málokomu už dojde, že to je třeba kvůli tomu, že při 50km/h jsou vibrace jiné než v 90km/h a zejména u težších vozidel. A takových značek je a jéje.… Číst vice »
Gratuluji. A tankujete co? Já jen, že to nové svinstvo nechutná ani motoru z roku 2001 (tedy dá li se v případě 1.4 MPI hovořit o tom, že by to byl motor z tohoto období).
Jinak zalezi kus od kusu. Treba Subaru od roku vyroby 1991 jsou pro pouziti s E10 homologovany. Samozrejme furt plati, ze se s tim fakt musi jezdit a nenechat palivo v nadrzi degradovat treba ctvrt roku kvuli vode.
To samy treba ty propirany Felicie, k bezproblemovemu chodu pry staci „jen“ vymenit par hadicek/tesneni. Jasne, zbytecne utraceny penize, ale zadna tragedie oproti relativne novejsim autum s primym vstrikem, kde tech komplikaci muze byt vic.
Mozna u nich muze byt alternativou prestavba na plyn.
Pravda, na naftu jsem nevzpomněl. Ovšem nevím nevím, ale po 40 vyjetých litrech se motor začal chovat opravdu divně. Špetné starty, se studeným motorem bídný výkon a auto jakoby nevědělo jestli má jet nebo ne. Nutnost držet auto v otáčkách protože třeba na dvojku a nízkých otáčkach to škubalo až hrůza. Těch 40 litrů byl Fuelsave 95 E10 tankovaný na dvakrát právě aby se co nejdříve vyjezdil a dalo se natnkovat čerstvé.. Nyní jsem natankoval Vpover 95 E10 a nastala výrazná změna k lepšímu.
Jsem benzínovej a vše je vstřikovací, tedy nikoliv karb. Zatím jsem pozoroval špatné starty u toho vehiklu z roku 88. Ten stojí na dvoře, čeká na renovaci a tzn, naposledy to vidělo čerpací stanici někdy kolem března 2023. Občas to nastartuju a projedu za barákem po polní cestě. Ale start je dlouhý a je cítit, že se tomu nechce. Ostatní „víkendová“ auta pravidelně projíždním a tzn benzín „obměním“ a problémy jsem zaplaťbůh nezaznamenal.
Nikdo se nezblazní, jâ nevím proč to furt lidi, co jezdí 50 až k ceduli konec obce, vytahujou; je to typickej argument, jak umlčet lidi, co tady toho zbytečnýho radarování mají už plný zuby. Říkám něco úplně jinýho: jestli tady chce někdo napříč radnicema udělat něco pro bezpecnost, cesta nevede přes radary, kde lidi čumí na tachec a vlastně se řízení věnují méně, než kdyby jeli 55 a soustředěni.
Je tady mnohem víc příležitostí, jak bezpečnost na silnicích zlepšit.
Já to asi nechápu, bavíme se furt o tom samým? Já tady nikde přece nerozporuju dodržovaní rychlosti. Jen mi vadí politické řeči o tom, jak ty radary jsou tu kvůli naší bezpečnosti; ten fakt, že je v článku naznačeno, že není jisté, zda budou i ty ukazovací sloužit k výběru, je jen příprava palebných pozic: ano, budou.
Ale vy jezdíte 50, poznáte to o oka i ve strejcově autě, a tak nemusíte mít strach.
Tak se ale pak alespoň rozjeďte, využívejte terén. Mě strašně baví takové to jak jede nějaká slabá mrdka sotva 45 až k cedulce, ale ejhle za cedulkou je stoupák. A tak se všichni trápíme hezky do kopečka, ale hlavně že srajda dojela ke své cedulce 50.
Jojo, skvele to kuci vymysleli pri rekonstrukci prutahu pres Stepanovice. Pri te prilezitosti posunuli cedule zacatek/konec obce nize s kopce dolu.
Takze driv konec obce, fajn, jedeme dolu, tak na to neni potreba tolik slapat, je to tissi a vubec.
Ponovu se s kopce dolu brzdi motorem.
A opacne do kopce zrovna tak, cesta do kopecka pred znackou hezky zbrzdi, clovek si doplachti, zejo… No zapomente, hezky to pod kopeckem zbrzdit a pak do kopce tahnout motorem.
Asi mistnim ten zcela zbytecny hluk navic vyhovuje.
Nebo ještě lépe, přes obec se táhne 40 aby ho náhodou někdo nezměřil, přijde cedule a najednou je z něj Nikki Lauda. A v další vesnici ho dojedete pač už zase stojí na brzdě a dělá slušnýho strejdu.
Od té doby, co byl vynalezený tempomat, který už je ve většině aut, není nutné koukat na tachometr. Naopak bych zavedl zatím modrou doporučující značku „Použij tempomat“.
K čemu tempomat? Pokud Vás nebaví řízení jezděte autobusem nebo vlakem. Člověk který řídí rád tempomat nepotřebuje a i kdyby ho měl tak by ho nepoužil.
Je to věc názoru. Já na dálnici nohu na plynu a levou u spojky kdyby něco a bylo možné okamžitě vyšlápnout a druhou nohou současně přejít na brzdu. Asi by mi to pohodlí které poskytuje tempomat vadilo.Já jsem vlastně člověk, který by měl problém i s automatem.
To je zase kýbl nesmyslů. To tvrďte doma staré, ale ne na dopravním serveru.
Používání tempomatu s tím vůbec nesouvisí. To už mohu říct – kdo nemá rád řízení, ten používá elektrický startér, my co rádi řídíme, tak startujeme výhradně klikou!
Ale zase to mělo svoje kouzlo – když mi odešla baterka nebo nešel alternátor, takže se baterka vybila, nebo byla velká zima a startér by to nedal – tak jsem vytáhl kliku a žigulíka natočil ručně 😉 (u Moskviče se mi motor klikou nahodit nikdy nepodařilo, ale prý se to dalo)
Což o to Tatra 111. U té se to tak nějak předpokládá, ale co třeba taková Škoda 100 ? Ta měla tuto možnost taky a v základní výbavě. Dnes by to bylo za tučný přípalatek 🙂
Proto je druhá možnost vedle elektrického startéru vítaným pomocníkem což se dnes už prakticky nevidí. U motorek to platí také a obzvlášt u jednoválců s velkým objemem. Zkuste nastartovat jednohrnek 750ccm tím, že takový stroj budete roztláčet- nemožné. Třeba Suzuki DR 750 Big má elektrický startér a aby takový motor byl schopen startér natočit je stroj vybavený dekompresorem díky němuž může startér motor bez komprese roztočit. Takže tady v tomhle případě nemusí být ani vybitý akumulátor ale stačí, aby byl ve špatné kondici a je problém, A tlačit tuhle mrchu která váží 210kg protože nejde nastartovat je fakt očistec. Ale… Číst vice »
Nemyslím si, že to je nesmysl. Kdo rád řídí nepořídí si automat protože by se v takovém autě unudil k smrti. Byly doby kdy jsem se snažil spočítat na 100km dlouhé trase počet nutných sešlápnutí spojky a nikdy jsem se k celkovému číslu nedopočítal, protože jich bylo tolik, že mě to počítání začalo otravovat . A pouřití toho či onoho systému starování motoru nemá s řízením co dělat.
Jak říkám je to asi věc názoru. Já si na pádla pod volantem nezvykl ani v případě simulátorů na PC a klasické H-čko + spojkový pedál je jasný favorit. Sice je takové řazení o něco pomalejší, ale to je detail.
Rád řídím a mám auto s automatem a manuál už bych nechtěl. Dělání zbytečné práce nijak nesouvisí s tím, jestli člověk rád řídí a když člověk chce, tak může přepnout na manuál. A přiznám se, jezdím krapet delší vzdálenosti, než 100 km.
Pochybuji, že u většiny aut – myslím tím osobní auta. Když si vezmeme průměrné stáří vozového parku v ČR (a třeba Octávia 1. generace stále není na silnici výjimkou) – tak většina OA to v ČR mít nebude.
Fascinuje mě, jaké argumenty člověk vytahuje, aby si obhájil vědomé porušování předpisů. 😀
Když je mimo obec devadesátka, taky musíte čumět na tachec a méně se věnujete řízení? Jste ve stresu z toho, že vám ztěžkne noha a víc ji položíte na plyn? Pak nemáte za volantem co dělat. Bezpečnost se zvýší eliminací takových řidičů jako vy.
Mě fascinuje, jak tomu, jak se má jezdit a kdo má a nemá za volantem co dělat, nejlépe rozumí ten, kdo vůbec neřídí 😀 Zjevně je to variace na každoroční Co Čech, to hokejový trenér.
I Kebab na tyči jako vy by mohl vědět, že vyšší rychlostí ohrožuje ostatní účastníky provozu. Kolikrát se stalo, že ve velké rychlosti řidič neubrzdil a narazil do nějakého objektu nebo do lidí a byl z nich kebab?
Ne, opravdu nemusím být řidič, abych z chodníku nemohl posoudit, jestli ten člověk se v autě chová podle předpisů. 🙂
Přesně. Za sebe mohu s čistým svědomím říst, že jsem nikdy žádnou pokutu za rychlost neplatil. Čím to asi tak bude? Takže mě nemůže nějaký radar vůbec rozhodit. pro mě je to jen zbytečnos žeroucí energii dobrá tak akorát k tomu abych si ověřil, že mi tachometr měří stále stejně dobře.
Za rychlost jsem za 30 let pokutu taky nikdy nedostal (za jiné blbosti už ano).
A mám to stejně – u radaru si kontroluji, jak dobře mi měří tachometr (třeba u Twinga ukazuje tachometr až o 5 km/h jinak než radar)
P.S. tachometr v žádném v autě v rodině nemáme.
Jasně. Zatím se přesedlávat nechystám, ale pokud by to mělo nastat tohle bude první věc kterou si ověřím. Jenže ono to co popisujete se nemusí týkat jen novějších aut. Třeba před nějakou dobou jsem měl možnost jezdit v Cordobě 2003 a tam 50 na tacho bylo 50 na radaru.
Jen se zeptám, je v pořádku, že v případě radaru v obci většina lidí nejede ani 40km/h? Já jen že se pak za nimi člověk musí táhnout někdy i dlouhé kilometry a to je fakt peklo byť nic neporušují, ale reálně zvyšují množství nehod na silnicích.
Tady pozor. Pokud někdo jede na 50ce 40 nebo méně není to nic proti ničemu. Co Vy víte jaký pro takovu jízdu má důvod (technická závada, náklad atd.), Ale rozumím Vám, že když někdo jede pomalu protože zrovna čumí do mobilu a jakmile ho položí dupone na to a jede zase přes limit- takové taky nemusím.
Technicky vzato porušují paragraf o bezdůvodně pomalé jízdě, jinak plný souhlas. Tohle jsou ti nejnebezpečnější řidiči, odhad na ostatní věci mají totiž stejný jako na rychlost, tedy žádný. Chovají se zcela nepředvídatelně a navíc bývají přesvědčeni o vlastní nezranitelnosti, protože přece „jedou pomalu“. Jestli to je důsledek vymývání mozků ze strany BESIPu („rychlost zabíjí“) nebo obecná nezpůsobilost k řízení auta a podobným činnostem, to netuším. Dříve to bývali takoví ti strejci – čepičáři ve škodovkách 120 a platem vajec za zadním oknem, dnes mají podle pozorování nejčastěji Fabie a Peugeoty 🙂
„Technicky vzato porušují paragraf o bezdůvodně pomalé jízdě“
Takže si dáme opáčko:
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen …
Výborně. Bezprostředně pod tím se totiž píše toto:
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
„Mámo, radši pojedu 35, ať nás to nevyfotí.“ je samo o sobě jen těžko důvodem pro takovou jízdu při limitu 50 a navíc to stejně vždycky bude na posouzení policie.
“ omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.“ Bezdůvodně. Co je to bezdůvodně? Je to to samé jako kdysi bylo ve vyhlášce, že řidič nesmí obtěžovat bezdůvodným pojížděním motorovým vozidlem. Když někdo jede kolem radaru raději 30 než 45 aby eliminoval riziko překročení rychlosti…..prostě má on pro to má důvod. Nesmí omezovat. Když já jedu přes obec 50 a při míjení ukončující značky chci šlápnot na plyn a zrychlit na 90 ten kdo mě předjíždí protože přes obec jel hodně přes limit a komu já jsem povinnen předjetí umožnit mě taky omezuje a ne… Číst vice »
Taky krásná věc je nevykošťovat za 53-51km/h, ale radši postavit příslušníka MP/ státního na přechod u školy v odpovídající čas. (rozhodně smysluplnější než 50m před konec obce s radarem.. )
Myslíte takovýho MP, co mi s plácačkou skočil před trolejbus narvanej lidma (konkrétně kdysi 22Tr) a donutil mě z rychlosti asi kolem 40 km/h v podstatě nouzově brzdit jenom proto, že asi deset metrů od přechodu šla malá holka s aktovkou (a nakonec přes ten přechod nešla)? Ostane mi to před očima nadosmrti.
Pardubice mají nějaké RADARY? Mají prd.. Myslíte ty cedulky s informativní ne zcela přesně změřenou rychlostí? Jinak jak se zde nezřídka píše, zvýšit bezpečnost jde i jinak, než někdy podivně měřenou rychlostí (totální výjezd z obce, dvou proudovka kde rozhodně nikdo nepřechází a okolo není ani zástavba, atd). Což takhle např. snížit keře a vůbec víc uplatňovat selský rozum? Výjezd od nového Penny u nemocnice – nulová viditelnost na kyjevskou přes vysoká zábradlí. Každý bychom mohli uvést případů za sebe dost a dost. Inu, svět není dokonalý, takže trocha rozumu a přemýšlení u měst, dopr. staveb i řidičů, nikdy není… Číst vice »
Především platí, že obec nemá co vymáhat zákony, měřit rychlost a inkasovat pokuty. Od toho máme policii ČR. Celý ten institut přeneseného výkonu státní správy na obce je nesmysl, který nemá v demokratickém právním státě co dělat. To už by mohli vybírat pokuty i zahrádkáři.
Aby takováhle info cedule mohla pokutovat, musí mít dvě kamery – malou a velkou. Jinak je neškodná.
Pardubice jsou extrémní ukázkou plýtvání v samosprávě. Dělí se na 8 obvodů – malých radnic, přičemž nedaleký stejně velký Hradec Králové se nedělí vůbec a má jediný magistrát…
Jo ale taky ten hradecký magistrát má o 100 zaměstnanců více a provozují další pracoviště, protože se na magistrát nevejdou. Nikdo přeci nebrání Pradubákům, aby si to ve volbách na toto téma rozdali, ale jim to očividně vyhovuje, navíc mají starostu své části po ruce i to lze považovat za benefit.
Kolik zaměstnanců mají pardubický magistrát + 8 malých radnic dohromady?
Víme jak to dopadlo? Zda to zavedli, zda to platí a zda a vůbec jak se jim to daří vymáhat?
https://zdopravy.cz/odhozene-kolobezky-propadnou-mestu-plosne-se-snizi-rychlost-pardubice-zprisnuji-pravidla-169449/
No jo furt s těma radarama, panebože. Jestli chce někdo něco udělat pro bezpečnost, zaveďte na semaforech blikající zelenou. Opravujte okresky jinak než záplatováním záplat a křivým asfaltem a nebo třeba zredukujte reklamní svinčík kolem svislých dopravních značek ve městech, kde reklama na hobbymarket zakrývá dej přednost. Nebo nakonec i hromadu těch značek vyhoďte, u kdejakýho zapomenutýho krumpáče na liduprázdné okresce je třicítka, přičemž reálně není důvod tam ani sundat nohu z plynu. A až budou rychlostní značky skutečně tam, kde je důvod, tak je lidi budou snad respektovat.
Do určité míry souhlasím ale.. „A až budou rychlostní značky skutečně tam, kde je důvod, tak je lidi budou snad respektovat.“ Respektovat se mají všechny značky i když se nám může někdy zdát, že tam je zbytečně. Než došlo k opravě propustku před Jičíněvsí byla tam omezená rychlost na 50km/h a velká část řidičů si z toho nic nedělala. Bylo to na rovném úseku tak proč nejet nesníženou rychlostí, že? Jenže málokomu už dojde, že to je třeba kvůli tomu, že při 50km/h jsou vibrace jiné než v 90km/h a zejména u težších vozidel. A takových značek je a jéje.… Číst vice »
Jen dovětek; já teda moderním autem fakt nepojedu, mám tři auta v rozpětí r.v. 1988 – 1996 a momemtálně to hodlám zprůměrovat ještě autem z roku 94 🙂
Gratuluji. A tankujete co? Já jen, že to nové svinstvo nechutná ani motoru z roku 2001 (tedy dá li se v případě 1.4 MPI hovořit o tom, že by to byl motor z tohoto období).
Toz, taky muze jezdit na naftu, ze.
Jinak zalezi kus od kusu. Treba Subaru od roku vyroby 1991 jsou pro pouziti s E10 homologovany. Samozrejme furt plati, ze se s tim fakt musi jezdit a nenechat palivo v nadrzi degradovat treba ctvrt roku kvuli vode.
To samy treba ty propirany Felicie, k bezproblemovemu chodu pry staci „jen“ vymenit par hadicek/tesneni. Jasne, zbytecne utraceny penize, ale zadna tragedie oproti relativne novejsim autum s primym vstrikem, kde tech komplikaci muze byt vic.
Mozna u nich muze byt alternativou prestavba na plyn.
Pravda, na naftu jsem nevzpomněl. Ovšem nevím nevím, ale po 40 vyjetých litrech se motor začal chovat opravdu divně. Špetné starty, se studeným motorem bídný výkon a auto jakoby nevědělo jestli má jet nebo ne. Nutnost držet auto v otáčkách protože třeba na dvojku a nízkých otáčkach to škubalo až hrůza. Těch 40 litrů byl Fuelsave 95 E10 tankovaný na dvakrát právě aby se co nejdříve vyjezdil a dalo se natnkovat čerstvé.. Nyní jsem natankoval Vpover 95 E10 a nastala výrazná změna k lepšímu.
Jsem benzínovej a vše je vstřikovací, tedy nikoliv karb. Zatím jsem pozoroval špatné starty u toho vehiklu z roku 88. Ten stojí na dvoře, čeká na renovaci a tzn, naposledy to vidělo čerpací stanici někdy kolem března 2023. Občas to nastartuju a projedu za barákem po polní cestě. Ale start je dlouhý a je cítit, že se tomu nechce. Ostatní „víkendová“ auta pravidelně projíždním a tzn benzín „obměním“ a problémy jsem zaplaťbůh nezaznamenal.
Tak E10 tu s námi je měsíc a nějakou hodinu..
Jenže ten nešvar zapomenutých značek existuje a ví se to. Stokrát nic umořilo vola.
Nejlepší zbraní proti radarům je jezdit podle značek. Čili podle předpisů. Když tak budou lidi jezdit, nebudou radary.
Co se vám stane, že pojedete tou padesátkou o 100 metrů víc? .) Infarkt?
Nikdo se nezblazní, jâ nevím proč to furt lidi, co jezdí 50 až k ceduli konec obce, vytahujou; je to typickej argument, jak umlčet lidi, co tady toho zbytečnýho radarování mají už plný zuby. Říkám něco úplně jinýho: jestli tady chce někdo napříč radnicema udělat něco pro bezpecnost, cesta nevede přes radary, kde lidi čumí na tachec a vlastně se řízení věnují méně, než kdyby jeli 55 a soustředěni.
Je tady mnohem víc příležitostí, jak bezpečnost na silnicích zlepšit.
A já nevím, proč furt někdo dostává hysterák z toho, že musí jet 50 k ceduli a dělaj z toho pomalu konec světa.
Chudáčkové, až je mi jich líto. Ale jinak jsou teda k smíchu.
Já to asi nechápu, bavíme se furt o tom samým? Já tady nikde přece nerozporuju dodržovaní rychlosti. Jen mi vadí politické řeči o tom, jak ty radary jsou tu kvůli naší bezpečnosti; ten fakt, že je v článku naznačeno, že není jisté, zda budou i ty ukazovací sloužit k výběru, je jen příprava palebných pozic: ano, budou.
Ale vy jezdíte 50, poznáte to o oka i ve strejcově autě, a tak nemusíte mít strach.
Tak se ale pak alespoň rozjeďte, využívejte terén. Mě strašně baví takové to jak jede nějaká slabá mrdka sotva 45 až k cedulce, ale ejhle za cedulkou je stoupák. A tak se všichni trápíme hezky do kopečka, ale hlavně že srajda dojela ke své cedulce 50.
Jojo, skvele to kuci vymysleli pri rekonstrukci prutahu pres Stepanovice. Pri te prilezitosti posunuli cedule zacatek/konec obce nize s kopce dolu.
Takze driv konec obce, fajn, jedeme dolu, tak na to neni potreba tolik slapat, je to tissi a vubec.
Ponovu se s kopce dolu brzdi motorem.
A opacne do kopce zrovna tak, cesta do kopecka pred znackou hezky zbrzdi, clovek si doplachti, zejo… No zapomente, hezky to pod kopeckem zbrzdit a pak do kopce tahnout motorem.
Asi mistnim ten zcela zbytecny hluk navic vyhovuje.
Nebo ještě lépe, přes obec se táhne 40 aby ho náhodou někdo nezměřil, přijde cedule a najednou je z něj Nikki Lauda. A v další vesnici ho dojedete pač už zase stojí na brzdě a dělá slušnýho strejdu.
Od té doby, co byl vynalezený tempomat, který už je ve většině aut, není nutné koukat na tachometr. Naopak bych zavedl zatím modrou doporučující značku „Použij tempomat“.
Já bych to řekl ještě trošku jinak a ostřej.
Člověk, který není schopný udržet rychlost 50 – 55 aniž by koukal na rychloměr, nemá za volantem co dělat.
Je nebezpečný nejen sobě, ale i svému okolí.
Vidíte, jsou věci, na kterých se i shodneme.
K čemu tempomat? Pokud Vás nebaví řízení jezděte autobusem nebo vlakem. Člověk který řídí rád tempomat nepotřebuje a i kdyby ho měl tak by ho nepoužil.
Já rád řídím a tempomat používám (na dálnicích).
Je to věc názoru. Já na dálnici nohu na plynu a levou u spojky kdyby něco a bylo možné okamžitě vyšlápnout a druhou nohou současně přejít na brzdu. Asi by mi to pohodlí které poskytuje tempomat vadilo.Já jsem vlastně člověk, který by měl problém i s automatem.
To je zase kýbl nesmyslů. To tvrďte doma staré, ale ne na dopravním serveru.
Používání tempomatu s tím vůbec nesouvisí. To už mohu říct – kdo nemá rád řízení, ten používá elektrický startér, my co rádi řídíme, tak startujeme výhradně klikou!
Ale zase to mělo svoje kouzlo – když mi odešla baterka nebo nešel alternátor, takže se baterka vybila, nebo byla velká zima a startér by to nedal – tak jsem vytáhl kliku a žigulíka natočil ručně 😉 (u Moskviče se mi motor klikou nahodit nikdy nepodařilo, ale prý se to dalo)
I stojedenáctka měla ve výbavě startovací kliku. S prodlouženou rukojetí, aby se k ní vešlo víc lidí.
Tatra? Tak to jsem netušil
Což o to Tatra 111. U té se to tak nějak předpokládá, ale co třeba taková Škoda 100 ? Ta měla tuto možnost taky a v základní výbavě. Dnes by to bylo za tučný přípalatek 🙂
Proto je druhá možnost vedle elektrického startéru vítaným pomocníkem což se dnes už prakticky nevidí. U motorek to platí také a obzvlášt u jednoválců s velkým objemem. Zkuste nastartovat jednohrnek 750ccm tím, že takový stroj budete roztláčet- nemožné. Třeba Suzuki DR 750 Big má elektrický startér a aby takový motor byl schopen startér natočit je stroj vybavený dekompresorem díky němuž může startér motor bez komprese roztočit. Takže tady v tomhle případě nemusí být ani vybitý akumulátor ale stačí, aby byl ve špatné kondici a je problém, A tlačit tuhle mrchu která váží 210kg protože nejde nastartovat je fakt očistec. Ale… Číst vice »
Nemyslím si, že to je nesmysl. Kdo rád řídí nepořídí si automat protože by se v takovém autě unudil k smrti. Byly doby kdy jsem se snažil spočítat na 100km dlouhé trase počet nutných sešlápnutí spojky a nikdy jsem se k celkovému číslu nedopočítal, protože jich bylo tolik, že mě to počítání začalo otravovat . A pouřití toho či onoho systému starování motoru nemá s řízením co dělat.
Automat rozhodně neznamená nudu.
Automat + S režim + pádla pod volantem jsou hodně velká zábava 🙂
Jak říkám je to asi věc názoru. Já si na pádla pod volantem nezvykl ani v případě simulátorů na PC a klasické H-čko + spojkový pedál je jasný favorit. Sice je takové řazení o něco pomalejší, ale to je detail.
Rád řídím a mám auto s automatem a manuál už bych nechtěl. Dělání zbytečné práce nijak nesouvisí s tím, jestli člověk rád řídí a když člověk chce, tak může přepnout na manuál. A přiznám se, jezdím krapet delší vzdálenosti, než 100 km.
Pochybuji, že u většiny aut – myslím tím osobní auta. Když si vezmeme průměrné stáří vozového parku v ČR (a třeba Octávia 1. generace stále není na silnici výjimkou) – tak většina OA to v ČR mít nebude.
Fascinuje mě, jaké argumenty člověk vytahuje, aby si obhájil vědomé porušování předpisů. 😀
Když je mimo obec devadesátka, taky musíte čumět na tachec a méně se věnujete řízení? Jste ve stresu z toho, že vám ztěžkne noha a víc ji položíte na plyn? Pak nemáte za volantem co dělat. Bezpečnost se zvýší eliminací takových řidičů jako vy.
Máte pravdu. Musím se nad sebou zamyslet a přestat jezdit kilo přes vesnici.
No, to by teda chtělo.
Mě fascinuje, jak tomu, jak se má jezdit a kdo má a nemá za volantem co dělat, nejlépe rozumí ten, kdo vůbec neřídí 😀 Zjevně je to variace na každoroční Co Čech, to hokejový trenér.
I Kebab na tyči jako vy by mohl vědět, že vyšší rychlostí ohrožuje ostatní účastníky provozu. Kolikrát se stalo, že ve velké rychlosti řidič neubrzdil a narazil do nějakého objektu nebo do lidí a byl z nich kebab?
Ne, opravdu nemusím být řidič, abych z chodníku nemohl posoudit, jestli ten člověk se v autě chová podle předpisů. 🙂
Přesně. Za sebe mohu s čistým svědomím říst, že jsem nikdy žádnou pokutu za rychlost neplatil. Čím to asi tak bude? Takže mě nemůže nějaký radar vůbec rozhodit. pro mě je to jen zbytečnos žeroucí energii dobrá tak akorát k tomu abych si ověřil, že mi tachometr měří stále stejně dobře.
Za rychlost jsem za 30 let pokutu taky nikdy nedostal (za jiné blbosti už ano).
A mám to stejně – u radaru si kontroluji, jak dobře mi měří tachometr (třeba u Twinga ukazuje tachometr až o 5 km/h jinak než radar)
P.S. tachometr v žádném v autě v rodině nemáme.
tempomat samozřejmě (viz poslední věta)
Tomu kdo četl Váš příspěvek důkladně to bylo jasné hned co myslíte.
Mám to stejně a když jedu na 50ce 55km/h každý radar ukáže 50.
P.S.Asi jste měl na mysli tempomat , ale rozumím Vám 😉
Jenom pak bacha pri presednuti do novejsich aut – tam uz rychlomer nepromeruje, a ukazuje presne.
Jasně. Zatím se přesedlávat nechystám, ale pokud by to mělo nastat tohle bude první věc kterou si ověřím. Jenže ono to co popisujete se nemusí týkat jen novějších aut. Třeba před nějakou dobou jsem měl možnost jezdit v Cordobě 2003 a tam 50 na tacho bylo 50 na radaru.
Jen se zeptám, je v pořádku, že v případě radaru v obci většina lidí nejede ani 40km/h? Já jen že se pak za nimi člověk musí táhnout někdy i dlouhé kilometry a to je fakt peklo byť nic neporušují, ale reálně zvyšují množství nehod na silnicích.
O lidech, co na padesátce v obci jedou 40 a méně si myslím totéž, co o těch, co nejsou schopni jet 50 aniž by koukali na rychloměr.
Tady pozor. Pokud někdo jede na 50ce 40 nebo méně není to nic proti ničemu. Co Vy víte jaký pro takovu jízdu má důvod (technická závada, náklad atd.), Ale rozumím Vám, že když někdo jede pomalu protože zrovna čumí do mobilu a jakmile ho položí dupone na to a jede zase přes limit- takové taky nemusím.
Nejbezpečnější je couvat!
Přitom nikdo ani mouše křídlo nepokřiví..
🙂
Technicky vzato porušují paragraf o bezdůvodně pomalé jízdě, jinak plný souhlas. Tohle jsou ti nejnebezpečnější řidiči, odhad na ostatní věci mají totiž stejný jako na rychlost, tedy žádný. Chovají se zcela nepředvídatelně a navíc bývají přesvědčeni o vlastní nezranitelnosti, protože přece „jedou pomalu“. Jestli to je důsledek vymývání mozků ze strany BESIPu („rychlost zabíjí“) nebo obecná nezpůsobilost k řízení auta a podobným činnostem, to netuším. Dříve to bývali takoví ti strejci – čepičáři ve škodovkách 120 a platem vajec za zadním oknem, dnes mají podle pozorování nejčastěji Fabie a Peugeoty 🙂
„Technicky vzato porušují paragraf o bezdůvodně pomalé jízdě“
Takže si dáme opáčko:
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen …
A abyste věděl …..mám Fabii
Výborně. Bezprostředně pod tím se totiž píše toto:
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
„Mámo, radši pojedu 35, ať nás to nevyfotí.“ je samo o sobě jen těžko důvodem pro takovou jízdu při limitu 50 a navíc to stejně vždycky bude na posouzení policie.
“ omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.“ Bezdůvodně. Co je to bezdůvodně? Je to to samé jako kdysi bylo ve vyhlášce, že řidič nesmí obtěžovat bezdůvodným pojížděním motorovým vozidlem. Když někdo jede kolem radaru raději 30 než 45 aby eliminoval riziko překročení rychlosti…..prostě má on pro to má důvod. Nesmí omezovat. Když já jedu přes obec 50 a při míjení ukončující značky chci šlápnot na plyn a zrychlit na 90 ten kdo mě předjíždí protože přes obec jel hodně přes limit a komu já jsem povinnen předjetí umožnit mě taky omezuje a ne… Číst vice »
Taky krásná věc je nevykošťovat za 53-51km/h, ale radši postavit příslušníka MP/ státního na přechod u školy v odpovídající čas. (rozhodně smysluplnější než 50m před konec obce s radarem.. )
Myslíte takovýho MP, co mi s plácačkou skočil před trolejbus narvanej lidma (konkrétně kdysi 22Tr) a donutil mě z rychlosti asi kolem 40 km/h v podstatě nouzově brzdit jenom proto, že asi deset metrů od přechodu šla malá holka s aktovkou (a nakonec přes ten přechod nešla)? Ostane mi to před očima nadosmrti.
Jj, svět je (čím dál víc) plnej nesmyslů, přitom většinu by odfiltroval zdravý rozum